Конспект уроку з математики із Білосніжкою та гномами для 1 класу "Додавання і віднімання виду 12+1, 13-1".

Про матеріал

Нестандартний урок математики для першокласників. Тема: додавання і віднімання виду 12+1, 13-1. Учні допомагають гномам визволити Білосніжку, виконуючи різні завдання.

Перегляд файлу

Математика

Тема: Додавання і віднімання виду 12 + 1, 13 – 1. Порівняння чисел і одиниць вимірювання довжини. Розв’язування задач.

Мета: На основі практичних вправ і знань про послідовність натуральних чисел повторити при­йоми додавання і віднімання числа 1. Удоскона­лювати навички лічби. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення. Прищеплювати інтерес до вив­чення математики.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  •                   Давайте хором прочитаємо девіз уроку.

«Працювати активно! Думати оперативно!»

Сьогодні  ми з вами помандруємо у казку.     А казка ця незвична, вона математична. Щоб героїню впізнати,  слід математичну загадку розв’язати.

- Прочитайте слово у порядку збільшення цифр.

9     7    4    5    2   1    8      3     10   6 

К    І     О   С   І    Б   Ж     Л     А   Н      

Так, діти, це – Білосніжка і її друзі гноми.  Злий Повелитель країни гномів розсердився на їх тісну дружбу з Білосніжкою і заховав її в замку. Щоб допомогти гномам знайти той замок і визволити Білосніжку, ми будемо разом виконувати математичні завдання. А заодно закріпимо набуті знання.

 

ІІІ. Усний рахунок.

Але мандрівка буде нелегка. Щоб  гноми не знайшли стежку, Повелитель зачарував її. Давайте допоможемо її розчарувати, назвавши пропущені числа.

 

  1. 10, 11, …, 13, ….,  15, 16, …, 18, …, 20

 

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

А далі доріжки розходяться. Щоб знайти потрібну, треба назвати «зайві» числа в кожному ряді.

13, 20, 5, 10, 19

12, 15, 18, 20, 13

1, 5, 8, 17, 4

  •                   Назвіть числа в порядку зростання (5, 9, 17, 20).
  •                   Ось по цій доріжці гномики і побігли.

 

  1.                А на доріжці з’явились пеньочки. Мабуть це витівки злого Повелителя. Давайте подолаємо і цю частину шляху, розшифрувавши числа.

1 дес.2 од,  1дес.6од.,  1дес.8од.,  2дес.,  1 дес.

 

  1.                Біжать гномики лісом. Раптом стало так темно. А вони й не розгубилися, бо у них є ліхтарики. Давайте їх засвітимо, розставивши числа в розрядну таблицю.

11, 19, 20, 15, 4, 10

 

  1.                Ще швидше  побігли гномики і зустріли  пташок. Стали питати дорогу, а вони  не можуть сказати, бо в дзьобиках тримають картки з числами .Допоможемо їм обчислити вирази.

10 + 2        2 +6  5 + 4        1 + 9

 

  1.                Біжать далі і побачили хатку, а біля хатки лисичка сидить. Назвіть її сусідів. Лисичка саме розв’язує хитру задачку. Каже гномам: допоможете - покажу дорогу далі. А задача така:

4 мишки гризли шматочок сиру. Підкралася кішка і схопила 1 мишку.   Скільки мишок продовжують гризти сир?

  •                   Молодці, ви гарно рахували і допомогли гномикам розчарувати доріжку.

 

ІV.  Каліграфічна хвилинка.  

А щоб дорога була рівною, без ямок та купинок– напишемо каліграфічно  цифру.

Скільки гномиків дружать з Білосніжкою? (7)

То яку ж цифру ми писатимем сьогодні? (7)

 

- Подивіться на дошку. Чарівний олівчик нагадає вам  як правильно писати цифру 7.

Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони клітинки , ведемо хвилясту лінію до правого верхнього куточка, потім, не відриваючи руки, ведемо вниз пряму похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію симетрично з двох сторін.

- Гарно ви попрацювали, гномики вдячні, що ви допомагаєте їм.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Розсердився Повелитель, що у гномів є такі розумні і кмітливі помічники. Але щоб зовсім здолати його і допомогти гномикам,  нам сьогодні треба закріпити прийоми додавання і віднімання числа 1, розв’язати приклади і задачі на додавання та  віднімання.

 

VII  . Закріплення знань і способів дій.

 

  1.                Усна вправа.

Гномики  все ближче до замку і вирішили назбирати ягід  для Білосніжки. Давайте допоможемо їм.. Але спершу повторимо:

  •                  Яке число отримаємо, якщо додамо 1? (наступне)
  •                  Яке число отримаємо, якщо віднімемо 1? ( попереднє)
  • А тепер дізнаємось, в який кошик потрапила кожна ягідка?

 

20 – 1    13 + 1 17 + 1  16 + 1  15 – 1  19 – 1  12 + 1

  • Так яке число ми отримуєм при додаванні числа 1?
  • А при відніманні числа 1?

 

VII.  Фізкультхвилинка

- Молодці, ви так гарно працювали. Можна й відпочити.

 

  1.         Тільки гномики зібралися бігти далі, де не де взявся зайчик. Він знайшов морквинки з  числами. Але не може їх з’їсти, поки не знайде їх суму і різницю. Давайте допоможемо. Знайдіть суму чисел. Різницю. Молодці.

 

  1.                Робота за підручником.

Поки гноми обговорюють маршрут далі,  ми попрацюємо  з підручником і запишемо вирази в зошити. Знайдіть на с.97 №2  (на дошці і в зошитах 1 і 2 стовпчик, решта - самостійно)

 -Хто піде до дошки?

- А решту виразів обчисліть самостійно за варіантами (Ів. - 2 і 3 стовпчик, ІІв. – 4 і 5 стовпчик)

-Перевіримо вирази І варіанту. Молодці.

-А як справились із виразами учні ІІ варіанту? Молодці! Ви гарно засвоїли прийоми додавання і віднімання числа 1. Тож гномики сміло вирушили в путь.

 

  1.           №5  (робота в парах - завдання на картках і на слайді)
  •               Біжать вони, коли чують - на дереві дві білочки ділять горішки – кому більше, кому менше. Давайте й ми попрацюємо в парах і виконаємо завдання на порівняння.

-А щоб правильно виконати, повторимо: скільки сантиметрів в 1 дм?

  1 дм        9 см  1дм5см        16см

 12см        1дм  1дм3см        15см

  •               Перевіримо, чи правильно ви виконали завдання. Поясніть і поставте потрібний знак.

 

  •            Розв'язування задач.

а) Втомились гноми, зголодніли, а тут і хатка стоїть. Зайшли всередину, а там стіл накритий. На столі узвар стоїть. Але щоб напитися, треба спершу розв’язати задачу про узвар. Знайдемо її в підручнику.           № 6 

-Прочитаємо задачу. Повторіть. Як запишемо короткий запис? (На слайді умова)

-Чи відомо, скільки літрів узвару в каструлі?

-Чи відомо, скільки літрів узвару в глечику?

- Про що запитується в задачі?

- Чи можемо ми дати відповідь на запитання?

-Якою дією?

-Чому відніманням?

- Відступіть від виразів одну клітинку вниз і запишіть самостійно розв’язання задачі і відповідь.

- Прочитайте розв’язання задачі. (На слайді)

- Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалась додаванням.

 

ІХ. Фізкультхвилинка.

- Підкріпившись, можна встати й відпочити.

Руки вгору піднімаєм, і спокійно опускаєм.

Руки вгору, руки в боки, робимо чотири кроки.

Раз – нагнулись, розігнулись,

два – присіли, піднялися,

Тихо сіли.

 

б)  На столі ще й льодяники в цукерниці лежали. Щоб їх скуштувати, треба ще задачу розв’язати.

         Знайдіть задачу №7.

  • Послухайте, я прочитаю.  Повторіть. Запишемо короткий запис до задачі.
  • Хто вже знайшов головні слова? (На слайді умова)
  • Чи відомо, скільки льодяників лежало в цукерниці спочатку?
  • Чи відомо, скільки льодяників туди поклали?
  • Чи відомо, скільки льодяників стало в цукерниці?
  • Про що запитується в задачі?
  • Поки до льодяників не поклали ще 1, їх спочатку було більше чи менше? (менше)
  • Якою дією ми шукаємо менше число?
  • То як розв’язати задачу?
  • Запишемо розв’язання на дошці і в зошитах.
  • Як записати відповідь?

 

в) Складання задач за малюнками (на слайді).

 Відпочивши в хатці, побігли гномики далі і нарешті побачили палац. А щоб його відчинити, треба виконати найважче завдання - самим скласти задачі. Спробуймо допомогти.

  • Складіть задачу так, щоб вона виконувалась дією додавання.
  • Змініть питання так, щоб вона виконувалась відніманням.
  • Молодці, міцна дружба і ваші знання допомогли здолати всі перешкоди і  визволити Білосніжку.

 

ХІ. Робота з геометричним матеріалом ( в групах).

  • А де ж вони будуть жити?

Давайте і ми дружно,  як гномики, попрацюємо групами і відберем геометричні фігури, з яких побудуємо будиночок для наших героїв.

І група. З фігур вибрати просторові геометричні тіла.

ІІ група. Вибрати многокутники.

ІІІ група. Вибрати многокутники.

ІV група. Вибрати лінії.

Ось в якій хатці стали вони разом жити - поживати і не горювати.

ХІІ. Підсумок уроку.

-А яке завдання було для вас найцікавішим?

- А яке – найважчим?

- То яке число ми отримаєм, якщо додамо одиницю?

- А якщо віднімемо одиницю?

- Ви так гарно попрацювали, що гномики подарували вам на згадку свої фото. Зарахуйте їх до своїх бонусів. Ви великі молодці! Дякую за урок!

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку