розробка уроку-вікторини з математики для 6 класу "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

по завершенню теми "Додаванні віднімання раціональних чисел" пропоную провести урок узагальнення та систематизації у формі вікторини. Весело, цікаво, творчо, актуально

Перегляд файлу

Математична вікторина

6 клас

Тема уроку. Дадавання і віднімання раціональних чисел

МЕТА:

 – вдосконалювати практичні вміння і навички учнів на основі розв’язування задач, на розвиток кмітливості;

 – розвивати логічне мислення;

 – виховувати інтерес до вивчення математики.

Очікувані результати: учні систематизують знання по темі «Додавання і віднімання раціональних чисел», закріплять уміння додавати і віднімати раціональні числа.

 

ХІД УРОКУ

Предмет математика настільки

серйозний, що корисно використовувати

будь-яку нагоду зробити його цікавим.

Б. Паскаль

Організаційний момент

 

а) Поділ класу на команди (по рядах). Назви команд.

б) Умови конкурсу.

 

1.Розминка-кросворд

По горизонталі:

 

  1. Велике число.
  2. Те, що треба знати напам'ять.
  3. Геометрична фігура.
  4. Арифметична дія.
  5. Одиниця виміру.
  6. Математичний інструмент.
  7. Частина геометричної фігури, яку можна позначити однією літерою.
  8. Найменше натуральне число.
  9. Геометрична фігура.
  10.       Поділки на вимірювальних приладах.

 

Зауваження. Ключове слово: математика. Якщо завдання виконано правильно, то по вертикалі дістанемо це слово (на виконання кросворду – 3 хв.).

 

 

 

 

 

 

 

 

М

І

Л

Ь

Й

О

Н

 

 

 

 

П

Р

А

В

И

Л

О

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

Р

И

К

У

Т

Н

И

К

М

Н

О

Ж

Е

Н

Н

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

Е

Т

Р

 

 

 

 

 

 

 

Т

Р

А

Н

С

П

О

Р

Т

И

Р

 

 

К

У

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

Д

И

Н

И

Ц

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

К

В

А

Д

Р

А

Т

 

 

 

 

Ш

К

А

Л

А

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Цікаві задачі (за правильну відповідь по 1 балу).
  1.    Кришка стола має чотири кути. Один з них відрізали. Скільки кутів стало у кришки? (П'ять).
  2.    Оля трьома різними монетами заплатила за покупку, яка коштує 17 коп. Які це монети? (10 + 5 + 2 = 17).
  3.    На столі лежало чотири яблука. Одне з них розрізали на дві частини. Скільки яблук на столі? (Чотири).

 

  1. Математична естафета (по 1 балу за приклад).

До дошки виходять по одному члену з кожної команди. Кожний з них отримує картку із завданнями. Розв'язавши перший приклад, учень передає картку як естафетну паличку другому члену команди, який розв'язує на дошці наступний приклад і т. д. Виправляти помилки попередніх учнів не можна. Перевіряє правильність розв'язання інша команда. За правильну перевірку — 1 бал.

 

Картки для команд

1. Виконайте додавання:

 

а) ( - 17) + ( - 18) = - 35;

б) ( - 3,6) + (-2,4) = - 6;

в) (-7,3) + (+7,3) = 0;

г) (-83) + (+51) = -32;

 ґ) 14 + (-9) = 5.

 

 

 

2. Виконайте віднімання:

 

а) 13 - (-7) = 20;

б) 18 - (+9) = 9;

в) -7 - (-5,2) = -1,8;

г) -6 – 13 = -19.

 

3. Розкрийте дужки:

 

а) а + ( x - y);

b) 5 – (a - b);

c) 7 – (9 - 4).

4. Алгебраїчні задачі (по 1 балу).

1. У наведених таблицях числа записано за певною закономірністю. Встановіть цю закономірність і знайдіть числа, які потрібно записати замість квадратиків.

 

4

2

6

1

8

9

7

3

 

 

 

 

8

1

7

3

2

1

6

2

 

 

 

 

4

2

2

10

5

2

27

3

 

 

 

 

 

Відповіді:

 

4 + 2 = 6

1 + 8 = 9

7 + 3 = 10

 

8 – 1 = 7

3 – 2 = 1

6 – 2 = 4

 

4 : 2 = 2

10 : 5 = 2

27 : 3 = 9

 

5. Конкурси (“Числа з пісні не викинеш”).

 

1) Протягом однієї хвилини гравці згадують пісні, в яких зустрічаються числа, а потім, по черзі, говорять назву пісні, або рядок з пісні,  в якій зустрічається цифра. Увага!!! Повторювати назви не можна. Виграє та команда, яка назве більше пісень. Їй присуджується три бали.

      Приклади:

    Миллион алых роз;

    Ой на горі два дубки;

    Три танкиста;

    Два веселих гуся;

    Пять минут;

    Мой номер 245;

    Два кольори мої, два кольори.

 

2) Намалювати правою рукою коло, а лівою трикутник (одночасно). Визначається переможець по правильності виконання завдання, швидкість, якість (2 бала).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шматько Юрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Красоха Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
2043
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку