Конспект уроку з математики на тему " Обчислюємо різними способами"

Про матеріал
Конспект уроку з математики 2 клас. На тему " Обчислюємо різними способами"
Перегляд файлу

Дата: 08.02.2022

Вчитель класу : Гринчук О.Г.

Предмет : Математика

Тема. Обчислюємо різними способами.

Мета. Навчати обчислювати вирази різними способами, розв’язувати задачі; розвивати мислення, пам'ять, увагу;виховувати любов до математики.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

1. Привітання

Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати?       (Так)

На розряди розкладати?    (Так)

Вчасно руку піднімати?     (Так)

Вміло в групах працювати?        (Так)

Вирази й задачі розв’зати?         (Так)

ІІ.Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Розв’яжіть приклади та розшифруйте тему уроку.

30

38

55

18

36

 

10

50

81

 

46

15

39

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ми

8 + 8

різ

90 – 80

об

15 + 15

ба

40 – 1

ни

20 + 30

чис

40 – 2

спо

50 – 4

ми

80 + 1

є

9 + 9

лю

50 + 5

со

8 + 7

мо

40 – 4

Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на додавання і віднімання різними сособами.

  1. «Мозковий штурм»
  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Які способи додавання та віднімання ви знаєте?

На дошці з’являється запис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Яким способом обчислювали приклади вдома? (прийомом округлення)

ІІІ.Перевірка домашнього завдання.

Прочитайте  вирази, які обчислювали вдома в порядку зростання їх результатів.

С.71 №5

36+6=42

45+9=54

64-8=56

71-9=62

(на дошці 42, 54, 56, 62)

- Підніміть руку, хто отримав такі результати.

ІV.Контроль, корекція та актуалізація опорних знань.

1.Каліграфічна хвилинка.

Продовжіть ряд чисел і запишіть у зошит каліграфічно.

10, 20, …, …, …, …, …, …, ..., 100

 - Як називаються ці числа?

- Яке найменше число з записаних?

- А яке найбільше? Охарактеризуйте  його.

V.Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу .

1.Колективна робота з підручником.

Знайди значення виразів різними способами за схемами

Віднімання числа з переходом через розряд

41-8= 30+ (11-8) =30+3=33

 

41 розкладаємо на 30 і 11. 30 + різницю чисел 11 і 8. 30 +3=33

Віднімання частинами

41-8 =41-1-7=40-7=33

 

Вісім розкладаємо на 1 і 7 = 41 відняти 1 і відняти 7 = 40-7=33

Віднімання способом округлення

41-8= 41-10+2 =31+2=33

Замінимо число 8 найближчим круглим числом 10 . І  віднімемо від 41 не 8 , а 10, одержимо 31. І додаю стільки ж одиниць з отриманого числа на скільки більше одиниць відняли. Додаємо 2. 31+2=33

Додавання з переходом через розряд

76+8=70+(6+8)=70+14=84

 

Додавання частинами

76+8=76+4+4=80+4=84

 

Додавання способом округлення

76+8=76+10-2=86-2=84

Замінимо число 8 найближчим круглим числом 10. І додамо до 76 не 8 а 10 , одержимо 86. І віднімимо стільки ж одиниць з отриманого числа на скільки більше одиниць додали. 86-2 =84

Додавання з переходом через розряд

86+8= 8+(6+8)=80+14=94

 

Додавання частинами

86+8=86+4+4=90+4=94

 

Додавання способом округлення

86+8=86+10-2=96-2=94

 

Віднімання з переходом через розряд

32-7 =20+(12-7)20+5=25

 

Віднімання частинами

32-7=32-2-5=30-5=25

 

Віднімання способом округлення

32-7=32-10+3=22+3=25

Додавання з переходом через розряд

44+9=40+(4+9)=10+13=53

 

Додавання частинами

44+9=44+6+3=50+3=53

 

Додавання способом округлення

44+9=44+10-1=54-1=53

 

Віднімання з переходом через розряд

65-8=50+(15-8)=50+7=57

 

Віднімання частинами

65-8=65-5-3=60-3=57

 

Віднімання способом округлення

65-8=65-10+2=55+2=57

Знаходження значення виразів різними способами за схемами (з поясненням біля дошки)

3.Розв’язання задачі с.72 № 4

- Про що йде мова в задачі?

Скільки всього годин на яйцях сиділи страуси? (24 год)

Скільки всього годин яйця гріло сонце? (невідомо)

На с кільки більше часу на яйцях сиділи страуси, ніж їх гріло сонце? (невідомо)

 

 

Запишіть в зошитах слово задача та короткий запис

Всього – 24 год

Страуси  - ?, 8 год і 12 год, на ? більше, ніж сонце

Сонце -?

Якщо нам відомо скільки годин на яйцях сиділа самка страуса та самець страуса. Чи можемо ми дізнатися скільки на яйцях вони сиділи разом? Якою дією ? Який вираз складемо?

1)8+4=20 (год)-всього годин на яйцях сиділи страуси.

Ми дізналися скільки всього годин на яйця сиділи страуси.  Чи можемо ми дізнатись скільки годин яйця гріло сонце? Якою дією? Який вираз складемо?

В добі 24 години Отже

2)24-20=4 (год) – яйця гріло сонце

Ми дізналися скільки годин яйця гріло сонце і знаємо скільки на яйцях сиділи страуси. Чи можемо ми дати відповідь на запитання задачі і дізнатись На скільки більше часу на яйцях сиділи страуси, ніж їх гріло сонце? Якою дією? Який вираз складемо?

3)20-4=16 (год)

Відповідь: на 16 годин більше на яйцях сиділи страуси, ніж їх гріло сонце

Задача 2.

У страусовому гнізді було 25 яєць. Першого дня вилупилось 9 пташенят, а другого – ще 8. Скільки залишилось яєць у страусовому гнізді?

  1. Про що йде мова в задачі?
  2. Скільки яєць було у страусовому гнізді?
  3. Скільки всього пташенят вилупилось? (9 і 8)
  4. Скільки залишилось яєць у страусовому гнізді?

Було – 25 яєць

Вилупилось пташенят - ?, 9 яєць і 8 яєць

Залишилось - ?

 

Чи можемо ми дізнатись скільки всього пташенят вилупилось? Якою дією? Який вираз складемо?

  1. 9+8= 17 (пт.) – всього пташенят вилупилось

Якщо ми знаємо скільки всього пташенят вилупилось , чи можемо ми дати відповідь на запитання задачі? (Скільки яєць залишилось у страусовому гнізді?) Якою дією? Який вираз складемо?

  1. 25-17 = 8 (яєць)

Відповідь: у страусовому гнізді залишилось 8 яєць.

 

 

VI.Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу .

1.Робота в групах.

Перевір, чи правильно знайдено результат.

67 – 8 = 59                54 + 7 = 47                81 – 3 = 78

46 + 8 = 64                74 – 5 = 69                 16 + 9 = 26

2.Робота з Лего . Побудуй вежу

36

35

42

25

38

49

27 + 8 =

34 – 9 =

43 – 5 =

34 + 8 =

27 + 9 =

54 – 5 =

VII.Підсумок уроку.

1.Продовжіть речення

  • Сьогодні я дізнався ….
  • Було складно…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився…
  • У мене вийшло 

VIII.Повідомлення домашнього завдання.

С.72 №5

 

 

 

 

 

Вчитель класу: ___________________________________________________________

docx
Додав(-ла)
Синяк Світлана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 березня 2022
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку