Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________
УРОК № 35
Тема уроку. Розв’язування вправ на дії другого ступеня з натуральними числами
Мета уроку:
Обладнання: картки, малюнки, дошка.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Числа, які використовуються при лічбі предметів, називають натуральними.
Найменше натуральне число 1.
Найбільшого натурального числа не існує, їх безліч, до безкінечності.
Перший множник, другий множник, добуток.
Ділене, дільник, частка.
Помножити число а на натуральне число в означає знайти суму в однакових доданків, кожний з яких дорівнює а. а · в = а + а + а + … + а.
в доданків
Поділити одне число на інше – означає знайти таке третє число, яке в добутку з другим дає перше.
Переставний, сполучний, розподільний.
Від перестановки множників добуток не змінюється. а · в = в· а.
Від порядку групування множників добуток не змінюється. (а · в) · с = а · (в · с).
Добуток суми і числа дорівнює сумі добутків кожного доданка і цього числа.
(а + в) · с = а · с + в · с.
№ 542.
ІІІ. Конкурси
Учні по черзі імітують «говоріння в мікрофон». Інші діти не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить лише тому, в кого символічний мікрофон.
Серед них найбільше не зможемо назвати.
А найменше знать годиться
Це звичайно…
(Одиниця)
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути –
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень,
Що це наш друг і помічник…
(Підручник)
Як усі їх будеш знати,
Зможеш будь-яке число
Легко записати.
Пишуться красиво й стисло.
Що це, діти? Та це ж…
(Цифри)
Учням кожної команди дається 5 слів. Із них 4 об’єднані загальною ознакою. Знайти зайве п’ яте слово.
Ця гра допомагає пошуку оптимального розв’язку поставленої проблеми. Виходять по одному учню з кожної команди. Учитель ставить запитання. Учні повертаються в свої команди, вислуховують думки кожного члена команди, вибирають натуральний розв’язок, повертаються за ігровий стіл і відповідають.
(Відповідь: не можна, оскільки через 72 години (через 3 доби) буде знову 12 годин ночі, а сонце вночі не світить).
(Відповідь: 4 кішки).
Та швидко він копав:
За кожні півгодини сім відер набирав.
Попрацював він п’ять годин,
Пішов відпочивати.
Так скільки встиг картоплі
Іванко накопати?
(Відповідь: 70 відер).
Досвідчений юннат.
Не міг би ти штук 10 метеликів спіймати?...
Узяв сачок на плечі
Й пішов юннат у ліс.
Прийшов він аж надвечір…
-То скільки ж ти приніс? –
Питають у юнната .
А Вітя каже: «Ох,
Лишилось сім піймати, якщо спіймаю трьох…»
То може з вас хто, діти, уже підрахував:
Скільки ж в лісі Вітя
Метеликів спіймав?
(Відповідь: жодного).
Для кожної команди підготовлено по одній картці. На картках записано приклади. Учні по черзі розв’язують по одному прикладу. Перемагають учні тієї команди, які швидко і правильно розв’язали усі приклади. Вчитель відкриває відкидну дошку з записаними на ній тими ж самими прикладами з розв’язками. Учні разом із вчителем перевіряють відповіді на картках і визначають переможців.
Для кожної команди на дошці записано ланцюжок обчислень. Перемагає та команда, учні якої найшвидше усно знайдуть число, яке стоїть в кінці ланцюжка обчислень.
24+26=50; 50:2=25; 25·3=75; 75+25=100.
100:2=50; 50+35=85; 85-15=70; 70·3=210.
57+43=100; 100:2=50; 50-10=40; 40·4=160.
Учитель вивішує плакат з малюнком. Кожне з чисел, записаних на пелюстках, помножити на число, записане в центральному крузі. Кожне з чисел, записаних на пелюстках, поділити на число, записане на листку. Вчитель послідовно показує на пелюстки, учні обчислюють усно і піднімають руки. Перемагає та команда, яка дає більше правильних відповідей.
24·4=96; 36·4=144; 40·4=160;
62·4=248; 84·4=336;
78·4=312; 0·4=0.
24:2=12; 36:2=18; 40:2=20;
62:2=31; 84:2=42;
78:2=39; 0:2=0.
На дошці плакат з малюнком. З кожної команди викликається до дошки один учень. Учні розв’язують приклади на сходинках, відповіді записують на малюнку поруч. Перемагає той, хто перший виконає правильно всі приклади і запише своє ім’я на верхній сходинці.
777:77=10(ост.7) 999:99=10(ост.9)
345+55=400 235+65=300
125·3=375 145·5=725
169:13=13 125:25=5
64:8=8 81:9=9
Потрібно усно розв’язати приклади, які пропонує вчитель. Учні по черзі виходять до дошки і записують до схеми словами число-відповідь. У виділеному стовпчику з’явиться «ключове слово», яке означає одну з дій над натуральними числами.
Приклади
|
1д |
е |
в’ |
я |
т |
ь |
|
|||||||
|
|
2ч |
о |
т |
и |
р |
и |
|
||||||
|
3д |
в |
а |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
||||
|
4с |
і |
м |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
|||
|
5д |
в |
а |
|
||||||||||
|
6д |
в |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
|||||
|
7н |
у |
л |
ь |
|
|||||||||
|
8о |
д |
и |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
|||
9п' |
я |
т |
ь |
|
||||||||||
«Допоможи дідусеві»
Дідусеві потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. В човні може поміститися тільки один чоловік, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Якщо залишити вовка з козою без дідуся, то вовк з’їсть козу, якщо залишити козу з капустою, то коза з’їсть капусту. Що ж робити, як перевезти через річку і вовка, і козу, і капусту?
Спочатку дідусь перевозить козу (вовк капусти не з'їсть), а потім повертається і забирає вовка. Щоб вовк не з'їв кози, дідусь забирає її і повертається за капустою. Залишивши козу, він перевозить капусту, а потім повертається по козу.
ІV. Підсумок уроку
Учитель робить висновки, звертає увагу учнів на ті моменти, де учні помилялися. За перемогу в кожному конкурсі команда одержувала по одному балу. Підраховується загальна кількість балів, оголошується команда-переможниця. Виставляються оцінки.
V. Домашнє завдання
Завдання для всього класу: § 11-15 (повторити), розв’язати: № 544, № 546 – стор.125.
Підготуватися до написання контрольної роботи.
VІ. Рефлексія
Домалюйте усмішку смайлику, дивлячись на те як вам сподобався наш сьогоднішній урок.
1