Матеріали для уроку математики у 6 класі з теми "Діаграми", які можна використати на уроці засвоєння нових знань умінь і навичок.Матеріал буде корисний для вчителів математики.
ЗАВДАННЯ
Питання:
ЗАВДАННЯ
ДІАГРАМА «Мій улюблений колір»
Питання:
ЗАВДАННЯ
ДІАГРАМА «Середня тривалість життя тварин»
Питання:
«За результатами опитування, проведеного серед жителів України у 2016 році, соціальною мережею VKontakte користуються 25,94% населення, Тwitter – 6,48%, Facebook – 49,22%, Youtube – 9,42%, Linkedin – 0,43%, Pinterest - 4,88%».
А |
360º |
Б |
Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола |
В |
9π |
Г |
6π |
Д |
27π |
Е |
πR2 |
Ж |
Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр |
З |
Частина круга, обмежена дугою та двома радіусами |
А |
360º |
Б |
Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола |
В |
9π |
Г |
6π |
Д |
27π |
Е |
πR2 |
Ж |
Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр |
З |
Частина круга, обмежена дугою та двома радіусами |
ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ
Прізвище, ім'я ___________________________________________
|
Перевірка попереднього навчального матеріалу – 3 бали |
Робота в групах - 3 бали |
Підсумковий тест – 4 бали |
Додаткові бали |
Загальна кількість балів |
Кількість балів |
|
|
|
|
|
ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ
Прізвище, ім'я ___________________________________________
|
Перевірка попереднього навчального матеріалу – 3 бали |
Робота в групах - 3 бали |
Підсумковий тест – 4 бали |
Додаткові бали |
Загальна кількість балів |
Кількість балів |
|
|
|
|
|
ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ
Прізвище, ім'я ___________________________________________
|
Перевірка попереднього навчального матеріалу – 3 бали |
Робота в групах - 3 бали |
Підсумковий тест – 4 бали |
Додаткові бали |
Загальна кількість балів |
Кількість балів |
|
|
|
|
|
Конспект уроку математики у 6 класі
по темі «Діаграми»
Мета уроку: навчальна: сформувати уявлення про діаграми; сформувати поняття лінійної, стовпчастої та кругової діаграм; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають читання та побудову діаграм;
розвивальна: формувати вміння аналізувати інформацію; розвивати дослідницькі навички; розвивати логічне і абстрактне мислення;
виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, акуратність під час зображення рисунків, ціннісне ставлення до себе.
Тип уроку : засвоєння нових знань умінь і навичок.
Обладнання: комп'ютер, проектор, роздатковий матеріал: смайли, картки з відповідями, ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ, картка з проблемним завданням, листи з завданням для роботи в групах (6 шт.), лінійка, кольорові олівці.
Результати навчальної діяльності учнів:
Учень має уявлення: |
Учень набуває досвіду: |
|
|
Хід уроку
Перевірка готовності до уроку. Налаштування учнів на роботу.
Добрий день, діти! Сьогодні до нас на урок завітали гості! Поверніться, будь ласка та привітайте наших гостей! Добре, а тепер сідайте!
-Я хочу щоб наш урок пройшов цікаво і змістовно. А для цього нам треба налаштуватися на гарний настрій. У мене сьогодні гарний настрій, ось такий! У вас на парті є три смайлика. Оберіть той образ і покажіть, який відповідає вашому настрою (веселий, байдужий, сумний). (Діти показують). Мені дуже приємно бачити, що мій настрій співпадає з вашим настроєм. Сьогодні у нас незвичайний урок, багато хто з нас хвилюється, проте я впевнена, що ваші знання, вміння і хороший настрій допоможуть нам досягти бажаної мети.
Відкриваємо робочі зошити і записуємо число, класна робота.
На попередньому уроці ми знайомилися з геометричними фігурами. З якими фігурами ми знайомилися? (відповіді учнів)
Так, вірно, ми знайомилися з геометричними фігурами коло і круг та розв’язували задачі на знаходження площі круга та довжини кола. Давайте перевіремо, як ви засвоїли матеріал.
Вправа «Незакінченне речення»
Вам потрібно закінчити речення . У кожного з вас на столах є картка із продовженням речення. Перед вами на слайді по одному буде з’являтися початок речення, а ви повинні вибрати відповідне продовження. В зошиті ви записуєте номер питання та букву, яка відповідає продовженню речення.
1 |
Радіусом кола називається… |
|
А |
360º |
|
2 |
Площа круга =… |
|
Б |
Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола |
|
3 |
Круговим сектором називається… |
|
В |
9π |
|
4 |
Площа круга 36π. Чому дорівнює площа сектора 1/4 круга… |
|
Г |
6π |
|
5 |
Повний кут = … |
|
Д |
27π |
|
6 |
1/3 площі круга дорівнює 9π. Чому дорівнює площа всього круга? |
|
Е |
πR2 |
|
|
|
|
Ж |
Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр |
|
|
|
|
З |
Частина круга, обмежена дугою та двома радіусами |
|
А тепер виконайте взаємоперевірку (обміняйтесь зошитами з сусідом по парті) і перевірте відповіді (правильні відповіді виводяться на слайді). За кожну правильну відповідь – 0,5 бал. (максимальна кількість – 3 бали). Після цього візьміть ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ, підпишіть прізвище своє і в першому стовпчику запишіть кількість набраних балів. Отже, ми перевірили матеріал, вивчений на попередніх уроках, його знання нам знадобиться сьогодні під час вивчення нової теми.
А зараз я пропоную вам розв’язати наступне завдання!!!
Задача: Для дослідження ролі соціальних мереж у житті людини серед жителів України у 2016 році було проведено соціологічне опитування щодо рейтингу соціальних мереж. За результатами опитування з’ясувати, яка соціальна мережа найбільш популярна в Україні?
Результати опитування було подано двома способами.
Спосіб 1.
Учитель просить одного з учнів прочитати результати опитування у виді тексту:
« За результатами опитування, проведеного серед жителів України у 2016 році, соціальною мережею VKontakte користуються 25,94% населення, Тwitter – 6,48%, Facebook – 49,22%, Youtube – 9,42%, Linkedin – 0,43%, Pinterest - 4,88%».
Учитель просить оцінити прослухане:
Далі розглядається Спосіб 2 (діаграма)
Учитель пропонує уважно проаналізувати зображення і дати відповідь на запитання:
Питання вчителя: Як ви вважаєте «За допомогою якого способу 1 чи 2 результати опитування краще сприймаються?», «Інформацію, подану яким способом, легше проаналізувати?»
Звичайно ж наочне подання числових даних є більш ефективним.
Головне питання: Отже, як ви вважаєте, яка тема нашого сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів)
Розповідь вчителя: Дійсно, щодня нам доводиться працювати з великою кількістю інформації. Всю інформацію, яка до нас надходить, запам'ятати неможливо. Тому найнеобхіднішу для нас ми записуємо. Причому намагаємося записувати таким чином, щоб згодом нам цією інформацією було легко скористатися.
Однак представлена інформація у виді тексту не дає наочного представлення. Тому сьогодні ми познайомимося зі способом подачі інформації, який багато в чому зручніше і наочніше.
Пояснення вчителя: Отже, тема нашого уроку «Діаграми». Сьогодні на уроці ми дізнаємося: що таке діаграма, які види діаграм існують, навчимося правильно будувати і читати діаграми. Вміння читати і будувати діаграми знадобиться вам у подальшому житті, зокрема в таких галузях як економіка, статистика, менеджмент, маркетинг.
Запис теми уроку.
Відкрийте підручники на ст. 123. Перед вами параграф 17 « Діаграми». Я пропоную вам самостійно ознайомитися з фрагментом цього параграфу.
(учні 2 хвилини опрацьовують матеріал в підручнику)
Отже, давайте з’ясуємо, що ви зрозуміли:
Діаграма — (від грец. Διάγραμμα (diagramma) — зображення — рисунок, креслення) — графічне зображення, що наочно у вигляді певних геометричних фігур показує співвідношення між різними величинами, які порівнюються.
А тепер детальніше про кожну з них.
А) «Прогноз погоди»
Питання до діаграми (вчитель питає, діти відповідають)
Б) «Спортивні вподобання учнів»
Прийом «Інтерв'ю?»
А зараз ми з вами проведемо «Інтерв’ю». Перед вами наступна діаграма «Спортивні вподобання учнів». Уважно подивіться на цю діаграму . Зараз я з вами поміняюсь ролям. Ваша задача - придумати питання до цієї діаграми і задати їх мені! (Використовується мікрофон).
«Закінчити речення…»
Питання до діаграми:
Бесіда вчителя: Діти, на уроках «Основи здоров’я» ви вивчали поняття ЗСЖ? Згадайте, що включає в себе здоровий спосіб життя? (Відповіді дітей)
Дійсно, під цим поняттям не варто розуміти одне лише відсутність шкідливих звичок, таких як регулярне вживання алкогольних напоїв і куріння.
Для підтримки оптимального здоров’я необхідно правильно харчуватися а також дотримуватися режиму праці та відпочинку.
Для збереження здорового кольору обличчя дуже корисні тривалі піші прогулянки. Тому намагайтеся використовувати будь-яку можливість провести вихідні або канікули за містом, як можна ближче до природи. Під час усіх канікул поєднуйте здоровий сон з активним відпочинком на свіжому повітрі і здоровою їжею.
При дотриманні всіх приведених рекомендацій ви зумієте зберегти здоров’я і красу на довгі роки.
Із-за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнемось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок-цок
І продовжимо урок.
А тепер, діти, утворить групи - по 4 учні (вчитель називає на групи по 4 учня), виберіть в кожній групі голову. Кожній групі буде представлена діаграма (на листах А-4 на кожну групу), вам потрібно проаналізувати її , дати відповіді на запитання і записати в зошит. На цю роботу вам відводиться 3 хвилини. А потім представник від групи - доповідач вийде до екрану і представить результати роботи своєї групи.
І група: «Учні 6 класу» (середній рівень)
Питання:
ІІ група: «Улюблений колір» (достатній рівень)
Питання:
ІІІ група: «Середня тривалість життя тварин»(високий рівень)
Питання:
Отже, час вийшов. Всі закінчили працювати в групах, зробили записи в зошитах, розвернулись до мене і зосередили свою увагу на екран і доповідача.
(Представлення результатів роботи 3-х груп перед екраном).
А зараз голова кожної групи оцініть роботу кожного учня в групі над цим завданням балами від 1 до 3 і в ЛИСТІ САМОКОНТРОЛЯ у другий стовпчик запишіть отримані бали.
А зараз, давайте проведемо соціологічне опитування «Улюблена пора року учнів 6 класу ЗОШ № 58». (Викликаються 2 учня в лічильну комісію, розподіляються обов’язки - один рахує підняті руки, інший записує в таблицю, заготовлену на закритій дошці , проводиться опитування).
Питання вчителя: Як наочно зобразити результати опитування?
Відповідь: Побудувати діаграму.
Перед тим, як ми будемо будувати стовпчасту діаграму, я хочу запропонувати вам переглянути навчальне відео.
(перегляд відео «Діаграми»)
Колективна робота (учні разом з вчителем) будують стовпчасту діаграму в зошитах.
„Середньомісячна температура”.
Відмітити учнів, які добре працювали на уроці і отримують додаткові бали в ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ.
Ось і добігає до кінця наш урок і в кінці уроку я пропоную вам на екрані вибрати будь-яке речення і закінчити його.
І наостанок, оберіть і покажіть смайлик, який відповідає вашому настрою та пережитим на уроці емоціям.
(ЛИСТИ САМОКОНТРОЛЮ ЗДАЮТЬСЯ НА ПЕРЕВІРКУ).