Тема уроку: Множення раціональних чисел
Мета уроку: навчальна: систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів щодо застосування правила множення раціональних чисел;
розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу;
виховна: виховувати культуру математичного мовлення, зосередженість, взаємоповагу.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.
Епіграф уроку:
Недостатньо мати лише добрий розум, головне – раціонально використовувати його.
Рене Декарт
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Добрий день, діти.
Треба дружно привітатись.
Добрий день!
Дружно, голосно сказати.
Добрий день!
Вправо, вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Ще раз дружно привітались.
Добрий день!
Що таке урок? УРОК = увага + розуміння + обміркування + кмітливість. Тема нашого уроку множення раціональних чисел, а мета його систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів щодо застосування правил множення раціональних чисел.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевірити наявність завдання в зошитах. Відповісти на питання, які виникли під час виконання завдань.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
У кожного з вас на столі лежить лист оцінки діяльності, в який ви повинні виставляти кількість набраних балів за кожний вид роботи. Вкінці уроку ми підведемо підсумок, перевівши загальну кількість балів в оцінку, користуючись шкалою. Бажаю всім успіху!
Правила, які потрібні на сьогоднішньому уроці повторюються за допомогою гри «Мікрофон». Перевірте себе поставте оцінку за теорію у картку самооцінювання.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Протягом останніх уроків ми вчилися додавати та віднімати раціональні числа. Сьогодні ж на уроці, ми виведемо правила множення раціональних чисел, розглянемо властивості множення та будемо розв’язувати вправи, що передбачають виконання множення раціональних чисел. Це буде метою нашого уроку.
А девізом уроку стануть слова відомого французького математика, фізика та філософа Рене Декарт, який одного разу зауважив: «Недостатньо мати лише добрий розум, головне – раціонально використовувати його».
Відкрийте зошити. Запишіть дату, тему уроку „Множення раціональних чисел”.
Відповідно до мети уроку поставте собі цілі, над досягненням яких ви будете сьогодні працювати. Обговоріть їх у парах.
Підготовчі питання: Як називаються числа а, в, с у запису = с?
Ви вже вмієте множити додатні числа. А як же виконати множення двох раціональних чисел з різними або з однаковими знаками?
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
Правило 1. Щоб помножити два числа з різними знаками, треба помножити їх модулі і перед отриманим числом поставити знак „ – ”.
Запис на дошці:
Правило 2. Щоб помножити два від’ємних числа, треба помножити їх модулі.
Запис на дошці:
Властивості множення:
Для будь-якого раціонального числа а
VІ. Формування вмінь. Розв’язування тренувальних вправ.
Усні вправи:
№ 1. Який знак має добуток:
а) ; б) ; в) ?
№ 2. Чи правильно виконано множення раціональних чисел? (Спонукати учнів обґрунтовувати свої відповіді, використовуючи метод „Прес”).
а) ; б) ; в) ; г) .
Наша подорож триває, і ми потрапили з вами у невідоме місто. На допомогу - отримали карту, проте тут так багато помилок, а то й взагалі частково знищений маршрут. Поодинці можна його і не подолати, тому працювати будемо в парах.
Знайти помилки. (Робота в парах, 2 учні виходять до дошки).
Неправильно |
Правильно |
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІ. Фізкультхвилинка.
Вправа «Підіймись»
Якщо ви вважаєте, що добуток чи частка чисел – від’ємне число, то встаєте із-за парт, а якщо додатне – залишаєтесь сидіти за партою.
25 · (-2) -
23 · 12 +
45 · (-1) -
-32 : 6 -
-64 : (-8) +
-1 : 2 -
0 : 65 0
-24 : 6 -
VІІІ. Розв’язування вправ на закріплення.
№ 1020 (колективне розв’язування вправ біля дошки з коментуванням та чітким формулюванням правил).
№ 1022. (повторюємо піднесення числа до степеня)
№ 1034. (розв’язування рівнянь)
№ 4. Робота в парах за різнорівневими картками.
(Картка 1 – початковий рівень; Картка 2 – середній рівень;
Картка 3 – достатній рівень; Картка 4 – високий рівень).
Картка 1 №1. Виконайте дії за алгоритмом: а) ; б) .
|
Картка 2 №1. Виконайте дії: а) ; б) .
|
Картка 3 №1. Виконайте дії: а) ; б) .
|
Картка 4 №1. Виконайте дії: а) ; б) . |
Відповідь: №1. а) – 21; б) – 88. |
Відповідь: №1. а) – 64; б) 4,57. |
Відповідь: №1. а) –17; б) – 6. |
Відповідь: №1. а) 14; б) – 8,64. |
Під час виконання учнями завдань вчитель перевіряє правильність виконання вправ, надає необхідні коментарі щодо розв’язування.
IХ. Підведення підсумків уроку
1. Питання:
2. Рефлексія. Чого навчилися на уроці? Чи досягли поставленої мети? Чи продуктивною була ваша робота на уроці?
Картка самооцінювання
Прізвище, ім'я учня ______________________________ Дата _________
Критерії |
Оцінка 0-2б. |
Самооцінка |
|
Я правильно виконав(ла) всі завдання |
|
Я брав(ла) активну участь у повторенні вивченого теоретичного матеріалу |
|
Я вносив(ла) вдалі пропозиції, які були враховані в ході розв'язування завдань. |
|
Я допомагав(ла) іншим учням, заохочував(ла) їх до роботи |
|
Я активно працював(ла) у групі. |
|
Я узагальнював(ла) думки інших та просував(ла) роботу класу вперед. |
|
Загальна кількість балів |
|
Х. Домашнє завдання
§ 4 п. 37. Обов’язковий рівень № 1021(1; 2; 3; 4; 6; 8); 1035(1,2).
Підвищений рівень № 1050.
Творче завдання: Придумати задачу на виконання дій з раціональними числами.