14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок музичного мистецтва "Завітаймо до театру" 2 клас (Масол)

Про матеріал
Робота містить план-конспект уроку, мультимедійну презентацію та роздатковий матеріал до уроку музичного мистецтва по темі «Завітаймо до театру» за підручником Л.Масол «Мистецтво. 2 клас». Урок побудований у формі екскурсії до театру. Діти матимуть змогу ознайомитися з тим, як влаштований театр, правилами поведінки у театрі, переглянути фрагменти вистави «Коза-Дереза» М.В.Лисенка. Матеріал стане у нагоді вчителям інтегрованого курсу «Мистецтво: музичне мистецтво», а також батькам і дітям.
Перегляд файлу

 2 клас                Урок №21  

Тема уроку. Завітаймо до театру.

Мета: на прикладі фрагментів з опери М.Лисенка «Коза-Дереза» навчати другокласників уважно сприймати твори музичного мистецтва, висловлювати свої враження від почутого, шукати зміст та розуміти, яким чином він розкривається; вчити визначати, описувати емоційні стани, викликані почутим; активно залучати до імпровізацій, формуючи елементарні хореографічні уміння під час завдань з рухами під музику; розвивати вокальні та хорові навички; плекати пошану до національної культурної спадщини.

Музичний матеріал: М. Лисенко. Опера-казка «Коза-Дереза» ( Пісні Кози, Лисички, Рака).

Обладнання: комп’ютер, презентація, відеоматеріали, квитки (роздатковий).

Поняття: музичний театр, театральні професії, опера.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Слайд 1

  • Перевірка готовності класу до уроку.
  • Музичне вітання.
  1. Мотивація навчальної діяльності

 Діти, давайте розпочнемо наш урок загадкою?! Подумайте, про що йдеться.

Слайд 2

Є там сцена і куліси,

Є актори, є антракт

Є акторки, є афіша,

Декорації, аншлаг.

Там вистави неймовірні…

Здогадались? Це – театр!

 Чи доводилось Вам бути у театрі? (відповіді дітей) Назвіть вистави, які бачили. (відповіді дітей)

Слайд 3

 Сьогодні я запрошую вас у театр. Театр не звичайний, а оперний. Тема нашого уроку «Завітаймо до театру». Ви відгадали загадку, отже отримуєте квитки, які зберігаєте до кінця нашої екскурсії.

  1. Вивчення нової теми

       Слайд 4

Театр – це завжди свято. Тож з гарним настроєм відкриваємо двері будівлі і потрапляємо у фойє театру – місце, де глядачі перебувають до вистави, під час антракту -  перерви у спектаклі. Саме у приміщенні фойє розташовані буфет та гардероб, де глядачі залишають верхній одяг.

Слайд 5

Парадними сходами піднімаємося до глядацької зали. У театрі завжди лунають театральні дзвінки: перший – за 15 хвилин до початку вистави, другий – за 5 хвилин, третій дзвінок – початок вистави.  Знайти свої місця у залі необхідно до третього дзвоника.

Слайд 6

Зал оперного театру дуже великий і красивий. Ось так він виглядає зі сцени, так його бачать актори.

 Слайд 7

 А ось так сцену бачать глядачі. До початку вистави сцена закрита театральною завісою. Після третього дзвінка світло у залі погасне, завіса відкриється і розпочнеться опера.

 Давайте пригадаємо, що таке опера? (відповіді дітей)

  Слайд 8

  Відвідування театру – свято, яке вносить у наше життя різноманітність і красу. А щоб воно не було затьмарене, ми повинні дотримуватися правил гарного тону й говорити однією мовою – мовою вихованих людей. (перегляд відео)

 Слайд 9

 Виставу для відвідувачів театру готує багато людей. Успіх вистави залежить від поєднання майстерності людей різних професій.

 Слайд 10

 Наприклад, в оперному театрі актори повинні досконало грати свою роль і виконувати вокальну партію.

 Слайд 11 

 Виконавці оркестру під керівництвом диригента мають бути справжніми професіоналами, щоб вистава захопила глядачів.

 Слайд 12

Гра «Впізнай казку»

 Композитори часто створюють музичні спектаклі для дітей на основі казок. Подивіться на екран та відгадайте, фрагменти яких спектаклів я вам покажу. («Буратіно», «Лускунчик», «Попелюшка», «Білосніжка і сім гномів»)

 Слайд 13

 Першу дитячу оперу створив український композитор Микола Віталійович Лисенко. Пригадайте, з якої казки рядки: «Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшу доньку ту козу пасти. Пасла, пасла дівчина її аж до вечора та й стала гнати додому. Тільки до воріт стала доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:

— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?

— Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!»

 (відповіді дітей) Так, це українська народна казка «Коза-Дереза».

 Для кожного героя Микола Лисенко створив пісню-характеристику.

Слухання музики

 Слайд 14

 Давайте переглянемо фрагменти опери, послухаємо пісні Лисички, Кози і Рака та поміркуємо, як пісні характеризують своїх героїв. (слухання, обговорення)

 Слайд 15

 Уважно роздивіться малюнки та скажіть, яка з мелодій подібна до цих ліній. Чому ви так думаєте? (відповіді дітей)

 Слайд 16

Творче завдання

  • Передай характери героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів.
  • Чи можна танець рака виконати у дуже швидкому темпі? Чому? Поясни.

Розучування пісні Лисички Слайди 17-20

  1. Підсумок уроку

Слайд 21

Наша екскурсія до оперного театру завершується. Прошу взяти квитки, які ви отримали на початку уроку і заповнити вільні рядочки. (кіитки учні заповнюють у ході відповідей)

  • Як називається опера-казка, з якою ми познайомилися на уроці?
  • Хто її автор?
  • Пісні яких героїв слухали?
  • Які правила поведінки у театрі запам’ятали?

 

  1. Відеобонус:

  Слайд 22

перегляд мультфільмів («Коза-Дереза» і пісня Лисички (ремікс))

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вітаю!

Номер слайду 2

Є там сцена і куліси,Є актори, є антрактЄ акторки, є афіша,Декорації, аншлаг. Там вистави неймовірні…Здогадались? Це – …..

Номер слайду 3

ЗАВІТАЙМОДО ТЕАТРУ

Номер слайду 4

Фойє театру

Номер слайду 5

Парадні сходи

Номер слайду 6

Глядацька зала. Вид зі сцени

Номер слайду 7

Глядацька зала. Вид у бік сцени

Номер слайду 8

ШАНОВНІ ГЛЯДАЧІ!Відвідування театру – свято, яке вносить у наше життя різноманітність і красу. А щоб воно не було затьмарене, ми повинні дотримуватися правил гарного тону й говорити однією мовою – мовою вихованих людей. Правила етикету… або як не треба робити

Номер слайду 9

У театрі успіх кожної вистави залежить від поєднання майстерності різних професій.

Номер слайду 10

Наприклад, в оперному театрі актори повинні досконало грати свою роль і виконувати вокальну партію.

Номер слайду 11

Виконавці оркестру під керівництвом диригента мають бути справжніми професіоналами, щоб вистава захопила глядачів.

Номер слайду 12

Композитори часто створюють музичні спектаклі для дітей на основі казок.

Номер слайду 13

Український композитор Микола Лисенко створив дитячу оперу “Коза-Дереза” на сюжет відомої народної казки.

Номер слайду 14

Для кожного героя композитор написав пісню-характеристику.

Номер слайду 15

Яка з мелодій подібна до цих ліній?

Номер слайду 16

Творче завдання!Передай характери героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів. Чи можна танець рака виконати у дуже швидкому темпі? Чому? Поясни.

Номер слайду 17

Вивчаємо пісеньку!Пісня Лисички. Музика: М. Лисенко. Слова народні

Номер слайду 18

Я лисичка, я сестричка Не сиджу без діла, Я гусятка пасла, Полювать ходила.

Номер слайду 19

А тепер мені в неділю Треба відпочити, Свою хатку гарнесенько Треба прикрасити.

Номер слайду 20

А щоб краща, а щоб краща Була моя хатка, Піти треба у гайочок, Квіточок нарвати.

Номер слайду 21

Підсумуємо!Як називається опера-казка, з якою ми познайомилися на уроці?Хто її автор?Пісні яких героїв слухали?

Номер слайду 22

Відеобонус для старанних діточок. Мультфільм-музична казка “Коза-Дереза”Пісня Лисички. Ремікс

Перегляд файлу

 

Картинки по запросу рак неборак ілюстраціяКартинки по запросу коза дерезаКартинки по запросу лисичка сестричка коза дерезаЗображення 

Перегляд файлу

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дикун Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1465
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку