Конспект уроку та презентація для 6 класу з теми "Декартова система координат"
План
проведення уроку по темі
«Координатна площина» математика 6 клас.
(Урок може бути проведений при вивченні цієї теми при використанні будь-якого навчально-методичного комплекту)
Автор розробки: Таран ІлонаАнатоліївна, учитель математики Запорізького Академічного ліцею
Цілі: 1) познайомити учнів з поняттям «координатна площина»;
2) розповісти про Р. Декарта, який ввів поняття координатна площину;
3) показати на прикладах використання поняття координатна площину в інших областях;
4) в ігровій формі закріпити принцип побудови точок на координатній площині.
Завдання:
- навчальні: 1) ввести поняття координатної площині;
2) навчити учнів будувати точки на координатній площині;
3) навчити учнів визначати координати точок, побудованих на координатної площині.
- розвиваючі: розвиток логічного і математичного мислення, чіткості й акуратності виконання.
- виховні: розвиток інтересу до предмету.
Типуроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: робочий зошит, лінійка, олівець, мультимедійний проектор,
презентація до уроку, картки із завданням.
Хідуроку:
1. Привітання
2. Перевірка наявності всіх потрібних інструментів і навчальних посібників для уроку
Після вступних слів учителя починається робота по слайдах підготовленої для цього уроку презентації.
(Слайд № 1)
Учні записують в зошитах дату проведення уроку, вид роботи (класна робота), тему уроку: ( «Координатна площина»).
1. Розповісти учням про те, що з самого раннього дитинства їм доводилося зустрічатися з поняттям координатна площину в житті:
(Слайд № 2) при відвідуванні кінотеатру
(Слайд № 3) під час улюбленої всіма гри в «Морський бій»
(Слайд № 4) під час гри в шахи
(Слайд № 5) дорослі ж використовують це поняття для визначення місця розташування об'єктів.
(Слайд № 6). Розповісти учням про автора координатної площині Рене Декарта.
2. Починається спільна робота вчителя та учнів. Учитель промальовує кожне нове поняття за допомогою анімації на слайді, а учні роблять те ж саме в зошитах.
(Слайд № 7). Знайомство з прямокутної декартової системою координат введення горизонтальної координатної прямої (осі абсцис), вертикальної координатної прямої (осі ординат), позначення точки перетину осей початком координат. (Слайд № 8). Визначення координат точки, зазначеної на координатної площині і знайомство з назвами координат точки (абсцисою і ординатою).
(Слайд №9). Учні самостійно в зошитах записують координати, зазначених на координатної площині точок . Потім на слайді виробляємо перевірку самостійно виконаної роботи.
(Слайд № 10.) Творча робота. Побудувати фігуру, послідовно з'єднуючи задані точки на координатній площині. На слайді записані координати точок, які треба послідовно відзначити на координатної площині, і накреслена координатна площину. Учні в зошитах повинні накреслити координатну площину по заданих розмірах. Потім ми разом за допомогою анімації будуємо точки на площині і послідовно з'єднуємо їх відрізками. По завершенню цієї роботи учні визначають, що вийшло на малюнку.
(Слайд № 11). Учням пропонується самостійно за варіантами виконати подібну творчу роботу. Для того, щоб учні відпочили від роботи з проектором, їм роздають картки із завданням.
(Слайд № 12) Перевірка завдання варіанту № 1.
(Слайд № 13) Перевірка завдання варіанту № 2.
V. Підведення підсумків уроку.
Сьогодні на уроці ми навчилися будувати точки на координатної площині. Познайомилися з назвою координатних осей, з назвою координат точки. Знайшли застосування координатою площині в інших областях і переконалися у важливості «відкриття» координатної площині великим французьким ученим Рене Декартом.
Учням пропонується для виконання домашнього завдання 2 варіанти завдань:
1) виконати практичну роботу за запропонованою вчителем картці (побудувати фігуру, послідовно з'єднуючи точки на координатної площині) 2) самому придумати творчу роботу за запропонованою схемою.
Вимоги до оформлення робіт: робота виконується на подвійному тетрадном листку в клітинку. На 1 сторінці оформляється титульний лист. На 2 сторінці записуються координати точок, які треба відзначити на координатної площині.
На 3 сторінці будується координатна площину і виконується малюнок.