Конспект уроку з математики для 3 класу за програмою "Росток"на тему: "Симетрія"

Про матеріал

В даній розробці розміщений конспект уроку з математики для 3 класу за програмою "Росток" на тему "Симетрія". РОзробка уроку буде цікавою для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Лихошерста Оксана Володимирівна,

учитель початкових класів

Канівської гімназії імені Івана Франка

Канівської міської ради Черкаської області

Телефон - 0975556732

Інтегрований урок математики,  3 клас   ( за програмою «Росток»)

Тема. Симетрія відносно точки і  прямої  (із застосуванням елементів Ейдетики)

Мета: формувати  поняття «симетрія», вчитися розпізнавати, відшуковувати, застосовувати   симетрію в навколишньому середовищі, розвивати образне мислення, творчість при створенні симетрії, виховувати бережливе ставлення до природи та взаємодопомогу до оточуючих людей.

Формувати ключові  компетентності: вміння вчитися, критично мислити, створювати цілі та досягати їх, здоров’язбережувальну, соціальну.

Обладнання: циркуль, ножиці, малюнок ялинки, лінійка, заготовки для сніжинок

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Гра «Сніжки» (таблиця множення і ділення)

Діти один одному задають приклади із таблиці множення і ділення

  1.               Повторення про точку, пряму, промінь, відрізок (слайд 1)
  1.                 учень біля дошки зображає побудову

Картинки по запросу точка, пряма, промінь, відрізок

  1.               Каліграфічна хвилинка (елементи ейдетики) (слайди 2- 7)

4, 2, 6 –

 

 

Використовуючи цифри 2, 4,6 утворити нові числа.

(246, 264, 642, 624, 426, 462)

  •                   Чи можна утворені числа назвати парними? Доведіть.
  1.               Гра «Утвори слово» (слайди 8- 11)
  •                   Розв’язуючи завдання ви отримаєте склади слова, яке сьогодні на уроці ми будимо використовувати. Що це за слово?
  •                   Робота з іменованими числами (  я)

  •                   Геометрична задача (мет)

  •                   Завдання на логічне мислення (си)

  •                   Розв’язування  прикладів на ділення і множення (рі)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1.               Асоціативний кущ

                                Симетрія

Визначення симетрії, її походження і назва (слайд 12, 18)

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя (слайди 13-17)

 Симетрія оточує нас скрізь в продовж всього  нашого життя. Це в основному предмети, які ми можемо побачити. (Розгляд малюнків про симетричні тіла)

  •                   А чи все, що нас оточує є симетричним? (Розгляд малюнків) (антуріум, людина)

 

Але існують предмети симетричні і несиметричні. Як же навчитися відрізняти симетричні і несиметричні предмети. В цьому нам допоможе Геометрія.

  1.               Практична робота  (діти за вчителем виконують роботу)

Скласти навпіл аркуш паперу, а потім проколоти його ніжкою циркуля. Розігнувши його ми побачимо, що на ньому з’явилися 2 точки.

Лінія згину називається – вісь симетрії (пряма). А точки, які знаходяться на однаковій відстані від вісі симетрії називаються симетричними.

Якщо сполучити за допомогою лінійки ці дві точки, то утворена лінія буде перпендикулярною до прямої  (лінії згину).

  1.               Словникова робота (табличка)
  •                   Вісь симетрії
  •                   Симетричні точки
  •                   Перпендикулярна лінія

V. Узагальнення і систематизація знань

  1.               Робота за підручником (с.60)

Фізкультхвилинка (інтернет-ресурс)

  1.               Розв’язування прикладів ( слайд 19)(с.61 № 6 – біля дошки учні)

530840 : 40 =

272580 : 3 =

4780 · 600 =

  1.               Задача (з малюнками слайд 20-21)

Сніговик подарував діткам 3-А класу на рукавичку 1348 сніжинок, Матінка Зима – на 59 сніжинки менше, ніж Сніговик, а Дід Мороз стільки, скільки Сніговик і Зима разом. Скільки всього сніжинок стало у дітей на рукавичках?

  1.               1348 – 59 = 1289 (сн.) – подарувала Зима.
  2.               1348 + 1289 = 2637(сн.) – подарував Дід Мороз.
  3.               2637+2637 = 5274 9сн.) подарували новорічні герої разом.

Відповідь: 5274 сніжинки.

  •                   За якими спільними закономірностями можна обєднати героїв цієї  задачі? (сніжинки, симетричні предмети тощо)

VІ. Групова робота. Релаксація (вирізання сніжинок, приклеювання їх на ялинку)

Картинки по запросу сніжинка

Звучить пісня «Сніжинки» (інтернет-ресурс)

VІІ. Підсумок уроку

  •                   Що нового, цікавого для себе дізналися на уроці? (клеять сніжинку і повідомляють)

            

 

 

 

Інтернет-ресурси

  1.               https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1AOHY_ruUA740UA740&tbm=isch&sa=1&ei=MvVUWvjELYeXsAGulrrwCw&q=%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0&oq=%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0&gs_l=psy-ab.3..0l10.182186.185719.0.186080.14.9.0.3.3.0.250.1098.0j4j2.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..4.9.1205.0..0i67k1.103.eU9mrH1_c4o#imgrc=_
  2.               https://www.youtube.com/watch?v=SNTefE6z6m0
  3.               https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

 

doc
Додав(-ла)
Lixoschersta Oksanka
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 липня 2018
Переглядів
2275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку