Сценарій проведення математичного змагання " КВМ 5-6 клас"

Про матеріал

Розробка "КВМ 5-6 класи" корисна для вчителів математики, які проводять тиждень математики. Сценарій містить привітання команд, 8 цікавих конкурсів.

Перегляд файлу

 

 

Ведучий.

 Ми раді вітати вас на святі Математики. Сьогодні зустрічаються дві команди веселих і кміт­ливих знавців математики — учнів 5 і 6 класів. Вітаємо їх.

Тепер на нас чекає гра.

Хай буде весела й без зла.

А щоб змагання було чесним,

Слід вибрати журі почесне

Нам разом з вами, друзі.

Хто ж буде в цім почеснім крузі?

(Представлення членів журі.)

Ведучий.                                 Отож, журі, місця займайте

І нас по правді розсудіть.

А ви, команди, поспішайте.

Усе про себе розкажіть.

(Вітання, представлення команд.)

Команда 5 класу.                         Вас вітає команда,..

Наш девіз: «Будемо активно мислити»

Привіт, друзі! Сьогодні в школі

Веселий і цікавий день.

Ми підготували веселий

Наш гімназійний КВК.

КВМ — це змагання

В кмітливості й знаннях.

Щоб цей турнір

Вам до душі припав усім,

Треба мати міцні знання,

А не відповідати навмання.

Команда 6 класу.

Вас вітає команда. .

Наш девіз: «Нехай розум переможе силу».

Ми веселі гімназисти.

І не любимо скучати,

Із задоволенням ми з вами

У КВМ будемо грати.

Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості,

І старанність виявляйте,

Й максимум сміливості.

Святковий цей зал нас усіх об'єднав,

У змаганнях він нині ареною став.

Хай будуть веселі обличчя у всіх

Девіз КВМ — це кмітливість і сміх.

       

(Запитання ставляться обом командам: яка з них знає відповідь — піднімає  руку. Кожна відповідь 1 бал.)

  1.     (Скільки нулів у кінці добутку чисел від 1 до 10?

          (Два нулі.)

  1.    Скільки ніг у двох павуків, трьох жуків, двох ву­жів і трьох чижів?

         (2•8 + 3•6 + 0 + 3•2 = 16 + 18 + 6 =40 ніг.)

  1.    Скільки буде десятків, якщо два десятки по­множити на два десятки?

        (20 • 20 = 400 — сорок де­сятків.)

  1.    Задумане число збільшили в 9 разів, потім змен­шили з 9 разів, вийшло 9. Яке задумали число? (9.)
  2.    Штучний супутник Землі робить один оберт за 1 год. 40 хв., а другий оберт — за 100 хв. Як це поясни­ти? (1 год. 40 хв. = 100 хв.)
  3.    З Києва до Житомира вийшов потяг зі швидкіс­тю 50 км/год,, а з Житомира до Києва — зі швидкіс­тю 60 км/год. Який із потягів буде далі від Житомира в момент зустрічі? (На однаковій відстані.)
  4.    Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний? (2 год.)
  5.    Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань про­біг кожний кінь? (30 км.)
  6.    Який знак потрібно поставити між цифрами 2 і 3, щоб отримати число більше 2, але менше за 3            (Кому)
  7.  Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома іншими і три в ряд. Скільки летіло качок? (Летіли одна за одною три качки).
  8.  Швачка має відріз сукна довжиною 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз?           ( На п’ятий)
  9.  На дереві сиділо шість горобців. Стрілець влучив у двох з них. Скільки горобців залишилось на дереві? (Ніскільки, всі полетіли)
  10.  Одне яйце вариться протягом 4 хв. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
  11.  Селянин ішов до залізничної станції і зустрів 2 бабусі, кожна з яких несла по два кошика, а в кошику було по два кролі. Скільки йшло всіх до станції.

    

У слові «алгебра» аж сім Літер веселих, відомих усім. На кожну літеру вам треба Придумати математичний термін. (Виграє команда, що придумає більше термінів, кожний термін — 1 бал.)

(Запитання став­ляться командам, по черзі, на міркування півхвилини, кожна відповідь 1 бал )

1. У воді опинилася десята сходинка мотузко­вих сходів теплохода. Почався приплив — вода за годину піднімається на 30 см. Між сходинками від­стань 15 см. Через який час вода сховає шосту схо­динку?

(Цього не  буде, пішохід піднімається разом із водою.)

  1.    Електропогяг  їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км за годину. У тому самому напрямі — зі сходу на захід — дме вітер, але зі швидкістю 50 км за годину. У якому напрямі відхиляється дим від потяга?

      (Електропотяг  бездимний.)

  1.    Два в квадраті — 4, три в квадраті — 9. Чому до­рівнює кут у квадраті? (90°.)
  2.    Величина кута 30°. Чому вона дорівнюватиме, якщо розглядати цей кут з лупу з двократним збіль­шенням? (30°.)

     5.У родині в кожного із шести братів є по сестрі. Скільки дітей у ній родині?    (7.)

     6. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скіль­ки він буде важити, якщо 

   стане на дві ноги? (5 кг.)

 7. Диня коштує 3 грн. та ще півдині. Скільки ко­штує диня? (6 грн.)

8. Чотири пташки з'їли чотири гусениці за чоти­ри хвилини. За скільки хвилин 10 пташок з'їдять 10 гусениць? (За 4 хв.)

9. Яке число ділиться на всі натуральні числа без остачі? (Нуль.)

10. У колесі 10 шпиць. Скільки проміжків між ними? (10.)

Виконати дії, усі відповіді записати в один рядок, замість цифр поста­вити букви або знаки пунктуації, користуючись ко­дом.

Завдання для 1-ї команди

1.298+ (240 • 198);

  1. (562 + 798) • 1298;
  2. (125 • 3 • 8 - 1380): 2 - 800;

4. (25-0 + 75): 15 + 2;

5. (802 • 15 + 802 •15): 30 -294.

Код: 0 — «а»; 1 — «п»; 2 — «а»; 3 — «к»; 4 — «л»; 5 — «т»; 6 — «с»; 7 — «р»; 8 — «а». Відповідь: клас, парта.

 Завдання для 2-ї команди

 1.82110 : 102;

2. 239-(235-15-9);

3.357 + (177 +143) -616;

4. (15 + 185-0) -12 + 24;

5. (6798+ 18424-5798): 32.

Код: 0 — «а»; 1 — «і»; 2 — «п»; 3 — «н»; 4 — «р»; 5 — «б»; 6 — «т»; 7 — «а»; 8 — «к»; 9 — «є». Відповідь: кабінет і парта.

 

(Завдання для двох команд на 6 хв. Кожне завдання — 2 бали.)

 

 

 

 

 

  1. Із дев'яти однакових паличок скласти п'ять три­кутників.

 

 

Відповідь

 

 

 

 

(Кожна пра­вильна відповідь додає 1 бал своїй команді.)

  1.     Ішов Іван до міста, а назустріч сім дівчат. У кож­ної — кошик, а в кошику — кішка, у кожної кішки — кошеня, а в кошенят — тю чотири мишки. І замис­лився Іван: «Скільки кошенят і мишей несуть дівча­та до міста? (7, 28.)
  2.     Заєць висмикнув 8 морквин і з'їв їх усі, крім 5. Скільки морквин залишилося? (5.)
  3.     Одне яйце вариться 5 хв. Скільки хвилин треба, щоб зварити 6 яєць? (5хв.)
  4.     Виглянувши на повороті з вікна потяга, Софійка помітила, що перед нею 9 вагонів, а за нею ще 7. Скільки вагонів у потягу, в якому їхала Софійка? (17.)
  5.     Іринка й Оленка збирали гриби. Разом вони зі­брали на 18 грибів більше, ніж Іринка, і на 12 грибів більше, ніж Оленка. Скільки грибів зібрала кожна дів­чинка? (Оленка 18, Іринка 12.)
  6.     Лисиця наловила 15 окунів і розклала їх на 5 ку­пок так, що в усіх була різна кількість рибин. Як вона це зробила? (1, 2, 3, 4, 5.)

 

Наш марафон закінчено.

Всі добре працювали.

А зараз час послухати,

Які у кого бали.

 

 

 

 

Вітаю переможців!

Їм – грамоти, при тому

Учасники всі інші

Отримують дипломи.

 

Розумники й розумниці!

Хлоп’ята і дівчата!

У світі все цікаве,

Про все потрібно знати.

 

Знання – могутня сила,

Беріть її до рук,

Рушайте в світ широкий

Дорогами наук!

doc
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку