Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "в гостях у казки".

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати уміння й навички учнів про дії множення і ділення; застосування їх властивостей до розв'язування задач і вправ. Підвищувати обчислювальну культуру, активність, інтерес до математики.

Перегляд файлу

Мета. Узагальнити та систематизувати уміння й навички учнів про дії множення і ділення; застосування їх властивостей до розв'язування задач і вправ. Підвищувати обчислювальну культуру, активність, інтерес до математики.

Унаочнене обладнання. Таблиці.

Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

Урок-гра ведеться на основі казки про Івана-царевича та Чахлика Невмирущого. Клас ділиться на 3 команди.

Учитель починає розповідь. У деякому царстві жив-був Іван-царевич. І було в нього три сестри: Марія, Ольга і Галина. Батько й мати у них померли. Віддав Іван-царевич сестер своїх заміж за царів мідного, срібного і золотого царств. Цілий рік жив без сестер, і зробилось йому сумно. Вирішив він провідати сестер і вирушив у дорогу. По дорозі зустрів Олену Прекрасну. Вони покохали один одно­го. Але злий Чахлик Невмирущий вкрав Олену.

Іван-царевич взяв своїх вірних воїнів і поїхав звільняти свою кохану. Вийшли вони до річки, а там великий камінь закрив дорогу на міст. На камені написані три рівняння (з назви команди):

3*(х - 8) = 69         (І)

(у + 5)4 = 1000      (II)

5* (а + 2) = 45 (III).

Якщо їх правильно розв'язати, то камінь повер­неться і звільнить дорогу.

До дошки викликаються по одному учню від кожної команди, які розв'язують рівняння. Враховуючи швидкість і правильність розв'язання рівнянь, команди одержують бали (5, 4 і 3). Учні на місцях розв'язують всі три рівняння і при необхідності можуть допомогти гравцям, але при цьому кількість балів буде знижена.

Підводяться підсумки на 1-му етапі.

Учитель продовжує. Довго їхали вони лісом, доки дорога не привела їх до хатинки Баби Яги. Вона дов­го ворогувала з Чахликом Невмирущим і згодилась допомогти Іван-царевичу, але за умови, що вони да­дуть правильні відповіді на 2 запитання.

До дошки викликаються по одному представнику від кожної команди, які відповідають на запитання. Правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Якщо відповідь неповна, то приймається допомога від ко­манди, але така відповідь оцінюється 1 балом.

Запитання Баби Яги:

  1. Що таке множення?
  1. Як називаються числа при множенні? Що таке ділення?
  2. Як називаються числа при діленні?
  3. На яке число не можна ділити?

6. Як помножити або поділити число на розрядну одиницю?

7. Сформулюй переставний закон множення. Наведи приклад.

8. Сформулюй розподільну властивість множення. Наведи приклади.

9. Чи може частка дорівнювати діленому?

Підводяться підсумки роботи на 2-му етапі.

Учитель. Прощаючись з Іваном-царевичем, Баба Яга розповіла йому про велику силу правил множення і ділення натуральних чисел на розрядні одиниці

10. 100, 1000 і т. д.

Якщо потрібно якийсь замок відкрити чи закрити добре, то користуйся лише цими правилами і твоє бажання здійсниться так же миттєво, як швидко ти виконаєш дію множення чи ділення.

Чорна ворона підслухала цю розмову і розповіла про все Чахлику. Той підстеріг Івана-царевича і його воїнів, схопив їх і кинув у підвал,  замкнувши на шість замків, на кожному з яких записані приклади

 900 : 10 000; 4500 : 10 + 600 : 100  (І)

7 000 000 : 1000; 70 000 : 100 + 82 * 10 (II)

40 000 : 1000; 90 * 100 - 12 000 : 1000 (III)

До дошки ідуть нові 6 учнів із команд. На дошці 6 прикладів. В'язні розв'язують їх, зайняті роботою і члени команд, щоб бути готовими прийти на допомогу своїм «воїнам».

 Підводяться підсумки 3-го туру.

Іван-царевич промовив коди замків, що є значен­ням даних виразів. Двері підвалу відкрилися. І стали воїни перед воротами палацу Чахлика, на якому написано великий вираз, що містить всі арифметичні дії.

76 000 - 62 *(28 000 : 56 + 609)  (І)

(90 050 - 219 * 380 + 190) : 90  (II)

6883 + (706 * 350 - 47 000) : 300 (III)

Розв'язавши і це завдання, воїни Івана-царевича відкрили ворота, звільнили Олену Прекрасну і в той же день влаштували весілля. Після цього Іван-царе­вич разом з Оленкою провідали його сестер, приїхали до дому і стали жить-поживать і добра наживати.

 Підводяться підсумки всієї гри.

Називається команда-переможець.

Частина учнів одержують оцінки в журнал.

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 січня
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку