Урок з теми: "Декартова система координат"

Про матеріал

Конспект уроку та презентація для 6 класу з теми "Декартова система координат"

Перегляд файлу

План

проведення уроку по темі

«Координатна площина» математика 6 клас.

(Урок може бути проведений при вивченні цієї теми при використанні будь-якого навчально-методичного комплекту)

 

Автор розробки:      Таран ІлонаАнатоліївна, учитель математики Запорізького Академічного ліцею

 

 

Цілі: 1) познайомити учнів з поняттям «координатна площина»;

2)  розповісти про Р. Декарта, який ввів поняття координатна площину;

3)  показати на прикладах використання поняття координатна площину в інших областях;

4)  в ігровій формі закріпити принцип побудови точок на координатній площині.

 

Завдання:

-  навчальні: 1) ввести поняття координатної площині;

2)  навчити учнів будувати точки на координатній площині;

3)  навчити учнів визначати координати точок, побудованих на координатної площині.

-  розвиваючі:            розвиток логічного і математичного мислення, чіткості й акуратності виконання.

-  виховні:       розвиток інтересу до предмету.

 

Типуроку:​   вивчення нового матеріалу

 

Обладнання:            робочий     зошит,     лінійка,     олівець,    мультимедійний     проектор,

презентація до уроку, картки із завданням.

 

Хідуроку:

I.       Організаційний момент

1.      Привітання

2.      Перевірка наявності всіх потрібних інструментів і навчальних посібників для уроку

 

II.     Оголошення теми, мети і плану уроку

Після вступних слів учителя починається робота по слайдах підготовленої для цього уроку презентації.

(Слайд № 1)

Учні записують в зошитах дату проведення уроку, вид роботи (класна робота), тему уроку: ( «Координатна площина»).

 

III.    Виклад нового матеріалу

1.      Розповісти учням про те, що з самого раннього дитинства їм доводилося зустрічатися з поняттям координатна площину в житті:

(Слайд № 2) при відвідуванні кінотеатру

(Слайд № 3) під час улюбленої всіма гри в «Морський бій»

(Слайд № 4) під час гри в шахи

(Слайд № 5) дорослі ж використовують це поняття для визначення місця розташування об'єктів.

(Слайд № 6). Розповісти учням про автора координатної площині Рене Декарта.

2.      Починається спільна робота вчителя та учнів. Учитель промальовує кожне нове поняття за допомогою анімації на слайді, а учні роблять те ж саме в зошитах.

(Слайд № 7). Знайомство з прямокутної декартової системою координат введення горизонтальної координатної прямої (осі абсцис), вертикальної координатної прямої (осі ординат), позначення точки перетину осей початком координат. (Слайд № 8). Визначення координат точки, зазначеної на координатної площині і знайомство з назвами координат точки (абсцисою і ординатою).

(Слайд №9). Учні самостійно в зошитах записують координати, зазначених на координатної площині точок . Потім на слайді виробляємо перевірку самостійно виконаної роботи.

(Слайд № 10.) Творча робота. Побудувати фігуру, послідовно з'єднуючи задані точки на координатній площині. На слайді записані координати точок, які треба послідовно відзначити на координатної площині, і накреслена координатна площину. Учні в зошитах повинні накреслити координатну площину по заданих розмірах. Потім ми разом за допомогою анімації будуємо точки на площині і послідовно з'єднуємо їх відрізками. По завершенню цієї роботи учні визначають, що вийшло на малюнку.

 

IV.    Самостійна робота учнів по закріпленню вивченого на уроці

(Слайд № 11). Учням пропонується самостійно за варіантами виконати подібну творчу роботу. Для того, щоб учні відпочили від роботи з проектором, їм роздають картки із завданням.

(Слайд № 12) Перевірка завдання варіанту № 1.

(Слайд № 13) Перевірка завдання варіанту № 2.

 

V.      Підведення підсумків уроку.

Сьогодні на уроці ми навчилися будувати точки на координатної площині. Познайомилися з назвою координатних осей, з назвою координат точки. Знайшли застосування координатою площині в інших областях і переконалися у важливості «відкриття» координатної площині великим французьким ученим Рене Декартом.

 

VI.    Завдання на будинок

Учням пропонується для виконання домашнього завдання 2 варіанти завдань:

1) виконати практичну роботу за запропонованою вчителем картці (побудувати фігуру, послідовно з'єднуючи точки на координатної площині) 2) самому придумати творчу роботу за запропонованою схемою.

 

Вимоги до оформлення робіт: робота виконується на подвійному тетрадном листку в клітинку. На 1 сторінці оформляється титульний лист. На 2 сторінці записуються координати точок, які треба відзначити на координатної площині.

На 3 сторінці будується координатна площину і виконується малюнок.

pdf
Додано
25 лютого
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку