Урок з мистецтва
(За програмою О.Савченко,
за підручником Л.Масол, О.Гайдамаки, О.Колотило, 3 клас)
Тема уроку: «Новорічний калейдоскоп. Слухання: ManSound «Santa Baby»; Піккардійська терція «Нова радість стала»; Pentatonix «Carol of the Bells». Перегляд: мультфільму «Герої в масках. Гекко рятує Різдво». Виконання: Н.Май « Новорічна пісня». Руханка «Santa».
Мета: вчити уважно слухати твори мистецтва, виявляти власні враження, шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається, описувати свій емоційний стан, викликаний почутим і побаченим; розвивати творчі здібності здобувачів освіти, допомогти їм у музиці відчути велич славетних українців; формувати культуру емоційного сприймання.
Формування компетентностей:
ключових:уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя); загальнокультурну (формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності); здоров'я-збережувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій; усвідомлювати необхідність безпечної поведінки для збереження здоров'я); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією отриманою на уроці);
предметних: розширити уявлення про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення, вміння слухати; удосконалювати вокальні навички, уяву; прищеплювати інтерес до музики та співу.
Елементи інтеграції з народознавства, мистецтва (образотворчого), англійської мови та української.
Обладнання: підручник, репродукції картин, портрети виконавців, записничок «Новорічний калейдоскоп», олівці, фломастери, конструктор Lego, листки А4, відео «Розкриємо свій талант», паперово-модернові окуляри.
ТЗН: телевізор, ноутбук, фортепіано, мікрофон, навушники.
Навчальний матеріал: ритмічні вправи, ребус, кросворд, поспівка, пісні для слухання та виконання.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
а) музичне відео-вітання.
б) музично-ритмічна вправа (робота в групі):
- Вистукайте групою заданий ритм.
(Олівцем, долонею по парті, легом, проплескати).
2. Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми відчуємо, що зимові свята вже скоро. Слухатимемо Різдвяну музику, виконуватимемо цікаві завдання. Отож до роботи!
3. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу з музики.
1. Робота з ребусом. (Дід Мороз)
2. Робота в групах. Слухання: ManSound «Santa Baby».
3.«Зимовим кросворд». Словникова робота.
ЗИМОВИЙ КРОСВОРД:
Святковим символом українців на Новий рік був дідух – сніп, символ урожаю та багатства. Дідуха називають колядником, колядою. Святковий сніп перебував у хаті протягом тижня (подекуди навіть до Водохреща). Його присутність привносила в родину святковий настрій, затишок і святковість. У народі казали «Дідух до хати – біда із хати».
4. Слухання колядки Піккардійської терції «Нова радість стала».
(Обговорення в парі)
Піккардійська терція - львівська акапельна формація, із заслуженими вокалістами України.
- Поділіться своїми відчуттями від почутої пісні з сусідом по парті?
(Перегляд записничка «Новорічний калейдоскоп»)
5. Розспівування. Гра на музичному інструменті.
а) виконання поспівки.
б) гра на фортепіано, хоровий спів.
в) відео «Розкриємо свій талант» (Перегляд відео).
6. Фізкультхвилинка «Санта».
7. Гра «Здогадайся, яка це пісня?». Повторення вивчених пісень.
- У навушниках звучатиме пісня, треба показати рухами про що там йдеться, щоб відгадати її назву. Відгадали-заспівали у мікрофон групою.
8. Розучування та виконання пісні Н.Май «Новорічна пісня».
а) перегляд відео.
б) караоке-виконання, розучування.
9. Слухання Pentatonix «Carol of the Bells».
Pentatonix – американська акапельна група.
- Поки звучатиме пісня, намалюйте, те що уявляєте під час слухання.
10. Перегляд мультфільму «Герої в масках. Гекко рятує Різдво».
- Одягніть паперово-модернові окуляри і перегляньте мультфільм.
- Поділіться своїми враженнями.
11. Підсумок уроку.
- Що таке «Дідух»?
- Що найбільше запам’ятали з уроку?
- Яку пісню б ви передивились ще і ще?
а) метод «Шість слів»
- Опишіть наш урок 6-словами.
б) Гра на музичному інструменті:
1