Урок 25
Тема: Перший український дитячий мюзикл «Кицин дім» (2012) за п’єсою С.Маршака
Мета: 1) Закріпити знання структури мюзикла, порівняти засоби виразності казки і музичного мультфільма
2) Розвивати навички хорового співу, сприймати твір театрального жанру, який походить від літературного твору, вміти порівнювати музично-театральні жанри (опера, балет, мюзикл);
3) Виховувати ціннісне ставлення до жанру мультиплікаційних мюзиклів
Тип уроку: комбінований
Обладнання: комп’ютер, відеоматеріал фрагментів
Очікуваний результат: вміння розрізняти музично-театральні жанри, уважне сприймання музичних творів, чисте інтонування у виконанні пісні
Хід уроку:
1.Організаційний етап
Які казки ми зустрічали в театрі?
Якою мовою говорить з нами балет? Опера?
2.Мотиваційний етап
Що таке мюзикл? Які музичні фільми ми знаємо?
Для дітей створено багато музичних мультфільмів. Багато з них ви переглянули раніше, деякі є вашими улюбленими. Нещодавно побачив світ мюзикл «Кицин дім», знайомий вам з дитинства. Музична вистава за мотивами казки С. Маршака «Кицькин дім» – одна з кращих для першого знайомства найменших глядачів з театром. Чи пам’ятаєте ви сюжет казки?
3. Етап засвоєння нових знань
Заможна, гонорова і примхлива Кішка живе в гарному, великому будинку в оточенні дорогих речей. Її частування, одяг і… навіть особистий охоронець кіт Василь викликають заздрість «друзів»-сусідів.
Однак стається лихо – пожежа нищить будинок разом з усім його добром. Залишившись без даху над головою, Кицька йде просити притулку у своїх «друзів». Проте ні Курка, ні Коза, ні Свиня не пускають нещасну Кицьку навіть переночувати. Тільки бідні племінники, кошенята-сироти, яких раніше тітка Кішка й знати не хотіла, відмовляла у шматку хліба, відкривають для неї двері своєї скромної хатинки. Колишня світська левиця стає доброю, турботливою Кицькою і разом з племінниками та котом Василем будує новий будинок, у якому немає місця заздрості, зрадництву і нещирості.
https://www.youtube.com/watch?v=Pj7ibacAEOQ перегляд фрагментів
4. Етап перевірки засвоєних знань
Яка головна думка твору?
Які герої вам сподобались найбільше?
Які види мистецтва задіяні в мюзиклі?
Теми, що піднімаються у мюзиклі, звучать сьогодні надзвичайно актуально і не по-дитячому: підлість і зрадництво колись добрих «друзів»-сусідів, співчуття і допомога побратимів у скрутну хвилину, моральний занепад особистості та її якісне переродження. Дорослі глядачі у сюжеті дитячого мюзиклу з легкістю розпізнають картини реального життя сучасної України.
Тонка гротесково-комедійна гра акторів, соковитий і влучний переклад віршованих текстів, весела і приємна музика, яскраві декорації, креативні костюми, а також світлові і звукові спецефекти занурюють публіку у фантастичний світ реалістичної казки зі щасливим фіналом.
5. Етап вокально-хорової роботи
*А.Улицька «Траляляй» - робота над інтонацією, дикцією
*Виконання веснянок
6.Підсумковий етап. Рефлексія
Динамічний, кумедний сюжет вистави подобається як малечі, так і дорослим, адже у спектаклі йдеться про те, як важливо для родини жити дружно, допомагати і підтримувати одне одного.