24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Знаходження дробу від числа"

Про матеріал
Мета уроку: • навчальна: домогтися засвоєння правила знаходження дробу від числа; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено знаходження дробу від числа; • розвивальна: формувати вміння логічно мислити; • виховна: виховувати наполегливість, старанність. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок. Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали. Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Знаходження дробу від числа

Мета уроку:

  • навчальна: домогтися засвоєння правила знаходження дробу від числа; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено знаходження дробу від числа;
  • розвивальна: формувати вміння логічно мислити;
  • виховна: виховувати наполегливість, старанність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.

Дата проведення: 5-Б – 27.01.2015                              

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 923. Запишіть у вигляді мішаного числа:

  1. 8+ ;      2) 11+ ;      3) 15+ ;     4) 222+ .

Розвязання:

  1. 8 ;      2) 11 ;      3) 15 ;     4) 222 .

№ 934.. Виділіть цілу частину з неправильного дробу:

  1. ;    2) ;   3) ;   4) ;   5) ;   6) .

 

Розвязання:

  1. = 1 ;      2) = 5 ;      3) = 11 ;    

4) = 22 ;       5) = 16 ;    6) = 1.

№ 944. Виділіть цілу частину з неправильних дробів: Запишіть отримані числа в порядку спадання. Який із цих дробів найменший?

Розвязання:

.

Найменший дріб - .

№ 948. Порівняйте:

  1. 2 і ;    2) 12 і ;   3) 45 і ;   4) 145 і .

Розвязання:

  1. 2;     2 = ;                2) 12;   12 =

 

       3) 45 ;     45 =;       4) 145;    145 = .

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми розглянемо нову тему: «Знаходження дробу від числа».
  • Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще засвоїти правило знаходження дробу від числа, також навчимося розв’язувати задачі, які передбачають знаходження дробу від числа.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Усні обчислення

1)У Івасика було 6 цукерок цукерок він віддав Сашку. Скільки цукерок залишилось у Івасика?(3)

2)У Маринки було 8 яблук із яких їй подарувала Юля. Скільки яблук подарувала дівчинці Юлія?(4)

  1. Оцінювання учнів(2-4 учні)

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Що означає знайти дріб від числа?
  2. Способи знаходження дробу від числа:
  1. арифметичний;
  2. алгебраїчний.
  1. Правило знаходження дробу від числа.
  2. Приклади знаходження дробу від числа:

Пояснення вчителя

У попередніх параграфах ви дізналися, що таке дріб, з’ясували, що показує чисельник дробу, а що – його знаменник. На практиці доводиться знаходити число, яке від даного числа становить, наприклад тощо. Такі задачі називають задачами на знаходження дробу від числа.

                              Способи розв’язування задач

 

 

Задача. Від будинкуАндрія до школи 540 м. Він пройшов шляху. Скільки метрів пройшов Андрій?

Розв'язання. Виконаємо малюнок до задачі.

540 : 3                          

                                   540 м

 

 

                      Х                                         

 

х : 2

Складемо короткий запис даних задачі.

Шлях до школи – 540 м – 1 =

Пройшов Андрій - ? -

  1. Арифметичний спосіб
  1. Скільки метрів відповідає шляху?

540 : 3 = 180 (м)

  1. Скільки метрів припадає на шляху?

180 · 2 = 360 (м)

Отже, Андрій пройшов 360 м.

  1. Алгебраїчний спосіб

Шлях до школи – 540м –

Пройшов Андрій – ? – 

Нехай х  шлях, який пройшов Андрій. Тоді:

х : 2 = 540 : 3,

х =( 540 : 3 )· 2,

х = 180 · 2,

х = 360.

Відповідь: Андрій пройшов 360 м.

Правило знаходження дробу від числа.

Щоб знайти дріб від числа, треба дане число поділити на знаменник дробу і одержаний результат помножити на його чисельник.

Зверніть увагу:

  1. число, яке приймаєте за 1, виразіть неправильним дробом із тим самим знаменником, що й заданий дріб;
  2. щоб скласти рівняння, складіть вирази для однієї частини від заданного числа і від шуканого числа та прирівняйте їх.

VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  1. Робота з підручником ( 25)

Усно: № 966, 967.

№ 966. Укажіть правильне закінчення правила.

Щоб знайти дріб від числа, треба дане число…:

  1. помножити на знаменник дробу і поділити на його чисельник;
  2. поділити на знаменник дробу і помножити на його чисельник.

№ 967. У якому з двох випадків Андрійко міркував правильно?

Щоб знайти від 24, треба:

  1. 24 : 4 = 6, а потім 6 3 = 18;
  2. 24 : 3 = 8, а потім 8 4 = 32.

Письмово:  972, 974, 976, 978.

№ 972.Чому дорівнює градусна міра кута,що становить:

  1. розгорнутого кута;                          3) прямого кута;
  2. розгорнутого кута;                          4) прямого кута.

Розвязання:

  1. ( 180 : 10 ) 2 = 36;
  2. ( 180 : 18 ) 5 = 50;
  3. ( 90 : 9 ) 4 = 40;
  4. ( 90 : 9 ) 11 = 110.

№ 974. Зріст Сашка 145 см, а зріст Марійки становить зросту Сашка. Який зріст Марійки?

Розвязання:

  1. 145 : 5 =29 (см)
  2. 29 4 = 116 (см)

Відповідь: зріст Марійки становить 116 см.

№ 976. Марійка планувала виконати домашнє завдання за 45 хв, а витратила лише цього часу. За скільки хвилин виконала домашнє завдання Марійка?

Розвязання:

  1. 45 : 9  = 5 (хв.)
  2. 5 7 = 35 (хв.)

Відповідь: За 35 хвилин виконала домашнє завдання Марійка.

№ 978. Маса кавуна 12 кг. Скільки кілограмів становить кавун?

Розвязання:

  1. 12 : 6 =2 (кг)
  2.  2 5 = 10 (кг)

Відповідь: 10 кілограмів становить частини кавуна.

VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

  1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте ще раз повторимо основні правила:

  • Як знайти дріб від числа?
  • Що таке дріб? Наведіть приклад.
  • Які є способи розвязування задач на знаходження дробу від числа?
  1. Оцінювання учнів. Мотивація оцінок

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником: Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова,

О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ V, § 25, № 970, 971.

  1. Інструктаж:
  1. Щоб виконати № 970 вам потрібно знати правило знаходження дробу від числа.
  2. Щоб виконати № 971 вам також потрібно знати правило знаходження дробу від числа. Знаючи це правило ви ці два номери виконаєте без проблем.
  3. І обов’язково почитайте § 25 і вивчіть всі основні правила.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку