Тема: Відсотки. Розв'язування задач
на відсоткові розрахунки
Мета: - створити умови для вдосконалення навичок
розв'язування задач на відсоткові розрахунки;
- сприяти розвитку в учнів уваги, логічного мислення, вмінь
вибирати головне ;
- продовжити виховання самостійності, працелюбства,
старанності.
Тип уроку: закріплення знань учнів.
Методи: словесні (бесіда, пояснення, прийом «мікрофон»);
наочні; практичні (виконання тестів, вправ, с/р).
ФОПД: фронтальна, індивідуальна.
Обладнання: мультимедійний прилад, персональні комп'ютери.
Тема: Відсотки. Розв’язування задач
на відсоткові розрахунки
Мета: - створити умови для вдосконалення навичок
розв’язування задач на відсоткові розрахунки;
- сприяти розвитку в учнів уваги, логічного мислення, вмінь
вибирати головне ;
- продовжити виховання самостійності, працелюбства,
старанності.
Тип уроку: закріплення знань учнів.
Методи: словесні (бесіда, пояснення, прийом «мікрофон»);
наочні; практичні (виконання тестів, вправ, с/р).
ФОПД: фронтальна, індивідуальна.
Обладнання: мультимедійний прилад, персональні комп’ютери.
Хід уроку
I. Організаційний етап уроку.
Добрий день! У наш клас на урок завітали гості, привітайтесь з ними (вітання дітей). Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
II. Перевірка домашнього завдання.
Числа |
20 |
4 |
2340000 |
3 |
20 |
16800 |
3 |
31000 |
10 |
4 |
65 |
400 |
500 |
60 |
Букви |
о |
с |
т |
р |
о |
г |
р |
а |
д |
с |
ь |
к |
и |
й |
Заповніть нижній рядок таблиці відповідними буквами і прочитайте прізвище відомого вітчизняного математика Михайла Васильовича Остроградського, словами якого ми розпочнемо наш урок:
Багато чого з математики
не залишається в пам’яті,
але коли зрозумієш її, тоді легко
при нагоді згадати призабуте.
М. В. Остроградський
III. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу з відсотками. А навіщо нам це потрібно? Чи знадобиться нам це в майбутньому?
В цілому задачі на відсотки мають конкретну, практичну значущість і дуже широко використовуються, наприклад, в хімії та фізиці ( при роботі з розчинами, сплавами). Відсотки дуже широко використовуються у сфері фінансів: грошові вклади приймаються банками на умовах виплати певних відсотків. Характеризуючи економіку країни, обов’язково згадують зниження чи підвищення загального національного продукту, цін, відсоток інфляції. Їх теж необхідно знати і вміти ними користуватися. Таким чином, навички з теми «Обчислення відсотків» стануть у пригоді вам не тільки в наступних класах, але й у дорослому житті.
Запишіть у зошитах число, класна робота і тему уроку. Все з’являється на екрані мультимедійного приладу.
IV. Первинне закріплення знань.
Ситуації в житті бувають різними: або дуже прості, або дуже складні.
Щоб довести це, пропоную розв’язати задачу «Несподіване усихання».
У щойно розколотому кавуні 99% води. Все інше – м’якоть. Через деякий час певна кількість води випарувалась і води стало 98%. У скільки разів змінилась маса м’якоті кавуна?
Розв’яжіть швидко і усно, але не поспішайте сказати що це .
А тепер розглянемо на прикладах розв’язування звичайних задач. Завдання виводиться на екран мультимедійного приладу. Учні вибирають правильний варіант відповіді й пояснюють його.
№1. Знайдіть вираз для знаходження 35% від числа 1400.
а)1400:35х100; б)35:1400-100
в)1400:100х35; г)35х1400х100.
№2. Знайдіть вираз для знаходження числа,23% якого становлять115.
а)115:23х100; б)115х100х23;
в)115:23:100; г)115:100х23;
№3. Коли учень прочитав 28% всієї книги, йому залишилось прочитати 180 сторінок. Скільки сторінок у книзі?
1)100%-28%=72% - залишилось прочитати
2)180:72х100=250(стор.)
Відповідь: у книзі 250 сторінок.
№4. На столі лежали цукерки. Спочатку взяли 50% цукерок, а потім50% решти. Після цього на столі залишилось 10 цукерок. Скільки цукерок було на столі спочатку?
1) 10х2=20(ц.) - решта
2) 20х2=40(ц.)
Відповідь: спочатку на столі було 40 цукерок.
Учитель наголошує, що на кожному уроці, протягом яких вивчалися відсоткові розрахунки, були розглянуті різні типи задач. Проте умова задачі часто вимагає використання всіх вивчених методів розв’язування задач на відсотки, тому необхідно уважно читати умову кожної задачі.
Пропоную трошечки розслабитись і виконати деякі вправи для очей і шиї.
V. Контроль і самоперевірка знань.
А тепер перевіримо як ви засвоїли дану тему. Учні сідають до персональних комп’ютерів і виконують самостійну роботу у вигляді тестів закритої і відкритої форми.
Тести закритої форми (оберіть правильну відповідь)
Початковий і середній рівні
Тест 1
21% записується так...
1. 21/10 2. 21/100 3. 100/21 4. 10/21
Тест 2
Як записується 0,97 у вигляді відсотків?
1.9,7% 2.97% 3.0,97% 4.970%
Тест З
Знайти 50% від числа 17:
1.9 2.9.5 3.8,5 4.34
Тест 4
100% числа - це ...
1. його половина 2. його четверта частина 3. саме число
Тест 5
Щоб знайти 30% від числа 200, треба...
1.200:100x30 2.200x100:30 3.100:200x30 4.30:100x200
Тест 6
Знайти число, 25% якого дорівнюють 50:
1. 50 2. 200 3. 100 4. 25
Тест 7
Тракторист зорав 63% поля. Скільки йому залишилось зорати ( у %)?
1. 57 % 2. 47% 3. 163% 4. 37%
Тести відкритої форми (розв'яжіть і впишіть відповідь)
Достатній рівень
Тест 8
У саду 360 дерев вишні, що становить 30% усієї кількості дерев. Скільки всього дерев у саду?
Тест 9
Зі складу треба було вивезти 360т вугілля. Але вивезли на 23% менше. Скільки тон вугілля вивезли?
Високий рівень
Тесті 10
За перший день Микола прочитав 25% всієї книги, за другий - 50% залишку. Скільки сторінок хлопчик прочитав за третій день, якщо в книзі було 2496 сторінок?
Після розв’язування тестів на моніторі з’являється інформація про кількість виконаних завдань, про кількість правильно виконаних завдань, про кількість набраних балів ( вся інформація переведена у відсоткові відношення).
Оголошуються оцінки.
VI. Підсумки уроку. Цінування.
А тепер подивіться на екран і продовжте речення:
- Сьогодні на уроці я повторив…
- На уроці я навчився…, зрозумів…
- Сьогодні мене вразило…, здивувало…, захопило…
- Найбільші труднощі я відчув…
- Найбільший мій успіх…
VII. Домашнє завдання.
Виводиться на екран мультимедійного пристрою.
Стор. 315 Питання 25-28
№ 1800, № 1802 (1-7 балів)
№ 1806 (8-10 балів)
№ 1673* ( додаткове)