Урок математики 6 клас "Властивості додавання. Розв'язування вправ"

Про матеріал
Відпрацювати застосування властивостей додавання в комплексі із вивченими правилами додавання раціональних чисел. Розвивати навички обчислення, математичну мову, увагу, наполегливість. Виховувати охайність, культуру спілкування
Перегляд файлу

 

Урок № 96

Математика 6 клас

Дата:

Тема уроку.  Властивості додавання раціональних чисел.

Мета уроку: відпрацювати застосування властивостей додавання в комплексі із вивченими правилами додавання раціональних чисел. Розвивати навички обчислення, математичну мову, увагу, наполегливість. Виховувати охайність, культуру спілкування.

Тип уроку: застосування знань, формування умінь, навичок.

Обладнання: презентація, проектор, комп’ютер, підручник О.С. Істер

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу

II. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальна робота із сигнальними картками

1) Заповніть пропуски в реченнях:

а) Щоб додати -2 та -3, треба ... їх модулі та перед результатом по­ставити знак ...

б) Щоб додати -2 та 3, треба ... їх модулі та перед результатом поста­вити знак ...

в) Щоб додати 2 та (-3), треба ... їх модулі та перед результатом поставити знак...

2) Обчисліть суму:

а)

7 +5,

б)

,

в)

+1+,

 

7 + (-5),

 

,

 

-1+,

 

-7 + 5,

 

,

 

+1+,

 

-7 + (-5);

 

;

 

-1+.

3) Замініть пропуск відповідними знаками доданків, щоб рівності
стали правильними:

а) ... 0,6 + ... 0,8 = 1,4;   б) ... 0,6 + ... 0,8 = 0,2;

в) ... 0,6 + ... 0,8 = -0,2;  г) ... 0,6 + ... 0,8 = -1,4.

  1. Індивідуальна робота з картками

«Слабкі» учні працюють з картками-підказками; «сильні» виконують завдання більш високого рівня складності.

Картки-підказки для «слабких» учнів

При додаванні двох чисел з різними знаками, треба:

1) Знайти модулі чисел, які додаються;

2) від більшого модуля відняти менший модуль;

3) перед здобутою різницею поставити знак того числа, в якого модуль більший.

Наприклад: -20 + (+15) = -(|-20| + |+15|) = -(20 - 15) = -15

|-20| > |+15|

Так само виконайте додавання чисел, заповнивши пропуски.

a) -30 + 17 = ... (|…| - |…|) = …(... - …) = -|-30| ... |+17|

б) -27 + 43 = ...(|...| - |...|) = ... (... - ...) = ...|-27| ... |43|

в) -3,5 + 2,7 = ...(|...| - |...|) = ... (... - ...) = -|-3,5| ... |2,7|

 

К-1

Знайдіть значення а + b при даних значеннях а та b ив. таблицю).

 

а

5,14

5,71

-5,033

 

 

b

-5,71

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К-2

Виконайте додавання:

а) 6,892 + ; б) ; в) ; г) ;

д) 2,9 + ; е) -9,75 + ; ж) 6,6 + ; з) 220,27+ (-2220,2)

 

II. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

- Які властивості додавання ви використаєте, щоб знайти значення виразу?

327 + 1024; 13 + 15 + 7 + 5; 12 + 47 + 8 + 13; 16 + 15 + 14.

- Чому дорівнює сума?

0 + 253; 1+ 0; -2 + 2; -3 + (-7); -3 + 2; 12 + (-10).

  1. Знайдіть значення сум та порівняйте їх:

а) -7 + (-8) та -8 + (-7); б) 5 + (-9) та -9 + 5.

  1. Знайдіть значення сум та порівняйте їх:

а) (-5 + 3) + (-9) та -5 + (3 + (-9)) та (-5 + (-9)) + 3.

  1. Обчисліть найзручнішим способом:

а) -2 + (+10) + 2 + (-13);

б) +7 + (-18) + (-12) + 13;

в) -7 + (-18) + (+12) + (-5) + 9.

 

IV. Формування умінь

Усно:

  1. Яке число треба поставити замість *, щоб утворилась правильна
    рівність?

а) -12 + * = -30;   б) * + 13 = 0;   в) * + 14 = 20;

г) * + (-14) = 0;   д) * + 10 + (-12) = 0;  є) -15 + * + (+15) = 14.

Письмові вправи

№№ 1072, 1074, 1075 (робота в парі), 10791083 (в.р.)

  1. Знайдіть суму чисел:

а) -12 + (+15) + (-6) + (+12);   б) 16 + (-20) + (+14) + (-10);

в) 13 + (-9) + (-17) + (+19);   г) -54 + (-0,7) + (+0,56) + (-1,71);

д) +0,75 + (-2,9) + (-1,05) + (-0,75);  є) ;

ж) 3,46 + (-2,63) + (-209,8) + (+24,7).

  1. Знайдіть значення суми а + b + с найбільш зручним способом при таких значеннях букв:

 

а

b

с

-4,73

-101,2

5,73

-8,75

 

V. Підсумки уроку

  1. Дано вираз: -17,5 + (-23) + 17 + (-45) + 28.
  2. Який порядок дій ви вважаєте найзручнішим?

а) 1) -17,5 + (-23) + (-45). 2) 17 + 28;

б) 1) -17,5 + (-23); 2) 17+ (-45) + 28;

в) 1) -17,5 + 17; 2) -23 + (-45) + 28.

 

VI. Домашнє завдання

§40 – повторити, №№ 1073, 1080, 1084.

1

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку