Бірківська гімназія
Конспект уроку з математики
у 6 класі
на тему:
« Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами»
Підготувала:
вчитель математики
Бірківської гімназії
Левченко Наталія Ігорівна
2023
Тема. Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами.
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: надпис з висловлюванням про математику; презентація; картки із завданнями; кубик з запитаннями; сигнальні картки; малюнки для рефлексії, підручник «Математика» О.Істер.
Девіз уроку: « Без знання дробів ніхто не може сказати, що знає математику» Цицерон.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
Привітання, перевірка готовності до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевіряю наявність домашнього завдання, завдання, при виконанні якого виникли труднощі, один з учнів виконує на дошці.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми на уроці:
• узагальнимо знання і вміння за темою «Множення і ділення звичайних дробів» шляхом розв’язування різнорівневих завдань; будемо готуватися до написання контрольної роботи;
• розвиватимемо логічне мислення, пам’ять, уважність; здатність правильно і лаконічно висловлювати свою думку, інтерес до предмета; формувати вміння аналізувати, обґрунтовувати відповідь;
• виховувати самостійність, принциповість, комунікативні компетентності.
Наш сьогоднішній урок пройде у вигляді квесту.
Слово квест походить від анг. слова пошук - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань.
Під час гри команди вирішують логічні завдання, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного.
Ми сьогодні будемо виконувати завдання в класі, і допоможе нам доповнити вислів – девіз нашого уроку:
« Без знанння дробів ніхто не може сказати, що знає математику» відомого філософа Цицерона.
На кожному етапі ми також будемо виконувати завдання, які записані на осінніх листочках, які вітер порозсипав у нас в класі.
А зараз запишемо число , класна робота і тему уроку: «Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами»
ІV. Актуалізація опорних знань.
І перша наша зупинка Герцог «Всезнайка».
Листочок №1 (Завдання на кубику).
Метод кубування. (на кожній з граней куба записані запитання. Учень підкидає куб і на яке запитання випаде – дає відповідь)
V. Узагальнення вмінь і навичок.
- Продовжуємо наш квест і переходимо до наступної нашої зупинки- Фортеці розумників, розв’яжіть завдання з листочка №2.
а ) Виконати множення:
2)
3) ; 4)
Розв’язання:
2)
3) ; 4) .
б) Виконати ділення:
1) 2) ;
3) 4)
Розв’язання:
1)= 2)
3) 4)=
- Розв’язання цього завдання допомогло нам продовжити подорож і ось уже зупинка - місто Точних обчислень, розв’яжіть завдання з листочка №3.
в)Знайти значення виразу:
Розв’язання:
Фізкультхвилинка.
Доки ми вчилися, тихенько та швидко
До класу ввійшла синьорита-помилка.
І щоб вона геть пішла без зупинки,
Ми зробимо зараз фізичну хвилинку.
Правильно – руки вгору, неправильно – вперед,
Правильно лічимо, помилкам – кінець!
1) (так)
2) Обернене до є . (ні)
3) (так)
4) (ні)
5) (ні)
6) (так)
- Переходимо до наступної нашої зупинки палацу Практиків ,розв’яжіть завдання з листочка №4.
г)Розв’яжіть задачі.
Розв’язання:
12(м)
Відповідь: відрізали 8 метрів тканини.
32(км)
Відповідь: довжина маршруту 44 кілометри.
- Переходимо до наступної нашої зупинки графиня Унція ,розв’яжіть завдання з листочка №5.
д) Розв’яжіть рівняння:
Рівнянь є два- легше і складніше, розв’яжіть те, яке вважаєте, за потрібне. І розв’яжіть його самостійно ,
Розв’язання:
х= х=1
х=8 х=1
е) Додаткове завдання
- Перед нами уже остання зупинка – місто короля Кмітливості ,і потрібно розв’язати завдання, яке записане на листочку №6.
Задача. З двох міст одночасно назустріч один одному вирушили два автомобілі. Швидкість одного з них 72 км/год, а швидкість другого – в 1 раза менша. Якою буде відстань між автомобілями через 1 год після початку руху, якщо відстань між містами 272 км?
Розв’язання:
Відповідь: відстань між автомобілями 95,2 кілометра.
VІ. Підбиття підсумків.
1. Виконання вправи з онлайн-сервісу: https://learningapps.org/display?v=pj7otf28523
2.Оцінювання учнів.
3. Рефлексія.
– Чи отримав я на сьогоднішньому уроці те, чого очікував?
Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?
Повторити &9-14, виконати тестові завдання 1-8 (1-2 рівень), 9(3-4 рівень)
– На все добре! До побачення!
1