Конспект уроку з математики "Розв’язування задач на всі дії з дробами"

Про матеріал

Мета. повторити і систематизувати основний матеріал на додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; продемонструвати використання звичайних дробів при розв'язуванні прикладних задач з різних предметів; вчити учнів працювати самостійно, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити самооцінку та взаємооцінку.

Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  • I.Організаційний момент

- Добрий день, діти. Сідайте. Подивіться, чи все необхідне є у вас на партах. Чи всі готові до уроку? Так, добре. Записуємо в робочих зошитах дату.

  • II.Перевірка домашнього завдання

Вправа «Кубик»

На кубику написані відповіді. Кожний учень кидає кубик. Учень називає номер вправи, який є розв'язком отриманого числа.

  • III.Актуалізація опорних знань

Робота з сигнальними картками:

Перегляд файлу

 

Урок математики у 6 класі

 

D:\РОБОТА ВСЕ\малюнки математика\244.jpegРозв’язування задач на всі дії з дробами

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики

Козодой О. П.

 

Дата:

Тема: Розв’язування задач на всі дії з дробами

Мета. повторити і систематизувати основний матеріал на додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; продемонструвати використання звичайних дробів при розв’язуванні прикладних задач з різних предметів; вчити учнів працювати самостійно, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити самооцінку та взаємооцінку.

Тип уроку:  урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

- Добрий день, діти. Сідайте. Подивіться, чи все необхідне є у вас на партах. Чи всі готові до уроку? Так, добре. Записуємо  в робочих зошитах дату.

  1. Перевірка домашнього завдання

Вправа «Кубик»

На кубику написані відповіді. Кожний учень кидає кубик. Учень називає номер вправи, який є розв’язком отриманого числа.

  1. Актуалізація опорних знань

Робота з сигнальними картками:

 

 

 

 

 

Тестові завдання (учні підіймають картку з правильною, на їх думку, відповіддю).

Учням пропонують на дошці завдання у формі тесту з вибором правильної відповіді. Після питання, сформульованого вчителем, діти піднімають одну з букв А, Б, В, Г, під якою є правильна відповідь

Тест

1. Число, обернене до 3/5

А)  3,5;                 Б) 5,3;                  В) 5/3;                 Г) 5.

2. Поділити  4/7: 7/4

А) 11;                   Б) 1;                     В) 1/28;                Г) 16/49.

3. Знайти  х  у рівнянні  х: 1/5 = 1

А) 2/11;                Б) 1/5;                  В) 11/5;                Г) 1.

4. Виконати дію 2/9 * 1/2

А) 1/18;                 Б) 1/9;                 В) 2/10;                Г) 3/11.

5. Помножити 5 * 2/5

А) 2;                       Б) 1/2;                 В) 2/5;                  Г) 7/5.

  1. Мотивація

Вчитель пропонує учням самостійно визначити мету уроку, наголошує на тому, що математика має велике значення при розв’язуванні прикладних задач з інших предметів.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  2. Засвоєння навичок
    1.               «Дріб-товстун»

Ось перед вами три дроби: ;  ;  . Подивіться які вони товсті і незграбні. Можливо, їм потрібно займатися фізкультурою або дотримуватись дієти? Нічого не допомагає! Чи зможете ви допомогти дробам ? / Учні скорочують дроби/

  1.               Виконавши завдання і розшифрувавши відповіді, ви дізнаєтесь прізвище англійського вченого, який ввів знак рівності «=» ще у ХVІ ст.
  1.               Знайти добуток чисел і .р
  2.               Знайти частку чисел 8 і .

3.  Суму чисел   і  поділити на

4. Знайти добуток чисел ,   і .

5. Різницю чисел 3 і помножити на .

6. Розв'язати рівняння x  

«Фізкультхвилинка»

 Так, як ми зараз будемо розв’язувати задачі прикладного характеру з різних дисциплін, і щоб ми  могли творчо і логічно мислити проведемо зараз фізкульт. вікторину. Якщо ви вважаєте, що в житті необхідні знання про дроби - підніміть вгору руки. Якщо ви вважаєте, що вам необхідно в житті розв'язувати різні задачі та рівняння - кліпніть очима. Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку вашого мислення, то покрутіть головою вправо і вліво. Якщо ви вважаєте, що хороша дисципліна на уроці - запорука вашого успіху та знань, то зіжміть і розіжміть пальці ваших рук. Якщо на вашу думку, ви дисципліновані і уважні на уроці - сплесніть у долоні. Якщо ви вважаєте, що, щоб бути здоровими, потрібно займатися спортом, то зробіть вдих і видих.

  1.               За технологією «Мозковий штурм» створити схематичну карту Країни Математики; при допомозі учнів з`ясувати  з якими предметами межує математика.

Надруковані задачі прикладного характеру з різних дисциплін роздати учням на кожну парту. Окрім того задачі є надрукованими на листках кольорів веселки (кожна на окремому листку). По мірі розв’язування задач умови прикріплюються на дошку. Таким чином ми одержуємо «Математичну веселку». Сказати учням, що природу походження веселки вони вивчатимуть на уроках фізики.

Перші дві задачі розв’язуються біля дошки. Наступні три учні виконують самостійно, по одній кожен ряд.

Умови задач практикуму

Українська література   (червоний листок)

1. Іван Франко прожив у Львові 40 років, що становить 2/3 його життя.   Скільки років прожив письменник?

Історія     (оранжевий листок)

2. До першого австрійського парламенту українці обрали 35 чоловік. Серед них: 60% – селяни, 20% – священики, а інші – інтелігенція. Скільки представників інтелігенції було серед українських послів?

Трудове навчання   (жовтий листок)

3. Коли готують пюре зі слив 1/3 їх іде у відходи. Скільки треба взяти слив, щоб приготувати 5кг пюре?

Географія   (зелений листок)

4. Із 640 найважливіших культурних рослин земної кулі  5/8  походять із Азії,  5/32  – з Північної та Південної Америки, а  5/64 – з Африки. Скільки культурних рослин походять з інших частин світу?

Біологія    (голубий листок)

5. Маса мозку дорослої людини приблизно 1400 г, а маса мозку семирічної дитини становить 4/5 від маси мозку дорослої людини. Яка приблизна маса мозку семирічної дитини?

Хімія    (синій листок)

6. Мідна руда містить 85% міді. Скільки міді міститься у 260 т такої мідної руди?

Геометрія   (фіолетовий листок)

7. Довжина прямокутника дорівнює 108 см, що становить 9/11 його ширини. Знайти периметр трикутника.

  1. Підсумок уроку

Ось і закінчилась наш урок. Я сподіваюсь, що сьогоднішній урок був для вас цікавим і повчальним. А закінчити його я хочу словами видатного письменника Л. Толстого : «Людина подібна до дробу: в знаменнику – те, що вона про себе думає, в чисельнику – те, що є насправді. Чим більше знаменник – тим менше дріб.» 

  1.   Домашнє завдання
    1. Повторити теоретичний матеріал
    2. Скласти три задачі по даній темі

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку