Конспект уроку з математики у 1 класі

Про матеріал
Урок з математики у вигляді цікавої гри - змагання для молодших школярів. Завдання - отримати кращий результат.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти Любомльської районної державної адміністрації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

 

 

 

 

 

 

Вчитель Максимук Ольга Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Число 3. Цифра 3. Склад числа 3. Відношення: «довше», «коротше», «однакові». Вершини та сторони трикутників.

Мета: вивчити число 3, написання цифри 3; роз­глянути відношення: «довше», «коротше», «однакові»; формувати уявлення про відрізок, трикутник; розвивати розумові операції, мов­лення, творчі здібності учнів.

Очікувані результати: після уроку учні зможуть складати число з його частин, записувати число 3 циф­рою, виділяти складові частини відрізків, три­кутників, креслити ці фігури.

Обладнання: картина В. Васнецова «Три богатирі», книги Л. Толстого «Три ведмеді», Ш. Перро «Кіт у чоботях», Ю. Олеши «Три товстуни»; смуж­ки (кольорові) різної довжини; плакат з напи­санням цифри «З»; лінійка, простий олівець; підставка з трьома олівцями.

ХІД УРОКУ

І.   Організаційний момент                               2 хв                 

Разом ми йдемо в країну знань.

Ти зі мною в класі поруч стань.

Повернись, обернись і на вчителя дивись.

II. Актуалізація опорних знань учнів                      5 хв

 Рахунок двійками до 20 та назад під ритм плескання.

  •    Із чим ми ознайомилися на попередньому уроці?
  • А чи знаєте ви, яке число стоїть після 2?
  • У назвах і змісті яких казок зустрічається число З? Звертається увага дітей на виставку книг, картин на дошці.

IІІ. Повідомлення теми та завдань уроку                  2 хв

 Хто здогадався, що ми почнемо сьогодні вивчати?

  •                  Ми дізнаємось, як позначають число 3. Потренуємо­ся записувати цифрою число 3. Дізнаємось, як складається це число, у якій фігурі ховається число 3.
  •                  Пригадайте, як позначають число 3 на боці кубика з гри.

ІV.   Вивчення нового матеріалу                           20 хв

 Порахуємо крапки. Скільки всього крапок? (3.)

— А скільки крапок на кожній частині картки лото? Порахуємо.

 — Скільки всього крапок на цій картці?

 — Як одержали число З?

 — А це що за знаки? Що вони позначають?

          — Хто зможе прочитати цифри?

 — Розглянемо запис цифри.

 Учитель пояснює написання цифри.

 Зошит свій я відкриваю

 Та похило покладу.

 Ручку я ось так тримаю,

 Сяду рівно, не зігнусь.

За роботу я візьмусь.

Пишуть цифру в повітрі, у підручнику-зошиті під ра­хунок. Прописують рядки під рахунок.

Підсумок

  • Про що нове дізналися? Чого вчилися?
  • Попрацюємо з предметами. Скільки у підставці олів­ців?
  • Який олівець довший — жовтий чи синій?
  • Який олівець коротший — синій чи червоний?
  • Перевіримо наші припущення. Учитель виймає олівці з підставки.
  • Чи правильним було наше припущення?

 Як покласти олівці один до одного, щоб легко порівнювати, який довший, а який коротший? Об'єднайтесь у пари і порадьтесь. Готовність відповіді покажіть з'єднан­ням рук.

Робота в парах

Учитель підносить «мікрофон» тим, хто від пари пояс­нює дії. Вислуховує всіх, не коментуючи відповіді.

Вправа «Мікрофон»

 Правильна відповідь така. Початки олівців треба покласти на один рівень, тоді кінці олівців покажуть, який олівець довший, який коротший.

Пари, які відповіли правильно, піднімають руки, і клас їм аплодує.

Підсумок

 Про що дізналися?

У вас на партах лежить по три смужки. Самостійно по­рівняйте їх: яка з них коротша, яка довша, які однакові.

Перевірка індивідуальна, з поясненням, як робили по­рівняння.

 Підсумок

  • Чого вчилися?
  • Коли, на вашу думку, ці знання можна використо­вувати?
  • У країні математики не тільки порівнюють фігури, їх ще створюють. Цікаво, як це роблять?

Створюють фігури з відрізаних частин прямої лінії. Такі відрізані частини прямої називають відрізками. За­глянемо до майстерні, де створюють відрізки.

  • Хто зіграє роль прямої?
  • Хто бажає грати роль Геометрії з ножицями?

 Ось це відрізок.

  •   А інші частини — відрізки? Чому?

Рольова гра «Геометрія»

Висновок

  •   Як упізнати відрізок?

— А так виглядають накреслені відрізки. Скільки їх?

  • Хто помітив, як позначили кінці відрізків?
  • Чи можна, дивлячись на ці відрізки, сказати, який з них довший? коротший? Чому?

Підсумок

 — Про що нове дізналися?

 Що вам сподобалось?

Фізкультхвилинка                                    2 хв

Щось втомились ми сидіти,
 Треба трохи відпочити.

 Руки вгору, руки вниз.

 На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

 І зроби чотири скоки.

Ось так, ось так!

Плесніть у долоньки раз!
 За роботу! Все гаразд!

V. Повторення із включенням нових знань                    6 хв

 — У країні математики є фігура, у самій назві якої ховається число 3. Хто зрозумів, про яку фігуру йдеться? Ось так виглядає накреслений трикутник.

Учитель пояснює, чому так називають цю фігуру, по­казує складові трикутника.

— А як будують трикутник у математичній майстерні? Потрібні три дівчинки на ролі вершин трикутника. Ви — «точки» сторін-відрізків. Між вами під лінійку побудують­ся сторони трикутника. (Дівчатка беруть до рук стрічки й натягують їх між собою — це сторони трикутника.)

                     Робота в групах

Завдання:

1-а сторона — присідає.

До «точок»: — Чому ви присіли (не присіли)?

2-а сторона — плескає в долоні.

До «точок» — Чому ви плещете (не плещете)?

3-тя сторона — стрибає.

До «точок»:

 Чому ви стрибаєте (не стрибаєте)?
Завдання:

 Увага! Усі сторони трикутника одночасно виконують свої завдання.

Глядачі! Уважно стежте за «точками»-вершинами.

  • Що ви бачили?
  • Що ж повинні робити точки-вершини трикутника? Чому?
  • Порадьтесь у парах про це.

Парам глядачів дається мікрофон для відповіді.

 Кореспондент газети запитує у «точок» трикутника:
«Чому ви виконували дві роботи замість однієї?»

Підсумок

  • Про що дізналися?
  • Змоделюйте трикутник з олівців.
  • Що позначає олівець у моделі трикутника?
  • Скільки сторін у трикутника? А вершин скільки? Де знаходяться вершини трикутника?
  • Де у довкіллі ми зустрічаємо форму трикутника?

 Чи бажаєте ви накреслити трикутник?
Пояснення, як працювати з лінійкою при кресленні.

Робота з підручником-зошитом. Індивідуальна перевірка.

 Підсумок

  • Чого вчилися? Чому так називається ця фігура?
  • Про кути ми поговоримо у третьому класі, а поки по вернемось до числа 3, до його складу.

VI. Повторення й закріплення вивченого                        4 хв

  • Розгляньте запис у підручнику (№ 4).
  • Яку дію просять зробити?
  • Як розумієте «додавання»?
  • Які властивості додавання знаєте?

Учні називають частини, ціле й записують цифрами.

Підсумок

  •                      Чим є 1 і 2 для З?
  •                      Яку дію треба зробити в № 5?
  •                      Як розумієте «віднімання»?
  •                      Які особливості віднімання знаєте?

Учні розв'язують приклади з предметами й записують цифрами.

VII. Підсумок уроку                                              3 хв

  •                      З яким числом ознайомились?
  •                      Що дізналися про склад числа З?
  •                      Чого вчилися на уроці?
  •                     Чим сподобався вам урок, чим — ні?
  •                     Що бажаєте зробити ще раз?

Діти називають з пам'яті слова з таблиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку