Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд . Задачі що передбачають суму двох і трьох доданків.
Мета: Ознайомити учнів із прийомами письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі, що включають суми двох і трьох доданків; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; узагальнювати вміння розв'язувати рівняння; закріплювати вміння обчислювати периметр прямокутника; виховувати любов до математики, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: комбінований
Обладнання:схема до задач, мультимедійне обладнання.
Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд . Задачі що передбачають суму двох і трьох доданків.
Мета: Ознайомити учнів із прийомами письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, що включають суми двох і трьох доданків; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; узагальнювати вміння розв’язувати рівняння; закріплювати вміння обчислювати периметр прямокутника; виховувати любов до математики, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: комбінований
Обладнання:схема до задач, мультимедійне обладнання.
План уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Контроль, корекція та закріплення.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу .
1.Повідомлення теми, мети і завдання.
2.Пояснення нового матеріалу .
3. Первинне закріплення.
4. Розв’язування вправ.
ІV. Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань.
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, діти! Сідайте!
Ви сідайте діти тихо,
Домовляйтесь не шуміти,
На заняттях не дрімати,
А знання мерщій хапати.
- Мене звати Ірина Володимирівна. Сьогодні урок математики проведу у вас я. Сподіваюсь, що ви будете активними, слухняними і дуже уважними на сьогоднішньому уроці.
- Подивіться, чи у всіх є на партах все необхідне для нашого уроку (підручник, ручка, зошит).
ІІ. Контроль, корекція та закріплення.
- Діти, розпочнемо наш урок з перевірки домашнього завдання. Перевіримо як ви впоралися із завданням №670.
- Назвіть відповіді прикладів вправи , зменшені на 20.
523+132=655 (635)
644+222=866 (846)
745+34=779 (759)
123+232=355(335)
Наступний номер який вам потрібно було виконати це №671.
-Діти, хто нам зачитає відповідь задачі? Хто піде і запише розв’язок задачі виразом?
Скорочений запис
24 кг бавовняного насіння – 6 кг олії
? кг бавовняного насіння – 5 кг олії
1)24:6=4 (кг)
2)4*5=20 (кг)- бавовняного насіння
Відповідь: 20 кг потрібно бавовняного насіння для одержання 5 кг олії.
№1
№2
1)Обчислити: 623 + 144; 235 + 43
2) У бідоні 24 л молока, а в трьох однакових глечиках 12 л молока. У скільки разів більше молока в бідоні, ніж в одному глечику?
3. Усний рахунок.
Гра « Хто перший розв’яже завдання?»
657-326 (331)
456 – 321 (135)
324 + 324 (648)
Назви суми одним числом
500 + 90 + 6 = (596)
200 + 30 + 5 =(235)
700 + 40 + 5 = (745)
4. Актуалізація опорних знань.
А зараз давайте пригадаємо, як називаються числа при відніманні? (зменшуване,від’ємник, різниця). Розгляньте завдання у підручнику під номером № 672. Пригадаємо, як знайти зменшуване?(до різниці додати від’ємник ); як знайти різницю? ( від зменшуваного відняти від’ємник); як знайти від’ємник? (від зменшуваного відняти різницю). Розглянемо приклади у підручнику 220 + 130(350); 350 – 130 (220). Молодці діти.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу .
1.Оголошення теми уроку .
2.Пояснення вчителя
У 2 класі ви вже вивчали віднімання двоцифрових чисел, сьогодні ми з вами розглянемо віднімання трицифрових чисел. При відніманні трицифрових чисел одиниці віднімають від одиниць, десятки від десятків, сотні під сотні від сотень. А зараз розглянемо вправу №674. ( 487 – 235=252).
3.Первинне закріплення
№675
947 – 321 (626)
767 – 250 ( 517)
589 – 407 (182)
275 – 64 (211)
ІV. Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань.
№676
1) Розглянемо першу задачу.
Скорочений запис
Було – 457 м
Витратили – 124 м
Залишилось - ?
457-124=333 (м)- залишилося тканини
Відповідь: 333 м тканини залишилося.
№673
Розв’яжемо усно рівняння з невідомим від’ємником:
1) х – 850=40 2) х+510=680 3) 700 – х=60
х = 850+40 х=680 - 510 х=700-60
х=890 х=170 х=640
№677
P=2,5 + 4 +4,5 = 11 (см)
Відповідь: Р=11 см
№678
Відповідь: 300 км проїхав шофер другого дня.
VI. Підсумок уроку
678
-
432
___
246
VII. Домашнє завдання.
№679, 680
1