26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок.Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задачі за даним виразом. Задачі на дві дії одного і різних ступенів.

Про матеріал

Вправляти учнів у застосуванні таблиць ділення і множення під час розв'язування задач на дві дії, вчити складати задачіза виразом. Закріплювати вміння знаходити невідомі компоненти дії ділення. Розвивати логічне мислення, розширювати світогляд. Виховувати інтерес до математики. Прищеплювати акуратність і самостійність у роботі.

Перегляд файлу

 

  Тема.   Вправи і  задачі на  засвоєння  таблиць  множення і  ділення.

  Складання задачі за даним виразом. Задачі на дві дії одного і  різних ступенів.

  Мета. Вправляти учнів у застосуванні таблиць ділення і множення під час      розв’язування  задач на дві дії, вчити складати задачі  за виразом. Закріплювати вміння знаходити невідомі компоненти дії ділення. Розвивати логічне мислення, розширювати світогляд. Виховувати інтерес до математики. Прищеплювати акуратність і самостійність у роботі.

Обладнання: кросворд, мапа подорожі, індивідуальні картки, математичні «ланцюжки», кольорові кружечки для диференційованої роботи, геометричний матеріал.

 

                                     Хід уроку

1. Організаційний момент.

           - З давніх-давен на важливості математики наголошувало багато видатних людей світу.

         - Які вислови про математику вам відомі? (Математика – гімнастика розуму. Математику тому вчити слід, що вона розум до ладу приводить. Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії).

2. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації до визначення теми уроку.

2.1. Розгадування кросворду.

- Щоб потрапити в чарівний світ математики, пропоную розв’язати кросворд.

   1. Як називається результат дії додавання? (Сума)

   2. Кожного дня учитель дає учням домашнє …(завдання)

   3. Чотирикутник, у якого всі кути прямі? (Прямокутник)

   4. Як називаються компонент дії множення? (Множник)

   5. Найменша одиниця вимірювання часу? (Секунда)

   6. Як називається результат дії віднімання? (Різниця)

   7. Рівність з невідомим називається …(Рівнянням)

   8. Дія обернена до дії множення – це (Ділення)

- Прочитайте, яке слово записане по вертикалі? (Множення)

- Таблицю множення якого числа ми вивчали на попередньому уроці?(9)

2.2. Оголошення теми уроку.

- Отже, наш урок буде присвячений засвоєнню таблиці множення числа 9.

  Та ще складанню задач.

  •                   А щоб ми не розгубилися у морі цікавого і різноманітного матеріалу, то будемо звертатися до цієї мапи. (Ознайомлення дітей з малюнковим планом уроку.)

2.3. Мотивація навчальної діяльності.

Урок навчить:

  • обчислювати вирази;
  • розв’язувати задачі;
  • працювати в парі;
  • бути уважним і кмітливим.

      3. Перевірка домашнього завдання.

- І першим є острів «Перевіряйко».

- Перевіримо, як ви справилися з домашнім завданням.

- Зачитати найбільший і найменший результати.

- Зачитайте вираз до задачі.

- Молодці! Попрацювали добре – то працюємо далі.

 

4. Осмислення і закріплення отриманих знань.

4.1. Усні обчислення. Зупинка «Річка обчислень».

4.1.1. Робота на картках.

4.1.2.Обчисли «ланцюжки»

9 · 2          4 · 3      5 · 4        8 · 7       6 · 6       4 · 4

   : 3             : 6        - 2            - 7          - 4         : 8

  + 6            +16       : 2            : 7          : 8        + 30

……….             …………         …………        ………..          ………..          ………….

  12             18          9             7             4            32

 

4.1.3. Вправа для кмітливих.

Що в девятому квадраті ?

Спробуй сам домалювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.4. Гра «Спіймай рибку»

      Для гри потрібна таблиця, на якій у кишеньках заховані рибки. На кишеньках записані вирази. Учень зможе «упіймати» рибку тільки тоді, коли правильно виконає обчислення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.4. Переставна властивість дії додавання.

- Обчислити приклади зручним способом.

  28 + 7 + 12                  9 + 13 + 7

  16 + 15 + 4                  30 + 14 + 20

 

4.2. Каліграфічна хвилинка.

- Відкрийте зошити і запишіть

                20 березня

              Класна робота

Урок продовжить буз зупинки – каліграфічна хвилинка.

     - Записати лише ті числа, які діляться на 6.

        12, 15, 18, 23, 24, 25, 30, 35, 36, 42, 44, 48, 50, 54.

 

4.3. Робота за підручником.

- Відкрийте підручник на сторінці 63

- знайдіть №421. (усно).

 

                         Фіз. хвилинка " Галявина відпочинку"

4.4. Робота над задачами " Море задач".

- Отже, гарно відпочили, а зараз перед нами море задач.

 

 

 

    4.4.1. Цікаві задачі.

    В гаю 3 зайчики сиділи

    З апетитом моркву їли.

    Всі по вісім, як один.

    Скільки з'їли всіх морквин?   (8*3=24)

 

Літак летів 80хв., а назад ту саму відстань пролетів за 1год.20хв. Чи можливо це?  ( 80хв.=1год.20хв.)

 

Білосніжка і сім гномів чекали прибуття пароплава 5годин. Скільки годин чекав пароплава кожен із них?    ( 5годин)

 

Що є спільного у днях тижня, нотах, кольорах веселки, чудесах світу?  (7).

 

4.4.2. Робота над задачею №417 (Усно)

* Читання задачі мовчки.

- Яка маса вівці? Гуски? Качки?

- Що потрібно знайти?

 

4.4.2. Робота над задачею № 419.

* Читання умови задачі кращим учнем.

* Аналіз умови задачі.

- Яка маса вівці? (32кг)

- А маса індички? (Невідома, але сказано, що у 4 рази менша від маси вівці).

- Про що запитується в задачі? (Учні, в яких лежать на парті червоні кружечки, розв’язують задачу самостійно і розв’язання записують виразом).

     -  Чи можемо зразу дати відповідь на запитання задачі ? (Ні)

  • Чому? (Бо спочатку потрібно знайти масу індички). Учні, в яких лежать на парті жовті кружечки, далі розв’язують задачу діями. Всі інші працюють разом біля дошки.
  • То як знайти масу індички?     (32 : 4 = 8)
  • То зараз можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так)
  • Якою дією? ( 8 · 9 = 72 )
  • Ті учні, хто розв’язав задачу самостійно,чи відповідають чи записи розв’язання у зошитах із записами на дошці?
  • Запишіть вираз на дошці.   (32 : 4  ·9)

 

 

 

4.4.3. Робота над задачею №420

* Учні мовчки читають задачу.

- Скільки метрів тканини майстриня виготовляє на першому верстаті ?  (4м)

- А на другому ? (Невідомо, але сказано, що на 3метри більше, ніж на першому)

- Що потрібно знайти?

     - Чи можемо зразу дати відповідь на запитання задачі ? (Ні)

   - Чому? ( Бо спочатку потрібно знайти, скільки метрів тканини майстриня виготовляє на ІІ верстаті)

   - То як знайти,  скільки метрів тканини майстриня виготовляє на ІІ верстаті?

  - За допомогою якої дії? (4 + 3 = 7)

    - То зараз ми можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так)

    - Якою дією? (56 : 7 = 8)

    - Який вираз до задачі?       56 : (4 + 3)

    4.4.4.Творча робота над задачею №418 (Усно).

    4.4.5. Задача з логічним навантаженням.

     Троє дівчат мають волосся різного кольору: біляве, русяве, чорняве. У Тетянки волосся не русяве, у Наталки волосся не русяве і не чорне. Якого кольору волосся у кожної дівчинки? ( У Наталки – біляве, Тетянки –чорняве, Маринки – русяве.)

 

    4.5. Робота з геометричним матеріалом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Перевір, чи зможеш ти

   Всі квадратики тут знайти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    5. Підсумок уроку.

    5.1. Магічні квадрати.

 

 

           35

 

  10

 

15

 

0

 

20

 

 

25

 

 

 

 

 

5.2. Логічні ланцюжки.

 

 

 

     8

 

 

    0

 

 

 

  20

 

  24

 

   4

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 Завдання: простежити, як змінюються числа на першому малюнку; використати цю закономірність під час заповнення порожніх кілець ланцюжків на наступному малюнку.

 

5.2. Пояснення домашнього завдання. Оцінювання проводиться впродовж уроку.

    - С. 63, № 423, 424.

 

    5.3. Підсумкова бесіда.

   - Які види роботи вам найбільше сподобалось?

   - Які – викликали труднощі?

    - Чого навчилися на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку