Математика
Тема уроку: Самостійна робота
Мета уроку: перевірити знання учнів під час виконання самостійної роботи.
Тип уроку: перевірка знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність: самостійний аркуш, лінійка, олівець, ручка .
Дата проведення: 5-Б – 26.01.2015
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
-
Привітання вчителя і учнів.
-
Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Математичний диктант.
-
Два дроби з однаковими знаменниками рівні, якщо їх чисельники рівні.
-
Із двох дробів з однаковими знаменниками більший (менший) той дріб, у якого чисельник більший ( чисельник менший).
-
Дріб – це вираз виду , де a – називається чисельником, а b – знаменником дробу, риска дробу « –» – означає дію ділення.
-
Що показує знаменник дробу? Чисельник дробу?
(Відповідь: знаменник показує на скільки частин поділена одиниця(ціле), а чисельник – скільки цілих частин взято.)
-
Правильний дріб завжди менший від 1.
-
Неправильний – більший за 1 або дорівнює 1.
-
Які дроби називають правильними? (у яких a b).Які неправильними?
( у яких аb або a=b).
-
Що означає риска дробу? ( дію ділення).
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-
Сьогодні на уроці ми з вами проведемо «Самостійну роботу».
-
Мета сьогоднішнього уроку: перевірка ваших знань, отриманих протягом попередніх уроків.
IV. САМОСТІЙНА РОБОТА
Варіант 1.
Початковий рівень ( 1 завдання – 0,5 балів)
-
– приклади звичайних…
-
У запису число a – це … дробу, він показує…
-
Дріб , у якого m<n, називається … дробом.
-
З двох дробів із однаковими знаменниками більший той, у якого…
-
Усі неправильні дроби … або дорівнюють …
-
Результат ділення m : n можна записати у вигляді дробу…
-
…
-
Риску дробу можна розглядати як знак…
-
Неправильний дріб можна записати у вигляді … числа.
-
Щоб знайти від числа 15, треба _:__.
Середній рівень ( 1-4 завдання – 0, 5 балів, 5-8 – 1 бал )
-
Визначте, яка частина фігури, зображеної на рисунку, заштрихована.
а) б) в) г)
-
Знайдіть від 36.
А 54 Б 24 В 12 Г 72
-
Знайдіть число, якщо його становлять 12.
А 16 Б 9 В 48 Г 36
-
Порівняйте:
а) ; б) ; в) .
-
Обчисліть значення виразу:
…
-
Перетворіть неправильний дріб у мішане число:
а) …; б) …
-
Перетворіть мішане число у неправильний дріб:
а) …; б) …
-
Знайдіть значення виразу:
…
Достатній і високий рівні ( 1 завдання – 3 бали )
-
Запишіть у вигляді дробів 1, 3, 5, 15, 20 частин числа, яке поділили на 40 рівних частин.
-
Накресліть координатний промінь. Виберіть зручний одиничний відрізок і позначте на промені такі точки A, B, C, D, E.
-
Додайте числа 244 до числа 600.
-
У 5 – А класі навчаються 32 учні, із них займаються у шкільному математичному гуртку. Знайдіть загальну кількість членів цього гуртка, якщо кількість учнів 5 – А класу становить від неї .
Варіант 2.
Початковий рівень ( 1 завдання – 0,5 балів)
-
приклади … дробів.
-
У запису число b – це … дробу, він показує…
-
Дріб , у якого m n, називається … дробом.
-
Якщо , то a … c.
-
Усі правильні дроби … від одиниці.
-
Дріб можна розглядати як результат дії …
-
…
-
Запис можна читати так: « … ».
-
Мішане число можна записати у вигляді дробу: …
-
Щоб знайти число, від якого взяли і отримали 15, треба _:__.
Середній рівень ( 1-4 завдання – 0, 5 балів, 5-8 – 1 бал )
-
Визначте, яка частина фігури, зображеної на рисунку, заштрихована.
а) б) в) г)
-
Знайдіть від 48.
А 72 Б 32 В 16 Г 96
-
Знайдіть число, якщо його становлять 24.
А 32 Б 18 В 48 Г 72
-
Порівняйте:
а) ; б) ; в) .
-
Обчисліть значення виразу:
…
-
Перетворіть неправильний дріб у мішане число:
а) …; б) …
-
Перетворіть мішане число у неправильний дріб:
а) …; б) …
-
Знайдіть значення виразу:
…
Достатній і високий рівні ( 1 завдання – 3 бали )
-
Запишіть у вигляді дробів 1, 3, 5, 15, 20 частин числа, яке поділили на 60 рівних частин.
-
Накресліть координатний промінь. Виберіть зручний одиничний відрізок і позначте на промені такі точки M, N, P, R, S.
-
Додайте числа 244 до числа 300.
-
У 5 – А класі навчаються 32 учні, із них займаються у шкільному математичному гуртку. Знайдіть загальну кількість членів цього гуртка, якщо кількість учнів 5 – А класу становить від неї .
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
-
Підсумкова бесіда
-
Які завдання давалися найважче? Чому?
2. Відповісти на питання, що виникли у дітей під час виконання Самостійної роботи.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
-
Завдання за підручником: Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ V, § 24, № 923, 934, 944, 948.
-
Інструктаж:
-
№ 923 подібний до № 922.
-
№ 934 подібний до № 933. Щоб виконати цю вправу вам необхідно повторити правило виділення цілої частини з неправильного дробу, знаючи це правило дану вправу ви виконаєте без проблем.
-
№ 944. Подібний до № 943. Щоб виконати цю вправу вам також знадобиться правило виділення цілої частини з неправильного дробу.
-
№ 948 подібний до № 947. Щоб виконати цю вправу без проблем, вам необхідно повторити правило перетворення мішаного числа у неправильний дріб.
-
І обов’язково почитайте § 24, і вивчіть всі основні правила.