«Конспект уроку з музичного мистецтва для 7-го класу на тему "Аранжування в музиці"»

Про матеріал

Поданий матеріал містить конспект уроку музичного мистецтва для 7 класу. Урок проводився у формі віртуальної мандрівки, де учні отримували набуті знання завдяки сучасним технологіям навчання, нетрадиційним методам, які пов`язували різні види мистецтв. В конспекті приділяється увага на впроваджені авторських методик у вокально-хоровій роботі.

Перегляд файлу

Тема семестру: «Музичне мистецтво в нашому житті»

Тема уроку: «Аранжування в музиці»

Мета:

  • навчити впізнавати музичний твір за його аранжуванням;
  • ознайомити зі специфікою аранжування музики; повторити пісенний репертуар;
  • розвивати вміння впізнавати пісні або музичні твори для сприймання на слух;
  • назвати музичний жанр та авторів твору, що прозвучали;
  • визначити характерні засоби музичної виразності творів;
  • давати відповіді на питання поставлені у Green Card;
  • виховувати цілісне ставлення до музичного мистецтва;
  • повагу до творчості композиторів минулого та сучасності.

Тип уроку: поглиблення в тему.

Вид уроку: віртуальна мандрівка-подорож «Віртуальний екскурс Україна - Італія»

Методи та прийоми:

Музичні:

  • Ігровий момент;
  • Метод порівняння;
  • Метод емоційної драматургії.
  • Метод варіювання.

Загально-педагогічні:

  • По джерелу знань: словесний, наглядно-слуховий, практичний;
  • По позначенню: набування знань, формування знань і навичок;
  • По характеру пізнавальної діяльності: ілюстративний, ігровий, репродуктивний;

Обладнання: музичний інструмент бандура, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісень в мультимедійній презентації, веселка настрою, «сучасні струни душі» Green Card.

Література: Л. Масол підручник музичного мистецтва.

План уроку

  1. Організаційний момент (2 хвилини)

Вхід дітей до кабінету під музику. Музичне привітання.

  1. Актуалізація теми (3 хвилини)
  2. Музичне сприймання (20 хвилин)

 

           Бесіда та слухання музики:

  • Гра на народних музичних інструментах;
  • Цікаві факти про Н. Паганіні «Каприз» №24 ;
  • Український нар. інструмент бандура

 

  1. Вправа-енергізатор: романеска і український народний танець «Василина».
  2. Вокально-хорова робота (18 хвилин)

Робота над піснею:

  • Розспівка «Веселка настрою».
  • Розучування пісні К. Скрябіна «Сам собі країна».
  • Розучування 3-го етапу пісні «На нашій Україні».
  1. Підсумок уроку (2 хвилини)
  • Опитування.
  • Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

(Діти заходять у кабінет музичного мистецтва )

- Сідайте на свої місця будь-ласка. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож, але для цього нам необхідно взяти з собою гарний настрій та дружні посмішки. І в цьому нам допоможе наше музичне привітання

- Послухайте музичне привітання ( власний показ гри на синтезаторі і співу)

Добридень, добридень усім я кажу

Добридень кажу я усім з ким дружу.

Хай сонечко сяє травичка росте,

І настрій хороший у всіх настає. (2 р.)

 

(Звук літака)

- Доброго дня! Ми знаходимося на борту віртуальної авіакомпанії Avia music star . Зараз ми здійснимо віртуальний екскурс Україна – Італія. Тема подорожі: «Аранжування в музиці». Тож будьте уважними, ми вирушаємо у старовинну середньовічну Італію. Нагадую вам, що наш літак має 2 аварійні виходи за плоскістю крила і 2 у хвостовій частині літака. Сядьте зручніше, пристебніть себе пасками безпеки, будь ласка вимкніть свої мобільні телефони. Пропоновану інформацію будь-ласка повторіть за мною (ролик).

- Поки ми здійснюємо переліт наша авіакомпанія Avia music star хоче не тільки надати інформацію, але і перевірити отримані знання з теми. Тож будь ласка заповніть ваші Green card (звучить звук сідання літака та плескання у долоні).

Наш літак вдало приземлився на території середньовічної Італії (ролик Італія). Ось вона казкова, неповторна, середньовічна Італія.

- Саме ця країна є батьківщиною для відомого скрипаля – віртуоза   Паганіні. 27 жовтня 1782 року у італійському місті Генуя народився Ніколо Паганіні - найвідоміший скрипаль усіх часів і народів. Хоча з тих пір минуло вже 235 років, проте у біографії скрипкового диявола залишається ще багато "білих плям". З 5 років батько почав учити хлопчика грати на мандоліні, та фортепіано а з 6 - на скрипці. Якщо вірити дослідникам життя Паганіні, музикант пізніше згадував, що коли він не виявляв належної старанності, батько його карав - згодом це відбилося на слабкому здоров'ї скрипаля.

- У грі на скрипці Паганіні був справжнім віртуозом. Швидко освоївши традиційну техніку, він почав експериментувати: імітував спів птахів і людський сміх, звучання флейти, труби, ріжка, мукання корови, застосовував різноманітні звукові ефекти.

- Маестро вважав, що краще не записувати свої твори на папері, щоб залишатися єдиним виконавцем (а тих, хто міг виконати мелодії Паганіні навіть з нотами, було мізерно мало).  Саме це є яскравим прикладом аранжування.

- Аранжування – переклад музичного твору, написаного для певного інструменту, ансамблю чи співака.

Одного разу Паганіні уклав парі про те, що зможе диригувати оркестром за допомогою скрипки, на якій будуть всього дві струни. Йому вдалося не тільки виграти парі, але і справити враження на сестру Наполеона Елізу Бонапарт — вразлива корсиканка від захвату втратила свідомість. Так почався їх роман, який дуже скоро закінчився (ролик).  Гра на двох струнах не стала межею можливостей Паганіні: в день народження Наполеона він перевершив самого себе, зігравши на одній струні. Дуже легко, Паганіні підкорював міста і країни. Йому аплодували в Італії, Австрії, Німеччині, Франції, Англії, Ірландії. Скрізь, де він з’являвся, тут же траплялися кумедні історії, що породжували чутки. Після концерту у Відні один із слухачів стверджував, що він бачив, як за спиною музиканта стояв диявол і водив його рукою зі смичком. Журналісти підхопили цю новину і повідомляли її цілком серйозно. На численних карикатурах його зображували потворним, в газетах характеризували як жадібну, скупу і дріб’язкову людину, заздрісники і вороги розпускали про нього безглузді чутки. Погана слава супроводжувала його всюди і завжди. Скрипка, на якій грав великий маестро, після його смерті отримала ім’я «Вдова Паганіні». Як ви вважаєте чому?

-   Перед тим, як я запропоную вашій увазі один із найславетніших творів маестро, прошу вас відмітити в карті наступні пункти.

  • Слухаючий цей твір скажіть який ведучій інструмент звучить у творі?
  • А до яких музичних інструментів відноситься скрипка?

- Пропоную уявити себе скрипалями та підіграти на «Сучасних струнах душі». Якщо скрипка є більш-менш Європейським музичним інструментом, то представником струнних українських народних інструментів є бандура. Тому, щоб почути цей музичний інструмент, ми повернемося назад в Україну.

-  Що ви знаєте про бандуру?

- Бандура – це національний інструмент українського народу. Вона належить до струнно-щіпкових інструментів. Також бандура вважається одним із древніх музичних інструментів.

- Ще в сиву давнину на них грали відважні козаки. З історії нам відомо, що в українців можна було забрати все – землю, життя, розлучити родину, але в них завжди залишалась пісня, що походила і вела за собою нові подвиги і звершення.

- Варто відзначити, що бандура на сучасному етапі являється як сольним так і ансамблевим інструментом. І зараз ми прослухаємо українську народну пісню в аранжуванні наших музик «Місяць на небі».

- Звертаю  вашу увагу на те, що нам варто зробити відмітки у Green Card.

- Тож послухайте та скажіть чи розкриває цей музичний інструмент нашу співочу та мелодійну душу?

- Тож як передала музика ті емоції і настрій за які вам говорили?

- Давайте з вами, в нашій мандрівці, поєднаємо не тільки два музичні інструменти: скрипку та бандуру, а й старовинний італійський танець «Романеска» та сучасний український танок «Василина». Та проявимо свою творчість в цих рухах (вправа-енергізатор)

- Відмітьте в своїх Green Card (ролик).

-  Наша мандрівка продовжується по мальовничому Львові. Як ми уже дізналися, що саме Паганіні прославив Італію, а місто надій - Львів прославив відомий співак Кузьма Скрябін. Справжнє його ім’я Андрій Кузьменко його пісні носять патріотичний характер, оспівують Україну та її величність. І в своїй пісні «Сам собі країна» він хоче донести: «Щодня близько 1000 українців подають документи на еміграцію.  Щодня близько 500 українців ступають на чужу землю у пошуках кращого життя з метою залишитись там.  Ці люди відмовляються від своєї культури  і своїх звичаїв, своєї віри.  Більшість з них до кінця життя працює чорно робочими, так і не діставши статусу громадянина чужої країни.  А можливо, їхня біда полягала в тому, що відповідь треба було шукати в собі, а не в підручнику географії.  Ти сам собі країна! Зроби порядок в своїй голові!»

Зробіть позначки у Green Card, яке справжнє ім’я К. Скрябіна.

Налаштуємо свої голоси на співи. На минулому уроці ми познайомились з цією піснею. Зараз ми з вами будемо крокувати своїми голосочками на звук «ро», а далі пробіжимося на звук «льо, льо».

    -  Не тільки Скрябін описував всю красу України, але й Наталя Май зуміла передати велич української землі. А для того, щоб пісня була більш бадьорою, скористаємося нашими «Веселками настрою» (розспівки на звуки «а», «о», «у» ). Ми з вами будемо співати бадьоро «о» «ао», емоційно, енергійно «уо».

-   А тепер ми з вами готові заспівати пісню. Але спочатку ми зробимо останню відмітку в нашій карті. Але заспіваємо ми з вами цікавим, способом нам потрібні солісти, а приспів будемо співати всі разом.

- Наша мандрівка «Аранжування в музиці» підходить до кінця. Ми просимо вас зробити останні відмітки в нашій книзі «Відгуки та пропозиції», а саме у книзі «Відгуків» скажіть

1.Чим вам запам’яталася подорож?

2. З якими відомими людьми ви познайомилися під час подорожі в Італію та в Україну?

3. Що нового ви дізналися?

А в книзі «пропозицій» скажіть:

1. Якою ви бачите наступну  мандрівку?

2. Щоб ви хотіли змінити?

А ми зберемо Green Card та виставимо оцінки і скажемо на наступному уроці.

 

- Наша авіакомпанія Avia music star дякує вам за те, що ви обрали саме наш екіпаж.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Марина
    Дякую за цікаву, креативну ідею проведення уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мамзіна Олена
    Гідний матеріал. Творчої наснаги
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
8503
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку