Конспект уроку з математики
до підручника математика
Любов Оляницької 4 клас частина 1(НУШ).
Вчитель ІІ категорії
Гадарь Раїса Миколаївна
Тема уроку. Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху. Обернені задачі.
Мета. Навчитися складати та розв’язувати обернені задачі на рух. Удосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху. Розвивати розумові здібності, увагу, спостережливість. Виховувати любов до математики.
Тип уроку. Урок-казка.
Хід уроку
І.Організація класу.
- Діти, ви любите казки? А хочете сьогодні побувати в гостях у казки? Я пропоную завітати до Попелюшки і разом із нею здійснити подорож на бал.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Діти, наша казка буде непроста, а математична. Ось наша головна героїня казки – Попелюшка.
- Всі члени її родини збираються на бал. Попелюшка теж хоче туди потрапити, але зла мачуха заборонила їй туди їхати. Вона дала її важкі математичні завдання. І тільки тоді, коли Попелюшка правильно їх виконає, то зможе попасти на бал.
- Діти, допоможемо Попелюшці виконати всі завдання?
- Дочки мачухи не вміють писати. Попелюшці їх потрібно навчити писати. Розгорніть свої зошити і запишіть сьогоднішню дату. Пишемо каліграфічно так, щоб нам не було соромно перед Попелюшкою.
- Мачуха дала Попелюшці завдання перебрати 628 зернинок пшона на кашу. Запишіть каліграфічно число, що вказує на кількість зернинок.
(Кожна грань містить завдання. Я кидаю кубик, а учень ловить і отримує своє завдання).
Завдання:
- Усна лічба (3 роки -…, 2 год-…, 2 доби-…).
- Завдання на картці (5000+3000=, 9000-4000).
- Бліц-турнір: за 1 хв. Дати відповіді на цікаві запитання:
Галя пасла 6 корів, 9 кіз, 15 качок. Домашня птиця полетіла додому. Скільки кіз залишилося?
Від найменшого двоцифрового числа відняти найбільше одноцифрове.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні ми навчимося складати та розв’язувати обернені задачі на рух. Удосконалюватимемо вміння розв’язувати прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом за рівномірного прямолінійного руху.
ІV. Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку.
1.Проблемна ситуація.
-Від будинку Попелюшки до палацу 1000м, вона може проїхати цю відстань каретою за 10 хв. З якою швидкістю буде рухатися Попелюшка, щоб потрапити на бал?
- Як ми визначимо з якою швидкістю їхала карета?
Щоб знайти швидкість потрібно відстань поділити на час.
1000:10=100(м/хв)
Отже, Попелюшка проїжджає 100 м за 1 хвилину, то кажуть, що вона рухається зі швидкістю 100м/хв.
- Діти, складіть обернену задачу.
1.Попелюшка рухалася 10хв зі швидкістю 100м/хв. Яку відстань подолала Попелюшка?
2.За який час Попелюшка подолає шлях 1000м, якщо їхатиме зі швидкістю 100м/хв ?
2.Первинне закріплення.
Робота з підручником – ст.102, №616.
Робота над задачею. Скласти план розв’язання задачі.
3.Фізкультхвилинка.
Вже стомилась Попелюшка
Працювати кожен день.
Відпочити треба трішки.
Вийдемо разом на доріжку.
Наші ручки:раз, два, три.
Наші ніжки: раз, два, три.
Ось голівонька стомилась,
Вліво-вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будемо пальчики стискати,
Будемо знову працювати.
V. Закріплення та осмислення знань.
- Перед брамою Попелюшку зустрів злий чаклун і не хотів пропустити в палац до тієї пори, поки не допоможете обчислити вирази на сторінці 102 №618.
- Діти, допоможемо Попелюшці?
VІ. Підсумок уроку.
- Діти, дякуючи вам Попелюшка потрапила на бал і там зустрілася з принцом. Але для того, щоб Попелюшка одружилася з принцом, то потрібно дати відповіді на запитання:
- Як знайти швидкість?
- Як скласти обернену задачу?
- Як знайти відстань?
- Як знати час?
- Дякую, всі сьогодні працювали чудово і допомогли Попелюшці потрапити в казковий замок і зустрітися з принцом.
VІІ. Домашнє завдання.
Підручник – ст.102, №619, 620.