Відділ освіти Любомльської районної державної адміністрації
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
Вчитель Максимук Ольга Сергіївна
Тема. Число 3. Цифра 3. Склад числа 3. Відношення: «довше», «коротше», «однакові». Вершини та сторони трикутників.
Мета: вивчити число 3, написання цифри 3; розглянути відношення: «довше», «коротше», «однакові»; формувати уявлення про відрізок, трикутник; розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності учнів.
Очікувані результати: після уроку учні зможуть складати число з його частин, записувати число 3 цифрою, виділяти складові частини відрізків, трикутників, креслити ці фігури.
Обладнання: картина В. Васнецова «Три богатирі», книги Л. Толстого «Три ведмеді», Ш. Перро «Кіт у чоботях», Ю. Олеши «Три товстуни»; смужки (кольорові) різної довжини; плакат з написанням цифри «З»; лінійка, простий олівець; підставка з трьома олівцями.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент 2 хв
Разом ми йдемо в країну знань.
Ти зі мною в класі поруч стань.
Повернись, обернись і на вчителя дивись.
II. Актуалізація опорних знань учнів 5 хв
Рахунок двійками до 20 та назад під ритм плескання.
IІІ. Повідомлення теми та завдань уроку 2 хв
— Хто здогадався, що ми почнемо сьогодні вивчати?
ІV. Вивчення нового матеріалу 20 хв
— Порахуємо крапки. Скільки всього крапок? (3.)
— А скільки крапок на кожній частині картки лото? Порахуємо.
— Скільки всього крапок на цій картці?
— Як одержали число З?
— А це що за знаки? Що вони позначають?
— Хто зможе прочитати цифри?
— Розглянемо запис цифри.
Учитель пояснює написання цифри.
Зошит свій я відкриваю
Та похило покладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
За роботу я візьмусь.
Пишуть цифру в повітрі, у підручнику-зошиті під рахунок. Прописують рядки під рахунок.
Підсумок
— Як покласти олівці один до одного, щоб легко порівнювати, який довший, а який коротший? Об'єднайтесь у пари і порадьтесь. Готовність відповіді покажіть з'єднанням рук.
Робота в парах
Учитель підносить «мікрофон» тим, хто від пари пояснює дії. Вислуховує всіх, не коментуючи відповіді.
Вправа «Мікрофон»
— Правильна відповідь така. Початки олівців треба покласти на один рівень, тоді кінці олівців покажуть, який олівець довший, який коротший.
Пари, які відповіли правильно, піднімають руки, і клас їм аплодує.
Підсумок
— Про що дізналися?
У вас на партах лежить по три смужки. Самостійно порівняйте їх: яка з них коротша, яка довша, які однакові.
Перевірка індивідуальна, з поясненням, як робили порівняння.
Підсумок
Створюють фігури з відрізаних частин прямої лінії. Такі відрізані частини прямої називають відрізками. Заглянемо до майстерні, де створюють відрізки.
— Ось це відрізок.
Рольова гра «Геометрія»
Висновок
— А так виглядають накреслені відрізки. Скільки їх?
Підсумок
— Про що нове дізналися?
— Що вам сподобалось?
Фізкультхвилинка 2 хв
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири скоки.
Ось так, ось так!
Плесніть у долоньки раз!
За роботу! Все гаразд!
V. Повторення із включенням нових знань 6 хв
— У країні математики є фігура, у самій назві якої ховається число 3. Хто зрозумів, про яку фігуру йдеться? Ось так виглядає накреслений трикутник.
Учитель пояснює, чому так називають цю фігуру, показує складові трикутника.
— А як будують трикутник у математичній майстерні? Потрібні три дівчинки на ролі вершин трикутника. Ви — «точки» сторін-відрізків. Між вами під лінійку побудуються сторони трикутника. (Дівчатка беруть до рук стрічки й натягують їх між собою — це сторони трикутника.)
Робота в групах
Завдання:
1-а сторона — присідає.
До «точок»: — Чому ви присіли (не присіли)?
2-а сторона — плескає в долоні.
До «точок» — Чому ви плещете (не плещете)?
3-тя сторона — стрибає.
До «точок»:
— Чому ви стрибаєте (не стрибаєте)?
Завдання:
— Увага! Усі сторони трикутника одночасно виконують свої завдання.
Глядачі! Уважно стежте за «точками»-вершинами.
Парам глядачів дається мікрофон для відповіді.
— Кореспондент газети запитує у «точок» трикутника:
«Чому ви виконували дві роботи замість однієї?»
Підсумок
— Чи бажаєте ви накреслити трикутник?
Пояснення, як працювати з лінійкою при кресленні.
Робота з підручником-зошитом. Індивідуальна перевірка.
Підсумок
VI. Повторення й закріплення вивченого 4 хв
Учні називають частини, ціле й записують цифрами.
Підсумок
Учні розв'язують приклади з предметами й записують цифрами.
VII. Підсумок уроку 3 хв
Діти називають з пам'яті слова з таблиці.