Конспект уроку з математики в 1 класі "Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додаван¬ня й віднімання в межах 10. Розв'язування прикладів і задач "

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 1 класі. Може бути як помічник у роботі з НУШ. Окремі елементі пожна взяті для різних частин уроку. Ігрові форми казки, використання кульок та цікава, захоплююча інформація.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект показового уроку

з математики

 у 1 класі

«Доповнення чисел до 10.

Узагальнена таблиця додаван­ня й віднімання в межах 10.

Розв'язування прикладів і задач»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додаван­ня й віднімання в межах 10. Розв'язування прикладів і задач (с. 104).

Мета: вправляти в доповненні одноцифрових чисел до 10;

  • удосконалювати обчислювальні навички, зна­ння нумерації чисел другого та першого десятка, уміння розв’язувати задачі;
  • Формувати в учнів уміння користуватися табличними випадками додавання і віднімання числа, закріплювати вміння складати і розв’язувати задачі.
  • Розвивати логічне мислення, память, увагу, спостережливість.
  • Виховувати бажання вчитися, товариськість; формувати інтерес до математичних знань.

Тип уроку.  Урок застосування умінь та навичок, знань

Обладнання: Підручник, ілюстрації математичного світу, ілюстрація замку 

          королеви Математики , смайлики, кульки, карта – путівник двері, картки із завданнями - літачок, задача, приклади на потязі разом із продуктами, звуки відлітання літака.

.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання

Стали, діти, порівнялись

До гостей всі привітались

Пролунав уже дзвінок,

Розпочинаємо уроку.

Повернулись один до одного и до гостей також і подаруйте нам усім гарну усмішку. Обійміть сусіда, адже ми хто? Правильно – одна дружня сім’я.

  • Сідайте на свої місця та погляньте на парти, у  кожного на партах лежать смайлики: веселі та сумні. Підійміть в гору той смайлик, який відповідає вашому настрою.
  • Перевірили, чи все впорядку на парті? Олівець, лінійка та ручка

ІІ. Основна частина

  1. Оголошення теми і мети уроку

   -Сьогодні ми будемо виконувати  вправи щоб закріплювати ваші навики при розв’язувані прикладів та  задач. Узагальнимо ваші вміння за допомогою таблиці додавання і віднімання в межах               10.

   - І працюватимемо під девізом. Давайте проговоримо девіз уроку:

       Треба правильно лічить

       І писати гарно!

       Будем швидко міркувать,

       Відповідатимем - старанно!

  - Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож у  королівство математики.

2. Робота над темою уроку.

Вчитель: І сурова й солов’їна Математики країна, праця тут іде завзято

Вмій лиш спритно рахувати, додавати, віднімати,

Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.

Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь – нас цікаві речі ждуть.

  • Діти, сьогодні ми з вами можемо потрапити до країни Математики. Головна умова – усі присутні повинні бути уважними, добре відповідати, охоче гратись.
  • А навіщо нам взагалі потрібна математика?
  • Для чого нам вчитися рахувати та писати? (Ми з вами майбутні дизайнери, архітектори, будівники та програмісти і якщо ми не знатимемо математики у нас не отримується гарно робити свою роботу. Уявіть, що архітектор написав не ті числа для будівництва якоїсь споруди, а будівельники ще й не правильно виміряли. Чи буде міцною споруда, чи взагалі вона встоїть?)
  • Тому, щоб відправитись ми повинні, показати, що вміємо гарно писати цифри. А для того, щоб дізнатися, що саме будемо писати прослухайте віршовану задачу

Десять ластівок літало,

Вісім ще до них примчало.

Хто нам скаже — відгадає,

Скільки їх тепер літає?

(Вісімнадцять.)

  • Скільки ластівок літало?
  • Скільки ластівок до них примчало?
  • Якщо сказано, що примчало, яка це дія? (дія додавання)
  • Тому давайте пропишемо число 18, каліграфічно та охайно.
  • Для чого нам писати каліграфічну хвилинку?
  • Стук у двері. Листоноша приносить лист.

      Добрий день, діти! Пишу вам з чарівної країни Математики. У нашому королівстві трапилося нещастя. Злий чаклун зачаклував усі цифри, знаки, фігури. Вони стали нерухомі, тепер у нас дуже страшно й тихо. Розчаклувати жителів країни Математики можуть тільки розумні, уважні й кмітливі діти. Для того, щоб нам допомогти ви повинні виконати всі завдання злого чаклуна. Допоможіть нам, будь ласка. До зустрічі!

                                                                          Королева Математики

Вчитель:  Діти, допоможемо королеві Математики? А як же нам знайти країну? Стривайте, здається, в конверті ще щось є.  З’єднайте  крапки по порядку. Що у нас вийшло?

C:\Users\User\Desktop\samolet.jpg

Діти: Літак.

Вчитель: З допомогою цього літака ми швидко дістанемося до країни Математики. Діти закривайте оченята і ми відлітаємо. ( Звучить музика)

Вихователь: Діти, ось ми біля цієї країни, але будиночку де живуть цифри замкнені двері.

Тож перше наше завдання. Ключ потрібний віднайти і двері у будиночках відімкнути.

 

Похожее изображение

 

 

 

Тож давайте працювати!!!!!

Картинки по запросу золотой ключПЕРШЕ ЗАВДАННЯ ВІД ЗЛОГО ЧАКЛУНА «Усний рахунок»

 

 

 

  • Наш злий чаклун не хоче, щоб ми допомагали королеві математики, тому насилає нам дощ, а ми з вами розумні тому впораємося із завданням. (кульки із прикладами. Діти отримують кульку і одразу Картинки по запросу цифрирахують приклади, встає перший учень і говорить відповідь, а в тих учнів яких така ж відповідь встають з місця.)
  • У дітей кульки 3-х кольорів (жовтий, блакитний і зелений)
  • Порахуйте скільки кульок зеленого (жовтого, блакитного) кольору?
  • На скільки більше кульок … кольору? Чому?
  • На скільки менше кульок … кольору? Чому?
  • Назвіть сусідів чисел: 11, 17, 14, 19.
  • Скажіть скільки вони мають десятків і скільки одиниць?
  • Молодці ви впорались із завданням і відкрили перші двері, звільнивши цифри.

 

А подякою від цифр отримайте і запям’ятайте цікаву інформацію

  • У СОРОКОНІЖОК ЗОВСІМ НЕ 40 НІЖОК, ЇХ МОЖЕ БУТИ ВІД 30 ДО 400.

ДРУГЕ ЗАВДАННЯ, ЩОБ ВІДЧИНИТИ ДВЕРІ «ТАБЛИЦЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Давайте розглянемо таблицю і поміркуємо, як з нею працювати, а перед цим згадаємо компоненти при дії додавання та віднімання.

Молодці, ця таблиця вам буде слугувати підказкою.

 

 

Давайте ще до грузимо вантаж:

 

 

 

Картинки по запросу цукорКартинки по запросу цукерки авк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гарненько та охайно записали та правильно порахували, молодці! Впоралися із завданням.

Картинки по запросу математичні знакиТому відчинили наступні двері і звільнили математичні знаки, а вони вам подякую цікаву інформацію:

  • У таких країнах, як Китай, Японія і Корея число «4» вважається нещасливим. Тому поверхи з номерами, які закінчуються на «4» відсутні.
  • Число «13» — у багатьох державах також вважається невдалим. Тому поверх після «12» має позначення «14», «12А» або «М» (тринадцята літера в алфавіті).

ТРЕТЄ ЗАВДАННЯ, ЩОБ ВІДЧИНИТИ ДВЕРІ «ЗАДАЧА»

В одному ящику 14 мандарин, а в другому — ?, на 4 мандарини менше. Скільки мандарин у другому ящику?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Про що йде мова в задлачі?
  • Що запитується в задачі?
  • Скільки мандарин в першому ящику?
  • Що сказано про другий ящик з мандаринами? (невідомо, але сказано, що на 4 менше)
  • Якщо сказано менше, то яка це дія? (віднімання)
  • Чи можимо ми одразу дати відповідь на запитання? (так)
  • Картинки по запросу геометричні фігуриСкладіть приклад. (14-4=10 (м.) – в другому ящику)

Молодці, ми відкрили наступні двері і звільнили геометричні фігури від злого чаклуна.

Тож слухайте інформацію:

  •                Цікаві факти про числа стосуються і сучасних технологій. Так, Google — одна з найпопулярніших пошукових систем. Її придумав Сергій Брін і Ларрі Пейдж. Назва пошукової системи було вибрано неспроста. Так, її творці захотіли показати ту кількість інформації, яку система може обробити. У математиці число, яке складається з одиниці і ста нулів називається «гугол».

Мододчинки, ви звільнили всі зачакловані цифри, знаки та фігури, а тепер, щоб показати, що ви розумнички, давайте накреслимо відрізок з іменем АМ завдовжки 1 дм 2 см, а другий відрізок з іменем ОС - ?, на 2 см коротший.

Докажемо злому чаклунові, що ви вмієте робити все.

  • Скажіть скільки це 1 дм? (10 см)

ІІІ. Заключна частина

Дуже довгий шлях пройшли, щоб врятувати королеву математики та її помічників, але все ж  таки пройшли і виконали всі завдання, які були вам дані. Всі цифри та королева вам дуже вдячні

  1. Рефлексія

Наш урок підійшов до кінця, тому покажіть свій настрій за допомогою смайликів.

Дякую вам за доставлене задоволення ви дуже сумлінно впорався із завданнями. Молодці!

ІV. Підсумок уроку.

– До якої країни ми з вами потрапили?

– Що ми робили для того, щоб туди потрапити?

– Що вам найбільше сподобалося?

  • Що було складним?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1194
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку