Урок з математики у 3 класі «Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами»

Про матеріал

Урок-вернісаж з математики у 3 класі " «Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв'язування задач різними способами. Дії з іменованими числами». Конспект містить додатки, якими може скористатися вчитель.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок з математики

у 3 класі

 

«Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами»

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Мусаєва О.Л.,

Спеціаліст вищої категорії,

«Старший вчитель»

 

 

 

 

 

Харків 2017

 

 

 

Тема: Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами

Мета:

удосконалювати вміння учнів виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел, розв'язувати складені задачі на різницеве порівняння; формувати вміння розв'язувати задачі двома способами;

розвивати мислення, охайність при виконанні робіт;

виховувати почуття взаємодопомоги, вміння працювати в команді, інтерес до предмету.

Тип уроку: систематизації знань і способів діяльності.

Форма роботи: колективна робота, робота в групах.

Обладнання: картки, презентація.

Мотивація уроку: стимулювати інтерес до вивчення математики.

Прийоми: 

 створення на уроці ситуації цікавості, здивування;

  створення ситуації успіху, заохочення;

 оперативний контроль за виконання вимог. 

Форма проведення: урок - вернісаж.

Хід уроку

  1.  Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок

Всім пора нам на урок.

Станьте всі рівненько,

Привітаємось гарненько.

« Добрий день!»

Щоб робота в нас кипіла

Працювати будем

Швидко! Дружно! Вміло!

  1.  Стимулювання пізнавальних інтересів учнів, створення позитивного мікроклімату.

Сидящий боксерУявіть, що ви в національному музеї Риму: перед вами  один із шедеврів, статуя епохи еллінізму І ст. — «Сидячий боксер»  Неважко помітити, що скульптор дотримувався особливих пропорцій.  Яких? Чому саме ці? А чи дотримувався  взагалі?

Математика не грає очевидної ролі в більшості робіт сучасного мистецтва. Однак, є багато художників, у яких математика знаходиться в центрі уваги.

- Зверніть увагу  на дошці написано назву уроку "Математичний…", але у записі не вистачає ще одного слова.  Щоб дізнатися друге слово у назві уроку, ви, діти, повинні розв’язати запропоновані завдання усно. Дане завдання - зашифроване, тому, розвязавши приклад, ви можете дізнатися потрібну букву цього слова за допомогою портрету.

160 + 430 =

680 – 170 =

540 320 =

250 + 130 =

290 140 =

110 + 380 =

460 220 =

360 130 =

Васильківський Vasylkivsky Serhiy.pngСергій, народився в м. Ізюм Харківської області

В

 

http://altmansgallery.com/upload/resize_cache/iblock/423/250_250_0/4238baa694e7b5d7c91dfed1b8c80c79.jpgЕрте (Тиртов Роман Петрович) (1892-1990) – французький художник, ілюстратор російського походження.

Е

 

http://m8.i.pbase.com/o6/95/627595/1/66640358.DaYsYCw1.IMG_5651.JPGРембрандт Харменс ван Рейн (1606-1669) — голландський художник, малювальник і гравер, великий майстер світлотіні, найбільший представник "золотого століття" голландського живопису.   Р

http://vybor.ua/uploadfiles/ckfinder/user14842/images/2016/03/09/1sm.jpgНарбут Георгій Іванович, 1886 —1920, український художник-графік та ілюстратор. Автор перших українських державних знаків (банкнот і поштових марок) і проекту герба Української держави.  Н

http://kaliningrade.narod.ru/article/images/eakins_01.jpg

Ікінс Томас, американський художник, фотограф, педагог, 1844 - 1916 

І

 

Сидоренко Юлия ВикторовнаСидоренко Юлія, сучасний харківський художник.

С

 

http://gallery.ykt.ru/galleries/old/komuza/519743.jpgАйвазовський Іван Костянтинович 1817, Феодосія —1900 рік, Найбільш видатний художник вірменського походження XIX століття

А

 

http://nevsepic.com.ua/uploads/posts/2011-10/1318799579_36ecb8f00b2eaefaa30a60348c67d0ca-www.nevsepic.com.ua.jpgЖан-Леон Жером, 1824 —1904, Париж, французький художник, живописець і скульптор.

Ж

 

 

-Ми отримали слово "вернісаж".

Хто може пояснити значення цього слова?

Вернісаж - це урочисте відкриття, або як зараз говорять, презентація художньої виставки.

А сьогодні у нас Математичний вернісаж, тобто презентація наших знань, які ми здобули під час вивчення теми «Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами.»

  1. Актуалізація опорних знань.

Всі мої твори — це ігри. Серйозні ігри.

Саме ця фраза якнайкраще характеризує творчість голландського художника Маріуца Корнеліуса Ешера.

Перед нами робота майстра, виконана ним у 1938 році, «День і ніч». Це одна з найвідоміших картин

Художника. Давайте вдивимося в неї уважніше. Що ми побачимо? Перед нами постає фантастичний перехід одного в інше.

 

 

 

previewА тому зараз ми з вами проведемо гру «Ніч і день»

Ніч - Перший доданок 160, другий 200, знайдений результат зменшити на 60.

День – Заєць пробіг 300 метрів від своєї нори, а потім 400 метрів у протилежному напрямку. На якій відстані опинився заєць від своєї нори?

Ніч - 100 зменшити на 75 і до результату додати 340.

День – 365 зменшити на 360.

Ніч До 5 додати 7.

Бажано, щоб на сьогоднішньому уроці ви всі працювали на 12 балів.

http://math4school.ru/gallery/0/1/7/17/79467/%D0%95%D0%B2%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%B4.jpeg Евклід – вчений Стародавньої Греції. Написав дивовижну книгу «Псевдарія». Вона складалася з різних помилкових суджень.

Фізхвилинка для очей.

Зараз ми проведемо вправу «Зорові ілюзії» (те, що здається). Уважно подивіться на картину і скажіть, що ви бачите?

(Але як би кола оберталися, то оберталися б і коричневі галочки. А вони знаходяться на своїх місцях. Який же висновок? Нам лише здається, що кола обертаються. У нас виникла зорова ілюзія.)

  1.               Розвиток математичних знань.

Михальчук Александр. КарусельПеред вами сучасна жанрова картина житомирського майстра Михальчука Олександра, яка має назву «Карусель». Є під такою назвою інтерактивна вправа. Але ми проведемо свою вправу «Карусель».

Пропоную об’єднатися в 4 групи по 6 учнів і розміститися по колу. Перед кожним з вас лежать картки, на яких записані приклади. По команді кожен перевертає картку і виконує два приклади, записує відповідь на картку і передає картку сусіду зліва. На, знову отриманій, картці розвязує наступні два приклади і знову передає картку сусіду зліва. І так до тих пір поки всі приклади не будуть розвязані.

  1. 329+437=
  2. 548+281=
  3. 346+515=
  4. 325+418=
  5. 254+237=
  6. 428+344=
  1. 112+429=
  2. 537+123=
  3. 324+549=
  4.         254+262=
  5.         481+454=
  6.         628+154=

А тепер перевіримо відповіді. 766, 829, 861, 743, 491, 772, 541, 660, 879, 516, 935,782.

Фізкультхвилинка.

А тепер у нас розминка,

А тепер фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт,

Починаємо наш старт.

Ось зігнули так ручата

Й полетіли, мов качата.

Ніжками затупотіли,

Потім разом всі присіли.

До сонечка потяглися

І у боки так взялися.

Вправо разом нахилились,

Вліво, щоб не помилились.

Руки вниз ми опустили

Й трохи ними потрусили.

Шию трішки розім'яли

І за парти посідали.

А тепер мерщій до справ,

Кожен вченим з нас щоб став.

Вправа «Реставрація»

На нашому математичному вернісажі є картини, які вже побували на реставрації, а є такі, які треба реставрувати. І зараз ви відчуєте себе в ролі реставраторів. Працюємо в парах. Кожна пара отримує картину, яку треба реставрувати. (Картку з картиною на кожну парту)

C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\Рисунок1.png

Перевіряємо роботу.

Колективна  робота над задачею (с. 111, завдання 718)

А зараз перед вами картина на якій зображено Одеський національний академічний театр опери та балету, один з найкрасивіших театрів Європи.

C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\Рисунок2.png

Як ви бачите ми перейшли до галереї картин про театр. Тому наступна картина – це картина, на якій зображено умову задачі. І ми з вами зараз її розвяжемо.

C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\Рисунок3.png

Прочитайте задачу. Скільки місць у залі театру? Скільки квитків продано у партер? А у амфітеатр? А на балкон? Як ви пропонуєте розвязати задачу?

  1. 295+76+228=599 (б) продано
  2. 980-599=381(б) залишилося продати.

А як можна розвязати задачу другим способом? (діти пояснюють).

Завдання з логічним навантаженням (с. 114, завдання 4)

На даній картині ми бачимо зображення каменів. Прочитаємо умову задачі. В яких одиницях записано умову? Що треба зробити? Зведемо умову до одних одиниць. Що дізнаємося першою дією? Як будемо розвязувати наступну дію? Ми отримали відповідь на поставлене питання в умові задачі?

C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\Рисунок4.png

Скільки дій в задачі? (Дві)

Розв’яжіть задачу виразом.

Розв’язання учні записують у зошитах, самостійно з подальшою перевіркою.

Ось і дійшов кінця наш Математичний вернісаж.

  1. Домашнє завдання.

Ст. 112. Завдання 723 і 725.

  1. Рефлексія

А наостанок ми разом з вами намалюємо свою картину.

Перед вами зображення рамки на дошці і три кольори фарб. Червоний колір – ви в захопленні від уроку, жовтий – вам сподобалося, а синій – ви засмучені. Оберіть для себе правильний колір і намалюйте відбиток свого пальця на картину.

Яку чудову картину ми отримали!

Дякую за урок!

Література та Інтернет ресурси:

  1. Математика 3 клас Богданович, Лишенко. Київ, «Генеза».2014
  2. https://yandex.ua/images/search?text=шаблон%20слайда%20в%20виде%20картины&noreask=1&lr=147
  3.  http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/8155/
  4.  http://конспект.укр/pismove-dodavannya-tritsifrovih-chisel-z-perehodom-cherez-rozryad-dva-perehodi-rozv-yazuvannya-nerivnostey-sposobom-viprobuvannya-skladannya-obernenih-zadach-matematika-3-klas/
  5. http://5fan.ru/wievjob.php?id=54255
  6. https://yandex.ua/search/?text=%20портрет%20Маріуца%20Корнеліуса%20Ешера.&lr=147&clid=1985552-216&win=207

 

 

 

Vasylkivsky Serhiy.pngДодатки

Васильківський Сергій, народився в м. Ізюм Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

590

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://altmansgallery.com/upload/resize_cache/iblock/423/250_250_0/4238baa694e7b5d7c91dfed1b8c80c79.jpg

Ерте (Тиртов Роман Петрович) (1892-1990) – французький художник, ілюстратор російського походження.

510

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://m8.i.pbase.com/o6/95/627595/1/66640358.DaYsYCw1.IMG_5651.JPG

Рембрандт Харменс ван Рейн (1606-1669) — голландський художник, малювальник і гравер, великий майстер світлотіні, найбільший представник "золотого століття" голландського живопису.

220

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://vybor.ua/uploadfiles/ckfinder/user14842/images/2016/03/09/1sm.jpg

 

Нарбут Георгій Іванович, 1886 —1920, український художник-графік та ілюстратор. Автор перших українських державних знаків (банкнот і поштових марок) і проекту герба Української держави.  

 

380

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://kaliningrade.narod.ru/article/images/eakins_01.jpg

 

Ікінс Томас, американський художник, фотограф, педагог, 1844 - 1916

 

150

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сидоренко Юлия Викторовна

Сидоренко Юлія, сучасний харківський художник.

 

490

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://gallery.ykt.ru/galleries/old/komuza/519743.jpg

Айвазовський Іван Костянтинович 1817, Феодосія —1900 рік, Найбільш видатний художник вірменського походження XIX століття

240

 

http://nevsepic.com.ua/uploads/posts/2011-10/1318799579_36ecb8f00b2eaefaa30a60348c67d0ca-www.nevsepic.com.ua.jpg

Жан-Леон Жером, 1824 —1904, Париж, французький художник, живописець і скульптор.

230

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка для роботи в парі

 

C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\Рисунок1.png

 

 

Картки для гри Карусель

 

  1.            329+437=
  2.            548+281=
  3.            346+515=
  4.            325+418=
  5.            254+237=
  6.            428+344=
  1.          112+429=
  2.          537+123=
  3.          324+549=
  4.    254+262=
  5.    481+454=
  6.    628+154=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИЧНИЙ ВЕРНІСАЖ

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
5 липня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку