Конспект уроку з математики для 2 класу на тему "Закріплення таблиці множення числа 2. Розв'язування вправ і задач на дві дії різного ступеня"

Про матеріал
Форма проведення уроку (урок-казка) сприяє розвитку пізнавальної активності, творчої уяви, спостережливості. Учні виконують математичні завдання разом з героями казки М.Трублаїні "Казка про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку". Зміст твору сприяє вихованню в школярів бережливого ставлення до природи, почуття співпереживати та допомагати у скрутну хвилину.
Перегляд файлу

Тема уроку. Закріплення таблиці множення числа 2.

  Розв`язування  вправ і задач на дві дії різного ступеня

Мета уроку: закріпити вміння учнів  знаходити значення виразів на дві дії різного

                      ступеня, розв`язувати задачі на множення; повторити табличні випадки

                      множення числа 2;

                       розвивати спостережливість, формувати  критичне мислення та навички

                       аналізу;

   виховувати самостійність, прагнення допомогти ближньому у скрутну

   хвилину, формувати бережливе ставлення до природи.

Матеріал  уроку. М.Трублаїні «Казка про дівчинку Наталочку  та сріблясту рибку»

Обладнання: мультимедійне забезпечення (презентація), малюнок із зображенням озера та малюнки героїв казки, картки для самостійної роботи.

Тип уроку: закріплення знань, вмінь та навичок учнів

Форма проведення: урок-казка

Клас:  2

Перебіг  уроку

  1. Організація учнів до уроку
  • Добрий день! В добрий час!

Рада, діти , бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

на перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчата,

а за ними і хлоп`ята.

- Сьогодні ми будемо мандрувати   країною  Математики.

І сувора, й солов`їна

Математика-країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій кмітливо все збагнути, 

Першим в відповіді бути.

Девіз уроку (разом) 

Міркуємо – швидко.

Відповідаємо - точно.

Лічимо – правильно.

Пишемо – гарно.( Слайд 2)

  • По країні Математики ми будемо мандрувати разом з казкою.
  1. Контроль, корекція  та закріплення знань учнів
  1. Каліграфічна хвилинка (Слайди 3-4)
  • У глибокому гірському озері жила маленька срібляста рибка. Вона дуже любила розв`язувати віршовані задачі про тваринок, проте знала лише дії віднімання та додавання. З дією множення вона не була знайома. Спробуємо їй допомогти.
  • Яка дія називається дією множення?
  • Як називаються числа при множенні?

Задачі-вірші

  1. Кролик вуха насторожив –

В нього дуже добрий слух.

Хто ж тепер нам скаже точно,

В двох кролів є скільки вух? (2 ∙ 2=4)

  1. Плете старанно лисиця

Трьом  внучатам рукавиці:

«Подарую я вам, внуки,

Рукавичок по дві штуки.

Бережіть їх, не губіть.

Скільки всіх, перелічіть?» (2 ∙ 3=6)

  1. Чотири індики

Пішли на музики.

Танцювали, гупали,

Скільки ніжок тупало? (2 ∙ 4=8)

Діти записують  відповіді.

4  6  8 (показ зразка)

  • Використовуючи ці цифри, запишіть 6 двоцифрових чисел.

46  48  64  68  84  86

  •  Розкладіть на розрядні доданки числа 84, 48.
  • Охарактеризуйте число 64.
  1. Усний рахунок

– По тому самому озеру плавав великий білий лебідь з довгою шиєю та могутнім дзьобом. ( Слайд 5)

- Одного разу зустрів лебідь рибку і хотів її з`їсти. Стала рибка проситися. А лебідь їй каже:

  • Дістань мені черевички, бо лапки мої у воді мерзнуть. Дістанеш – тоді я тебе відпущу.
  • Швидко попливла рибка по озеру шукати черевички. Опустилась вона аж на самісіньке дно озера. А тут так багато камінчиків! Щоб подивитися, чи немає серед ∙них черевичків, потрібно усно обчислити вирази, записані на камінцях.(Слайд 6)
  • http://biserok.rv.ua/wp-content/uploads/images/0_37017_a327fcd2_L.jpg2×4
  • 2×4

http://biserok.rv.ua/wp-content/uploads/images/0_37017_a327fcd2_L.jpghttp://biserok.rv.ua/wp-content/uploads/images/0_37017_a327fcd2_L.jpg2∙4

 

http://biserok.rv.ua/wp-content/uploads/images/0_37017_a327fcd2_L.jpg 

http://biserok.rv.ua/wp-content/uploads/images/0_37017_a327fcd2_L.jpghttp://biserok.rv.ua/wp-content/uploads/images/0_37017_a327fcd2_L.jpg 

 

 

(Слайд 7)

  • Повторітьще раз компоненти дії множення.
  • Прочитайте вирази різними способами.  ( Слайд 8)

2 ∙ 9=18                    2 ∙ 8=16

 

  • Серед камінців та водоростей заховались ще математичні ланцюжки, з якими аж ніяк не справитись рибці.  (Слайд 9)

 

 

2 ∙ 6            2 ∙ 9

+ 8                - 8

- 18              + 20

∙ 7                 - 30

+ 30

  • Але не знайшла рибка серед камінчиків черевичків.
  1. Розвиток математичних знань
  1. Розв`язування виразів
  • Підпливла рибка близько до берега і гірко заплакала. До кого їй звернутися за допомогою? Коли ми обчислимо вирази, то дізнаємося, хто зможе допомогти сріблянці.

Діти обчислюють на дошці вирази.

Б  2 ∙ 8 - 15

К  2 ∙ 5 + 10

Ж  73 - 27

А   37+ 30

46

67

1

20

67

 

 

 

 

 

Діти вписують букви в таблицю та відгадують слово жабка. (Слайди 10-11)

  1. Розв`язування задач

– Жабка вистрибнула на берег, а там на високій вербі сидів горобчик. (Слайд 12) Розповіла жабка горобчикові про біду сріблястої рибки. Хочеться тому допомогти сріблянці, але тато наказав йому розв`язати дві задачі.

  1. Один горобчик приносить до гніздечка 2 жучки. Скільки жучків принесе до гнізда 5 горобчиків?

2 ∙ 5=10 (ж.) – усно

  1. Четверо горобчиків принесло до гнізда по 2 жучки, а тато-горобець приніс 7 жучків. Скільки всього жучків принесла сім`я горобців?

Короткий запис  ( Слайд 13)

 

 

http://kyrios.org.ua/images/stories/prytchi/0c08llyinb8.jpghttp://kyrios.org.ua/images/stories/prytchi/0c08llyinb8.jpghttp://kyrios.org.ua/images/stories/prytchi/0c08llyinb8.jpg 

http://kyrios.org.ua/images/stories/prytchi/0c08llyinb8.jpg 

http://kyrios.org.ua/images/stories/prytchi/0c08llyinb8.jpg 

 

                                   по 2 жучки                                                      7 жучків

Аналіз умови задачі

  •  Запис задачі з коментуванням.

1) 2×4=8 (ж.) – принесли горобчики.

2) 8+7=15(ж.)

Відповідь: 15 жучків принесла сім’я горобців.

  1. Фізкультхвилинка (музичний супровід)  ( Слайд 14)

– Горобчик-молодчик все зрозумів і пообіцяв дістати черевички. Він полетів до дівчинки Наталочки. І ми з ним полетимо (імітація рухів).

  1. Закріплення обчислювальних навичок
  • Наталочка якраз виконувала завдання з математики. Їй потрібно виписати вирази з відповіддю 12. Допоможемо їй? ( Слайди  15-16)

50 - 12            12  - 9  + 6

2 ∙ 6                 2 ∙ 2 + 8

36 - 24             2 ∙ 7 + 9

Виписують, коментуючи:

2 ∙ 6 =12    

36 – 24 =12   

2 ∙ 2 + 8 = 12

  • Коли Наталочка довідалася, що лебідь хоче з`їсти рибку, швиденько принесла горобчикові свої червоненькі черевички і наказала: «Лети швидше, щоб рибку врятувати!» (Слайд 17)
  • Кому віддав горобчик черевички?http://ridna-ukraina.com.ua/ukr/images/nationalsuit_nk_6.jpg
  •  А жабка кому?
  •                   А рибка?
  1. Самостійна робота
  • Черевички лебедю дуже сподобались і він не став чіпати сріблясту рибку. А рибка із вдячністю передала Наталці свою фотографію. Проте кольори розмилися водою. Відновимо їх.
  • http://www.razumniki.ru/images/articles/kladovaya/img_ribka.gifНа картках із малюнком рибки ви обчислюєте приклади. Відповідь вам підкаже, в які кольори розфарбувати рибку.

1 варіант

 

 

 

         10 – червоний

16 – блакитний

12 – жовтий

http://www.razumniki.ru/images/articles/kladovaya/img_ribka.gif 

2 варіант

 

 

         10 – червоний

4 – блакитний

18 – жовтий

 

  1. Підсумок уроку  ( Слайд 18)
  • Срібляста рибка найбільше дякує вам, адже без вашої допомоги її б не було врятовано.
  • Чи сподобалась вам подорож по країні Математики з казкою? Які завдання ми допомогли виконувати героям з казки?

Швидко спливають хвилини,

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу

Щастя, здоров`я , добра.

  1. Домашнє завдання

Повторити таблицю множення числа 2; намалювати ілюстрацію до казки.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 березня 2023
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку