Урок №_______ Дата:_____________
Тема уроку: Додавання натуральних чисел
Мета:
навчальна: закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; формувати навички додавання багатоцифрових натуральних чисел, формувати вміння узагальнювати, робити висновки, проводити міркування.
розвиваюча: розвивати логічне мислення та інтелектуальні здібності учнів, коммунікативність, інтуїцію.
виховна: виховувати допитливість, уважність, здатність до переборення труднощів, підвищувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Обладнання: картки на друкованій основі
Хід уроку:
I.Організаційна частина.
Вас покликав на урок
Голосистий наш дзвінок,
Всі зібрались в класі дружно
Почнемо урок свій мужньо.
II.Перевірка домашнього завдання.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Сьогодні на уроці ми з вами будемо продовжувати працювати з натуральними числами. А чим саме ми будемо займатися на уроці, ви здогадаєтесь після виконання наступного завдання
Ви прийшли до магазину і придбали 10 зошитів у клітинку і 8 у лінійку. Скільки зошитів у лінійку і клітинку ви придбали?
- Яку дію виконували?
- То чим ми сьогодні будемо займатися на уроці?
Запишемо тему нашого уроку «Додавання натуральних чисел»
- Виконувати дії з натуральними числами треба вміти для того, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо.
- Для того, щоб добре виконувати дії над натуральними числами, треба постійно тренуватися. Ці тренування допоможуть вам успішно виконати контрольну роботу, а в старших класах ці вміння знадобляться і на екзаменах.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Прочитайте числа: 34 891,13 240, 10 101, 937 896, 1 342 789, 5 834 541, 1 001 102
2. Інтелектуальна розминка
- Продовж числовий ряд: 3, 6, 9, 12…
- Число 105 збільшити на 45.
- Яке число більше за 90 на 80?
V. Вивчення нового матеріалу.
Учитель: Відомо, що число а збільшили на число b. Отримали число с. Якою дією можна знайти результат с?
Нехай а + b = с. Як називаються числа а і b при цьому? Як називається число с?
Після отримання відповідей на запитання вчитель на дошці, а учні в зошитах роблять запис:
а + b = с а, b — доданки, с — сума.
Правило додавання багатоцифрових чисел та його застосування для додавання величин (у зошитах учні запишуть приклади 1 і 2, які вчитель розбирає біля дошки).
Приклад1 |
|
|
|
|
|
|
|
Властивості додавання
1. Переставна а + b = b+ a. |
Приклад: 64 + 23 = 23 + 64 |
2. Сполучна (a + b) + c = b + (a + c) = a + (b + c) |
Приклад:
1) (64 + 23) + 77 = 64 + (23 + 77) =
2) 136 + (а + 214) =136 + (214 + а) = = (37 + 13) + (29 + 41) = -50 + 70 = 120 |
VІ. Засвоєння знань умінь навичок. (слайд 11-12).
Вітер розкидав суми чисел, що стояли в порядку зростання. Виконайте обчислення, розташуйте дані суми в порядку зростання і ви дізнаєтесь, що сьогодні Всесвітній день …
782+943 У (1725) 5
943+1105 Т (2048) 6
288+659 К (947) 3
1105+2563 Р (3668) 8
782+659 Р (1441) 4
54+700 Р (754) 1
658+157 Е (815) 2
1552+1689 Е (3241) 7
20 вересня - День рекрутера
Рекрутер — людина у компанії чи спеціальному агентстві, що займається рекрутингом - пошуком і наймом працівників.
Робота з підручником
VІI.Підведення підсумку уроку.
Збіг урок наш, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить
Але попереду у нас багато кроків,
І цікавих, і важких уроків.
Рефлексія.
Учитель пропонує учням оцінити результати уроку, відповівши на запитання:
-Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
-Чи виконали ми наші завдання?
-Що сподобалось під час уроку?
Учитель виставляє оцінки за урок.
VІІІ.Домашнє завдання.