Урок математики для учнів 2 класу на тему:" Нумерація чисел від 21 до 100". Мета:перевірити знання учнями нумерації чисел першої сотні,обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати почуття дружби.
УРОК МАТЕМАТИКИ
НА ТЕМУ: « НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100»
2 клас
Мета уроку: перевірити знання учнями нумерації чисел першої сотні,
обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; роз-
вивати логічне мислення; виховувати почуття дружби.
Обладнання: телевізор або мультимедійна дошка,ноутбук, відеозапис, макети вагончиків, « білети».
Тип уроку: урок - подорож.
Хід уроку
Ι. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми чекаємо наших друзів. ( Стук в двері, приносять телеграму).
- Нам принесли телеграму. Вам цікаво дізнатись, що в ній? Давайте прочитаємо.
Любі друзі! Хотіли завітати до вас, та сталося непередбачене нещастя. Ми потрапили до рук Шапокляк. Просимо вашої допомоги.
Крокодил Гена і Чебурашка
( На екрані з’являється зображення потяга).
- Ой, діти, але що це? Шапокляк підіслала Діда- числоїда, який з’їв числа на вагонах. Давайте допоможемо відновити номери.
30 |
|
32 |
|
|
35 |
|
37 |
38 |
|
( Діти виходять до дошки і маркером вписують у пусті вагончики пропущені числа).
2. Гра « Незвичайні квитки».
- Усі ви знаєте, що їхати будь - яким транспортом неможливо без квитків. У вас на парті лежить квиток, але потрапити у вагон ви зможете тільки тоді, коли обчислите записане на ньому значення виразу, і дізнаєтесь, на яке місце у потязі буде ваш квиток. Той, хто обчислить свій вираз, може вийти до дошки і зайняти своє місце у вагоні, прикріпивши свій білет до відповідної відповіді.
( На дошці написані відповіді. Діти обчислюють свій вираз, виходять до дошки і прикріплюють свій квиток до відповідної відповіді.)
- У нашому потязі є кондуктори. Вийдіть, будь ласка, і перевірте, чи всі пасажири зайняли свої місця згідно білетам.
( До дошки виходять 3 учні і перевіряють вирішені вирази).
ІІІ. Розвиток математичних умінь.
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її …( лисиця)
( На екрані з’являється зображення лисиці).
( На екрані з’являється зображення вовка).
( Діти записують в зошитах)
24, 56, 100, 99, 42, 60
2. Складання, записування і обчислення виразів.
- Але що це? Чому наш потяг зупинився? Так як наш шлях буде довгим, нам потрібно поповнити запас питної води. Але щоб ми могли це з вами зробити, вам потрібно правильно записати вирази і обчислити їх значення.
- 30 збільшити на суму чисел 30 і 10;
- 80 зменшити на суму чисел 40 і 20;
- перший доданок 30, другий доданок - сума чисел 3 і 5;
- від числа 70 відняти суму чисел 20 і 40.
( На екрані з’являються відра, наповнені водою).
- Отже, можемо вирушати далі.
3. Самостійна робота.
( Звучить сигнал виклику скайпа).
( З’являється зображення Шапокляк і звучить запис):
« Ну що, розумники? У вас ще не зникло бажання визволяти своїх друзів? Тоді пропоную позмагатися – і порівняти вирази. Якщо ви виконаєте завдання правильно – ваша перемога, ну а якщо я – тоді ніколи вам не бачити своїх друзів. Але у мене є одна умова – ви повинні працювати самостійно.
( На дошці записані вирази, які діти повинні порівняти).
- Ось факсом прийшли відповіді від Шапокляк. Давайте їх звіримо з вашими.
( На екрані з’являються відповіді, діти звіряють їх зі своїми).
4. Фізкультхвилинка.
- Отже, із завданням Шапокляк ми впорались і настав час відпочити. Виходьте із своїх вагонів.
( Під пісню « Голубой вагон» діти виконують рухи за вчителем).
5. Робота над задачами.
- Ну що, можемо вирушати далі. Але що це? Шапокляк ніяк не хоче, щоб ми допомогли нашим друзям і навіяла на машиніста сон. Розбудити ми його зможемо лише тоді, коли складемо задачу за короткою умовою і розв1яжемо її.
( На екрані з’являється запис:
1 коробка – 20 олівців
2 коробка – 40 олівців 90 олівців
3 коробка - ? олівців
6. Робота над задачами з логічним навантаженням.
- Шапокляк хоче, щоб ми з вами розв’язали ще задачі. Але це задачі не прості, а з логічним навантаженням.
- Юрко сказав, що йому не більше, як 7 років, а Сашкові більш як 6. Скільки років кожному, якщо вони ровесники?
- Півень на одній нозі важить 3 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на одну ногу?
ІV. Підсумок уроку.
- Ну що, наша подорож з вами закінчилась. А ось і Шапокляк нарешті відпустила наших друзів. ( На екрані з’являються Крокодил Гена і Чебурашка). За те, як ви виконували всі завдання, щоб їм допомогти, вони вам всім кажуть, що ви були « Молодці».
Використати технологію « Мікрофон»