Конспект уроку з математики для 3 класу на тему "Множення чисел на 10, 100, 1000..." (Технологія "Росток")

Про матеріал
Урок математики на тему "Множення чисел на 10, 100, 1000..." для 3 класу НУШ створено за освітньою технологією "Росток". На уроці показано як впроваджується діяльнісний підхід під час вичення дітьми нового матеріалу.
Перегляд файлу

 

Множення чисел

на 10, 100, 1000…

Урок математики

в 3 класі

за педагогічною технологією

«Росток»

 

          

                                  

 

                                                                                Вчитель

             початкових класів:   Рожкова Н.О.

 

 

Математика     3  клас

Тема: Множення чисел на 10, 100, 1000...

Мета:  а) сформувати вміння множити багатоцифрові числа на 10, 100, 1000, і т. д.;

             повторити прийоми множення на 10 і 100, зміст дії множення, переставну

             властивість  множення; тренувати вміння аналізувати та розв’язувати задачі на

             зведення до одиниці, закріплювати знання нумерації багатоцифрових чисел;

            б)  розвивати розумову   активність,   пам'ять, увагу,   логічне   мислення, 

            в)  виховувати уважність,   самостійність,   загальну культуру, інтерес до 

            навчання, до математики зокрема.

Обладнання:  еталон множення на 10, 100,  1000…,  казковий гість Нуль, картки з

                        блок-схемами, картки з індивідуальними завданнями для закріплення,

                        роздатковий  матеріал для   роботи  в групах , презентація до уроку.

                                                          Хід уроку:

І. Мотивація до навчальної діяльності.

           Сьогодні у нас на уроці присутні гості!

           Поверніться, діти, привітайтесь.

           Розпочнемо ми урок математики з посмішки, бо вона не лише поліпшує настрій , а й додає бадьорості. Всміхніться один одному  і подумки побажайте успіху.   

     Щоб налаштуватись на роботу скажемо такі слова «Я – можу! У мене все вийде!»

                           Сідайте. Починаємо урок математики.

                                      Запишіть число , класна робота.

-         Діти, пригадайте, над якою великою темою ми працюємо на останніх уроках математики? (Багатоцифрові числа)

-         А що ми вже уміємо робити з багатоцифровими числами? ( Записувати, читати, порівнювати, додавати і віднімати, розбивати на розрядні доданки)

-         Чи все ми знаємо про багатоцифрові числа? То що будемо на уроці робити? (відкривати нові знання, дізнаватись щось нове про багатоцифрові числа.)

-         З цією метою я пропоную вам відправитись в математичну експедицію.

Як ви думаєте що нам потрібно взяти із собою? (Знання, вміння, кмітливість, наполегливість і т. д.)

 

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення.

 - З чого розпочнемо? (З повторення і закріплення того, що вже знаємо) Так, тому що в  математичну експедиції ідуть справжні математики.

  

1.  Читання і запис багатоцифрових чисел

Каліграфічна  хвилинка

- Запишіть підряд 5 разів цифру 7.  Прочитайте одержане число

- Запишіть тричі підряд число 80. Яке число у вас вийшло?

- Яке число вийде, якщо записати число 287 чотири рази?

- Якою є роль нулів у другому числі?

 

- А тепер дізнаємося  куди під час експедиції ми потрапимо?

Допоможе нам у цьому блок-схема. Які дії ви бачите? Які прийоми множення ви тут помітили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

40

100

60

160

180

80

120

140

х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         м        н        е         ж         я         н        о       н

 

- Візьміть картки  і починайте роботу.  Даю вам 3 хв. Закінчуємо.

- Перевіряємо.  Назвіть значення х  для даних чисел.

 - Ми домовились, що ви взнаєте куди ми потрапимо. Ми йдемо до справжнього наукового інституту. Його назву ви прочитаєте, коли розташуєте числа у порядку збільшення.

 

- Ми потрапили  до інституту Множення. З якою математичною дією ми будемо сьогодні найбільше працювати?

 

-         Ви, напевно, будете здивовані , але зустрічає нас в інституті Множення не багатоцифрове число, а найменше відоме нам число. Якою цифрою воно позначається? (Цифрою 0) Учені математики впевнені, що 0 – це один із найбільших винаходів в математиці.

-         Що ви знаєте про нуль? (Один із найвидатніших старогрецьких  математиків  Архімед  навчився називати величезні числа, але позначати їх не вмів, тому що не був знайомий з нулем. І лише після появи нуля , з’явилась можливість позначати будь-яке число10 цифрами, яким  би великим воно не було .

Число нуль не можливо записати римськими цифрами, бо його серед них зовсім не було. Вперше придумали нуль в Індії.)

-         А які дивовижні властивості нуля, пов’язані з багатоцифровими числами, ви знаєте? (За допомогою нуля позначають пропущені одиниці розрядів  в записі  чисел)

 

3.  Завдання для пробної дії.

- Нуль  запрошує   до  математичної лабораторії,  де пропонує дослідити, як знайти значення ось таких виразів:

4 · 1000       3 · 10 000        2 · 100 000

- Поясніть, чому отримали саме такий результат? Чи можете пояснити яким еталоном користувалися?

ІІІ. Виявлення причин утруднення. Постановка мети діяльності.

- Що нового у завданні?

- Яку мету ми поставимо перед собою  в нашій експедиції? (Навчитися множити  числа на 1000…) відкрити спосіб множення на 1000 …

- Сформулюйте тему уроку. ( Множення  чисел на 1000, 10 000, 100 000...)

 

ІV. Побудова|шикування| проекту виходу з|із| утруднення.

Колективна робота  

           - Повернемося до наших прикладів. Давайте, подумаємо, що нам допоможе розв’язати ці приклади, не використовуючи дію множення? Пригадайте, що таке множення?

           - Що означає  4 · 1000 ?                    

                         4 · 1000 = 1000 ·4 = 1000 + 1000 + 1000 + 1000 = 4000

                         3 · 10 000 = 10 000 · 3 = 10 000 + 10 000 + 10 000 = 30 000

                         2 ·  100 000 = 100 000 · 2 = 100 000 + 100 000 = 200 000

 

           - Чи зручно 4 додавати 1000 разів?

           -  Яка властивість множення прийде на допомогу?  Давайте обчислимо приклади. Один працює біля дошки, а решта в зошитах.

           - Розгляньте початок рівності та її кінець.  Чи помітили ви щось цікаве? Зробіть висновок.

           - А як буде виглядати еталон такого способу множення?

 

Робота в групах

 - Пропоную вам, якщо ви вже в науковій лабораторії, об’єднатися у групи та самостійно створити еталони множення на 1000…  на основі прикладів, які ми щойно розв’язали .  Даю вам на цю роботу 2-3 хв.

          - Представники груп продемонструють свої еталони, прикріпивши їх на дошці.

          - Чи є щось спільне на еталонах?  Ми зобразили число різними знаками. Давайте для зручності виберемо один із них. Я пропоную ось такий узагальнений варіант.

          - Як пам’ятку, підказку, повішаємо наш еталон на дошку.

     Робимо висновок. 

          - Чи можемо ми  це правило об’єднати з правилом множення на 10, 100? Хто вголос спробує це зробити?

                                         Час прийшов для відпочинку,           

                                         розпочнем фізкультхвилинку! (пісня «Посмішка»)

 

V.  Первинне закріплення в зовнішній мові.

  - Перевіримо отримане правило по підручнику С.85 (Читаємо разом)

Чи правильно ми відкрили новий спосіб множення?

             № 2 , с.85. (Виконуємо приклади з підручника з коментуванням)

 

VІ. Самостійна робота з самоперевіркою по зразку.

Робота на картках

  28 · 10 000                        540 · 100

 1000 · 20                            6 · 100 000              Перевірка на слайді

                    - Хто справився із завданням без помилок, поставте собі стрілочку вгору, у кого 1-2 помилки – в сторону, у кого більше , ніж дві помилки – вниз.

 

VІІ. Включення в систему знань і повторення.

    

 -Як ви думаєте , де ви можете  ще використати знання способу множення на 10, 100, 1000 …?

1. Розв’язуємо  задачу.

-          Прочитайте задачу. Назвіть тип задачі.

-                                           Для зручності виконання запишемо скорочений запис на дошці.

-          Аналізуємо хід розв’язання.

-          Запишіть розв’язання. ( Перевірка фронтальна)

-          Складіть вираз до задачі. (Один учень біля дошки)

C:\Users\VITALIK\Desktop\001.jpgНа 8 полицях у бібліотеці інституту Множення стоять  320 книг. Скільки таких книг можна розмістити на 1000 полиць?

3. Робота в парах.

Хвилинка Логіки. Візьміть картку із завданням . Уважно подивіться

 на малюнки. Визначте закономірність і домалюйте відповідне зображення.

 

VІІІ. Рефлексія навчальної діяльності

-         Повертаємося з нашої експедиції. Яку мету ми ставили перед собою?

-         Чи досягли її?

-         Як множити числа на 10, 100, 1000, 10 000…?

-         Хто задоволений своєю роботою на уроці? Чому?

 

- Діти, ви гарно попрацювали на уроці. Тому Нулик зараховує вас своїми помічниками до інституту Математики і хоче з вами поділитись секретом.

       Мало мати хороший розум, головне – вміти його застосувати. (Рене Декарт)

- Як ви розумієте цей вислів? Так , ми отримали нові знання, а тепер потрібно правильно їх застосувати під час виконання д/з.

 

Д/з :    1. Розв’язати рівняння: х : 1 000 = 450,  700  : х = 7 (обов’язково).

            2. Придумати та розв’язати приклади на новий обчислювальний прийом (за бажанням).

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку