Математичний КВК для учнів 6-7 класів

Про матеріал

Активні методи навчання залишаються найефективнішими. Пропоную позакласний захід для учнів 6-7 класів "Математичний КВК". Весело, активно, ефективно! Завдання підібрані так, щоб готувати учнів до життя.

Перегляд файлу

Вховний захід з математики для учнів 6-7 класів

 Тема:  Математичний КВК

Мета: навчити учнів самостійно мислити, поглибити і узагальнити знання про основні математичні закони, історії їх відкриття, сприяти активізації пізнавальних інтересів, формуванню наукового світогляду;

розвити пізнавальні процеси у школярів ( сприймання, увагу, пам’ять, спостережливість, допитливість ), перевірити рівень засвоєння учнями основних понять і законів математики, суміжних навчальних предметів, виявити вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвити інтерес до вивчення математики;

виховати самостійність, кмітливість, інтерес до математики.

Очікувані результати: учні поглиблять знання про основні математичні закони, розвиватимуть пізнавальний інтерес до вивчення математики

 

 

План

1.Вступ

2.Привітання команд

3.Розминка

4.Малюнок художників

5.Аукціон

6.Конкурс капітанів

7.Математичні ігри

8.Домашнє завдання

9.Підбиття підсумків

 

 

 

 

 

          Проникаючи в зоряні далі,

  В таємниці земної кори,

Матиматика всіх закликає:

“Ти міркуй, фантазуй і твори”

1 Вступ

1. Вступне слово вчителя…

2. Учень читає вірш “Математика”.

Ти визнана давно главою всіх наук-

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо будівничого народу.

 

3. Під звуки музики в зал заходять команди двох класів. Ведучі знайомлять присутніх з командами . Команди показують свої емблеми, які оцінює журі за пятибальною шкалою.

4. Ведучі вітають команди і всіх присутніх.

Сьогодні ви прийшли в цей зал

Подумати , помірять, відпочити,

Побачити концерт і бал

І розумом своїм все охопити.

Згадаєм нині формулу Герона,

Котру ти вже не раз писав,

Згадаєм також і Ньютона,

Біном якого пізнавав.

Хай в памяті воскресне Архімед,

Що за творіння славлений велике,

Відомий всім згадається Вієт,

Що формулу рівнянь зумів відкрити.

Відомий обдарований Декарт-

Творець координатної системи.

І Лобачевський всіх учених брат,

Та скульптор геометрії – Коперник.

І нині славний Чебишов – титан,

Софія Ковалевська –наша прима.

Мотній їм даровано талант,

Їх розум – непохитна брила.

Думок великих та ідей творці,

Що рід людський виношував століття,

Крізь бурі перейшовши дні важкі

Переживуть тепер тисячоліття.

Запамятай, що Гаусс всім сказав:

“Є математика царицею наук”.

І недаремно він заповідав

Творити в вогнищі робіт і мук.

Безмежна роль її у відкритті законів,

У створенні машин – повітряних, земних.

І було б важко нині без Ньютонів,

Що дала нам історія до наших  днів.

Нехай не станеш Піфагором ти ,

Яким у мріях вирости бажаєш.

Та будеш ти людиною завжди

І Україну вславиш добрими ділами.

 Ведучий . Ми всі сподіваємося,  що  сьогоднішня наша зустріч буде пізнавальною,повчальною, цікавою. Що всі ми виявимо максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.

 Учасникам команд та їх уболівальникам хочемо побажати “Ні пуху, ні пера!”

 

2. Привітання команд.

За пятибальною шкалою журі оцінює:

  •      зовнішній вигляд гравців,
  •      представлення команди;
  •      привітання суперникам;
  •      привітання уболівальникам та журі;
  •      висловлення про готовність грати коректно , весело і за правилами.

 

Ведучий. Поки журі підбиває підсумки 1-го конкурсу, пропонуємо поетичну паузу.

 

  Гімн математиці

Сьогодні будемо, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати.

Так можемо гордо і по праву

Ми математику назвати.

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити.

Та нам їх треба добре знати

Щоб всесвітом оволодіти .

Наука –знайдені алмази:

Вугілля, золото і мідь.

В руках людей могутній лазер

І сотні зрошених угідь.

Наука – хліб мільйоннотонний,

Дари розвіданих морів

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

Це атом – скорений людині,

Нові потужні русла рік.

Дерзання й пошуки невпинні –

Це наш великий славний вік.

Наука нам допомагає

Ракети в космос запускати.

І будувати всюдиходи,

Щоб грунт на Місяці вивчати.

Це все розвіданні орбіти.

На Марсі вимпел наш розцвів.

І на Венеру шлях відкрито –

Й сюди наш розум долетів.

До різних ми  наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочемо:

Наш математиці уклін!

  

  Журі оголошує результати конкурсу.

 

  3. Розминка.

     Розминка складається з 2-х  частин: запитання ведучого до гравців і три запитання, які команди ставлять одна одній. Про готовність відповідати капітани повідомляють дзвіночком, який вони мають.

  Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

   Запитання до гравців

 1. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1м один від одного. Довжина ряду – 25м. Скільки було учнів? (26 учнів.)

 2. Знайти число, 17% якого більші від його 14% на 27. (900.)

 3. Хто з математиків вперше ввів буквений коефіцієнт? (Вієт, 1540 – 1603 рр.)

 4. Як називається 1 – ша математична книжка, яка вийшла слов’янською мовою і хто її автор? (“Арифметика”, Л.Магницький,1703р.)

 5. Записано всі числа від 1 до 99. Скільки разів у записах зустрічається цифра 5? (20 разів .)

 6. Записати найбільшу кількість слів, які містять слово “три”.

( Актриса, вітрина, інтрига, метрика і т. ін.)

 7. Чому дорівнюють:

 1 дюйм ?                                (2,54 см.)

 1 ярд ?                                    (91 см.)

 1 фунт ?                                 ( 453,53 г.)

 8. Через 3 роки хлопчик буде вдвічі старший, ніж він був 3 роки тому. Скільки йому тепер років?          ( 9років.)

 9. Обчислити: 99-97+95-93+…+3-1.             ( 50.)

 10. Записати найбільше чотирицифрове число, сума цифр якого дорювнює 3.

 

Запитання команд

 Команди по черзі ставлять одна одній запитання.

 Журі підбиває результати двох конкурсів. У цей час поетична пауза.

 

 

   Проста арифметика

 Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,

І питає: “ Скільки буде:

Десять поділить на три?”

Розвязать вона не може.

Звісно, знітилась, мовчить…

Учитель каже: “Так не гоже!

Прості дроби треба вчить.

Хай картоплі є десяток –

Учитель далі річ веде, -

Розділи на трьох дівчаток.

То по скільки припаде?”

Люда каже: “Зайвий клопіт

І нащо мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу – і хай їдять”.

 

  4. Малюнок художників.

 Малюнок художників має складитися з цифр або геометричних фігур і оцінюється за п’ятибальною шкалою.

 У той же час, коли художники працюють, журі оцінює математичні газети, підготовлені обома командами (0-5балів).

  

  5. Аукціон.

 Ведучий. Наступне завдання – назвати найбільшу кількість прислівїв, приказок, дотепних висловів. Кожне прислів’я чи приказка має містити числа, математичні терміни тощо і оцінюються в 1 бал.

 Команди по черзі називають прислівя. Робити паузи заборонено. Перемагає  та команда, яка назве найбільшу кількість висловів.

 Приклади висловів:

 “Одна голова добре, а дві краще”,

 “Одна рука вузла не вяже”,

 “Сім раз відмір – один раз відріж”,

 “Хвалькові – ціна три копійки”,

 “У семи няньок дитя без ока”.

 Журі оголошує результати цього конкурсу та загальну кількість балів, які набрала кожна команда.

 

 

  6. Конкурс капітанів.

 Ведучий. Запрошую капітанів команд взяти участь у традиційному конкурсі капітанів.

 Шановні капітани! Зараз ваша черга захистити честь своєї команди і принести їй бажані бали. Ви маєте дзвіночки. Якщо готові відповідати – подавайте ними сигнал.

 Кожна правильна відповідь на запитання приносить вам і команді 1 бал.

 1. 2 =4, 3 =9. А чому дорівнює кут у квадраті?     (90 .)

 2. Скільки існує трицифрових чисел?    (900.)

 3.Клаптик паперу розірвали на 3 частини.Потім одну з частин розірвали ще на три частини. І так зробили 40 разів. Скільки при цьому утворилося клаптиків?  (81 клаптик.)

 4. Повний бідон з молоком важить 30кг, а наповнений на половину –15,5кг. Скільки важить бідон? (1кг.)

 5. Скільки діагоналей має правильний семикутник?     (14.)

 6. Обчислити значення виразу найпростішим способом:

   1,2345 + 0,7655 + 2,469+ 0,7655.      (4.)

 7. Назвати найбільше двоцифрове просте число.       (97.) 

 8. Яблука поклали на 3 тарілки порівну. Якщо з кожної тарілки взяти по 8 яблук, то решта яблук на всіх тарілках дорівнюватиме кількості яблук, що були спочатку на кожній тарілці. Скільки яблук було на трьох  тарілках спочатку?               (38 яблук.)

 9. На озері ростуть лілії. Кожний день їх число подвоювалося, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера?

                                                                                     ( На 19-й день.)

 10. Бісектриса і медіана, проведені з вершини А прямого кута трикутника АВС відтинають рівнобедрений трикутник DEA. Знайти велечини  кутів цього трикутника.          (30 , 30 , 120 .)

  

 Ведучий. Поки журі оцінює відповіді капітанів, пропонуємо музичну паузу. Послухайте пісню.

 

 

В математиці країні
Сл . С.Погорєловського
Муз. В.Огури

  І сувора й соловїна

  Математика країна.

 Праця тут іде завзята

Вмій лиш спритно  рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути!

Ледарів у нас немає,

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо в путь.

Нас цікаві справи ждуть.

Цифри можна прочитати

І про все на світі знати,

Скільки коксу домнам треба

Й про політ космічний в небо,

Скільки зір дрібних,як просо

І веснянок є на носі.

Все умій ти повязати,

Про складне й просте сказати.

Наш девіз – все гарно знати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж – і у путь.

Хай знання із нами йдуть.

Ну а потім, в результаті,

Все ,як слід, підсумуватти.

Й розділити на усіх,

І багатство, й щедрий сміх.

 

 Журі оголошує результати конкурсу капітанів і загальну кількість балів.

 

  

           7. Математичні ігри.

 Ведучий : Пропоную командам ігри.  Гра “ Не скажу”.

 По черзі за моїм сигналом команди починають лічити  до 30-ти. Число 4, або таке, яке ділиться на 4,а також число,яке у своєму запису має цифру 4, не можна називати вголос. Учасник команди, який має назвати таке число , плескає в лодоні і каже: “ Не скажу”. Хто помилиться, виходить з гри, а команда починає лічбу спочатку. Команда – переможниця отримує 5 балів.

 

Гра “ Крокуй і міркуй”

 Я називаю число 14, а учасники команд почерзі називають числа, кратні 14 (14,28,42,56,70,84,98,112,126 і т.д.).

  Хто помилиться або не назве число – отримує – 1 бал.

 

Гра  “Складання чисел”

 Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Треба швидко скласти із цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 5,4,2,3,1,0.

 Завдання командам:

  1.                            Скласти число 4150.
  2.                            Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5.
  3.                            Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2

Один  бал отримує та команда, яка швидше і правильно виконає завдання.

Журі підбиває підсумки змагання.

  

  8. Домашнє завдання.

 Команди показують підготовлені вдома 3 оригінальні виступи, що мають відношення до математики, шкільного життя, навчання. Це може бути вірш, пісня, інсценування і т. ін.

  

 Ведучий. Поки журі лічить бали і визначає переможців, у нас музична пауза. Послухайте пісню.

 

Ода цифрам

Яскравим сонцем щедро вмиті

Знаменні цифри історичні.

Вони, немов розквітлі віти,

Ласкаво дивляться в обличчя.

Хто каже – цифри безсловесні,

Вони ідуть назустріч веснам.

В далекі тундрі і аулі

Ми їхню мову всюди чуєм.

Звучать вони, як пісня слави,

Як велич нашої держави.

В них мрія серця оживає

У них дерзань палкі слова.

То тріпочуть, як листочки,

То шикуються в рядочки.

Вони в перебігу гудків,

В роботі річок і полів.

Дарма, що цифри без прикрас

Вони – змагання наше й сила

У важкий і гордий час

До щастя зоряного крила.

 

 

   9.Підбиття підсумків.

 Журі називає загальну кількість балів, набраних кожною командою, оголошує переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Красоха Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
3854
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку