Матеріал стане в нагоді вчителю математики під час уроку як індивідуальне завдання для учнів, які цікавляться математикою, або в позаурочній діяльності з дітьми. Такі задачі практичного спрямування можна використовувати для створення проблемної ситуації на уроці математики.
Задачі на дроби для учнів, що цікавляться математикою
1. У школі є три предметні гуртки. Історичний гурток відвідують 30 % усіх гуртківців, хімічний — 4/15 усіх гуртківців, а решта 26 учнів — математичний. Скільки учнів відвідують кожний з гуртків?
2. Велосипедист за першу годину проїхав 13 км, а за другу годину — ще декілька кілометрів, що становить 3/4 від першого відрізку шляху. Після цього йому залишилося проїхати 0,2 усього шляху. Який шлях мав подолати велосипедист?
3. Учень спочатку прочитав 50 сторінок, а потім ще декілька сторінок. Їх кількість становить 40 % від прочитаного першого разу. Скільки сторінок у книжці, якщо всього учень прочитав 2/3 книги?
4. Овочева база в понеділок відпустила 40 % усієї картоплі, у вівторок — 0,6 залишку, а в середу — решту 18 т. Скільки тон картоплі було відпущено у вівторок?
5. Троє токарів виточили деяку кількість деталей. Перший токар виготовив 30 % усіх деталей, другий — 7/15 залишку, а третій — решту 56 деталей.. Скільки деталей виготовив кожний токар?
6. Першого дня тракторна бригада зорала 2/9 усього поля, другого — 4/7 залишку, третього — 3/8 того, що залишилось, четвертого — решту 16 га. Знайдіть площу поля.
7. Автомобіль пройшов за першу годину 4/9 усього шляху, за другу годину — 3/5 залишку, а за третю годину він пройшов на 40 км менше, ніж за другу годину. Скільки кілометрів пройшов автомобіль за ці три години?