План-конспект уроку математики в 6 класі
Тема: Множення раціональних чисел
Мета: удосконалити вміння виконувати множення раціональних чисел, розв’язувати вправи, що передбачають множення, додавання та віднімання раціональних чисел; виховання самостійності, взаємоповаги, інтересу до математики; розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, культуру математичного мовлення.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Обладнання: таблиця «Множення раціональних чисел», картки із завданнями (Додаток Д).
Перебіг уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами повинні навчитися застосовувати правила множення раціональних чисел до розв’язування задач, рівнянь, обчислення числових виразів.
Історична довідка
Від’ємні числа довгий час проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від сатани, породженням диявола». А виникли вони в Китаї в I ст. до н.е. Додатними числами позначали майно, готівку, прибуток, їм раділи і зображали їх червоним кольором. Від’ємні числа позначали борг, збиток, зображали їх чорним кольором. Сучасне позначення додатних і від’ємних чисел знаками «+» і «-» ввів наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман (1460 – I половина XVI ст.)
А ось правила знаків, якими користувалися арабські математики під час множення чисел.
Друг мого друга – мій друг
Друг мого ворога – мій ворог
Ворог мого друга – мій ворог
Ворог мого ворога – мій друг.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Два учні біля дошки виконують завдання із домашньої роботи. Інші учні перевіряють в зошиті правильність їх виконання.
ІV. Актуалізація опорних знань
Математичний диктант
Учні у зошити записують тільки правильну відповідь. Кожному варіанту різне завдання.
V. Розв'язування вправ
1) Колективна робота
Учнів виходять до дошки по два і виконують завдання.
Знайдіть значення виразу:
а) (-40-13,7-(-12,2))×5; (-207,5)
2) Робота в парах
Розбити клас на 4 групи по 2 учні. Після виконання завдань проводиться обговорення завдань.
1 пара. (14 4/15)
2 пара. (2 1/120)
3 пара. (-4 1/5)
4 пара. (-1 1/6)
3)Індивідуальна робота
Розв'яжіть рівняння:
а) 4×(х-6)=0;(6)
b) -8×(2,5+х)=0;(-2,5)
c) (х-1)×(х-2)=0;(1;2)
d) (х+3)×(х+5)=0.(-3;-5)
Заповніть пропуски так, щоб одним із коренів утворених рівнянь було число -3.
a)7 (х…)=0; b) (5-х)(…х)=0; c) (х+…)(х…)=0.
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання
§32 с. 209 – повторити. Збірник № 190, № 192, № 193 с. 75-76
*Додаткове завдання: розв'яжіть рівняння.