Урок.Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд. Складання і розв’язування задачі за коротким записом. Периметр прямокутника.

Про матеріал

Познайомити учнів з прийомом додавання трицифрових чисел із переходом через розряд; удосконалювати вміння розв'язувати задачі та формувати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, творчі здібності, вміння, розширювати світогляд. Виховувати інтерес до математики. Прищеплювати акуратність і самостійність у роботі.

Перегляд файлу

                                 Математика

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд. Складання і розв’язування задачі за коротким записом. Периметр прямокутника. (с. 105- 106, № 698- 705).

 Мета : познайомити учнів з прийомом додавання трицифрових чисел із переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та формувати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, творчі здібності, вміння, розширювати світогляд. Виховувати інтерес до математики. Прищеплювати акуратність і самостійність у роботі.

       Обладнання. ПК, наочний та роздатковий  матеріал.

       Тип уроку. Комбінований.

 

                                                  Хід уроку

 1. Організаційний момент.

- Любі діти! До нас у клас

завітали гості щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

     Ми вам раді, люди добрі,

     І вітаєм щиро вас,

     Тож запрошуєм ласкаво

     На урок до нас у клас...

 

2. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Гра «Шифрувальники» (робота в парах) .

Слайд 1.

На партах лежать картки із завданнями:  обчислити приклади, розшифрувавши закодовані слова.

Пам’ятайте , якщо в обчисленнях будуть помилки, слова не зможемо відгадати.  (Додаток )

 

Картка 1       Обчислити приклади     та  вписати 

                       букви - відповіді  у нижню смужку утворивши слово

 

30 : 3 =

 

Р

6 : 3 =

 

У

21 : 3 =

 

Д

5 5 =

 

Н

4 5 =

 

 О 

40 + 36 =

 

Ж

 

 

7

10

2

76

25

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 2  

 Обчислити приклади     та  вписати 

букви - відповіді  у нижню смужку утворивши слово

 

100-8 =

 

   И

15 : 3 =

 

   В

6 5 =

 

  М 

2 10 =

 

  О  

8 2 =

 

  Л  

40 + 36 =

 

   І  

 

5

30

76

16

20

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 3

Обчислити приклади     та  вписати  букви - відповіді  у нижню смужку утворивши слово

9 8  =

 

 К

56 : 7 =

 

 С

12  : 3 =

 

 І

100-34  =

 

 Н

4 5 =

 

 О 

60 + 16 =

 

 Я 

 

76

72

4

8

66

20

 

 

 

 

 

 

      Картка 4

Обчислити приклади     та  вписати 

букви - відповіді  у нижню смужку утворивши слово

27 : 3 =

 

Ш

60 - 33 =

 

 К

21 : 3 =

 

 Д

5 8 =

 

 И 

4 5 =

 

 О 

40 + 36 =

 

 В 

 

 

 9

76

40

7

27

20

 

 

 

 

 

 

 

     Слайд 2.   Шифр: Вміло, дружно, швидко, якісно.

       То ж девізом уроку виберемо саме ці слова.

        2.2. Запис дати виконання роботи до зошитів.

        2.3. Каліграфічна хвилинка.

  • Відкрийте свої зошити і запишіть :

                   22лютого

             Класна робота

- Сидіть рівненько, не нахиляйтеся над зошитами. (Хто записав подає сигнал).

-  Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з каліграфічної хвилинки. Гарно та акуратно у зошитах напишемо один рядок числа 22.

- З яких цифр складається число 22?

- На що вказує перша двійка у числі 22?  (На кількість десятків), друга( (на кількість одиниць).

2.4. Розвиток математичних знань учнів.

- Урок продовжить усний рахунок. На індивідуальних картках будуть працювати Бинда Ганна, Русин Ілля, Корчинська Софія. А всіх інших чекає багато цікавих завдань.

2.4.1. Робота на індивідуальних картках.

2.4.2.

Слайд 3.    Розклади на розрядні доданки 

        458,  210, 960, 502.

    2.4.3.

Слайд 4.   Назви суми одним числом

500 + 90 + 6 =             

200 + 30 + 5 =

720 + 40 + 5 =

320 + 320 + 9 =

 

- Дітки, пригадаймо, як потрібно додавати трицифрові числа?   (При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.)

 

 

2.4.4. Гра "Хто затопить піч?"

Завдання виконується трьома командами по 6 учнів. Діти "ланцюжком" розв’язують приклади на "сходинках". Перемагає та команда, яка першою дістанеться хати й намалює димок над димарем печі.

  • А тепер пограємо в гру "Хто затопить піч?" Клас  ділимо на 3 команди. Перед вами будиночок і "сходинки" з прикладами.  Завдання таке: у парах обчислюєте приклади і "ланцюжком", учні з другого варіанту, виходять до дошки  записати відповідь.  Перемагає та команда, яка першою дістанеться хати й намалює димок над димарем печі.

 

 

 

 

                      220+110         510+160           320+150

                470+120               140+720               610+170

             710+160                  560+320                  450+240

         200+325                      355+100                     400+225

     150+90                            320+80                           170+70

  60+50                                  80+70                                 90+40          

 

2.4.5. Усний рахунок.

7+8               6+7               12-5               14-8

70+80          60+70           120-50           140-80

 

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Активізація опорних знань.

3.1.1. Підготовча робота.

        У вас є знання і вміння додавати двоцифрові числа. Пригадайте і      прокоментуйте, будь ласка, виконання письмового додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд, обчисливши вирази:

36+59           28+45            47+19  (письмово у стовпчик)

( При письмовому додаванні кожну цифру записують в окремій клітинці. До 6одиниць додати 9одиниць, буде 15одиниць. 5одиниць записуємо під одиницями, 10одиниць або 1десяток запам’ятовуємо. До 3десятків додати 5десятків, буде 8 десятків, та ще 1десяток = 9 десятків. ,Цифру 9 записуємо під десятками. Отримали число 95).

3.2. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел із переходом через розряд.

 

Слайд 5.

 

  • Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? 
  •  Слайд  6.

3.3. Сприйняття та осмислення нового матеріалу.

3.3.1. Пояснення вчителя.

- А тепер розглянемо записи та пояснимо прийом додавання, якщо сума одиниць більша за 10одиниць або сума десятків більша за 10 десятків.

368 + 225=593              674+163=837     (письмово у стовпчик).

До 8одиниць додати 5одиниць, буде 13. 3пишемо під одиницями, а 1 десяток запам’ятовуємо. До 6десятків додати 2 десятки, буде 8десятків та ще той 1 десяток, буде 9десятків. Під десятками записуємо цифру 9. До 3сотень додаємо 2сотні, буде 5сотень. Під сотнями пишемо цифру 5.

4. Первинне закріплення. Робота за підручником.

4.1.  Обчислення прикладів з коментуванням.

- А тепер закріпимо наші знання. Виконаємо №700, с.105.

325 + 413        428 + 344 – з коментуванням біля дошки.        

 254 + 247       112+ 429 – самостійно.

    4.2.  Фізкультхвилинка  Слайд  7.

                  

 

5. Закріплення і систематизація знань, умінь та навичок.

5.1. Творча робота над задачею. Розв'язування задачі за коротким записом.

Слайд 8.

  • Наступний №701, прочитайте завдання.

-   Давайте подумайте і складіть задачу за коротким записом.

 

Лінійок – 320

Олівців - ?, на 245 більше, ніж лінійок.

Гумок - ?, на 300 менше, ніж олівців.

 

 На фабриці, у першому цеху виготовили 320 лінійок, у другому – на 245олівців більше, ніж лінійок, а у третьому – на 300 гумок менше, ніж олівців. Скільки олівців виготовили у третьому цеху?

 

  • Про що розповідається в задачі?
  • Що відомо про лінійки? (320)
  • Що сказано про олівці? (їх на 245 більше, ніж  лінійок).
  •  А про гумки?  (на 300 менше, ніж олівців).
  •  Про що запитується в задачі?( Скільки олівців виготовили у третьому цеху?).       ( Учні, в яких лежать на парті червоні кружечки, розв’язують задачу самостійно діями та виразом).

- Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні.)

- Чому? (Бо спочатку потрібно знайти скільки було олівців.) (Учні, в яких лежать на парті жовті кружечки, розв’язують задачу самостійно діями).

- То як знайти скільки було олівців?  (320+245 = 565)

- То зараз можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так.)

- Якою дією? (565-300=265)

- Ті учні, хто розв’язав задачу самостійно,чи відповідають записи розв’язання у зошитах із записами на дошці?

- Запишіть вираз на дошці. (320+245-300=265)

- Зачитайте відповідь до задачі.

 

   5.2. Робота над задачею №702.

* Читання вголос умови задачі кращим учнем, а всі інші пошепки.

*  Аналіз умови задачі.

   Слайд 9.

                                246км                                                  ?км   на  20км м.

  

                            *-----------------------------------------║-------------------------------*

                                                           Яка відстань між містами?

 

- Про що розповідається у задачі? (У задачі розповідається про два потяги, які вийшли назустріч один одному з двом міст).

 - Скільки кілометрів пройшов перший потяг до зустрічі? (246км).

 - Що сказано про другий потяг? (Другий потяг пройшов до зустрічі на 20км менше, ніж перший).

- Про що запитується в задачі? (Яка відстань між містами?)

- Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні.)

- Чому? (Бо спочатку нам потрібно знайти відстань , яку пройшов до зустрічі другий потяг.).

- То, як знайти відстань , яку пройшов до зустрічі другий потяг? ( 246-20=226 км)

- А зараз можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так.)

- То, як дізнатися , яка була відстань між містами? (До відстані, яку пройшов перший потяг, додати відстань, яку пройшов другий, знайдемо відстань між містами.  246+226=472 км).

- Зачитайте відповідь до задачі. ( 472км була відстань між містами.)

 

 5.3. Робота з геометричним матеріалом.

- Наступний №703, зачитайте завдання.

- Що таке периметр? (сума довжин усіх сторін фігури)

- Як знайти периметр прямокутника ( потрібно всі сторони додати).

- Отже, ваше завдання: знайти периметр прямокутника і розв'язання записати в зошиті. (якщо є час, то накреслити. Зробити перевірку написаного.)

 

 

6. Підсумок уроку.

6.1.Вправа для кмітливих.

Що в дев'ятому квадраті ?

Спробуй сам домалювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2. Закодоване прислів’я.

- Розставте слова й складіть у порядку зростання написання на них чисел, прочитайте прислів’я.  (Один розум добре, а багато краще).

 

 

  200            400               100                  500                  300            600

розум

а

Один

багато

добре,

краще.

 

 

6.3. Підсумкова бесіда.

- Як ви розумієте це прислів’я?

- Що з очікуваного на уроці ми виконали?

- Які види роботи вам найбільше сподобалися?

- Які – викликали труднощі?

Технологія «Продовжити речення».

                    Ми навчилися………………………….

                    Тренували уміння…………………….

                    Дізналися…………………………………

                    Зрозуміли………………………………..

                    Мені сподобалося…………………….

 

6.4. Пояснення домашнього завдання.

- С.106, №704 (письмово у стовпчик), №705.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка1.        Прізвище……………………………………………………..

1.Розв'язати задачу.

 12кг варення розклали в 6банок порівну. Скільки потрібно таких банок, щоб розкласти 24кг варення?

………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………

2.Обчислити приклади письмово.

  502-361           870-138

  547+262          308+252

 

 

Картка2.        Прізвище……………………………………………………..

1.Розв'язати задачу.

   У відрі 8л молока, а в глечику – у 4рази менше. Скільки треба глечиків, щоб  розлити 10л молока?

………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………

2.Обчислити приклади письмово.

  502-361           870-138

  547+262          308+252

 

 Картка3.        Прізвище……………………………………………………..

1.Розв'язати задачу.

    Маючи 100 гривень, мати купила 3 книжки, по 9грн. кожна, і за 60грн. – портфель. Скільки грн. залишилось у матері.

……………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………..

2. 1м2дм + 4дм =

    1кг – 600г = 

    1м – 15см =

 

 

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
4866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку