Тема: Знаходження значень числових виразів з опорою на таблицю множення чисел. Розв’язування задач на дві дії. Рівності.
Мета: Формувати вміння складати і розв’язувати приклади і задачі на засвоєння табличного множення і ділення; знаходити значення виразів зі змінною; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати уважність.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни: компоненти при відніманні, поняття «зменшити у…», збільшити у…», «зменшити на…», збільшити на…».
Обладнання: малюнки для усної лічби, ТЗН.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Вчитель. Кожен хто приходить до школи, хоче досягти успіху. Щоб досягти успіху, треба бути на уроці:
У – уважним
С – старанним
П – працьовитим
І – ініціативним
Х – хоробрим учнем
Сьогодні до нас на урок завітали персонажі українського мультсеріалу «Козаки». Усього цих героїв троє. У мультфільмі вони потрапляють у різні ситуації. Ці герої, під час мультфільму нічого не говорять, вони лише діють, і нам усе зрозуміло. Але не всі знають імена цих козаків. Якщо бажаєте дізнатися їх імена, то повинні виконати всі завдання, які вони вам підготували.
Невеличкий на зріст, але бадьорий і войовничий козак приготував для вас наступні завдання.
2. Актуалізація опорних знань.
1. Усна лічба.
а)Біля дошки двоє учнів виконують завдання у кульках, а третій учень в ролі альпініста долає гори прикладів.
б)Всі інші учні працюють з вчителем (усний рахунок на повторення таблиці множення і ділення).
2. Каліграфічна хвилина.
Установіть закономірність: 10, 15, 20, …, …, …, …, 45. Запишіть числа вставляючи пропущені.
3. Математичний диктант.
(Двоє учнів працюють біля дошки. Наприкінці роботи проводиться перевірка з використанням прийому «Світлофор»).
Правильно і швидко рахували – першого козака впізнали - КОРОТУН
ІІ. Основна частина.
Вчитель. Діти, ми продовжуємо працювати над таблицями множення і ділення. А також будемо розв’язувати задачі на дві дії та обчислюватимемо рівності.
Другий козак бажає за відкриття свого імені наступні завдання.
1.Обчислення виразів №776.
(Згадати, як називаються числа при відніманні. Запис прикладів з коментуванням)
2. Розв’язування задачі №775. (Робота в групах з використанням прийому «Два – чотири – всі разом»)
Хлопчики – 48 ?
Дівчатка - ?, у 6 разів менше
1)48:6=8(д.)-дівчаток
2)48+8=56(д.)- дітей
Відповідь: 56 всього дітей ходить у басейн.
Другий козак хитрий і розважливий – БУРМИЛО.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
3.Третій козак нам довіряє, але й знання перевіряє.
Знайдіть значення виразу.
а*5, якщо а =6
Завдання зробили
Тож, козаче, гав не лови,
Ім’я своє, третій козак назви!(СИЛАЧ)
ІІІ. Заключна частина.
№ 779, 780.