Конспект уроку з математики для 6 класу на тему: "Множення раціональних чисел"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 6 класу на тему: "Множення раціональних чисел"
Перегляд файлу

План-конспект уроку математики в 6 класі

Тема: Множення раціональних чисел

Мета: удосконалити вміння виконувати множення раціональних чисел, розв’язувати вправи, що передбачають множення, додавання та віднімання раціональних чисел; виховання самостійності, взаємоповаги, інтересу до математики; розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, культуру математичного мовлення.

Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.

Обладнання: таблиця «Множення раціональних чисел», картки із завданнями (Додаток Д).

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми з вами повинні навчитися застосовувати правила множення раціональних чисел до розв’язування  задач, рівнянь, обчислення числових виразів.

Історична довідка

        Від’ємні  числа довгий час проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від сатани, породженням диявола». А виникли вони в Китаї в I ст. до н.е. Додатними числами позначали майно, готівку, прибуток, їм раділи і зображали їх червоним кольором.     Від’ємні  числа позначали борг, збиток, зображали їх чорним кольором. Сучасне позначення додатних і від’ємних  чисел знаками «+» і «-» ввів  наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман (1460 – I  половина XVI ст.)

        А ось правила знаків, якими користувалися арабські математики під час множення чисел.

Друг мого друга – мій друг

Друг мого ворога – мій ворог

Ворог мого друга – мій ворог

Ворог мого ворога – мій друг.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Два учні біля дошки виконують завдання із домашньої роботи. Інші учні перевіряють в зошиті правильність їх виконання.

ІV. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант

Учні у зошити записують тільки правильну відповідь. Кожному варіанту різне завдання.

  1. Добуток двох числе з різними знаками [двох відємних чисел] має знак…(-;+)
  2. Добуток чисел -5 і 3[2 і -6] є число …(-15;-12)
  3. Обчисліть добуток чисел -8 і -4 [-9 і -3].(32;27)
  4. Добуток чисел 0 і -6 [-7 і 0] дорівнює …(0;0)
  5. Добутком чисел -7 і -1 [-1 і -9] є число …(7;9)

V. Розв'язування вправ

1) Колективна робота

Учнів виходять до дошки по два і виконують завдання.

Знайдіть значення виразу:

а) (-40-13,7-(-12,2))×5; (-207,5)

  1. 7,4×(-2-6,2-1,8);(-74)
  2. (-5+6)×(2,4-3,6);(-1,2)
  3. (4-21)×(8-7)×(2,5-3,5);(-17)
  4. (-7+10+12-4)×(-1,1);(-12,1)
  5. -2,4×(-0,8)+0,2×(-4,7);(0,98)
  6. (-4,5-7,5×1,4)×(-100);(1500)
  7. (-7,7-15,3×2,4)×(-1000).(44420)

2) Робота в парах

Розбити клас на 4 групи по 2 учні. Після виконання завдань проводиться обговорення завдань.

1 пара. (14  4/15)

2 пара. (2  1/120)

3 пара. (-4  1/5)

4 пара. (-1  1/6)

3)Індивідуальна робота

Розв'яжіть рівняння:                                

а) 4×(х-6)=0;(6)

b) -8×(2,5+х)=0;(-2,5)

c) (х-1)×(х-2)=0;(1;2)

d) (х+3)×(х+5)=0.(-3;-5)

Заповніть пропуски так, щоб одним із коренів утворених рівнянь було число -3.

a)7 (х…)=0;       b) (5-х)(…х)=0;           c) (х+…)(х…)=0.

VІ.  Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

§32 с. 209 – повторити. Збірник № 190, № 192, № 193 с. 75-76

*Додаткове завдання: розв'яжіть рівняння.

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
4731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку