Додавання двох чисел з різними знаками.

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 6 класу з теми:"Додавання двох чисел з різними знаками".
Перегляд файлу

Клас­­­______

Дата______

 

 

Тема  заняття: Додавання двох чисел з різними знаками.

Мета заняття:

Дидактична:

  •   домогтися усвідомлення правила додаванням двох чисел з різними знаками;
  •   формувати первинні навики виконувати дію додавання раціональних чисел з різними знаками.

Розвиваюча:

  • формувати навички самостійної роботи;
  •   розвивати логічне мислення, обчислювальні навички.

Виховна:

  • виховувати відповідальне ставлення до навчання;
  •   виховувати пізнавальний інтерес до предмету;
  •   формувати культуру навчальної праці, математичної мови.

 

Обладнання: підручник математика  для 6 класу О.С.Істер  Київ «Генеза» 2014, зошит, картки із завданнями,

Тип заняття (м-м): Т-П(1х30), А-П(2х30).

Міжпредметні зв’язки:

Основні прийоми, форми та методи роботи:

Основні поняття та терміни заняття:

 

Хід розвивальної взаємодії

 

І. Організаційна частина.

1)Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.

2)Самоперевірка домашнього завдання: №994, №1001.

Учні звіряють свої розв’язки з правильними відповідями на картках .

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.

  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

II.  Актуалізація опорних знань та вмінь.

Фронтальне опитування:

  • Зашифроване слово «Нуль».

Це число відноситься до відємних чи до додатніх чисел?

Яку роль «Нуль» відіграє на координатній прямій?

  • Наведіть приклади протилежних чисел.
  • Що таке модуль числа?
  • Чому дорівнює модуль додатного числа?
  • Чому дорівнює модуль від’ємного числа?
  • Сформулюєте правило порівняння від’ємних чисел. Наведіть приклади.
  • Сформулюйте правило порівняння додатного і від’ємного  чисел.
  • Наведіть приклади.
  • Що більше -5 чи -12?
  • Що більше 5 чи -14?
  • Наведіть власні приклади з різними знаками, однаковими знаками.
  • Сформулюйте правило додавання від’ємних чисел. Наведіть приклади.

Виконання вправ з підручника № 999, №1004.

Написання самостійної роботи ( 15 хв.)

 

 

 

 

 

 

III.  Постановка теми, мети та завдань заняття.

IV.  Мотивація навчальної та пізнавальної  діяльності  учнів.

Додавання чисел за допомогою координатної прямої не є зручним, ми звертаємось до цього способу лише для того, щоб на прикладах побачити певні закономірності, які сформуємо в загальні правила обчислення сум раціональних чисел. На цьому уроці ми познайомимось із правилом додавання чисел з різними знаками.

Епіграф: "Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик"

Олександр Хінчин

 

 V. Основна частина.

Додавання двох раціональних чисел зрізними знаками

Задача 1. Термометр показував температуру +5°С, а потім вона зни­зилась на 3°С. Яку температуру показує термометр зараз?

Розв'язання. Зрозуміло, що зараз термометр показує +2°С (див. рис. 3). Зниження температури позначимо -3, тоді задачу можна розв'я­зати додаванням: 5 + (-3) = 2.

Звернемо увагу, що (+5) + (-3) = + (|5| - |3|) = + (5 - 3) = +2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослідження    

Завдання. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.

Розглянемо задачі, які зустрічаються в повсякденному житті і  сформулюємо правило додавання чисел з різними знаками:

  1. Спортивна задача

Команда одержала за один конкурс два штрафних очки, а за інший конкурс – 2 виграшних. Який результат команди? (-2+2=….)

  1. Метеорологічні задачі
  • Спочатку було 0 градусів, температура понизилась  на 4 градуси. Яка стала температура? (0+(-4)= …)
  • Вчора було 4 градуси морозу. Сьогодні температура підвищилась на 6 градусів. Яка зараз температура? (-4+6 = …)
  1. Банківська задача
  1. Підприємець заробив 1000 грн. За оренду та податки треба віддати 2000 грн. Який баланс на рахунку підприємця? (1000+ (-2000) = …)
  1. Учні  демонструють, як проходили їхні дослідження та роблять висновки, до яких вони прийшли.
  2. Формулювання правила додавання двох чисел з різними знаками.
  3. Робота з підручником (учні читають правила на с. 189, аналізують приклади 1-3 з підручника)
  4. Хвилинка-цікавинка       

Індійські математики Брахмагупта (VII ст) і Бхаскара (ХІІ ст) використовували такі  правила дій для від’ємних і додатніх чисел:

  1. «Сума майна і майна є майно»;
  2. «Сума двох боргів є борг»;
  3. «Сума майна і боргу  дорівнює їх різниці»;
  4. «Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю».

Завдання. Спробуйте перекласти вивчене сьогодні правило додавання двох чисел з різними знаками на мову давніх індусів.

 

 

 

VІ. Апробація та адаптація набутих знань.

Усні вправи : № 1020,  №1021, №1022, № 1025, №1030.

Письмові вправи :№1023 , № 1026, №1028,  1031, № 1035+(слово «Калина»)

 

VII.  Підсумок  та висновки заняття.

  1. Який знак має сума двох чисел з різними знаками?
  2. Як виконати додавання двох чисел, з яких одне - додатне, друге - від'ємне?
  3. Сума яких двох чисел дорівнює 0?
  4. Поставте знаки доданків так, щоб рівність була правильною:

а) ...3 + ...5 = +8;    б) ...3 + ...5 = -8;     в) ...3 + ...5 = +2;      г) ...3 + ...5 = -2.

 

 

 

 

 

 

VIII. Домашнє завдання:

Параграф 39- опрацювати,

Виконати №1024, №1038.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) Обчислити.


1)-13+(-5)=

3)-0,7+(-0,3)=

5)-1,2+(-1,8)=

     7)-5017+(-4291)=

 

2)-3,2+(-20)=

4)-13+(-1,5)=

6)-14,2 +(-25,9)=

8)-2,8+(-3,21)=


2) Обчислити.

  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))=
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)=

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

м  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

  

Перевірка домашнього завдання:

№ 994 Обчислити.


1)-13+(-5)= -18

3)-0,7+(-0,3)= -1

5)-1,2+(-1,8)= -3

     7)-5017+(-4291)= - 9308

2)-3,2+(-20)= -5,2

4)-13+(-1,5)= -14, 5

6)-14,2 +(-25,9)= -40,1

8)-2,8+(-3,21)=-6,01


№1001 Обчислити.


  1. -5,79+(-27,5+(-36,17))= -69,46
  2. (-8,25+(-7,13))+(-1,49)= -16, 87

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
858
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку