Урок-вернісаж з математики у 3 класі " «Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв'язування задач різними способами. Дії з іменованими числами». Конспект містить додатки, якими може скористатися вчитель.
Відкритий урок з математики
у 3 класі
«Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами»
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Мусаєва О.Л.,
Спеціаліст вищої категорії,
«Старший вчитель»
Харків 2017
Тема: Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами
Мета:
удосконалювати вміння учнів виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел, розв'язувати складені задачі на різницеве порівняння; формувати вміння розв'язувати задачі двома способами;
розвивати мислення, охайність при виконанні робіт;
виховувати почуття взаємодопомоги, вміння працювати в команді, інтерес до предмету.
Тип уроку: систематизації знань і способів діяльності.
Форма роботи: колективна робота, робота в групах.
Обладнання: картки, презентація.
Мотивація уроку: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Прийоми:
• створення на уроці ситуації цікавості, здивування;
• створення ситуації успіху, заохочення;
• оперативний контроль за виконання вимог.
Форма проведення: урок - вернісаж.
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок
Всім пора нам на урок.
Станьте всі рівненько,
Привітаємось гарненько.
« Добрий день!»
Щоб робота в нас кипіла
Працювати будем
Швидко! Дружно! Вміло!
Уявіть, що ви в національному музеї Риму: перед вами один із шедеврів, статуя епохи еллінізму І ст. — «Сидячий боксер» Неважко помітити, що скульптор дотримувався особливих пропорцій. Яких? Чому саме ці? А чи дотримувався взагалі?
Математика не грає очевидної ролі в більшості робіт сучасного мистецтва. Однак, є багато художників, у яких математика знаходиться в центрі уваги.
- Зверніть увагу на дошці написано назву уроку "Математичний…", але у записі не вистачає ще одного слова. Щоб дізнатися друге слово у назві уроку, ви, діти, повинні розв’язати запропоновані завдання усно. Дане завдання - зашифроване, тому, розв’язавши приклад, ви можете дізнатися потрібну букву цього слова за допомогою портрету.
160 + 430 =
680 – 170 =
540 –320 =
250 + 130 =
290 –140 =
110 + 380 =
460 – 220 =
360 –130 =
Васильківський Сергій, народився в м. Ізюм Харківської області
В
Ерте (Тиртов Роман Петрович) (1892-1990) – французький художник, ілюстратор російського походження.
Е
Рембрандт Харменс ван Рейн (1606-1669) — голландський художник, малювальник і гравер, великий майстер світлотіні, найбільший представник "золотого століття" голландського живопису. Р
Нарбут Георгій Іванович, 1886 —1920, український художник-графік та ілюстратор. Автор перших українських державних знаків (банкнот і поштових марок) і проекту герба Української держави. Н
Ікінс Томас, американський художник, фотограф, педагог, 1844 - 1916
І
Сидоренко Юлія, сучасний харківський художник.
С
Айвазовський Іван Костянтинович 1817, Феодосія —1900 рік, Найбільш видатний художник вірменського походження XIX століття
А
Жан-Леон Жером, 1824 —1904, Париж, французький художник, живописець і скульптор.
Ж
-Ми отримали слово "вернісаж".
Хто може пояснити значення цього слова?
Вернісаж - це урочисте відкриття, або як зараз говорять, презентація художньої виставки.
А сьогодні у нас Математичний вернісаж, тобто презентація наших знань, які ми здобули під час вивчення теми «Додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (подвійним). Розв’язування задач різними способами. Дії з іменованими числами.»
Всі мої твори — це ігри. Серйозні ігри.
Саме ця фраза якнайкраще характеризує творчість голландського художника Маріуца Корнеліуса Ешера.
Перед нами робота майстра, виконана ним у 1938 році, «День і ніч». Це одна з найвідоміших картин
Художника. Давайте вдивимося в неї уважніше. Що ми побачимо? Перед нами постає фантастичний перехід одного в інше.
А тому зараз ми з вами проведемо гру «Ніч і день»
Ніч - Перший доданок 160, другий 200, знайдений результат зменшити на 60.
День – Заєць пробіг 300 метрів від своєї нори, а потім 400 метрів у протилежному напрямку. На якій відстані опинився заєць від своєї нори?
Ніч - 100 зменшити на 75 і до результату додати 340.
День – 365 зменшити на 360.
Ніч – До 5 додати 7.
Бажано, щоб на сьогоднішньому уроці ви всі працювали на 12 балів.
Евклід – вчений Стародавньої Греції. Написав дивовижну книгу «Псевдарія». Вона складалася з різних помилкових суджень.
Фізхвилинка для очей.
Зараз ми проведемо вправу «Зорові ілюзії» (те, що здається). Уважно подивіться на картину і скажіть, що ви бачите?
(Але як би кола оберталися, то оберталися б і коричневі галочки. А вони знаходяться на своїх місцях. Який же висновок? Нам лише здається, що кола обертаються. У нас виникла зорова ілюзія.)
Перед вами сучасна жанрова картина житомирського майстра Михальчука Олександра, яка має назву «Карусель». Є під такою назвою інтерактивна вправа. Але ми проведемо свою вправу «Карусель».
Пропоную об’єднатися в 4 групи по 6 учнів і розміститися по колу. Перед кожним з вас лежать картки, на яких записані приклади. По команді кожен перевертає картку і виконує два приклади, записує відповідь на картку і передає картку сусіду зліва. На, знову отриманій, картці розв’язує наступні два приклади і знову передає картку сусіду зліва. І так до тих пір поки всі приклади не будуть розв’язані.
|
|
А тепер перевіримо відповіді. 766, 829, 861, 743, 491, 772, 541, 660, 879, 516, 935,782.
Фізкультхвилинка.
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
Вправа «Реставрація»
На нашому математичному вернісажі є картини, які вже побували на реставрації, а є такі, які треба реставрувати. І зараз ви відчуєте себе в ролі реставраторів. Працюємо в парах. Кожна пара отримує картину, яку треба реставрувати. (Картку з картиною на кожну парту)
Перевіряємо роботу.
Колективна робота над задачею (с. 111, завдання 718)
А зараз перед вами картина на якій зображено Одеський національний академічний театр опери та балету, один з найкрасивіших театрів Європи.
Як ви бачите ми перейшли до галереї картин про театр. Тому наступна картина – це картина, на якій зображено умову задачі. І ми з вами зараз її розв’яжемо.
Прочитайте задачу. Скільки місць у залі театру? Скільки квитків продано у партер? А у амфітеатр? А на балкон? Як ви пропонуєте розв’язати задачу?
А як можна розв’язати задачу другим способом? (діти пояснюють).
Завдання з логічним навантаженням (с. 114, завдання 4)
На даній картині ми бачимо зображення каменів. Прочитаємо умову задачі. В яких одиницях записано умову? Що треба зробити? Зведемо умову до одних одиниць. Що дізнаємося першою дією? Як будемо розв’язувати наступну дію? Ми отримали відповідь на поставлене питання в умові задачі?
Скільки дій в задачі? (Дві)
Розв’яжіть задачу виразом.
Розв’язання учні записують у зошитах, самостійно з подальшою перевіркою.
Ось і дійшов кінця наш Математичний вернісаж.
Ст. 112. Завдання 723 і 725.
А наостанок ми разом з вами намалюємо свою картину.
Перед вами зображення рамки на дошці і три кольори фарб. Червоний колір – ви в захопленні від уроку, жовтий – вам сподобалося, а синій – ви засмучені. Оберіть для себе правильний колір і намалюйте відбиток свого пальця на картину.
Яку чудову картину ми отримали!
Дякую за урок!
Література та Інтернет ресурси:
Додатки
Васильківський Сергій, народився в м. Ізюм Харківської області
590
Ерте (Тиртов Роман Петрович) (1892-1990) – французький художник, ілюстратор російського походження.
510
Рембрандт Харменс ван Рейн (1606-1669) — голландський художник, малювальник і гравер, великий майстер світлотіні, найбільший представник "золотого століття" голландського живопису.
220
Нарбут Георгій Іванович, 1886 —1920, український художник-графік та ілюстратор. Автор перших українських державних знаків (банкнот і поштових марок) і проекту герба Української держави.
380
Ікінс Томас, американський художник, фотограф, педагог, 1844 - 1916
150
Сидоренко Юлія, сучасний харківський художник.
490
Айвазовський Іван Костянтинович 1817, Феодосія —1900 рік, Найбільш видатний художник вірменського походження XIX століття
240
Жан-Леон Жером, 1824 —1904, Париж, французький художник, живописець і скульптор.
230
Картка для роботи в парі
Картки для гри Карусель
|
|
МАТЕМАТИЧНИЙ ВЕРНІСАЖ