Урок - турнір "Цікава математика"

Про матеріал

Підсумковий урок математики за І семестр у 6 класі я провела у вигляді турніру "Цікава математика". Діти не тільки повторили основні поняття і визначення, які вивчили впродовж семестру, але й захоплено розв'язували логічні задачі, намагаючись здобути перемогу в інтелектуальному змаганні.

Перегляд файлу

Урок-турнір для 6 класу

"Цікава математика"

 

 

 

 

 

 

Учитель Мельник І.М.

 

 

Урок-турнір для 6 класу

 "Цікава математика"

Підсумковий урок математики за І семестр у 6 класі я провела у вигляді  турніру "Цікава математика". Діти не тільки повторили основні поняття і визначення, які вивчили впродовж  семестру, але й захоплено розв'язували логічні задачі, намагаючись здобути перемогу в інтелектуальному змаганні. 

 

Слайд1

Слайд9

Слайд10

Слайд10

10/10

                                  

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

Доброго дня усім! Діти, ось і підійшов до кінця І семестр у 6 класі. Сподіваюсь,  за цей час ви дізнались багато нового.  І на останньому уроці я пропоную вам інтелектуальний турнір «Цікава математика» .

Для цього учні класу об’єдналися у чотири групи, турнір проходитиме у 3 раунди. У кожному раунді командам буде запропоновано по 10 запитань, відповідь на які потрібно подати в письмовій формі. Час виконання завдань І та ІІ раундів – по 10 хвилин, ІІІ раунду – до 20 хвилин.  Після кожного раунду картку з відповідями керівник команди віддає вчителеві, який перевіряє правильність виконання завдань і виставляє бали:

  • за кожне правильно виконане завдання І раунду – 1 бал;
  • за кожне правильно виконане завдання ІІ раунду – 2 бали;
  • за кожне правильно виконане завдання ІІІ раунду – 3 бали.

Перемогу отримає команда, яка набере найбільшу кількість балів.

А допоможуть мені провести турнір веселі гноми: Мудрунчик, Хитрунчик і Веселунчик та чарівна Білосніжка.

Кожна команда обирає назву( наприклад: «Веселі ерудити», «Гуглики», «Юні математики», «Інтелектуалики» тощо) та керівника команди.

 

Отже, на сьогоднішньому уроці ми (цілі уроку):

  • повторимо основні поняття і визначення, які вивчили впродовж року;
  • будемо усвідомлено застосовувати отримані знання та навички до розв’язування задач;
  • сподіваюся, що ви будете злагоджено і мобільно співпрацювати в групах з метою узагальнення  та систематизації вивченого матеріалу.

Отже, розпочнемо наш турнір. Бажаю всім успіху!

 

ІІ. Практичне застосування знань, умінь і навичок.

 

Математично-інтелектуальний турнір «Цікава математика»

Щоб творити потрібну справу,

Щоб у житті не траплялось невдач,

В похід відправляймось сміливо,

В світ загадок й цікавих задач.

 

 

 

 

 

І раунд нашого інтелектуального турніру проводитиме  Мудрунчик

 

І раунд

1. Як називаються числа, кратні 2?     (парні)

2. Які числа є кратні 9?   (сума цифр яких кратна 9)

3. Як  називається фігура, обмежена колом?    (круг)

4. Що таке відсоток?   (1/100)

5. Як знайти дріб від числа?    (число помножити на дріб)

6. Який прилад використовують для побудови кола?   (циркуль)

7. Що таке пропорція?   (рівність двох відношень)

8. Як називається відрізок, що з’єднує дві точки кола?   (хорда)

9. Чому дорівнює відношення довжини кола до його діаметра?   (числу π)

10. Що вимірюється у метрах квадратних?   (площа)

Обговорення І раунду, оголошення балів.

 

 

ІІ раунд

1. Назвіть всі дільники числа 8.   (1, 2, 4, 8)

2. Чому дорівнює число π?     (3,14 або 22/7)

3. Знайдіть радіус кола, діаметр якого, дорівнює 12 м?  (6 м)

4. Які числа є простими?     (ті, що діляться на 1 і самі на себе)

5. Назвіть 1/12 року?   (місяць)

6. Знайдіть 2% від 100?   (2)

7. Назвіть дріб, обернений до дробу 5/7.    (7/5)

8. Чому дорівнює довжина кола з радіусом 5 дм?   (31,4 дм)

9. Сформулюйте основну властивість пропорції?    (добуток крайніх членів дорівнює добутку середніх)

10. Знайдіть площу круга з радіусом 10 см.    (314 см2)

Обговорення ІІ раунду, оголошення балів.

 

ІІІ раунд

1. Якою цифрою закінчується добуток натуральних чисел від 1 до 13?    (нулем)

2. Одне яйце вариться 4 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити 5 яєць?   (4 хв)

3. Кажуть, щоб пізнати людину, треба з нею пуд солі з’їсти. А скільки це –пуд?  (16,38 кг)

4. Возом їхали два батька і два сини. Скільки осіб їхали на возі?   (троє: дід, батько, син)

5. За книжку заплатили 60 грн. і ще 20% її вартості. Скільки коштує книжка?   (72 грн.)

6. Пара коней пробігла 20 км .Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?   (20 км)

7. У скриньці 25 кульок,з яких 10 білих, а решта – чорні. Яка ймовірність того, що навмання вибрана кулька буде чорною?     (15/25=3/5)

8. У брата і сестри порівну яблук. Брат віддав сестрі 3 яблука. На скільки яблук більше стало у сестри?     (на 6)

9. У клітці є кролі та кури, разом у них 6 голів і 18 ніг. Скільки кролів і курей у клітці?   

(3 кролі і 3 курки)

10. У хлопця стільки ж  сестер, скільки й братів. А в його сестри – сестер вдвічі менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів?     (3 сестри і 4 брати)

Обговорення ІІІ раунду, оголошення балів.

 

Конкурс керівників команд проводитиме Білосніжка.

Завдання: до кожної літери слова «урок» підібрати слова-асоціації.

Асоціація — поняття, що виникає при згадуванні іншого.

Наприклад:  У – уважність, уміння, успіх;

                      Р – розум, робота, результат, радість;

                      О – очікування, осмислення, окриленість;

                      К – кмітливість, користь, креативність.

 

Підведення підсумків конкурсу керівників команд.

 

 

 

 

ІІІ.  Підсумки уроку.

 Підведення підсумків турніру.

Члени команди, які набрали найбільшу кількість балів, отримують приз за перемогу у турнірі.

 Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Обговорення цілей уроку.

 

Відомого математика Фалеса запитали:

- Що є найбільшим у світі?

- Простір.

- Що є наймудрішим?

- Час.

- Що є найприємнішим?

- Досягнути бажаного!

 

 ІV. Домашнє завдання.

1. Скласти навчальний кросворд.

2. Скласти цікаву задачу і розв’язати її.

 

 V. Рефлексія.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Забара Тетяна Петрівна
    Цікавий матеріал. Можна використати у своїй роботі.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
1950
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку