Конспект уроку з математики для 6 класу на тему "Розв’язування вправ на дії другого ступеня з натуральними числами"

Про матеріал
Мета уроку: • формувати в учнів вміння застосовувати переставні, сполучні, розподільні властивості множення; пояснити поняття «ділення», «компоненти ділення», основні властивості ділення; закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами; • розвивати вміння виконувати ділення в стовпчик на двохзначні та трьохзначні числа, навички роботи з книгою, швидкості обчислення, розумову діяльність, логічне й асоціативне мислення, ерудицію. • виховувати працьовитість, самостійність, уміння діяти в парах; розвивати навички усної лічби, обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність; виховувати активність, увагу. Обладнання: картки, малюнки, дошка. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________

УРОК № 35

Тема уроку. Розвязування вправ на дії другого ступеня з натуральними числами

Мета уроку:

  • формувати в учнів вміння застосовувати переставні, сполучні, розподільні властивості множення; пояснити поняття «ділення», «компоненти ділення», основні властивості ділення; закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами;
  • розвивати вміння виконувати ділення в стовпчик на двохзначні та трьохзначні числа, навички роботи з книгою, швидкості обчислення, розумову діяльність, логічне й асоціативне мислення, ерудицію.
  • виховувати працьовитість, самостійність, уміння діяти в парах; розвивати навички усної лічби,  обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність; виховувати активність, увагу.

Обладнання: картки, малюнки, дошка.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання

Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку.

  • вступне слово вчителя з метою визначення мети та мотивації
  • Дорогі діти, сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок - урок-гра. Кожний етап нашої роботи на уроці буде пов’язаний зі змістом розв’язування вправ на множення і ділення натуральних чисел.
  • Клас ділиться на три команди. Кожна команда обирає капітана.
  • Не кажи чому учився, а чого пізнав (народна мудрість)

ІІ. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань

 

 

  • Математичний диктант
  1. Які числа називають натуральними?

Числа, які використовуються при лічбі предметів, називають натуральними.

  1. Яке найменше натуральне число?

Найменше натуральне число 1.

  1. Яке найбільше натуральне число?

Найбільшого натурального числа не існує, їх безліч, до безкінечності.

  1. Як називаються компоненти дії і результат дії множення?

Перший множник, другий множник, добуток.

  1. Як називаються компоненти дії і результат дії ділення?

Ділене, дільник, частка.

  1. Як помножити натуральні числа?

Помножити число а на натуральне число в означає знайти суму в однакових доданків, кожний з яких дорівнює а.       а · в = а + а + а + … + а.

                                                    в доданків

  1. Як поділити натуральні числа?

Поділити одне число на інше – означає знайти таке третє число, яке в добутку з другим дає перше.

  1. Які є закони множення?

Переставний, сполучний, розподільний.

  1. Сформулювати переставний закон множення.

Від перестановки множників добуток не змінюється.   а · в = в· а.

  1. Сформулювати сполучний закон множення.

Від порядку групування множників добуток не змінюється.  (а · в) · с = а · (в · с).

  1. Сформулювати розподільний закон множення.

Добуток суми і числа дорівнює сумі добутків кожного доданка і цього числа.

(а + в) · с = а · с + в · с.

  • Перевірка завдання заданого за підручником

 

№ 542.           

    5-matematika-na-tarasenkova-in-bogatyreva-op-bochko-2013--glava-3-diyi-drugogo-stupenya-nad-naturalnimi-chislami--15-poryadok-vikonannya-dij-u-virazah-542.jpg                   

                       5-matematika-na-tarasenkova-in-bogatyreva-op-bochko-2013--glava-3-diyi-drugogo-stupenya-nad-naturalnimi-chislami--15-poryadok-vikonannya-dij-u-virazah-542-rnd8020.jpg

ІІІ. Конкурси

  • Гра «Мікрофон»

 Учні по черзі імітують «говоріння в мікрофон». Інші діти не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить лише тому, в кого символічний мікрофон.

  • Відгадати загадки:

 

  1. Чисел  натуральних у світі є багато.

Серед них найбільше не зможемо назвати.

А найменше знать годиться

Це звичайно…

       (Одиниця)

  1. У навчанні нам допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути –

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожен учень,

Що це наш друг і помічник…

       (Підручник)

  1. Десять їх. Це не багато.

Як усі їх будеш знати,

Зможеш будь-яке число

Легко записати.

Пишуться красиво й стисло.

Що це, діти? Та це ж…

       (Цифри)

  • Запитання–жарти

 Учням кожної команди дається 5 слів. Із них 4 обєднані загальною ознакою. Знайти зайве п яте слово.

  1. Додавання, множення, ділення, доданок, віднімання.
  2. Секунда, година, рік, вечір, тиждень.
  3. Сантиметр, кілограм, міліметр, метр, дециметр.
  • «Мозкова атака»

Ця гра допомагає пошуку оптимального розвязку поставленої проблеми. Виходять по одному учню з кожної команди. Учитель ставить запитання. Учні повертаються в свої команди, вислуховують думки кожного члена команди, вибирають натуральний розв’язок, повертаються за ігровий стіл і відповідають.

  • Запитання
  1. Якщо о 12 годині ночі йде дощ, чи можна сподіватись, що через 72 години буде сонячна погода?

(Відповідь: не можна, оскільки через 72 години  (через 3 доби) буде знову 12 годин ночі, а сонце вночі не світить).

 

  1. Дайте відповідь на запитання: скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів кімнати сидить по одній кішці, а напроти кожної кішки сидить по три кішки і на хвості у кожної кішки сидить по кішці?

(Відповідь: 4 кішки).

  1. Копав Івась картоплю,

Та швидко він копав:

За кожні півгодини сім відер набирав.

Попрацював він пять годин,

Пішов відпочивати.

Так скільки встиг картоплі

Іванко накопати?

   (Відповідь: 70 відер).

  1. – Ти, Вітю,- каже Леся, -

Досвідчений юннат.

Не міг би ти штук 10 метеликів спіймати?...

Узяв сачок на плечі

Й пішов юннат у ліс.

Прийшов він аж надвечір…

-То скільки ж ти приніс? –

Питають у юнната .

А Вітя каже: «Ох,

Лишилось сім піймати, якщо спіймаю трьох…»

То може з вас хто, діти, уже підрахував:

Скільки ж в лісі Вітя

Метеликів спіймав?

   (Відповідь: жодного).

  • Естафета

Для кожної команди підготовлено по одній картці. На картках записано приклади. Учні по черзі розвязують по одному прикладу. Перемагають учні тієї команди, які швидко і правильно  розвязали усі приклади. Вчитель відкриває відкидну дошку з записаними на ній тими ж самими прикладами з розвязками. Учні разом із вчителем перевіряють відповіді на картках і визначають переможців.

  • Приклади
  1.   367·633 = 232 311;        1)   549·451 = 247 599;                   1)   457·561 = 256 377;
  2. 3459·0 = 0;         2)    0·8636 = 0;                               2)   0·5783 = 0; 
  3. (29·25):5 = 145;                    3)    (36·21):4 = 189;                       3)   (24·31):6 = 124;
  4. 39:(3+10) = 3;         4)    87:(62-59) = 29;                       4)    80:(17+ 3) = 4;
  5. 95-5·3 = 80.                    5)    37+12·6 = 109.                         5)    103-7·6 = 61.
  • Гра «Ланцюжок»

Для кожної команди на дошці записано ланцюжок обчислень. Перемагає та команда, учні якої найшвидше усно знайдуть число, яке стоїть в кінці ланцюжка обчислень.

  1.  

 

24+26=50;        50:2=25;        25·3=75;              75+25=100.

  1.  

 

 

100:2=50;      50+35=85;             85-15=70;            70·3=210.

  1.  

    

 

57+43=100;         100:2=50;           50-10=40;           40·4=160.

  • Гра «Ромашка»

Учитель вивішує плакат з малюнком. Кожне з чисел, записаних на пелюстках,  помножити на число, записане в центральному крузі. Кожне з чисел, записаних на пелюстках, поділити на  число, записане на листку. Вчитель послідовно показує на пелюстки, учні обчислюють усно і піднімають руки. Перемагає та команда, яка дає більше правильних відповідей.

 

 

                                                                                                 24·4=96;      36·4=144;        40·4=160;

                                                                                                 62·4=248;                       84·4=336;

                                                                                                 78·4=312;                       0·4=0.

 

 

 

                                                                                                       24:2=12;      36:2=18;        40:2=20;

                                                                                                        62:2=31;                   84:2=42;

                                                                                                         78:2=39;                   0:2=0.

 

 

  •              «Сходинки»

На дошці плакат з малюнком. З кожної команди викликається до дошки один учень. Учні розвязують приклади на сходинках, відповіді записують на малюнку поруч. Перемагає той, хто перший виконає правильно всі приклади і запише своє ім’я на верхній сходинці.

                                                 777:77=10(ост.7)                    999:99=10(ост.9)

                                       345+55=400                                                       235+65=300

                         125·3=375                                                                                       145·5=725

        169:13=13                                                                                                                      125:25=5

64:8=8                                                                                                                                              81:9=9

 

 

  •              Знайдіть  «ключове слово»

Потрібно усно розв’язати приклади, які пропонує вчитель. Учні по черзі виходять до дошки і записують до схеми словами число-відповідь. У виділеному стовпчику зявиться «ключове слово», яке означає одну з дій над натуральними числами.

 Приклади

  1.                                                                113-104  (дев’ять)
  2.                                                                29-25 (чотири)
  3.                                                                48:4 (дванадцять)
  4.                                                                9+8 (сімнадцять)
  5.                                                                440:220 (два)
  6.                                                                4·5  (двадцять)
  7.                                                                1083·0 (нуль)
  8.                                                                9+2 (одинадцять)
  9.                                                                25-20 (п’ять)

  

 

1д

е

в

я

т

ь

 

 

 

2ч

о

т

и

р

и

 

 

3д

в

а

н

а

д

ц

я

т

ь

 

4с

і

м

н

а

д

ц

я

т

ь

 

 

5д

в

а

 

 

6д

в

а

д

ц

я

т

ь

 

 

7н

у

л

ь

 

 

8о

д

и

н

а

д

ц

я

т

ь

 

9п'

я

т

ь

 

 

  •              Конкурс капітанів

«Допоможи дідусеві»

Дідусеві потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. В човні може поміститися тільки один чоловік, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Якщо залишити вовка з козою без дідуся, то вовк зїсть козу, якщо залишити козу з капустою, то коза з’їсть капусту. Що ж робити, як перевезти через річку і вовка, і козу, і капусту?

 

Відповідь:

Спочатку дідусь перевозить козу (вовк капусти не з'їсть), а потім повертається і забирає вовка. Щоб вовк не з'їв кози, дідусь забирає її і повертається за капустою. Залишивши козу, він перевозить капусту, а потім повертається по козу.

ІV. Підсумок уроку

Учитель робить висновки, звертає увагу учнів на ті моменти, де учні помилялися. За перемогу в кожному конкурсі команда одержувала по одному балу. Підраховується загальна кількість балів, оголошується команда-переможниця. Виставляються оцінки.

V. Домашнє завдання

Завдання для всього класу: § 11-15 (повторити), розв’язати: № 544, № 546 – стор.125.

Підготуватися до написання контрольної роботи.

VІ. Рефлексія

Домалюйте усмішку смайлику, дивлячись на те як вам сподобався наш сьогоднішній урок.

Результат пошуку зображень за запитом "Смайлик без усмішки"

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку