НУШ Календарне планування Мистецтво 3 клас
І семестр
Календарне планування складено за підручником інтегрованого курсу "Мистецтво" для 3 класу закладів загальної середньої освіти
/ Т.Є. Рубля, І. Л. Мед, Т. Л. Щеглова. /
№ п/п |
Дата |
Зміст навчальної діяльності |
Ключові компетентності |
Наскрізна лінія |
Види діяльності, навчальні ресурси |
Примітка |
|
1-й тиждень. «Барви літа. Літній пейзаж» |
|||||||
1. |
|
Перспектива. Лінійна перспектива Вивчення пісні А.Олєйнікової «Сонячний малюнок»; слухання і аналізування музичного твору А. Вівальді «Чотири пори року»; ритмічний малюнок «Ми –третьокласники» |
Уміння: - співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці
|
|
- співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці |
|
|
2-й тиждень. « Вітер морем гуляє» |
|||||||
2. |
|
Прелюдія. Лінія горизонту Робота над піснею А.Олєйнікової «Сонячний малюнок», слухання і аналізування музичного твору Клод Дебюссі «Вітрила» |
Уміння: - дотримується правил співу
|
|
- дотримується правил співу |
|
|
3-й тиждень. «Квіткова краса» |
|||||||
3. |
|
Музична форма Слухання та аналізування музичного твору П. Чайковський «Вальс квітів», пісня Г. Чубач «Я люблю у лузі квіти». |
Уміння: - грає в ансамблі прості композиції (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо)
|
|
- грає в ансамблі прості композиції (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) |
|
|
4-й тиждень. «Бджілки-трудівниці» |
|||||||
4. |
|
П’єса Слухання та аналізування музичного твору М. Римський-Корсаков «Казка про царя Салтана», пісня Г. Чубач «Я люблю у лузі квіти» |
Уміння: обирає тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передавання відповідного образу
|
|
обирає тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передавання відповідного образу |
|
|
5-й тиждень. «Веселка-чарівниця» |
|||||||
5. |
|
Музичний ритм Виконання поспівки «Сім братів кольорів», вивчення пісні О.Янушкевич «Осіннє сонечко», слухання та аналізування музичного твору В.Косенка «Дощик». |
Уміння: орієнтується в нотному записі (нотний стан, скрипковий ключ, розмір, такт, ноти в межах І октави, тривалості звуків – ціла, половинна, чверть, восьма)
|
|
орієнтується в нотному записі (нотний стан, скрипковий ключ, розмір, такт, ноти в межах І октави, тривалості звуків – ціла, половинна, чверть, восьма) |
|
|
6-й тиждень. « За народними мотивами» |
|||||||
6. |
|
Обжинки. Календарно-обрядові пісні, жниварські пісні Вивчення поспівки «Хай сопілки дзвінко грають», робота над піснею О.Янушкевич «Осіннє сонечко», слухання та аналізування музичних творів «Женчичок бренчичок» в обробці М.Леонтовича, укр.нар.пісня «Вийшли в поле косарі», М.Мусоргський, гопак з опери «Сорочинський ярмарок» |
Уміння: відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах
|
|
відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах |
|
|
7-й тиждень. « Дивосвіт народної фантазії» |
|||||||
7. |
|
Ансамбль. Троїсті музики Виконання пісні О.Янушкевич «Осіннє сонечко», слухання «Жартівливі українські мелодії» у виконанні троїстих музик, слухання звуків сопілки, скрипки, цимбал. Ритмічний оркестр. |
Уміння: - виконує нескладні ролі (зокрема «пісні в ролях»), етюди-наслідування, перевтілюючись у різних персонажів
|
|
- виконує нескладні ролі (зокрема «пісні в ролях»), етюди-наслідування, перевтілюючись у різних персонажів |
|
|
8-й тиждень. «Світ народного мистецтва» |
|||||||
8. |
|
Підсумковий урок Музичні конкурси |
Уміння: вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту Ставлення: Творить відомими художніми засобами і способами |
|
вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту |
|
|
9-й тиждень. «Малюємо музику» |
|||||||
9. |
|
Коломийка Козацький марш «Гей, там на горі січ іде», Дмитро Шостакович «Вальс-жарт», Гуцульська коломийка – слухання та аналіз музичних творів. Вивчення пісні А.Філіпенка «Ой заграйте, дударики». |
Уміння: - дотримується загальноприйнятих правил поведінки в закладах культури та мистецтва (театрі, музеї тощо) Ставлення: Експериментує, використовуючи відомі техніки художньо-творчої діяльності, звуками, ритмами, рухами, лініями, кольорами, формами, матеріалами тощо для створення художніх образів |
|
- дотримується загальноприйнятих правил поведінки в закладах культури та мистецтва (театрі, музеї тощо) |
|
|
10-й тиждень «Творчі експерименти» |
|||||||
10. |
|
Сопілка, флейта, оркестр, народний оркестр Слухання та аналіз музичних творів. Українська народна мелодія «Вітерець» (сопілка), Є.Дога, вальс із кінофільму «Мій ласкавий та ніжний звір» (флейта). Вивчення поспівки «Коломийка», виконання пісні «Ой заграйте, дударики» |
Уміння: виконує елементарні танцювальні рухи під музику; рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом) Ставлення: Спостерігає за навколишнім світом, фіксує за допомогою вчителя цікаві явища як ідеї для творчості;
|
|
виконує елементарні танцювальні рухи під музику; рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом) |
|
|
11-й тиждень.« Осінні краєвиди» |
|||||||
11. |
|
Зображальність Слухання та аналіз музичних творів: М.Глінка «Попутна пісня», М.Римський-Корсаков «Політ джмеля». Вивчення пісні А.Олєйнікової «Листопад». |
Уміння: придумує образи (фантазує) та виражає задумане знайомими засобами художньої виразності Ставлення: Визначає серед творів і видів художньо-творчої діяльності ті, що подобаються; |
|
придумує образи (фантазує) та виражає задумане знайомими засобами художньої виразності |
|
|
12-й тиждень. « Урожайне свято» |
|||||||
12. |
|
Натюрморт Слухання та аналіз музичних уривків з балету Карен Хачатурян «Цибулино». Вивчення поспівки «Ходить гарбуз по городу», робота над піснею А.Олєйнікової «Листопад». |
Уміння: - імпровізує голосом (музичні, мовленнєві інтонації), засобами пантоміми (міміка, жести), на музичних інструментах (трикутники, бубни, барабан, маракаси тощо) Ставлення: ділиться емоціями від сприйняття мистецьких творів; |
|
- імпровізує голосом (музичні, мовленнєві інтонації), засобами пантоміми (міміка, жести), на музичних інструментах (трикутники, бубни, барабан, маракаси тощо) |
|
|
13-й тиждень. « Мистецькі настрої» |
|||||||
13. |
|
Вальс, полька, полонез Слухання та аналіз музичних творів Й.Брамс, вальс As-dur Й.Штраус, полька П.Чайковський, полонез з опери «Євгеній Онєгін», виконання поспівки «Ходить гарбуз по городу, вивчення пісні Н.Май «Казкові сни». |
Уміння: створює варіанти ритмічного супроводу до пісні Ставлення: творить для власного задоволення |
|
створює варіанти ритмічного супроводу до пісні |
|
|
14-й тиждень. « Зимові пригоди» |
|||||||
14. |
|
Колядка Вивчення пісні І.Шевчука «Миколай, Миколай, ти до нас завітай», слухання та аналізування музичного твору А.Вівальді «Зима- ІІ частина», з циклу «Пори року». |
Уміння: вирізняє види мистецької діяльності, які поліпшують його / її настрій Ставлення: Спів (співацька постава, дихання, інтонація, дикція).
|
|
вирізняє види мистецької діяльності, які поліпшують його / її настрій |
|
|
15-й тиждень. « Добро несе різдвяний янгол» |
|||||||
15. |
|
Календарно-обрядові пісні. Колядки, щедрівки. Вивчення поспівки «Коляд, коляд, колядниця», виконання пісні І.Шевчука «Миколай, Миколай, ти до нас завітай», слухання та аналізування колядки «Нова радість стала» та щедрівки «Щедрик», в обробці М.Леонтовича. |
Уміння: описує свої емоції від сприймання мистецьких творів Ставлення: Гра на музичних інструментах: створення варіантів ритмічного супроводу до пісні, ритмічних послідовностей тощо. |
|
описує свої емоції від сприймання мистецьких творів |
|
|
16-й тиждень. « Незабаром Новий рік» |
|||||||
16. |
|
Підсумковий урок Виконання музичних завдань |
Уміння: Розрізняє види мистецтва (музичне, образотворче, театральне, хореографічне тощо) і розпізнає притаманні їм засоби виразності Ставлення: Сприймає твори різних видів мистецтва і проявляє емоційно-ціннісне ставлення до них у різний спосіб (словами, рухами, мімікою, |
|
Розрізняє види мистецтва (музичне, образотворче, театральне, хореографічне тощо) і розпізнає притаманні їм засоби виразності |
|
|
ІІ семестр |
|||||||
17-й тиждень « Снігові розваги» |
|||||||
17. |
|
Музичний пейзаж Слухання та аналізування музичного твору К.Дебюссі «Сніг танцює», вивчення пісня А.Олєйнікової «Просто снігопад» |
Уміння: сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, співзвучні з власними емоціями Ставлення: Виховні ситуації на основі творів мистецтва |
2.Змістова лінія «Сприймання та інтерпретація мистецтва» |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, співзвучні з власними емоціями |
|
|
18-й тиждень « Зимова казка» |
|||||||
18. |
|
Балет Слухання та аналізування музичного твору П.Чайковський «Ялиновий ліс узимку», з балету «Лускунчик», вивчення поспівки «Санчата», виконання пісні А.Олєйнікової «Просто снігопад». |
Уміння: - порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля Ставлення: Проведення мистецьких заходів (концертів, виставок, конкурсів, інсценізацій тощо).
|
|
- порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля |
|
|
19-й тиждень « Навколосвітня подорож» |
|||||||
19. |
|
Сюїта Слухання та аналізування музичних творів К.Сен-Санса «Королевський марш лева», «Антилопи», «Слон», «Кенгуру», з сюїти «Карнавал тварин», гра «Спіймаємо в долоньки», виконання поспівки «Санчата». |
Уміння: - відтворює емоційні враження від твору мистецтва різними відомими засобами та способами (рухами, мімікою, лініями, кольорами тощо) Ставлення: Узгодження правил творчої співпраці, взаємодії, комунікації |
|
- відтворює емоційні враження від твору мистецтва різними відомими засобами та способами (рухами, мімікою, лініями, кольорами тощо) |
|
|
20-й тиждень « Птахи на крилах весну несуть» |
|||||||
20. |
|
Вивчення поспівки «Дзвенить піснями ранок» та українську народну пісню «Щебетала пташечка», слухання та аналізування музичних творів К.Сен-Санса «Зозуля в глибині лісу», «Лебідь». |
Уміння: - розрізняє види мистецтва (музичне, образотворче, театральне, танцювальне, екранні) Ставлення: Сприймання творів різних видів мистецтва. |
|
- розрізняє види мистецтва (музичне, образотворче, театральне, танцювальне, екранні) |
|
|
21-й тиждень « Підводні мандри» |
|||||||
21. |
|
Опера, сюїта Слухання та аналізування музичних творів М.Римського-Корсакова «Океан-море синє» з балету «Садко», тема моря з сюїти «Щехеразада», пісня восьмініжок з мультфільму «Восьмініжки», вивчення пісні А.Олєйнікової «Морський бичок»
|
Уміння: - характеризує мелодію Ставлення: Виявлення та характеристика вражень, емоцій, які вони викликали. |
|
- характеризує мелодію |
|
|
22-й тиждень « Створюємо красиві обереги» |
|||||||
22. |
|
Музична ілюстрація. Опера Слухання та аналізування музичних творів М.Римського-Корсакова «Пісня та танці птахів», «Хода царя Берендея» з опери «Снігуронька», виконання пісні А.Олєйнікової «Морський бичок». |
Уміння: - визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо) Ставлення: Визначення засобів виразності твору. |
|
- визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо) |
|
|
23-й тиждень « У родинному колі» |
|||||||
23. |
|
Слухання та обговорення пісні «Родина» у виконанні Н.Яремчука, вивчення пісня Н.Май «Родина». |
Уміння: - презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи Ставлення: Ознайомлення з деякими видами театру (ляльковий, музичний, драматичний), кіномистецтва (кінофільм, мультфільм). |
3.Змістова лінія «Комунікація через мистецтво» |
- презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи |
|
|
24-й тиждень « Великодня радість» |
|||||||
24. |
|
Великдень Слухання великодніх дзвонів, слухання та обговорення пісні «Писала мати писанки» у виконанні дуету «Писанка», вивчення пісні Марійки Бурмаки «Писанка» |
Уміння: - виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) інформацію, отриману від сприймання творів мистецтва Ставлення:Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення та поліпшення емоційного стану |
|
- виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) інформацію, отриману від сприймання творів мистецтва |
|
|
25-й тиждень « Весна крокує по землі» |
|||||||
25. |
|
Календарно-обрядові пісні. Веснянки Слухання та обговорення веснянок «Вийди, вийди, сонечко» та «Подоляночка», вивчення поспівки «Весняночко-паняночко», виконання пісні М.Бурмаки «Писанка». |
Уміння: - ділиться враженнями від творів різних видів мистецтва Ставлення: Виховні ситуації на основі творів мистецтва. |
|
- ділиться враженнями від творів різних видів мистецтва |
|
|
26-й тиждень « Весняні штрихи» |
|||||||
26. |
|
Підсумковий урок Виконання музичних завдань.
|
Уміння: - бере участь у колективному виконанні творчого задуму – у народних святах та обрядах, концертах, виставках, інсценізаціях тощо Ставлення: Проведення мистецьких заходів (концертів, виставок, конкурсів, інсценізацій тощо). |
|
- бере участь у колективному виконанні творчого задуму – у народних святах та обрядах, концертах, виставках, інсценізаціях тощо |
|
|
27-й тиждень « Чарівні перетворення» |
|||||||
27. |
|
Вивчення пісні О.Янушкевич «Весняні котики», гра «Визнач інструмент», слухання та аналізування музичного твору П.Чайковського «Пролісок» з циклу «Пори року» |
Уміння: - дотримується правил взаємодії і творчої співпраці Ставлення: Узгодження правил творчої співпраці, взаємодії, комунікації |
|
- дотримується правил взаємодії і творчої співпраці |
|
|
28-й тиждень « Космічні пригоди» |
|||||||
28. |
|
Електронна музика Слухання та обговорення музичних творів гурту «Спейс», «Балада» та «Чарівний політ», вивчення поспівки «Соловейко навесні», виконання пісні О.Янушкевич «Весняні котики». |
Уміння: Бере участь у колективній творчій діяльності Ставлення: Сприймання творів різних видів мистецтва |
|
Бере участь у колективній творчій діяльності, |
|
|
29-й тиждень « Мандрівка рідним краєм» |
|||||||
29. |
|
Музичний віночок Слухання та аналізування «Віночка українських пісень», вивчення пісні А.Олєйнікової «Квітковий садочок» |
Уміння: дотримується правил творчої співпраці; Ставлення: Виявлення та характеристика вражень, емоцій, які вони викликали. |
|
дотримується правил творчої співпраці; |
|
|
30-й тиждень « Просто казка» |
|||||||
30. |
|
Дитяча опера-казка Слухання та обговорення музичних творів М.Лисенка з опери «Коза-Дереза» - пісня Лисички, пісня Кози, пісня Рака, вивчення пісні Лисички, з опери «Коза-Дереза». |
Уміння: ділиться з іншими особами враженнями від сприйняття мистецтва та творчої співпраці Ставлення: Визначення засобів виразності твору. |
|
ділиться з іншими особами враженнями від сприйняття мистецтва та творчої співпраці |
|
|
31-й тиждень « У світі мультфільмів» |
|||||||
31. |
|
Музична вікторина. Музичні уривки з мультфільмів. вивчення пісні А.Мігай «Мультики» |
Уміння: Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення та поліпшення емоційного стану
Ставлення: Ознайомлення з деякими видами театру (ляльковий, музичний, драматичний), кіномистецтва (кінофільм, мультфільм). |
|
Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення та поліпшення емоційного стану |
|
|
32-й тиждень «Театральна атмосфера» |
|||||||
32. |
|
Театр. Музика для театральних вистав. Перегляд уривків з театральних вистав, П.Чайковський балет «Лускунчик», вистави «Поліана», лялькової вистави «Снігова квітка» |
Уміння: Ознайомлення з деякими видами театру (ляльковий, музичний, драматичний), кіномистецтва (кінофільм, мультфільм). Ставлення: Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення та поліпшення емоційного стану |
|
Ознайомлення з деякими видами театру (ляльковий, музичний, драматичний), кіномистецтва (кінофільм, мультфільм). |
|
|
33-й тиждень « Фантастичний кіносвіт» |
|||||||
33. |
|
Кінофільм Слухання пісень з дитячих кінофільмів, вивчення пісні О.Янушкевич «Пісня про дружбу»
|
Уміння: Визначення засобів виразності твору.
Ставлення: Оцінює власну творчість за визначеними орієнтирами; пояснює, наскільки вдалося втілити свій задум |
|
Визначення засобів виразності твору.
|
|
|
34-й тиждень « Весняне різнобарв’я» |
|||||||
34. |
|
Слухання та аналізування музичного твору П.Чайковського «Пісня жайворонка» з циклу «Пори року», слухання звуків весняного лісу та дощу. |
Уміння: Сприймання творів різних видів мистецтва. Виявлення та характеристика вражень, емоцій, які вони викликали. Ставлення: Бере участь у колективній творчій діяльності, |
|
Сприймання творів різних видів мистецтва. Виявлення та характеристика вражень, емоцій, які вони викликали. |
|
|
35-й тиждень .Підсумковий урок. Панорама мистецтв |
|||||||
35. |
|
Підсумковий урок. Класний концерт |
Уміння: ділиться з іншими особами враженнями від сприйняття мистецтва та творчої діяльності. Ставлення: : Оцінює власну творчість за визначеними орієнтирами; пояснює, наскільки вдалося втілити свій задум |
|
ділиться з іншими особами враженнями від сприйняття мистецтва та творчої діяльності.
|
|
|