Конспект уроку з математики в 6 класі "Діаграми"

Про матеріал

Матеріали для уроку математики у 6 класі з теми "Діаграми", які можна використати на уроці засвоєння нових знань умінь і навичок.Матеріал буде корисний для вчителів математики.

Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ

 

 

Питання:

 

  1. Кого в класі більше – хлопців чи дівчат?
  2. Скільки в класі хлопців?
  3. Скільки в класі дівчат?
  4. Скільки всього учнів у класі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

ДІАГРАМА «Мій улюблений колір»

 

F:\Мой відкритий урок\slide-24.jpg

 

Питання:

  1. Який колір до вподоби більшості учнів класу?
  2. Для скількох дітей улюбленим є білий колір?
  3. Які кольори до вподоби однаковій кількості учнів?
  4. Який колір подобається 5 учням?
  5. Скільки всього дітей брало участь в опитуванні?

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

ДІАГРАМА «Середня тривалість життя тварин»

 

F:\Мой відкритий урок\img4.jpg

 

Питання:

 

  1. Яка тварина живе довше всіх?
  2. Хто з тварин має саму коротку тривалість життя?
  3. Скільки живе крокодил?
  4. Хто живе 55 років?
  5. На скільки більше живе шимпанзе від крокодила?
  6. Знайти спільну тривалість життя усіх тварин?

 

Перегляд файлу

 

 

«За результатами опитування, проведеного серед жителів України у 2016 році, соціальною мережею VKontakte користуються 25,94% населення, Тwitter – 6,48%, Facebook – 49,22%, Youtube – 9,42%, Linkedin – 0,43%, Pinterest  - 4,88%».

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК МАТЕМАТИКИ 6 КЛАС

Номер слайду 2

Настрійвеселийбайдужийсумний

Номер слайду 3

Дев'ятнадцяте грудня. Класна робота

Номер слайду 4

ВПРАВА «Незакінчене речення»1. Радіусом кола називається… 2. Площа круга = …3. Круговим сектором називається …4. Площа круга 36π. Чому дорівнює площа сектора 1/4 круга…5. Повний кут = …6. 1/3 площі круга дорівнює 9π. Чому дорівнює площа всього круга?…

Номер слайду 5

ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}НОМЕР ЗАВДАННЯВІДПОВІДІ1 Б2 Е3 З4 В5 А6 Д

Номер слайду 6

Для дослідження ролі соціальних мереж у житті людини серед жителів України у 2016 році було проведено соціологічне опитування щодо рейтингу соціальних мереж. За результатами опитування з’ясувати, яка соціальна мережа найбільш популярна в Україні? ЗАДАЧА

Номер слайду 7

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ (Спосіб 2)

Номер слайду 8

Тема уроку:«ДІАГРАМИ»

Номер слайду 9

Робота з підручникомст. 123 § 17

Номер слайду 10

Діаграма — (від грец. Διάγραμμα (diagramma) — зображення — рисунок, креслення) — графічне зображення, що наочно у вигляді певних геометричних фігур показує співвідношення між різними величинами, які порівнюютьсяstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 11

А)Б)Д)Г)В)

Номер слайду 12

СТОВПЧАСТА ДІАГРАМАСкладається з кількох прямокутників (стовпчиків)Більшому значенню величини відповідає довший прямокутник. Прямокутники можуть розташовуватись вертикально або горизонтально. Вказано значення величин «Погода»

Номер слайду 13

КРУГОВА ДІАГРАМАСкладається з круга, поділеного радіусами на …Більшому значенню величини відповідає ... Може розташовуватись вертикально або …Вказано значення величин «Фактори впливу на здоров’я населення»

Номер слайду 14

ФізкультхвилинкаІз-за парт всі миттю встали,Гарно спинки підрівняли. Вгору тягнемось усі,Мов трава в дрібній росі. Потім легко всі присіли, Наче ноги заболіли. Потім встали, руки в бокиІ зробили два підскоки. Каблучками цок-цок-цокІ продовжимо урок.

Номер слайду 15

РОБОТА В ГРУПАХ

Номер слайду 16

Кого в класі більше – хлопців чи дівчат? Скільки в класі хлопців? Скільки в класі дівчат? Скільки всього учнів у класі?

Номер слайду 17

«Улюблений колір» Який колір до вподоби більшості учнів класу?Для скількох дітей улюбленим є білий колір?Які кольори до вподоби однаковій кількості учнів?Який колір подобається 5 учням?Скільки всього дітей брало участь в опитуванні?

Номер слайду 18

«Середня тривалість життя тварин»Яка тварина живе довше всіх?Хто з тварин має саму коротку тривалість життя?Скільки живе крокодил?Хто живе 55 років?На скільки більше живе шимпанзе від крокодила?Знайти спільну тривалість життя усіх тварин? 

Номер слайду 19

Соціологічне опитування «Улюблена пора року учнів ЗОШ № 58»

Номер слайду 20

Побудова стовпчастої діаграми

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Побудова стовпчастої діаграми

Номер слайду 23

ПІДСУМКИ УРОКУ

Номер слайду 24

ТЕСТОВА РОБОТА «НАЙКРАЩИЙ ЗНАВЕЦЬ ДІАГРАМ»

Номер слайду 25

«Прочитайте» стовпчасту діаграму „Середньомісячна температура”. В якому місті найвища середньомісячна температура: весною;літом;восени?2) В якому місті найнижча середньомісячна температура за три місяці?

Номер слайду 26

ПІДСУМКИ УРОКУСьогодні я дізнався…Було цікаво…Було складно…Я зрозумів, що…Тепер я зможу…Я навчився…У мене вийшло …Я зміг… 

Номер слайду 27

Настрійвеселийбайдужийсумний

Номер слайду 28

Домашнє завдання. Провести опитування серед однокласників за однією з характеристик: 1) улюблений урок, 2) улюблене свято, 3) улюблена страва. За результатами опитування побудувати стовпчасту діаграму.

Номер слайду 29

Урок завершено!Дякую за увагу!!!

Перегляд файлу

А

360º

Б

Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола

В

Г

Д

27π

Е

πR2

Ж

Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр

З

Частина круга, обмежена дугою та двома радіусами

 

 

А

360º

Б

Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола

В

Г

Д

27π

Е

πR2

Ж

Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр

З

Частина круга, обмежена дугою та двома радіусами

 

Перегляд файлу

ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ

Прізвище, ім'я ___________________________________________

 

Перевірка попереднього навчального матеріалу – 3 бали

Робота в групах -    3 бали

Підсумковий тест – 4 бали

Додаткові бали

Загальна кількість балів

Кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ

Прізвище, ім'я ___________________________________________

 

Перевірка попереднього навчального матеріалу – 3 бали

Робота в групах -    3 бали

Підсумковий тест – 4 бали

Додаткові бали

Загальна кількість балів

Кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ

Прізвище, ім'я ___________________________________________

 

Перевірка попереднього навчального матеріалу – 3 бали

Робота в групах -    3 бали

Підсумковий тест – 4 бали

Додаткові бали

Загальна кількість балів

Кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 6 класі

по темі «Діаграми»

Мета уроку: навчальна: сформувати уявлення про діаграми; сформувати поняття лінійної, стовпчастої та кругової діаграм; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають читання та побудову діаграм;

розвивальна: формувати вміння аналізувати інформацію; розвивати дослідницькі навички; розвивати логічне і абстрактне мислення;

виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, акуратність під час зображення рисунків, ціннісне ставлення до себе.

 

Тип уроку : засвоєння нових знань умінь і навичок.

 

Обладнання: комп'ютер, проектор, роздатковий матеріал: смайли, картки з відповідями, ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ, картка з проблемним завданням, листи з завданням для роботи в групах (6 шт.), лінійка, кольорові олівці.

 

Результати навчальної діяльності учнів:

 

Учень має уявлення:

Учень набуває досвіду:

  • про різні види подання інформації;
  • про діаграми та їх види;
  • про проведення статистичного експерименту
  • вимірювання довжин;
  • знаходження відношень чисел і значень величин;
  • розв’язування прикладних задач зі знаходження відношення чисел і величин;
  • використання дослідницьких методів: опитування, систематизації, порівняння аналізу;
  • узагальнення і систематизація здобутих знань;
  • сумісного виконання завдань;
  • формулювання припущень і висновків

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап.

Перевірка готовності до уроку. Налаштування учнів на роботу.

Добрий день, діти! Сьогодні до нас на урок завітали гості! Поверніться, будь ласка та привітайте наших гостей! Добре, а тепер сідайте!

-Я хочу щоб наш урок пройшов цікаво і змістовно. А для цього нам треба налаштуватися на гарний настрій. У мене сьогодні гарний настрій, ось такий! У вас на парті є три смайлика. Оберіть той образ і покажіть, який відповідає вашому настрою (веселий, байдужий, сумний). (Діти показують). Мені дуже приємно бачити, що мій настрій співпадає з вашим настроєм. Сьогодні у нас незвичайний урок, багато хто з нас хвилюється, проте я впевнена, що ваші знання, вміння і хороший настрій допоможуть нам досягти бажаної мети. 

Відкриваємо робочі зошити і записуємо число, класна робота.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

На попередньому уроці ми знайомилися з геометричними фігурами. З якими фігурами ми знайомилися? (відповіді учнів)

 Так, вірно, ми знайомилися  з геометричними фігурами коло і круг та розв’язували задачі на знаходження площі круга та довжини кола. Давайте перевіремо, як ви засвоїли матеріал.

Вправа «Незакінченне речення»

Вам потрібно закінчити речення . У кожного з вас на столах є картка із продовженням речення. Перед вами на слайді по одному буде з’являтися початок речення, а ви повинні вибрати відповідне продовження. В зошиті ви записуєте номер питання та букву, яка відповідає продовженню речення.

1

Радіусом кола називається…

 

А

360º

 

2

Площа круга =…

 

Б

Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола

 

3

Круговим сектором називається…

 

В

 

4

Площа круга 36π. Чому дорівнює площа сектора 1/4 круга

 

Г

 

5

Повний кут = …

 

Д

27π

 

6

1/3 площі круга дорівнює 9π. Чому дорівнює площа всього круга?

 

Е

πR2

 

 

 

 

Ж

Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр

 

 

 

 

З

Частина круга, обмежена дугою та двома радіусами

 

А тепер виконайте взаємоперевірку (обміняйтесь зошитами з сусідом по парті) і перевірте відповіді (правильні відповіді виводяться на слайді). За кожну правильну відповідь – 0,5 бал. (максимальна кількість – 3 бали). Після цього візьміть ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ, підпишіть прізвище своє і  в першому стовпчику запишіть кількість набраних балів. Отже, ми перевірили матеріал, вивчений на попередніх уроках, його знання нам знадобиться сьогодні під час вивчення нової теми.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

А зараз я пропоную вам розв’язати наступне завдання!!!

Задача: Для дослідження ролі соціальних мереж у житті людини серед жителів України у 2016 році було проведено соціологічне опитування щодо рейтингу соціальних мереж. За результатами опитування з’ясувати, яка соціальна мережа найбільш популярна в Україні?

Результати опитування було подано двома способами.

Спосіб 1.

Учитель просить одного з учнів прочитати результати опитування у виді тексту:

« За результатами опитування, проведеного серед жителів України у 2016 році, соціальною мережею VKontakte користуються 25,94% населення, Тwitter – 6,48%, Facebook – 49,22%, Youtube – 9,42%, Linkedin – 0,43%, Pinterest  - 4,88%».

Учитель просить оцінити прослухане:

  1. «Що ви зрозуміли з цього тексту?»
  2. «Яка мережа найпопулярніша серед жителів України?»
  3. «Яка мережа не користується попитом?»

 

Далі розглядається Спосіб 2 (діаграма)

F:\Мой відкритий урок\Social-networks-ukraine-2016.png

Учитель пропонує уважно проаналізувати зображення і дати відповідь на запитання:

  1. «Що ви зрозуміли з цього зображення?»
  2. «Яка мережа найпопулярніша серед жителів України?»
  3. «Яка мережа не користується попитом?»

 

Питання вчителя: Як ви вважаєте «За допомогою якого способу 1 чи 2 результати опитування краще сприймаються?», «Інформацію, подану яким способом, легше проаналізувати?»

Звичайно ж наочне подання числових даних є більш ефективним.

Головне питання: Отже, як ви вважаєте, яка тема нашого сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів)

Розповідь вчителя: Дійсно, щодня нам доводиться працювати з великою кількістю інформації. Всю інформацію, яка до нас надходить, запам'ятати неможливо. Тому найнеобхіднішу для нас ми записуємо. Причому намагаємося записувати таким чином, щоб згодом нам цією інформацією було легко скористатися.
Однак представлена інформація у виді тексту не дає наочного представлення. Тому сьогодні ми познайомимося зі способом подачі інформації, який багато в чому зручніше і наочніше.

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

Пояснення вчителя: Отже, тема нашого уроку «Діаграми». Сьогодні на уроці ми дізнаємося: що таке діаграма, які види діаграм існують, навчимося правильно будувати і читати діаграми. Вміння читати і будувати діаграми знадобиться вам у подальшому житті, зокрема в таких галузях як економіка, статистика, менеджмент, маркетинг.

 

Запис теми уроку.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
    1.   Означення діаграми і види діаграм (робота з підручником)

Відкрийте підручники на ст. 123. Перед вами параграф 17 « Діаграми».      Я пропоную вам самостійно ознайомитися з фрагментом цього параграфу.

(учні 2 хвилини опрацьовують матеріал в підручнику)

Отже, давайте з’ясуємо, що ви зрозуміли:

  1. Для чого використовують діаграми?

Діаграма — (від грец. Διάγραμμα (diagramma) — зображення — рисунок, креслення) — графічне зображення, що наочно у вигляді певних геометричних фігур показує співвідношення між різними величинами, які порівнюються.

  1. Які існують види діаграм?
  2. Що представляє собою кругова діаграма? стовпчаста діаграма?
  3. Завдання на розуміння учнями видів діаграм: назвати на малюнку де стовпчаста, а де кругова діаграми.

Похожее изображение Похожее изображение

Пов’язане зображення http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/46/14.png Результат пошуку зображень за запитом "приклади лінійчатих стовпчастих діаграм"

 

  1.   Ознайомлення з різними видами діаграм.

 А тепер детальніше про кожну з них.

  1. Стовпчаста.

А)  «Прогноз погоди»

Картинки по запросу діаграма математика 6 клас

  1. Складається з кількох прямокутників(стовпчиків).
  2. Більшому значенню величини відповідає довший стовпчик.
  3. Прямокутники розташовані вертикально або горизонтально.
  4. Вказано значення величин.

Питання до діаграми (вчитель питає, діти відповідають)

  1. Яка погода була найчастіше? (хмарна)
  2. Скільки днів йшов дощ? (5 днів)
  3. Яка погода була рівно 4 дні? (сонячна)

 

Б) «Спортивні вподобання учнів» 

F:\Мой відкритий урок\23-3-638.jpg

Прийом «Інтерв'ю?»

А зараз ми з вами проведемо «Інтерв’ю». Перед вами наступна діаграма «Спортивні вподобання учнів». Уважно подивіться на цю діаграму . Зараз я з вами поміняюсь ролям.  Ваша задача -  придумати питання до цієї діаграми і задати їх мені! (Використовується мікрофон).

 

  1. Кругова «Фактори впливу на здоров’я населення»

F:\Мой відкритий урок\3_1_ рис_ Чинники впливу на здоровья начелення.png

«Закінчити речення…»

  1. Складається з круга, поділеного радіусами на …. (сектори)
  2. Більшому значенню величини відповідає……. (більший сектор)
  3. Вказано значення величин.

Питання до діаграми:

  1. Які фактори впливають на здоров’я людини?
  2. Від чого менше всього залежить ваше здоров’я? (медицина)
  3. Скільки відсотків припадає на спадковість? (20%)
  4. Що найбільше всього впливає на здоров’я людини? (спосіб життя)

Бесіда вчителя: Діти, на уроках «Основи здоров’я» ви вивчали  поняття ЗСЖ? Згадайте, що включає в себе здоровий спосіб життя? (Відповіді дітей)

Дійсно, під цим поняттям не варто розуміти одне лише відсутність шкідливих звичок, таких як регулярне вживання алкогольних напоїв і куріння.

Для підтримки оптимального здоров’я необхідно правильно харчуватися а також дотримуватися режиму праці та відпочинку.

Для збереження здорового кольору обличчя дуже корисні тривалі піші прогулянки. Тому намагайтеся використовувати будь-яку можливість провести вихідні або канікули за містом, як можна ближче до природи. Під час усіх канікул поєднуйте здоровий сон з активним відпочинком на свіжому повітрі і здоровою їжею.

При дотриманні всіх приведених рекомендацій ви зумієте зберегти здоров’я і красу на довгі роки.

  1.              Фізкультхвилинка.

Із-за парт всі миттю встали,

Гарно спинки підрівняли.

Вгору тягнемось усі,

Мов трава в дрібній росі.

Потім легко всі присіли,

Наче ноги заболіли.

Потім встали, руки в боки

І зробили два підскоки.

Каблучками цок-цок-цок

І продовжимо урок.

 

  1.     Читання та аналіз діаграм. (робота в групах)

А тепер, діти, утворить групи -  по 4 учні (вчитель називає на групи по 4 учня), виберіть в кожній групі голову. Кожній групі буде представлена діаграма (на листах А-4 на кожну групу), вам потрібно проаналізувати її , дати відповіді на запитання і записати в зошит. На цю роботу вам відводиться 3 хвилини. А потім представник від групи - доповідач вийде до екрану і представить результати роботи своєї групи.

І група: «Учні 6 класу» (середній рівень)

 

Питання:

  1. Кого в класі більше – хлопців чи дівчат? (дівчат)
  2. Скільки в класі хлопців? (12)
  3. Скільки в класі дівчат? (18)
  4. Скільки всього учнів у класі? (30)

 

ІІ група: «Улюблений колір» (достатній рівень)

 

F:\Мой відкритий урок\slide-24.jpg

Питання:

  1. Який колір до вподоби більшості учнів класу? (червоний)
  2. Для скількох дітей улюбленим є білий колір? (3 учня)
  3. Які кольори до вподоби однаковій кількості учнів? (чорний і синій, білий і фіолетовий, жовтий і жовтогарячий)
  4. Який колір подобається 5 учням? (зелений)
  5. Скільки всього дітей брало участь в опитуванні? (35)

 

ІІІ група: «Середня тривалість життя тварин»(високий рівень)

 

F:\Мой відкритий урок\img4.jpg

Питання:

  1. Яка тварина живе довше всіх? (шимпанзе)
  2. Хто з тварин має саму коротку тривалість життя? (кінь)
  3. Скільки живе крокодил? (40 років)
  4. Хто живе 55 років? (індійський слон)
  5. На скільки більше живе шимпанзе від крокодила? (на 20 років)
  6. Знайти спільну тривалість життя усіх тварин? (175 + 22/23/24)=197/198/199

 

Отже, час вийшов. Всі закінчили працювати в групах, зробили записи в зошитах, розвернулись до мене і зосередили свою увагу на екран і доповідача.

 

(Представлення результатів роботи 3-х груп перед екраном).

 

А зараз голова кожної групи оцініть роботу кожного учня в групі над цим завданням балами від 1 до 3 і в ЛИСТІ САМОКОНТРОЛЯ у другий стовпчик запишіть  отримані бали.

 

  1.   Опитування та систематизація даних.

 

А зараз, давайте проведемо соціологічне опитування «Улюблена пора року учнів 6 класу ЗОШ № 58». (Викликаються 2 учня в лічильну комісію, розподіляються обов’язки - один рахує підняті руки, інший записує в таблицю, заготовлену на закритій дошці , проводиться опитування).

 

Питання вчителя: Як наочно зобразити результати опитування?

 Відповідь: Побудувати діаграму.

 

Перед тим, як ми будемо будувати стовпчасту діаграму, я хочу запропонувати вам переглянути навчальне відео.

(перегляд відео «Діаграми»)

  1.   Побудова стовпчастої діаграми.

Колективна робота (учні разом з вчителем) будують стовпчасту діаграму в зошитах.

 

  1. Підсумки уроку.
    1.          Тестова робота Plickers (мобільний додаток на смартфоні)

„Середньомісячна температура”.

  1. В якому місті найвища  середньомісячна температура:
    1. весною; (Київ)
    2. літом; (Рівне)
    3. восени? (Київ)
  2.   В якому місті найнижча  середньомісячна температура за три місяці? (Львів)            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.          Рефлексія.

Відмітити учнів, які добре працювали на уроці і отримують додаткові бали в ЛИСТ САМОКОНТРОЛЮ.

Ось і добігає до кінця наш урок і в кінці уроку я  пропоную вам на екрані вибрати будь-яке речення і закінчити його.

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився…
  • У мене вийшло 
  • Я зміг…

  І наостанок,  оберіть і покажіть смайлик, який відповідає вашому настрою та пережитим на уроці емоціям.

 

  1. Домашнє завдання. Провести опитування серед однокласників за однією з характеристик: 1) улюблений урок, 2) улюблене свято, 3) улюблена страва (розподіл по рядам). За результатами опитування побудувати стовпчасту діаграму.

 

(ЛИСТИ САМОКОНТРОЛЮ ЗДАЮТЬСЯ НА ПЕРЕВІРКУ).

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "смайл на рефлексію"

Результат пошуку зображень за запитом "смайл на рефлексію"

 

Результат пошуку зображень за запитом "смайл на рефлексію"

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Захарчук Дарія Ігорівна
    Гарна розроюку уроку, дуже змістовно і цікаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1314
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку