Конспект уроку з математики для 6-го класу на тему "Розв'язування вправ на додавання та віднімання раціональних чисел".

Про матеріал

Розробка інтерактивного акмеологічного уроку для учнів 6класу. Містить цікаві форми роботи, які допомагають учням підготуватися до контрольної роботи з теми.

Перегляд файлу

 

Коростишівський навчально-виховний комплекс

«Спеціалізована школа І ступеня - гімназія»

 імені Олега Ольжича Житомирської області

 

 

 

 

Відкритий  урок

на тему:

 

 

 

 

«Розвязування вправ.

 Додавання та віднімання

  раціональних чисел».

 

(акмеологічний урок математики в 6-Б класі)

 

 

 

 

 

                                                         Вчителя математики

                                                 Коростишівського

                                                        НВК ім.Олега Ольжича

                             Кравченко Інни Василівни

 

 

 

 

 

Коростишів - 2018

Тема уроку:  Розв’язування вправ. Додавання та віднімання раціональних чисел.

Мета уроку: вдосконалювати вміння і навички учнів розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання раціональних чисел;

формувати культуру математичних записів та мову,розвивати логічне мислення;

виховувати позитивне ставлення до навчання,упевненість у своїх силах,вміння міжособистісного спілкування в колективі та ціннісне ставлення до праці.

Тип уроку:урок узагальнення та систематизації знань,умінь і навичок.

Обладнання:  ноутбук, проектор, екран, презентація, картки самоконтролю, дидактична гра «Додавання та віднімання раціональних чисел», картки для груп «+», «-», «0», тестові завдання

Технології: стратегії творчого пошуку: «Принцип проблемно-пошуковий», «принцип доповнюваності», «Послідовне підкорювання».

Прийоми: емоційного стимулювання, новизни, створення ситуації успіху

 

Епіграф:  «Те, що я чую – я забуваю. Те що я бачу – я пам’ятаю.

                       Те, що я роблю, я розумію.»

                                                                                   Китайський філософ Конфуцій

 

Хід уроку

І.Організаційний етап. Створення робочої атмосфери на уроці.

      Доброго дня. Сідайте. Налаштовуйтесь на роботу та перевірте, чи все необхідне є на партах.

     А розпочнемо ми  наш урок зі слів китайського філософа Конфуція

«Те, що я чую – я забуваю. Те що я бачу – я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію.»

Тому я бажаю вам плідної роботи на уроці, і те що ви почуєте – не забувати, що побачите – пам’ятати та працювати з розумінням того, що робите.

     А свою роботу на різних етапах уроку ви будете оцінювати у картці самоконтролю, вона лежить на ваших партах.

 


КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ

__________

         (дата)

__________________________________

                             (прізвище учня)

_________________

           (група)        

№ з/п

Завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання (10б+2б)

 

2

Математична розминка

 

3

Графічний диктант (10б)

 

4

Робота з координатною прямою (+4б)

 

5

Зручний порядок обчислення (+2б)

 

6

Розвязування рівнянь

(+2б,+4б,+6б )

 

7

Гра «Хрестики-нулики» (+2б)

 

8

Тестові завдання    (+8б)

 

КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ

__________

         (дата)

__________________________________

                             (прізвище учня)

_________________

           (група)        

№ з/п

Завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання (10б+2б)

 

2

Математична розминка

 

3

Графічний диктант (10б)

 

4

Робота з координатною прямою (+4б)

 

5

Зручний порядок обчислення (+2б)

 

6

Розвязування рівнянь

(+2б,+4б,+6б )

 

7

Гра «Хрестики-нулики» (+2б)

 

8

Тестові завдання    (+8б)

 


 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні-консультанти доповідають про виконання домашнього завдання.

Хто виконав № 1045 -5 балів, №1045, №1061 -10 балів.

№1045

а) (10,5-13,6)+(4,1-(-2,7))=10,5-13,6+4,1+2,7= -3,1+4,1+2,7=1+2,7=3,7

б) (-4,3-5,8)+(-3,9+7,7)= -4,3-5,8-3,9+7,7=-10,1-3,9+7,7=-14+7,7=-6,3

№1061

Вписати у порожні клітинки квадрата такі числа, щоб суми чисел кожної вертикалі, горизонталі і діагоналі дорівнювали одна одній.

а)  0                                                                           б)  12                            


 

-5

-2

7

12

0

-12

-7

2

5

 

 

-1

2

11

16

4

-8

-3

6

9

 


Додатково творче завдання  «Казка про від’ємні та додатні числа»  +2б(оцініть себе і поставте кількість балів у карту самоконтролю)

 

Додатні та від'ємні числа

Жили собі додатні числа. Старанно виконували вони свою роботу — додавали числа, множили, ділили. Віднімання в них не завжди вдавалося, та не сумували вони за цим. Та який може бути сум! Пихаті люди — ці додатні числа. Милувалися вони своєю вродою, заглядаючи щоразу в люстерко. Там вони бачили своє віддзеркалення — якісь чудні числа, наче такі ж додатні, та попереду себе вони тримали якусь паличку (мінус) і не розлучалися з нею. «Як так може бути? — подумали додатні числа. — Ми ж такі гарні, вродливі, а в дзеркалі відображаються якісь потвори». Вирішили во­ни зайти в дзеркало і дати відсіч своїм ворогам. Так і зробили. Проте, як тільки додатні числа тор­кались руками від'ємних чисел, то обоє зникали, а замість них двох виходив нуль. Так це і є зараз (3 + (-3) = 0). Подумали додатні числа, що не слід так робити, бо пропадуть вони всі. Стоїть нуль ве­личаво між додатніми і від'ємними числами, не приєднується до жодних з них, лише слідкує за порядком і справедливістю.

- Прослухавши казку, дайте відповідь на запитання, які з раціональних чисел на вашу думку найважливіші?

- Я буду намагатися протягом уроку переконати вас у тому, що всі раціональні числа важливі (додатні, відємні та нуль)

     - Саме тому ми сьогодні на уроці поділимося на на 3 групи (учні сидять за партами, розставленими у вигляді +, 0, -): «Відємні числа», «Число 0», «Додатні числа»  (запишіть у картку самоконтролю назву своєї групи: «+», «-», «0»)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Фронтальне опитування

  1.    Які числа називаються додатними?        
  2.    Які числа називаються від’ємними?
  3.    Які числа називаються протилежними?
  4.    Які числа називаються раціональними?  
  5.    Сформулюйте означення модуля.
  6.    Як додати два відємних числа?
  7.    Як знайти суму відємного і додатного чисел?
  8.    Чому дорівнює сума двох протилежних чисел?      
  9.    Як від одного раціонального числа відняти друге?     
  10. Якою дією можна перевірити дію віднімання?
  11. Чи завжди можливе віднімання раціональних чисел?

 

 Усний рахунок «Математична розминка» за таблицею

 

 

А

В

С

D

E

1

-35+(-17)

-5,4+(-6,8)

-19-43

-3,7-5,62

-

2

-9+(-19)

-3,2+(-1,6)

12-51

5,61-9,4

+

3

-19+(-14)

1+(-4,6)

-71+9

-5,7+9,47

-

4

17+(-9)

-0,7+(-0,9)

52-27

3,08-2,5

+

5

32+(-14)

-5,6+6,9

-32-29

-2,6-9,46

-

6

10-(-8)

2,5-8,6

44-96

2,59-4,8

-

7

15-(-7)

1-(-2,9)

-90+14

-7,84+5,9

+

8

-25-(-18)

-3,52-(-3,52)

28-14

3,2-1,46

-

9

17-(-17)

8,7-4,8

-52-39

-2,69-3,54

+

10

-28-(-35)

-2,4-(-2,8)

-12+49

-8,19+2,9

-

11

15-6,03

-2,8+10

8,9-9,09

6,1-3,8

-

12

5,09-2,4

13,6-35

-5,46+3,8

-8,2+3,27

+

13

-9,2+5,83

-18+4,8

-19,9+9,59

-3,6-0,9

-

 

ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

   - Де в житті ми зустрічаємося з додатніми та відємними числами? (термометр, шкала)

   Прийом емоційного стимулювання(емоційна яскрава розповідь)використання ситуації цікавості, презентація  історії виникнення від’ємних чисел

 

Історична довідка

І учениця

Від’ємні числа виникли у Китаї в І ст.. до.н.е. у зв’язку з розв’язуванням рівнянь. У ті часи знаків плюс та мінус ще не було, тому від’ємні числа позначали іншим кольором на відміну від додатних. Додатними числа позначали майно,прибуток,наявні гроші. Їм раділи та зображували червоним кольором (китайці їх називали «чен»), а від’ємні числа позначали борг,збиток,тому зображали їх чорним кольором(називали їх «фу»).

ІІ учениця

У Європі першим про від’ємні числа згадував італійський математик Леонардо Пізанський (XII-XIIст.). Німецький математик  Міхаель  Штіфель (XVIст.) називав від’ємні числа «числами меншими за ніщо»,тобто меншими від 0. Він писав «нуль міститься між істинними та абсурдними числами». Довгий час від’ємні числа не визнавали,вважали не справжніми,фіктивними.

V. Повідомлення теми та завдань  уроку.

Сьогодні ми продовжимо працювати з додатними і від’ємними числами, будемо вдосконалювати вміння додавати та віднімати  раціональні числа (Тема на дошці)

Розгорніть зошити та запишіть:                     Число

                                                                        Класна робота

Тема уроку: Розвязування вправ на додавання та віднімання раціональних чисел

Графічний диктант

   Вашій увазі приклади із розвязанням. Якщо відповідь правильна – ставимо «+», неправильна – «-». Записуємо в рядочок.

   Кожній групі своє завдання:

 


Група «-»

  Приклади:                      

1.  -32-(-6)=-26

2.  -40+25=15

3.  -4 –(-9)=-13

4.   32-51=-19

5.   -21+9=-12

6.  29- (-6)=23

7.  -35- (-20) =-15

8.  37-(-37) =0

9.  -19+1= -20

10. 28- (-37)= 65

 

Група «0»

  Приклади:                      

1.  -22-(-6)=-16

2.  -60+45=15

3.  - 7- (-9)=-16

4.   41-62=-19

5.   -31+28=-9

6.  25- (-5) = 20

7.  -47- (-37) = -10

8.  29 –(-29) = 0

9.  -39+1 = -40

10.  34- (-28) = 62

 

Група «+»

  Приклади:                      

1.  -37-(-9) =-28

2.  -70+39 = 31

3.  - 8-(-6)=-14

4.   43-67=-24

5.   -11+39= 28

6.   27 – (-5)= 22

7.  -29 – (-18) = -11

8.   46- (-46) =0

9.   -27+ 3 = -30

10.   27-(-35) = 62


Ключ: + - - + + - + -  -  +

 

Перевіримо результати (взаємоперевірка, учні обмінюються зошитами)

 

 

VІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

Робота з координатною прямою    (робота в парах)

 

                            С           В             Р                                         А        D

 

 

                                                                    0     1

  1. Знайти суму числа, що є координатою точки В і числа 7.   (-5 +7=2)
  2. Знайти різницю чисел, що є кординатами точок А і Р.           (3- (-3)=6)
  3. Знайти суму всіх цілих чисел, розміщених між числами, що є кординатами точок C і D.         ( -7 і 4;      -6+(-5) +…+2+3=-6+(-5) +(-4) = -15)
  4. Знайти суму чисел, що є протилежними до координат точок Р і С.     (3+7=10)

 

Знайти  значення виразу, вибравши зручний порядок обчислень

          (робота в групах)

(умова прикладу записана на аркуші паперу;

 розв’язання потрібно скласти зручним способом і склеїти)

  1. -5 - 2, 38+3,75- 2+10,38  =     -5 - 2+10,38- 2, 38+3,75  = 3,75
  2.  -4 - 6, 27+2,75- 3+14,27 =      -4 - 3+14,27- 6, 27+2,75 = 2,75
  3. -2 - 2, 06+1,75- 9+14,06  =      -2 - 9+14,06- 2, 06+1,75 = 1,75

 

Фізкультхвилинка      (відео-фізкультхвилинка)

 

Розвязати рівняння (диференційовано)    а) +2б, б) +4б, в) + 6б


а) -2,8+х = -5,24

     х = -5,24 – (-2,8)

     х = - 2,24

Відповідь:  х = - 2,24

 

б) -15-|х|=-20

     |x|=-15-(-20)

     |x|=-15+20

     |x|=5

х1 = 5  х2 = -5

Відповідь:

 х1 = 5; х2 = -5

 

в) | |х |-15 | = 7

  |х |-15 = 7;   |х |-15 = -7

  |х |=7+15;    |х |=-7+15

  |х |= 22;       |х |= 8

х1 =22; х2 = -22; х3 = 8; х4 = -8.

 

а) -6,8+х = -9,18

     х = -9,18– (-6,8)

     х = - 2,38

Відповідь:   х = - 2,38

 

б) -27-|х|=-10

     |x|=-10-(-27)

     |x|=-10+27

     |x|= 17,

 х1 = 17  х2 = -17

Відповідь:

 х1 = 17; х2 = -17

 

в) | |х |-11 | = 8

|х |-11 = 8;   |х |-11 = -8

|х |=8+11;    |х |=-8+11

|х |= 29;       |х |= 3

х1= 29; х2 = -29; х3=3; х4 = -3.

 

 а) -3,7+х = -7,32

     х = -7,32 – (-3,7)

     х = - 3,62

Відповідь:   х = - 3,62

 

б) -23-|х| =-47

     |x|=-23-(-47)

     |x|=-23+47

     |x|=24,

х1 = 24  х2 = -24

Відповідь:

 х1 = 24  х2 = -24

 

в) | |х |-23 | = 16

 |х |-23 =16;   |х |-23 = -16

 |х |=16+23;   |х |=-16+23

 |х |= 39;        |х |= 7

х1 =22; х2 = -22;  х3 = 7; х4 = -7.


Гра   « Хрестики – нулики »          (робота в парах)

На малому полі 3*3 двоє гравців почергово ставить свої значки,один хрестик,другий нулик. Той,  хто  перший заповнить ряд з трьох значків,по горизонталі, вертикалі чи діагоналі,той виграв.                              ( зараховується переможцю 2 б.)

 

 

-90

 

-60

 

-85

 

-5,5

 

 

-5

 

 

-15

 

 

-75

 

2

 

8

 

        «Хрестики»                                           «Нулики»

  1. -45+ (-45)=    -90                       1.  50-55,5=    -5,5
  2. -90+30=         -60                       2.  -37+(-38)=     -75
  3. 14,5+(-20) =     -5,5                    3.  -130+45=     -85
  4. -2 - 2 =         -5                        4.  -7 - 7 =      -15
  5. -12,7 – (-14,7)=      2                   5.  -11,3 –(-19,3)=       8

 

 

VІІ.  Підсумок уроку. Рефлексія

    (Тестові завдання з відкритою формою відповідей.)

    Підсумуємо отримані знання, виконавши тестові завдання

 


   Варіант І

1.Обчислити:    -15-39.

Р.54. С.24.

В.-24. М.-54.

2.Розв’язати рівняння: х+8=-32.

О.-40.         Д.-24. 

 П.40.          Б.24. 

3.Модуль числа -1,3 дорівнює …

Л.1,3.         К.-1,3.

Е.0,13.        Г.Не існує.

4.Число 0,7  протилежне до числа…

Т.7,0          О.-0,7

В. 7.           Я.0,7.

5.Сума чисел-3,5 і (-23) є число…

Ш.Додатне. Ю.0.

У. Невід’ємне.    Д.Від’ємне.

6.Значення виразу  -7,5-х+(-6,5)+х дорівнює…

Ж.1. Е.-14.

Г.2х.                    З.-1.

7.Обчислити:   -6 + (-5) + (-2)+(-2).

А.-2  Б.-5

Ц.-15  М.-4

8.Який знак слід поставити замість зірочки,щоб утворилася правильна нерівність:  -32+(-19) * -63?

Ь. >    П. <

Ч. = Ю.

 

                             Варіант ІІ

1.Обчислити:  -13-40.

Н.10.     С.27.

В.0.                 М.-53.

2.Розв’язати рівняння:х+5=-20.

Д.24. П.10.

К.16. О.-25.

3.Модуль числа 75 дорівнює…

А.7,5. Ф.-75.

Л.75. Г. не існує.

4.Число -0,1 протилежне до числа…

Ч.1. С.-1.

О.0,1. Г.1,0.

5.Сума чисел-13,5 і (-3,5) є число…

Д.Від’ємне.     Р.0.

Ю.Невід’ємне. Г.Додатне.

6.Значення виразу  -17,5+х+(-6,5)-х дорівнює…

Ж.1.  Е.-24.

З.2х.  Г.-1.

7.Обчислити:  -6 +(-8)+(- 1)+(-1).

А.1.  Б.-6

Ц.-16.  М.-1.

8.Який знак слід поставити замість зірочки,щоб утворилася правильна нерівність: -32+(-19) * -60.

Ь. >  П. <

У. =  Ч.


Відповідь:   МОЛОДЕЦЬ

 

Робота з картками самоконтролю.

-  Підбийте бали і поділіть на 5. Запишіть.

Картки самоконтролю здайте.        

  На уроці ми досягли успіху завдяки:

У- увазі

Р- роботі

О- організованості

К – кмітливості

VІІІ.  Домашнє завдання

Домашня робота диференційована - трьох рівнів. Завдання знаходиться у конвертах.

 

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18

 

Підготуватися до контрольної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Домашня робота

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18

 

Домашня робота

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18


 

 

Домашня робота

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18

 

 

 

Домашня робота

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18

 

 

 

Домашня робота

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18

 

 

 

Домашня робота

  1. Обчислити значення виразу

а) 5,6+(-9)=

б) -27,56-43,1=

в) 30,2+ (-32,78)=

          г) 2 - 5 =

  1. Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності

                -7≤ а 5

  1. Розвязати рівняння

а) 6- (х+2,5)=-4

           б) | |х |-24 | = 18

 


 


 

КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ

__________

         (дата)

__________________________________

                             (прізвище учня)

_________________

           (група)        

№ з/п

Завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання (10б+2б)

 

2

Математична розминка

 

3

Графічний диктант (10б)

 

4

Робота з координатною прямою (+4б)

 

5

Зручний порядок обчислення (+2б)

 

6

Розвязування рівнянь

(+2б,+4б,+6б )

 

7

Гра «Хрестики-нулики» (+2б)

 

8

Тестові завдання    (+8б)

 

 

Всього: Кількість балів_____ : 5 = ____ (оцінка)

 

 

 

 

 

КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ

__________

         (дата)

__________________________________

                             (прізвище учня)

_________________

           (група)        

№ з/п

Завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання (10б+2б)

 

2

Математична розминка

 

3

Графічний диктант (10б)

 

4

Робота з координатною прямою (+4б)

 

5

Зручний порядок обчислення (+2б)

 

6

Розвязування рівнянь

(+2б,+4б,+6б )

 

7

Гра «Хрестики-нулики» (+2б)

 

8

Тестові завдання    (+8б)

 

 

Всього: Кількість балів_____ : 5 = ____ (оцінка)

 

 

 

КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ

__________

         (дата)

__________________________________

                             (прізвище учня)

_________________

           (група)        

№ з/п

Завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання (10б+2б)

 

2

Математична розминка

 

3

Графічний диктант (10б)

 

4

Робота з координатною прямою (+4б)

 

5

Зручний порядок обчислення (+2б)

 

6

Розвязування рівнянь

(+2б,+4б,+6б )

 

7

Гра «Хрестики-нулики» (+2б)

 

8

Тестові завдання    (+8б)

 

 

Всього: Кількість балів_____ : 5 = ____ (оцінка)

 

 

 

 

 

КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ

__________

         (дата)

__________________________________

                             (прізвище учня)

_________________

           (група)        

№ з/п

Завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання (10б+2б)

 

2

Математична розминка

 

3

Графічний диктант (10б)

 

4

Робота з координатною прямою (+4б)

 

5

Зручний порядок обчислення (+2б)

 

6

Розвязування рівнянь

(+2б,+4б,+6б )

 

7

Гра «Хрестики-нулики» (+2б)

 

8

Тестові завдання    (+8б)

 

 

Всього: Кількість балів_____ : 5 = ____ (оцінка)

 

 


Група «-»

  Приклади:                      

1.  -32-(-6)=-26

2.  -40+25=15

3.  -4 –(-9)=-13

4.   32-51=-19

5.   -21+9=-12

6.  29- (-6)=23

7.  -35- (-20) =-15

8.  37-(-37) =0

9.  -19+1= -20

10. 28- (-37)= 65

 

Група «0»

  Приклади:                      

1.  -22-(-6)=-16

2.  -60+45=15

3.  - 7- (-9)=-16

4.   41-62=-19

5.   -31+28=-9

6.  25- (-5) = 20

7.  -47- (-37) = -10

8.  29 –(-29) = 0

9.  -39+1 = -40

10.  34- (-28) = 62

 

Група «+»

  Приклади:                      

1.  -37-(-9) =-28

2.  -70+39 = 31

3.  - 8-(-6)=-14

4.   43-67=-24

5.   -11+39= 28

6.   27 – (-5)= 22

7.  -29 – (-18) = -11

8.   46- (-46) =0

9.   -27+ 3 = -30

10.   27-(-35) = 62


 

 

Група «-»

  Приклади:                      

1.  -32-(-6)=-26

2.  -40+25=15

3.  -4 –(-9)=-13

4.   32-51=-19

5.   -21+9=-12

6.  29- (-6)=23

7.  -35- (-20) =-15

8.  37-(-37) =0

9.  -19+1= -20

10. 28- (-37)= 65

 

 

Група «0»

  Приклади:                      

1.  -22-(-6)=-16

2.  -60+45=15

3.  - 7- (-9)=-16

4.   41-62=-19

5.   -31+28=-9

6.  25- (-5) = 20

7.  -47- (-37) = -10

8.  29 –(-29) = 0

9.  -39+1 = -40

10.  34- (-28) = 62

 

 

Група «+»

  Приклади:                      

1.  -37-(-9) =-28

2.  -70+39 = 31

3.  - 8-(-6)=-14

4.   43-67=-24

5.   -11+39= 28

6.   27 – (-5)= 22

7.  -29 – (-18) = -11

8.   46- (-46) =0

9.   -27+ 3 = -30

10.   27-(-35) = 62

 

 

Група «-»

  Приклади:                      

1.  -32-(-6)=-26

2.  -40+25=15

3.  -4 –(-9)=-13

4.   32-51=-19

5.   -21+9=-12

6.  29- (-6)=23

7.  -35- (-20) =-15

8.  37-(-37) =0

9.  -19+1= -20

10. 28- (-37)= 65

 

 

Група «0»

  Приклади:                      

1.  -22-(-6)=-16

2.  -60+45=15

3.  - 7- (-9)=-16

4.   41-62=-19

5.   -31+28=-9

6.  25- (-5) = 20

7.  -47- (-37) = -10

8.  29 –(-29) = 0

9.  -39+1 = -40

10.  34- (-28) = 62

 

 

Група «+»

  Приклади:                      

1.  -37-(-9) =-28

2.  -70+39 = 31

3.  - 8-(-6)=-14

4.   43-67=-24

5.   -11+39= 28

6.   27 – (-5)= 22

7.  -29 – (-18) = -11

8.   46- (-46) =0

9.   -27+ 3 = -30

10.   27-(-35) = 62


 

                           С           В             Р                                         А        D

 

 

                                                                    0     1

  1. Знайти суму числа, що є координатою точки В і числа 7.
  2. Знайти різницю чисел, що є кординатами точок А і Р. 
  3. Знайти суму всіх цілих чисел, розміщених між числами, що є кординатами точок C і D. 
  4. Знайти суму чисел, що є протилежними до координат точок Р і С.  

 

 

 

                           С           В             Р                                         А        D

 

 

                                                                    0     1

  1. Знайти суму числа, що є координатою точки В і числа 7.
  2. Знайти різницю чисел, що є кординатами точок А і Р. 
  3. Знайти суму всіх цілих чисел, розміщених між числами, що є кординатами точок C і D. 
  4. Знайти суму чисел, що є протилежними до координат точок Р і С.  

 

 

 

                           С           В             Р                                         А        D

 

 

                                                                    0     1

  1. Знайти суму числа, що є координатою точки В і числа 7.
  2. Знайти різницю чисел, що є кординатами точок А і Р. 
  3. Знайти суму всіх цілих чисел, розміщених між числами, що є кординатами точок C і D. 
  4. Знайти суму чисел, що є протилежними до координат точок Р і С.  

 

 

 

 

                           С           В             Р                                         А        D

 

 

                                                                    0     1

  1. Знайти суму числа, що є координатою точки В і числа 7.
  2. Знайти різницю чисел, що є кординатами точок А і Р. 
  3. Знайти суму всіх цілих чисел, розміщених між числами, що є кординатами точок C і D. 
  4. Знайти суму чисел, що є протилежними до координат точок Р і С.  

 

   Варіант І

1.Обчислити:    -15-39.

Р.    54. С.   24.

В.   -24. М.   -54.

2.Розв’язати рівняння: х+8=-32.

О.   -40.         Д.   -24. 

 П.   40.          Б.   24. 

3.Модуль числа -1,3 дорівнює …

Л.   1,3.          К.   -1,3.

Е.   0,13.        Г.   Не існує.

4.Число 0,7  протилежне до числа…

Т.   7,0          О.   -0,7

В.    7.           Я.   0,7.

5.Сума чисел-3,5 і (-23) є число…

Ш.   Додатне.   Ю.   0.

У.    Невід’ємне.     Д.   Від’ємне.

6.Значення виразу  -7,5-х+(-6,5)+х дорівнює…

Ж.   1. Е.   -14.

Г.   2х.                 З.   -1.

7.Обчислити:   -6 + (-5) + (-2)+(-2).

А.   -2  Б.   -5

Ц.   -15  М.   -4

8.Який знак слід поставити замість зірочки,щоб утворилася правильна нерівність:  -32+(-19) * -63?

Ь.    >    П.    <

Ч.    = Ю.   

 

                             Варіант ІІ

1.Обчислити:  -13-40.

Н.   10.               С.    27.

В.   0.                 М.    -53.

2.Розв’язати рівняння:х+5=-20.

Д.    24. П.   10.

К.    16. О.   -25.

3.Модуль числа 75 дорівнює…

А.   7,5. Ф.   -75.

Л.   75. Г.    не існує.

4.Число -0,1 протилежне до числа…

Ч.   1. С.   -1.

О.   0,1. Г.   1,0.

5.Сума чисел-13,5 і (-3,5) є число…

Д.   Від’ємне.         Р.   0.

Ю.   Невід’ємне.    Г.   Додатне.

6.Значення виразу  -17,5+х+(-6,5)-х дорівнює…

Ж.   1.  Е.   -24.

З.   2х.  Г.   -1.

7.Обчислити:  -6 +(-8)+(- 1)+(-1).

А.   1.  Б.   -6

Ц.   -16.  М.   -1.

8.Який знак слід поставити замість зірочки,щоб утворилася правильна нерівність: -32+(-19) * -60.

Ь.    >  П.    <

У.    =  Ч.   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Підсумуємо отримані знання, розгадавши кросворд

 

    КРОСВОРД

  1. Відстань від початку координат до точки з координатою а.          модуль

2.  Пряма, з нанесеним на неї початком відліку і одиничним відрізком.        координатна

3.  Числа,які відрізняються тільки знаками.               протилежні

4.  Числа більші за 0.            додатні

5.  Числа менші за 0.             від’ємні

6.  Цілі  і дробові числа називають…               раціональні

7.  Знак, з яким записують від'ємні  числа.            мінус

 

 

 

 

 

 

1  М

О

Д

У

Л

Ь

 

 

 

 

 

 

2 К

О

О

Р

Д

И

Н

А

Т

Н

А

3 П

Р

О

Т

И

Л

Е

Ж

Н

І

 

 

 

 

 

 

 

 

4 Д

О

Д

А

Т

Н

І

 

 

 

 

 

 

5 В

І

Д

Є

М

Н

І

 

 

 

 

 

 

 

6 Р

А

Ц

І

О

Н

А

Л

Ь

Н

І

 

 

 

 

7М

І

Н

У

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-20

 

-50

 

15

 

-3,5

 

 

-7

 

 

-45

 

 

-75

 

4

 

9

        «Хрестики»                                           «Нулики»

  1. -5+ (-15)=    -20                       1.  50-53,5=    -3,5
  2. -90+40=         -50                       2.  -37+(-38)=     -75
  3. 14,5+(-18) =     -3,5                    3.  -30+45=     15
  4. -3 - 3 =         -7                        4.  -22 - 22 =      -45
  5. -12,6 – (-16,6)=      4                   5.  -10,3 –(-19,3)=      9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Представник «Олімпус»: Я представник  Українського конкурсу

«Олімпус». Для  участі у конкурсі «Олімпус» достатньо шкільних знань та великого бажання, це добра підтримка допитливості учнів.

«Олімпус»: Гра «Вірю-не вірю». Давайте пограємо у веселу гру. Якщо вірите підійміть зелену картку,а якщо не вірите червону(за потребою можна запропонувати обґрунтувати відповідь). За кожну правильну відповідь 1 бал.

♦ чи вірите ви,що число-13 натуральне число? (-)

♦ чи вірите ви,що число -17 менше 0? (+)

♦ чи вірите ви,що модуль числа 5 дорівнює-5? (-)

♦ чи вірите ви,що  сума від’ємних чисел завжди від’ємна? (+)

♦ чи вірите ви,що -15+(-9)=-24? (+)

♦ чи вірите ви,що число 9 розміщене лівіше на координатній прямі від числа -7? (-).

 

 

Представник «Кенгуру»:Задача.

 Накреслити шкалу температур від -60 C до +60 C,взявши за одну поділку 5 С.Позначити на цій шкалі точку замерзання ртуті (-39С), нормальну температуру тіла  людини (36,6 С),точку замерзання бензину (-60 С).

Учитель:Оцініть акуратність і правильність виконаного завдання. (2 бали.)

 

Представник «Олімпус»:Гра «-15».

По одному учаснику від команди виходять до дошки, на якій записано число -15. Кожний з вас додає  до числа -15 одне з чисел 1,2,3 і записує суму, після цього кожного з них замінює другий учасник команди і усно додає  до цієї суми одне з чисел 1,2,3 і записує нову суму, тощо. Так пропонується доти,поки в одного з учасників у сумі не вийде число 0, той хто перший записав 0 – виграв.

                                                                      (зараховується переможцю 2 бали.)

 

Представник « Кенгуру»:

Представник « Олімпус»: Замість зірочки написати таку цифру, щоб утворилася правильна нерівність: (1 бал)

а)  -3841 <   -384*;

б)  -*5,44  >  -25,44.

Представник « Кенгуру»: Завдання творчого походження (застосовуючи метод «Прес») (1 бал)

 

Кенгуру розміщений у точці з координатою -2, а зубр у точці з координатою 2. Знайти і позначити початок відліку та одиничний відрізок. Записати координати точок, де знаходяться заєць,вовк,білка.

 

 

 

 

 

 

Учитель:Розв’яжемо рівняння.(1 бал.)

 

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться,

За щасливий день вчорашній.

Всі  до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться

Веретенцем покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте

                                          І за парти тихо сядьте.

 

Представники конкурсів, наші гості, привезли  спільне завдання – кросворд. Ключове слово кросворда  « Іллінці ». Робота в групах..                                     

 

 

Учитель: Розгадавши кросворд, ми зрозуміли, що наші  гості зацікавились  нашим  містом.

Представник « Олімпус»: Прогулявшись  вулицями містечка, я зрозуміла, що м.Іллінці   на Поділлі – це одне з найдавніших  українських поселень. У якому році  засновано  містечко?

Учитель: Діти, давайте допоможемо дізнатися,  коли ж вперше згадується наше містечко. Для цього виконаємо деякі вправи. (1 бал)

 

Обчислити:

а) -34+67+(-8)+(-18)+7=14

б) 4,78-7,92-2,78+45,92=40

 

 

Учитель:  Складаємо з відповідей  число 1440 (рік народження Іллінців ).

Учитель:А тепер самостійна робота на картках.(2 бали)

                (Тестові завдання з відкритою формою відповідей.)

                                            Варіант І

1.Обчислити: -15-(+39).

А.54. С.24.

В.-24. Д.-54.

2.Розв’язати рівняння: х+8=-32.

Д.-24 О.40.

С.24. Е.-40.

3.Модуль числа -1,3 дорівнює …

М.1,3.         Б.-1,3.

В.0,13.        Г.Не існує.

4.Число     протилежне до числа…

А.1,7.          И.-

В.0,3.           Г.7,1.

5.Сума чисел-3,5 і (-23) є число…

А.Додатне. Б.0.

В. Невід’ємне.    Д.Від’ємне.

6.Значення виразу-7,5-х+(-6,5)+х дорівнює…

А.1. О.-14.

В.2х.                    Г.-1.

7.Обчислити:   -   + (-) + (-2)+(-2)

А.-2  Б.-

В.-5  Г.-4

8.Який знак слід поставити замість зірочки,щоб утворилася правильна нерівність:  -32+(-19) * -63?

А. >    Б. <

В. =  Г.

 

 

 

 

                             Варіант ІІ

1.Обчислити:-13-(+40).

А.10.     С.27.

В.0.                 Д.-53.

2.Розв’язати рівняння:х+5=-20.

Д.24. О.10.

С.16. Е.-25.

3.Модуль числа 75 дорівнює…

А.7,5. Б.-75.

М.75. Г. не існує.

4.число-0,1 протилежне до числа…

А.1. Б.-1.

И.0,1. Г.10.

5.Сума чисел-13,5 і (-3,5) є число…

Д.Від’ємне.     Б.0.

А.Невід’ємне. Г.Додатне.

6.Значення виразу-17,5+х+(-6,5)-х дорівнює…

А.1.  О.-24.

В.2х.  Г.-1.

7.Обчислити:-6 +(-8)+(-    )+(-1).

А.1.  Б.-6

В.-16.  Г.-1.

8.Який знак слід поставити замість зірочки,щоб утворилася правильна нерівність: -32+(-19) * -60.

А. >  Б. <

В. =  Г.

Із букв, які позначають вибрані вами відповіді, складіть слово. Із правильних відповідей вийде слово «Демидова»

 

Учитель: Чи відомо вам це прізвище? Олена Петрівна Демидова, княгиня Сан – Донато, власниця маєтку Іллінецький - засновниця нашої школи (спочатку це було двокласне сільське училище).  Завдяки їй наше місто стало більш розвинутим, модернізованим. Вона побудувала заводи, лікарню, школи, Свято – Воскресенський Собор,  дороги і  І електромережу.  

 

На екрані

 

Рисунок3.jpg                                       Рисунок4.jpg    
 

         школа                                                       Свято - Воскресенський Собор 

       | -1881|                                                                              |1898|   

 

 

                                             Рисунок2.jpg                                               

 

                                                     Цукроварня

                                                         |-1875|

 

 

Наша школа одна з найстаріших шкіл області.

Хто вірно знайде модулі цих чисел, той дізнається, у якому році було побудовано школу, Свято – Воскресенський  Собор і цукроварню.

До 130-річчя  нашої школи було відкрито дошку на честь Демидової – засновниці школи.

 

Підсумок уроку.

Робота з картками самоконтролю.

Учитель:  Підбийте бали і поділіть на 2. Запишіть.

Картки самоконтролю здайте.

              

  На уроці ми досягли успіху завдяки:

У- увазі

Р- роботі

О- організованості

К – кмітливості

 

Домашня робота диференційована - трьох рівнів. Завдання знаходиться у конвертах. (Летять журавлі і несуть в дзьобиках конверти з домашнім завданням).

 

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку