Клас______
Дата______
Тема заняття: Додавання двох чисел з різними знаками.
Мета заняття:
Дидактична:
Розвиваюча:
Виховна:
Обладнання: підручник математика для 6 класу О.С.Істер Київ «Генеза» 2014, зошит, картки із завданнями,
Тип заняття (м-м): Т-П(1х30), А-П(2х30).
Міжпредметні зв’язки:
Основні прийоми, форми та методи роботи:
Основні поняття та терміни заняття:
Хід розвивальної взаємодії
І. Організаційна частина.
1)Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.
2)Самоперевірка домашнього завдання: №994, №1001.
Учні звіряють свої розв’язки з правильними відповідями на картках .
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
II. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Фронтальне опитування:
Це число відноситься до відємних чи до додатніх чисел?
Яку роль «Нуль» відіграє на координатній прямій?
Виконання вправ з підручника № 999, №1004.
Написання самостійної роботи ( 15 хв.)
III. Постановка теми, мети та завдань заняття.
IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Додавання чисел за допомогою координатної прямої не є зручним, ми звертаємось до цього способу лише для того, щоб на прикладах побачити певні закономірності, які сформуємо в загальні правила обчислення сум раціональних чисел. На цьому уроці ми познайомимось із правилом додавання чисел з різними знаками.
Епіграф: "Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик"
Олександр Хінчин
V. Основна частина.
Додавання двох раціональних чисел зрізними знаками
Задача 1. Термометр показував температуру +5°С, а потім вона знизилась на 3°С. Яку температуру показує термометр зараз?
Розв'язання. Зрозуміло, що зараз термометр показує +2°С (див. рис. 3). Зниження температури позначимо -3, тоді задачу можна розв'язати додаванням: 5 + (-3) = 2.
Звернемо увагу, що (+5) + (-3) = + (|5| - |3|) = + (5 - 3) = +2.
Дослідження
Завдання. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.
Розглянемо задачі, які зустрічаються в повсякденному житті і сформулюємо правило додавання чисел з різними знаками:
Команда одержала за один конкурс два штрафних очки, а за інший конкурс – 2 виграшних. Який результат команди? (-2+2=….)
Індійські математики Брахмагупта (VII ст) і Бхаскара (ХІІ ст) використовували такі правила дій для від’ємних і додатніх чисел:
Завдання. Спробуйте перекласти вивчене сьогодні правило додавання двох чисел з різними знаками на мову давніх індусів.
VІ. Апробація та адаптація набутих знань.
Усні вправи : № 1020, №1021, №1022, № 1025, №1030.
Письмові вправи :№1023 , № 1026, №1028, 1031, № 1035+(слово «Калина»)
VII. Підсумок та висновки заняття.
а) ...3 + ...5 = +8; б) ...3 + ...5 = -8; в) ...3 + ...5 = +2; г) ...3 + ...5 = -2.
VIII. Домашнє завдання:
Параграф 39- опрацювати,
Виконати №1024, №1038.
1) Обчислити.
1)-13+(-5)=
3)-0,7+(-0,3)=
5)-1,2+(-1,8)=
7)-5017+(-4291)=
2)-3,2+(-20)=
4)-13+(-1,5)=
6)-14,2 +(-25,9)=
8)-2,8+(-3,21)=
2) Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
м
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.
Перевірка домашнього завдання:
№ 994 Обчислити.
1)-13+(-5)= -18
3)-0,7+(-0,3)= -1
5)-1,2+(-1,8)= -3
7)-5017+(-4291)= - 9308
2)-3,2+(-20)= -5,2
4)-13+(-1,5)= -14, 5
6)-14,2 +(-25,9)= -40,1
8)-2,8+(-3,21)=-6,01
№1001 Обчислити.