2 клас Урок №21
Тема уроку. Завітаймо до театру.
Мета: на прикладі фрагментів з опери М.Лисенка «Коза-Дереза» навчати другокласників уважно сприймати твори музичного мистецтва, висловлювати свої враження від почутого, шукати зміст та розуміти, яким чином він розкривається; вчити визначати, описувати емоційні стани, викликані почутим; активно залучати до імпровізацій, формуючи елементарні хореографічні уміння під час завдань з рухами під музику; розвивати вокальні та хорові навички; плекати пошану до національної культурної спадщини.
Музичний матеріал: М. Лисенко. Опера-казка «Коза-Дереза» ( Пісні Кози, Лисички, Рака).
Обладнання: комп’ютер, презентація, відеоматеріали, квитки (роздатковий).
Поняття: музичний театр, театральні професії, опера.
Хід уроку
Слайд 1
Діти, давайте розпочнемо наш урок загадкою?! Подумайте, про що йдеться.
Слайд 2
Є там сцена і куліси,
Є актори, є антракт
Є акторки, є афіша,
Декорації, аншлаг.
Там вистави неймовірні…
Здогадались? Це – театр!
Чи доводилось Вам бути у театрі? (відповіді дітей) Назвіть вистави, які бачили. (відповіді дітей)
Слайд 3
Сьогодні я запрошую вас у театр. Театр не звичайний, а оперний. Тема нашого уроку «Завітаймо до театру». Ви відгадали загадку, отже отримуєте квитки, які зберігаєте до кінця нашої екскурсії.
Слайд 4
Театр – це завжди свято. Тож з гарним настроєм відкриваємо двері будівлі і потрапляємо у фойє театру – місце, де глядачі перебувають до вистави, під час антракту - перерви у спектаклі. Саме у приміщенні фойє розташовані буфет та гардероб, де глядачі залишають верхній одяг.
Слайд 5
Парадними сходами піднімаємося до глядацької зали. У театрі завжди лунають театральні дзвінки: перший – за 15 хвилин до початку вистави, другий – за 5 хвилин, третій дзвінок – початок вистави. Знайти свої місця у залі необхідно до третього дзвоника.
Слайд 6
Зал оперного театру дуже великий і красивий. Ось так він виглядає зі сцени, так його бачать актори.
Слайд 7
А ось так сцену бачать глядачі. До початку вистави сцена закрита театральною завісою. Після третього дзвінка світло у залі погасне, завіса відкриється і розпочнеться опера.
Давайте пригадаємо, що таке опера? (відповіді дітей)
Слайд 8
Відвідування театру – свято, яке вносить у наше життя різноманітність і красу. А щоб воно не було затьмарене, ми повинні дотримуватися правил гарного тону й говорити однією мовою – мовою вихованих людей. (перегляд відео)
Слайд 9
Виставу для відвідувачів театру готує багато людей. Успіх вистави залежить від поєднання майстерності людей різних професій.
Слайд 10
Наприклад, в оперному театрі актори повинні досконало грати свою роль і виконувати вокальну партію.
Слайд 11
Виконавці оркестру під керівництвом диригента мають бути справжніми професіоналами, щоб вистава захопила глядачів.
Слайд 12
Гра «Впізнай казку»
Композитори часто створюють музичні спектаклі для дітей на основі казок. Подивіться на екран та відгадайте, фрагменти яких спектаклів я вам покажу. («Буратіно», «Лускунчик», «Попелюшка», «Білосніжка і сім гномів»)
Слайд 13
Першу дитячу оперу створив український композитор Микола Віталійович Лисенко. Пригадайте, з якої казки рядки: «Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшу доньку ту козу пасти. Пасла, пасла дівчина її аж до вечора та й стала гнати додому. Тільки до воріт стала доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:
— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?
— Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!»
(відповіді дітей) Так, це українська народна казка «Коза-Дереза».
Для кожного героя Микола Лисенко створив пісню-характеристику.
Слухання музики
Слайд 14
Давайте переглянемо фрагменти опери, послухаємо пісні Лисички, Кози і Рака та поміркуємо, як пісні характеризують своїх героїв. (слухання, обговорення)
Слайд 15
Уважно роздивіться малюнки та скажіть, яка з мелодій подібна до цих ліній. Чому ви так думаєте? (відповіді дітей)
Слайд 16
Творче завдання
Розучування пісні Лисички Слайди 17-20
Слайд 21
Наша екскурсія до оперного театру завершується. Прошу взяти квитки, які ви отримали на початку уроку і заповнити вільні рядочки. (кіитки учні заповнюють у ході відповідей)
Слайд 22
перегляд мультфільмів («Коза-Дереза» і пісня Лисички (ремікс))
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|