ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50 - 34. КРУГОВІ ПРИКЛАДИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Про матеріал
Навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50-34; вдосконалювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду; розвивати логічне мислення; формувати вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати власні дії; виховувати допитливість.
Перегляд файлу

ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50 - 34. КРУГОВІ ПРИКЛАДИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 

Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50-34; вдосконалювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду;

розвивати логічне мислення; формувати вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати власні дії;

виховувати допитливість.

Обладнання:    лялька, кубики Лего, малюнок із цікавими цифрами, подарунки від Чомучки, комп’ютер.

Хід уроку

І. Організація та психологічний настрій класу

Релаксація

Учитель. Подивилися на мене,

Посміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

(Так.)

- Молодці.

- Сьогодні на уроці в нас багато гостей. Тож для сміливості давайте підтримаємо один одного.

Діти стають у коло, беруться за руки. Рефреном повторюють за учителем кінцівки речень.

- Ви молодці! (Ми молодці!)

- Ви розумні! (Ми розумні!)

- Ви старанні! (Ми старанні!)

- Я люблю вас! (Ми любимо вас!)

Учитель. Дякую. А тепер можете сідати. Спочатку краса (сідають дівчатка), а потім сила (сідають хлопчики).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань
Була у діда внучка —
Дуже велика чомучка.
Зранку й до обіду                     C:\Users\User\Desktop\Без названия (2).jpg
Про все запитує діда:
- Куди лізе комашка?
А як росте ромашка?
Де спить сонечко?
Хто вночі заглянув у її віконечко?
 

   Одного разу, коли Чомучка дуже надокучила дідові своїми запитаннями, він сказав:
- Ти хочеш, щоб я тобі дав на всі запитання готові відповіді. Але знання лише тоді цінують, коли вони здобуті працею. Ось тобі чарівна книжечка, що приведе тебе до Країни знань.
   Дідусь подарував Чомучці книжку. Дівчинка відкрила першу сторінку і, потрапивши у нашу школу і в наш клас,  прочитала такі слова:

Математика – наука точна і серйозна,

І прожити без неї нам і дня не можна.

   Продовжила Чомучка свою подорож, весело промовляючи ці слова. Вітерець тим часом відкрив другу сторінку книжки, а там…

  1. «Мозкова атака»

     Яку дію виконаємо, якщо сказано:

  • «на … більше»?
  •  «на … менше»?
  •  « скільки залишилося»?
  • « скільки  всього»?
  • скільки днів у тижні?
  • які сторони у квадрата?
  • Молодці! І ще одне завдання було на цій сторінці.
  1. Усний рахунок.
  • Ішов зайчик Куций хвіст

І з городу моркву ніс:

40 – у торбинці, 23 – в корзинці.

Хто скаже відразу,

Скільки буде разом ? ( 63)

  • 15 шуб капуста мала

Стало жарко – 6 зняла,

З сестрою поділилась.

Скільки залишилось? (9)

  • Вітер листя обривав

І швиденько рахував.

8 листочків дубових

Та 7 жовтих кленових

Тихо він на землю клав

І у діток запитав:

Скільки ж я листків зірвав? (15)

  • Сойка сливи обривала,

Штук 15 десь зірвала,

2 дала малим білчатам,

5 – пухнастим зайченятам,

Діти, сойці поможіть,

Решту слив ви полічіть.(8)

  • Працьовиті школярі

Яблука збирали

40 яблук – це не мало

10 з‘їли.

Скільки стало?(30)

- Ви молодці! На партах у вас  лежать кубики Лего. C:\Users\User\Desktop\Без названия (3).jpg

Будь ласка, поверніть їх до себе цифрами, і збудуйте вежу , встановивши послідовно їх від найменшого до найбільшого.  На дошці ви бачите ключ до цього завдання. То, де нам потрібна математика? Правильно, у повсякденному житті.

3. Каліграфічна хвилинка.

   Перегорнула дівчинка ще одну сторінку, а там чудернацькі істоти. C:\Users\User\Desktop\Без названия.png

- Ви хто? – тихо запитала Чомучка.

- Ми цифри, нас так пишуть діти.

- А от наші учні 2 класу вміють писати гарно і каліграфічно.

а) - Яка сьогодні дата?

- Якими цифрами позначимо число 28?

- Презентуйте число.   

  28- це двоцифрове число;

       28 – це 20+8;

       парне;

       сусіди числа 27 та 29.

б) Написання цифри 28.

4. Фізкультхвилинка.

   -  А тепер давайте покажемо Чомучці, як потрібно відпочивати після праці.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.               – Дідусь ніяк не міг Чомучці пояснити алгоритм віднімання від круглого числа двоцифрове. Допоможемо йому. Розгляньте і поясніть Чомучці , як обчислити  вираз 60-27.
  2.               У підручнику поясніть запис обчислення вправи 371.

3 . - А тепер покажем Чомучці, як ми самі обчислюємо приклади.

  1.              40-16               80-29                  50-35

4. Робота в парах. Задача 373.

- Чомучка не вірить, що ви зможете самі щось зробити на уроці. Докажемо, що ми розумниці і розумники. Щоб вам було не так страшно, то виконуєте завдання з товаришем по парті.

 ІV. Розвиток математичних знань.

  1. Це так важко! Хочу погратися і відпочити! – почала вередувати дівчинка. Але голос книжки вивів її з цього стану: C:\Users\User\Desktop\images (19).jpg
  •      Схаменися! Вередування ще нікого до добра не доводило. Крім слова «хочу», є ще слова «потрібно» і «необхідно».

Допоможемо Чомучці повірити в свої сили, і виконаємо задачу 375

 Прочитайте умову задачі. Складемо скорочений запис до задачі.

- Уважно прочитайте умову задачі.

- Зверніть увагу на схематичний короткий запис задачі.

- Що посіяли на ділянках? (кукурудзу, жито, ячмінь).

- Скільки кг кукурудзи посіяли? ( 50 кг)

- Чи відомо скільки посіяли жита? (ні)

- Але що відомо про жито? (що його на 22 кг менше, ніж кукурудзи)

- Що в задачі сказано про ячмінь? ( його стільки, скільки й жита)

- Іншими словами жита і ячменю однаково.

- Чи можна зразу відповісти на питання задачі? Чому?

-А чи можемо взнати скільки жита? Ячменю?

(Запис задачі з коментуванням окремими учнями).

 

  1. - Чомучці від наступного завдання голова закрутилася, як ви думаєте чому?

- Подивіться на завдання 374, що ви помітили.

- Так, це колові приклади. Покажемо  Чомучці що ми молодці!

 


IV. Підсумок заняття. Рефлексія.  Оцінювання.   

- Поки ми обчислювали приклади дівчинка  зрозуміла, що  знання, здобуті тяжкою працею, значно цінніші, ніж готові відповіді дідуся. Це була її велика перемога. На згадку про себе і велику дяку, за те що дівчинка зрозуміла багато з нашого уроку, вона залишила для вас сюрприз.

 

-       Оцініть свою роботу.  Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці?

-   Хто думає, що міг би працювати краще? 

- Кому було цікаво на уроці? 

-Яке завдання було складним?

- Чи потрібна математика для людей?

-Де саме використовується математика?

 

-        Ви, діти, всі молодці.  Працювали дружно, старанно,. Впоралися з усіма завданнями. Я вами задоволена.  Дякую вам за роботу. 

V.    Домашнє завдання.

Настав час записати домашнє зав дання у щоденники. Вам потрібно буде виконати  №377 і задачу  №378.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
2690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку