Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему: "Порівняння десяткових дробів"

Про матеріал

Урок розроблено з метою вдосконалити вміння учнів розв'язувати задачі, що передбачають виконання порівняння десяткових дробів та перевірити засвоєння знань і вмінь у ході виконання тестових завдань. Сприяти вихованню уважності.

Перегляд файлу

 

Дем'янівська ЗОШ І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

Вчитель:

Верхоляк Я.С.

 

 

Тема: Порівняння десяткових дробів

Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати задачі, що передбачають виконання порівняння десяткових дробів та перевірити засвоєння знань і вмінь у ході виконання тестових завдань. Сприяти вихованню уважності

Тип уроку: застосування знань і вмінь

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Правильність виконання домашніх вправ можна перевірити в ігровій формі: гра «Знайди помилку». На дошці записані розв'язання домашніх задач, в яких учитель свідомо припускається «типових» помилок. Учні виходять до дошки і виправляють помилки, коментуючи свої дії.

ІІ. Застосування знань

Усні вправи

  1. Які з наведених десяткових дробів рівні?

А) 3,205; Б) 3,0250; В) 3,0025; Г) 3,2050; Д) 3,2005.

2.  Порівняйте числа:

А) 1,18 і 1,2;  Б) 1,6 і 1,495; в) 42,004 і 41,005; Г) 10,361 і 10,35; Д) 1,444 і 1,2222

3. Вкажіть найбільше натуральне значення х, при якому виконується нерівність:

1) 4х < 28,2;  2) 6х < 40,6;  3) х+7 < 12,5

4. Між якими сусідніми натуральними числами знаходиться дріб?

1) 5,8; 2) 26,75;  3) 35,459.

5. Який знак треба поставити між двома поруч записаними цифрами 3, щоб отримати число , яке більше за 3, але менше за 4?

ІІІ. Удосконалення знань і вмінь

Оскільки дидактична мета уроку – показати учням, що якими б не були два десяткових дроби, завжди можна знайти безліч десяткових дробів, що лежать між двома даними дробами. Усвідомленню цього факту саме присвячені завдання № 805 і 807 підручника.

Оскільки на попередньому  уроці було розв'язано додаткову задачу №2 (якщо б не було розв'язано, то бажано цей урок розпочати з цього завдання), логічним буде розв'язування спочатку №807, потім 805.

Якщо залишиться час, то з метою кращої підготовки до самостійної роботи і попередження помилок, можна запропонувати учням додаткову задачу 1.

Задача 1. Знайдіть помилки і виправте їх:

  1. 15,2 > 15,20;   2) 21,307 < 21,3070;   3) 8,911 > 89,11;   4) 0,45 < 0,4050;

5) 8,74 < 8,75;   6) 5,77 < 5,777;   7) 8,49 < 8,50.

ІV. Тестова робота

Варіант І

  1. Яке з наведених чисел, записаних найменшою кількістю цифр, дорівнює дробу 2,3500?
  1. 2,350;   2) 2;   3) 2,35;   4) 2,3.
  1. Яка з нерівностей правильна?
  1. 14,7 < 14,70;   2) 0,3040 > 0,34;   3) 1,45 > 1,43;   4) 6,307 < 6,037.
  1. В якому випадку числа 0,4004,; 4,0404; 0,0404; 40,4; 0,404; 4,404 записані в порядку спадання?
  1. 0,404; 0,0404; 40,4; 0,4004; 4,404; 4,0404.
  2. 40,4; 4,404; 4,0404; 0,404; 0,4004; 0,0404
  3. 0,4004; 4,0404; 0,0404; 40,4; 0,404; 4,404.
  1. Між якими сусідніми натуральними числами знаходиться дріб 3,48?
  1. 3 і 4;   2) 4 і 5;   3) 4 і 8;   4) 3 і 8.
  1. Яке з наведених чисел є розв'язком нерівності 0,2 <х < 0,3?
  1. 0,4;   2) 0,20;   3) 0,21;   4) 0,32.

Варіант ІІ

  1. Яке з наведених чисел, записаних найменшою кількістю цифр, дорівнює дробу  3,020?
  1. 3,2;   2) 3,02;   3) 3;   4) 3,0200
  1. Яка з нерівностей правильна?
  1. 3,405 < 3,4050;  2) 3,45 < 3,46;   3) 0,0004 > 0,004;   4) 4,44 < 4,444
  1. В якому випадку числа 2,222; 20,002; 2,22; 2,313; 2,303; 20,201 записані в порядку зростання?
  1. 20,201;  20,002;  2,313;  2,303;  2,222;  2,22
  2. 2,22; 2,222; 2,303;  2,313;  20,002;  20,201
  3. 2,222; 2,22; 2,13;  2,303;  20,002;  20,201.
  1. Між якими сусідніми натуральними числами знаходиться дріб 12,48?
  1. 11 і 12;  2) 12 і 13;  3) 12 і 48; 4) 12 і 14
  1. Яке з наведених чисел є розв'язком нерівності 0,55 < х < 0,56?
  1. 0,550;   2) 0,560;   3) 0,557;   4) 0

V. Домашнє завдання

§ 28; № 806, 808, на повторення 814

Додаткова задача

Намалюйте координатний промінь, позначивши за одиничний відрізок довжину десяти клітинок. Відмітьте на промені точки А (1); В(0,1); С (0,3); Д (0,5); Е (0,7); Ф(0,9); К (1,2).

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
19 лютого
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку