Конспект уроку з математики "Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху. Обернені задачі". НУШ

Про матеріал
Конспект уроку з математики до підручника математика Любов Оляницької 4 клас частина 1 (НУШ).
Перегляд файлу

Конспект уроку  з математики

до підручника  математика

Любов Оляницької  4 клас  частина 1(НУШ).

Вчитель ІІ категорії

Гадарь Раїса Миколаївна

Тема уроку. Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху. Обернені задачі.

Мета. Навчитися складати та розв’язувати обернені задачі на рух. Удосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху. Розвивати розумові здібності, увагу, спостережливість. Виховувати любов до математики.

Тип уроку. Урок-казка.

Хід уроку

І.Організація класу.

- Діти, ви любите казки? А хочете сьогодні побувати в гостях у казки? Я пропоную завітати до Попелюшки і разом із нею здійснити подорож на бал.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-         Діти, наша казка буде непроста, а математична. Ось наша головна героїня казки – Попелюшка.

C:\Documents and Settings\Biblioteka\Рабочий стол\попелюшка.jpg

 

 

-         Всі члени її родини збираються на бал. Попелюшка теж хоче туди потрапити, але зла мачуха заборонила їй туди їхати. Вона дала її важкі математичні завдання. І тільки тоді, коли Попелюшка правильно їх виконає, то зможе попасти на бал.

-         Діти, допоможемо Попелюшці виконати всі завдання?

  1. Каліграфічна хвилинка.

-         Дочки мачухи не вміють писати. Попелюшці їх потрібно навчити писати. Розгорніть свої зошити і запишіть сьогоднішню дату. Пишемо каліграфічно так, щоб нам не було соромно перед Попелюшкою.

-         Мачуха дала Попелюшці завдання перебрати   628 зернинок пшона на кашу. Запишіть каліграфічно число, що вказує на кількість зернинок.

  1. Кубування.

(Кожна грань містить завдання. Я кидаю кубик, а учень ловить і отримує своє завдання).

Завдання:

-         Усна лічба (3 роки -…, 2 год-…, 2 доби-…).

-         Завдання на картці (5000+3000=, 9000-4000).

-         Бліц-турнір: за 1 хв. Дати відповіді на цікаві запитання:

     Галя пасла 6 корів, 9 кіз, 15 качок. Домашня птиця полетіла додому. Скільки кіз залишилося?

     Від найменшого двоцифрового числа відняти найбільше одноцифрове.

       ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

-         Діти, сьогодні ми навчимося складати та розв’язувати обернені задачі на рух. Удосконалюватимемо вміння розв’язувати прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху.

ІV. Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку.

1.Проблемна ситуація.

-Від будинку Попелюшки до палацу 1000м, вона може проїхати цю відстань каретою за 10 хв. З якою швидкістю буде рухатися Попелюшка, щоб потрапити на бал?

C:\Documents and Settings\Biblioteka\Рабочий стол\7440-igra-zolushka-i-machexa.jpgC:\Documents and Settings\Biblioteka\Рабочий стол\images.jpg

-         Як ми визначимо з якою швидкістю їхала карета?

Щоб знайти швидкість потрібно відстань поділити на час.

1000:10=100(м/хв)

Отже, Попелюшка проїжджає 100 м за 1 хвилину, то кажуть, що вона рухається зі швидкістю 100м/хв.

-         Діти, складіть обернену задачу.

1.Попелюшка рухалася 10хв зі швидкістю 100м/хв. Яку відстань подолала Попелюшка?

2.За який час Попелюшка подолає шлях 1000м, якщо їхатиме зі швидкістю 100м/хв ?

2.Первинне закріплення.

   Робота з підручником – ст.102, №616.

Робота над задачею. Скласти план розв’язання задачі.

3.Фізкультхвилинка.

Вже стомилась Попелюшка

Працювати кожен день.

Відпочити треба трішки.

Вийдемо разом на доріжку.

Наші ручки:раз, два, три.

Наші ніжки: раз, два, три.

Ось голівонька стомилась,

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будемо пальчики стискати,

Будемо знову працювати.

V. Закріплення та осмислення знань.

- Перед брамою Попелюшку зустрів злий чаклун і не хотів пропустити в палац до тієї пори, поки не допоможете обчислити вирази на сторінці 102 №618.

- Діти, допоможемо Попелюшці?

VІ. Підсумок уроку.

-         Діти, дякуючи вам Попелюшка потрапила на бал і там зустрілася з принцом. Але для того, щоб Попелюшка одружилася з принцом, то потрібно дати відповіді на запитання:

-         Як знайти швидкість?

-         Як скласти обернену задачу?

-         Як знайти відстань?

-         Як знати час?

-         Дякую, всі сьогодні працювали чудово і допомогли Попелюшці потрапити в казковий замок і зустрітися з принцом.

C:\Documents and Settings\Biblioteka\Рабочий стол\images1.jpg

VІІ. Домашнє завдання.

Підручник – ст.102, №619, 620.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку