Конспект уроку з математики на тему "Дія додавання. Ознайомлення з термінами “доданок”, “сума”. Складання виразів, що містять додавання, за числовим відрізком."

Про матеріал
Конспект відкритого уроку математики на тему "Дія додавання. Ознайомлення з термінами “доданок”, “сума”. Складання виразів, що містять додавання, за числовим відрізком."
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  математики

у 1-Б класі на тему:

 

«Дія додавання.

Ознайомлення з термінами “доданок”, “сума”. Складання виразів, що містять додавання,

за числовим відрізком.»

 

 

Підготувала :    

вчитель початкових класів  

 

 

                                                   Дата проведення:         

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник метод об’єднання_________________

 

Заступник директора з

навчально-виховної роботи_________________

 

 

 

м. Дніпро

 

Мета уроку: ознайомити учнів з компонентами дії додавання — доданками, сумою; продовжити формування вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до предмета, бажання вчитися.

 

Обладнання: предметні малюнки, таблиці, ТЗН.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

 і лагідно промовим:

«Добрий день!»

- Всі готові до уроку?

- Так.

Щоб урок пройшов не марно,

працюватимемо старанно,
щоб почути у кінці, 
що у 1-Б класі
діти просто молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Математична розминка.

  •        Для того, щоб робота на уроці була плідною нам потрібно пригадати

вивчені цифри. Назвіть, будь-ласка числа в порядку зростання від 1 до 10.

  •          Назвіть числа  від 10 до 1.
  •          Назвіть сусідів числа 7 (6 і 8), сусідів числа 5 (4 і 6), сусідів числа 9 (8 і 10).

2. Математичний тренажер.                        

Завдання «На риболовлі».

 

  •          Пропоную вам пограти в кубики та скласти башту з прикладів  з відповіддю 9.

 

 

  •          Складіть башту з прикладів з відповіддю 8.

 

 

  •          Оберіть правильну відповідь, щоб влучити в ціль.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

 - Діти, до нас на урок завітав Смайлик. Він приготував для нас цікаві завдання. А ще він познайомить нас з назвами чисел при додаванні.

                                                  1arf94p568quz7m8y4guzslok.jpg

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.  Каліграфічна хвилинка.

- Смайлик пропонує вам підготувати ваші пальчики до письма. Відкрийте зошити на стор. 36 та пропишіть цифри (1 і 2).

How-Do-You-Make-A-Resumefrom-yourresumetemplates.jpg

 

2. Усна лічба.

Під час читання  вчитель виставляє цифри.

• 5 горішків на пеньку

Спочивало в холодку.

А вечірньої пори

Білка ще принесла 3.

Так до ранку й пролежали.

Скільки всіх горішків стало?

  •        Якою дією рахували? (додавання)
  •        Який знак поставимо між числами? (плюс)

 

• Дві сороки прилетіли,

Скрекотіли, скрекотіли...

Глянь! Он три іще летять,

Скрекотух вже стало...
      -    Якою дією рахували? (додавання)

  •        Який знак поставимо між числами? (плюс)

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з термінами «доданки» , «сума».

- При додаванні числа мають свої назви. Числа, які ми додаємо, називаються «доданками». Число, яке ми отримуємо в результаті додавання, називають «сумою». В першому прикладі числа 5 і 3 – це доданки, а результат дії додавання – число 8- це сума. В другому прикладі числа 2 і 3 – це доданки, а число 5 – це сума чисел.

2. Складання і розв’язування прикладів на додавання.  ( Педагогічний програмний засіб).

- Діти, уважно послухайте наших друзів Равлика та Сонечко.

На лужку пасуться гуси

Їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду

Троє вже ввійшли у воду

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей.

 

Пояснення Равлика про компоненти дії додавання.

 

3. Фізкультхвилинка. (Відео)

- Смайлик пропонує нам трішки відпочити.

 

417397_342850335836051_1261515282_n.jpg

 

 

 

 

 

 

4. Робота з підручником.(Ст. 47)

image006.gif

Завдання 1

— Скільки великих зірочок на малюнку?

— Скільки маленьких зірочок на малюнку?

— Скільки всього зірочок на малюнку?

— Щоб дати відповідь на питання, слід додати 3 і 2, виконати дію додавання. Ми вже знаємо, що числа, що додають, називають доданками, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання, називають сумою. Читають так: «Сума чисел 3 і 2 дорівнює 5», або «Перший доданок 3; другий доданок 2; сума 5».

Завдання З

— Яку суму отримав перший ведмедик? Яку суму отримав другий ведмедик? Хто з них помилився? Назвіть правильну суму.

 

5. Робота в зошитах (стор. 36).

Завдання 1. Складання прикладів за числовим відрізком.

- Відкрийте зошити. На малюнку зображено як діти годували 6 пташок, ще 2 прилетіло згодом. Скільки стало пташок на малюнку?

- Як називається перше число в прикладі на додавання? Як називається друге число?

Як називається число, яке отримали в результаті?

Скільки морозива-ріжок? Скільки ескімо на паличці?

Запишіть приклад. Назвіть другий доданок. Назвіть суму чисел. Назвіть перший доданок.

 

6. Фізкультхвилинка для очей.

 -  Нашим оченятам потрібен відпочинок. Сядьте рівненько. Покладіть руки на парти. Слідкуйте очами за рухомими предметами на відео.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Узагальнення і систематизація знань.

1. Первинне закріплення матеріалу.

- Смайлик пропонує нам відгадати захована числа.

questionmark5512C22A1252887733081.jpg

  •          Зберіть яблука до кошика.

  •          Спіймайте рибку.

  •          Зберіть букет для дівчинки.

 

  •          Нагодуйте пташок.

  •          Відгадайте які числа заховались за метеликами і назвіть їх.

 

VII. Підсумок уроку.

  •          Як називаються числа при додаванні?
  •          Назвіть суму чисел 6 і 2.
  •          Давайте пригадаємо які завдання від Смайлика ми виконали на уроці.
  •          Смайлик задоволений!
  •          І ми почуємо в кінці,
  •          Що у 1-Б класі – діти просто молодці!

Smiley_pouce.png

 

 

 

 

 

 

Резервний матеріал до уроку.

Веселі задачі

• У білки 10 білченят,

А горішків в неї 5.

Хто ж із вас, малята, знає,

Скільки ще не вистачає?

 

• Вовченята-сіроманці

Чистять зуби рано-вранці.

Тато, мама, двоє діток.

Скільки їм потрібно щіток?

 

• Зайченят у зайця 7.

Треба їсти дати всім.

10 яблук заєць мав,

По одному дітям дав.

Скільки залишилось в нього?

Хто прийде на допомогу?

 

• Три грибочки на горбочку.

Стільки ж видно з-під листочка.

Відповісти хто б зумів,

Скільки разом всіх грибів?

 

• Сидів хлопчик біля річки,

Він спіймав аж три плотвички.

Лисенятко одну вкрало.

Скільки рибок в нього стало?

 

• Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Ми просимо, діти милі,

Щоб всіх білок полічили.

 

• Мчаться на санчатах

Четверо малят.

Троє з них — дівчата.

Скільки ж тут хлоп’ят?

 

• 5 яблунь у саду ростуть.

4 з них уже цвітуть.

А скільки ще не розцвіли,

Ну, як би ви відповіли?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку