Конспект уроку з музичного мистецтва на тему: "Різновиди естрадного жанру"

Про матеріал
поглибити знання учнів про різновиди естрадного жанру та закріпити їх на музичних прикладах; закріпити визначення легка (розважальна) та популярна музика, хіт, джаз, рок та їх різновиди у світовому просторі; вчити учнів розпізнавати види і стильові напрями в українській та зарубіжній естрадній музиці за сферами їх емоційного впливу на людину, порівнювати особливості різних естрадних стилів; продовжити роботу над піснею В. Івасюка «Червона рута»; формувати осмислене емоційно - естетичне ставлення до сучасного легкоі музики у процесі її сприймання та виконання, вокально - хорові навички; розвивати інтерес до творчості найяскравіших представників світової естради; виховувати естетичний смак учнів та інтерес до естрадної пісні.
Перегляд файлу

Музичне мистецтво, 7 клас 

Тема уроку:      Різновиди естрадного жанру. 

 Мета: поглибити знання учнів про різновиди естрадного жанру та закріпити їх на музичних прикладах; закріпити визначення легка (розважальна) та популярна музика, хіт, джаз, рок та їх різновиди  у світовому просторі; вчити учнів розпізнавати види і стильові напрями в українській  та  зарубіжній  естрадній  музиці за сферами їх  емоційного впливу на людину, порівнювати особливості  різних естрадних  стилів; продовжити роботу над піснею В. Івасюка «Червона рута»; формувати  осмислене  емоційно  - естетичне  ставлення до  сучасного  легкоі  музики  у процесі  її сприймання та виконання, вокально  - хорові  навички; розвивати  інтерес  до  творчості найяскравіших  представників  світової  естради; виховувати  естетичний  смак учнів та інтерес до естрадної пісні.

Слухання музики: Ф. Лей. «Історія кохання», «Історія кохання», «Ми – чемпіони» - рок – групи «Квін», П. Моріа «Млин», А. Богарчук «тиша навкруги» у виконанні тріо Мареничів,  Скрябін  «Все буде так».

Тип уроку:  поглиблення теми, урок  комбінований із застосуванням  мультимедійної апаратури – презентації.

Обладнання: ілюстрацій ний матеріал -  портрети виконавців; використання технічних  засобів  – мультимедійна апаратура – презентація уроку,  магнітофон, фортепіано, диски  із записом. Вікторина – асоціативний ряд.

Роздатковий  матеріал:  запитання, картки оцінювання, картки із текстом пісні, картки для малювання.

Список використаної літератури:

1.Підручник.  Музичне мистецтво. 7 клас, Г.М. Макаренко. Харків. «Оберіг», 2008р. 2.Навчально – методичний посібник для вчителя. Уроки музичного мистецтва 7 – 8 кл. О.В. Корнілова. К.: 2012 р.. 3.Поурочні розробки уроків.  4.Абдулін Є.Б. «Теорія і практика музичного навчання у загальноосвітній школі Посібник для вчителя». 5.Гродненська Н.Л. «Школярі слухають музику». 6.Кабалевський Д.Б. «Як розповідати дітям про музику». 7.Костюк А.Г. «Естетичні аспекти сприймання музики». 8.Масол Л.М. «Методика навчання мистецтва». 9.Ростовський О.Я. «Педагогіка музичного сприймання». 10.Ростовський О.Я. «Методика викладання музики в основній школі». 11.Раввінов О.О. «Методика хорового співу в школі». 12.Фібула М.М. «Педагогіка». 13.Усі конспекти уроків з музики. Радко О.Ю. 5 – 8 класи. Тернопіль. 2012рік.

План  уроку:

1.Вхід  і вихід з класу у супроводі звучання пісні «Червона рута» В.Івасюка. 

2.«Червона рута» В. Івасюка  - виконання.

3.Перевірка домашнього завдання (протягом уроку).

4.Слухання музики  за  вибором  учнів  та пропозицією вчителя.

5.Узагальнення теми.

6.Домашнє завдання – слухати музику за власним вибором.

Хід уроку:

1.Вхід у кабінет у супроводі звучання пісні: «Червона рута» В.Івасюка.

                                        Музичне привітання:

Учитель: - Добрий день, діти! Я вітаю вас!

Діти:  - Добрий день учитель і шановний клас!

2. Організаційний момент:  (дата, оголошення теми уроку, мети уроку).

3. Актуалізація опорних знань:

- Що ми відносимо до елементів  музичної мови?

(мелодію, ритм, метро - розмір, ладо – тональність, фактуру).

-Яке значення мелодії? (мелодія є основним засобом музичної виразності і відіграє важливу роль  у музичному мистецтві);

- Що таке мелодія?   (це одноголосна послідовність музичних звуків).

Вчитель: Спільно з іншими елементами музичної мови та виражальними засобами мелодія несе  у собі певний музичний образ, яким хоче його зобразити композитор. 

4.Перевірка Д/З: Метод «Мікрофон» - охарактеризувати музику, яку слухала вдома, доповіді про біт – групу, рок – групу, тріо Мареничів, «арт – рок», за бажанням:  підготувати   інформацію про В. Івасюка та значення пісня для людини (перевірка протягом уроку).

Вчитель:  Англійський письменник Оскар Уайльд сказав: "Благо, що дарує нам мистецтво, не в тому, чого ми від нього навчаємося, а в тому, якими завдяки йому ми стаємо". За останні півроку спілкування з музичним мистецтвом ми і навчились від нього, і дещо змінились. Ми пізнали музику різних епох та стилів. Отож, давайте перевіримо, чого саме ми з вами навчилися. Для цього пропоную влаштувати вікторини: теоретичну та музичну.

Назвіть композитора або виконавця за таким асоціативним рядом.

1.Орган, фуга, поліфонія, токата, бароко - Йоганн Бах. ХVІІІ століття.

2.Вальс, полька, Відень, свято, романтизм - Йоганн Штраус. ХІХ століття.

3.Стилізація, сюїта, авангард - Альфред Шнітке. ХХ століття.

4.Бразилія, арія, Й. Бах - Ейтор Віла-Лобос. ХХ століття.

5.Джем-сешн, труба, імпровізація, джаз - Луї Армстронг. ХХ століття.

6.Хабанера, тореадор, опера, Франція - Жорж Бізе. ХІХ століття.

7.Рок-н-рол, король, Америка - Елвіс Преслі. ХХ століття.

8.Шансон, пристрасність, "горобчик", Франція - Едіт Піаф. ХХ століття.

9.Квартет, Ліверпуль, біг-біт, "жуки" - "Бітлз". ХХ століття.

10.Пісня, "український соловейко", тенор, опера - Анатолій Солов'яненко. ХХ століття.

  1. Естрада, Буковина, "Червона рута" - Володимир Івасюк. ХХ століття.
  2. Перший відеокліп, рок, Фарух Булсара - "Квін". ХХ століття.

5. Слухання музики.

5.1.Вступна бесіда.

Вчитель: З появою вокально – інструментальних ансамблів з8являються солісти  та різні групи: біт – група, рок – група, у репертуарі яких велика кількість пісень. Вони сприяють помітному зростанню професійно – виконавського рівня та активного виступу на концертних майданчиках.

  • А що ви знаєте про біт – групи?

Учень: Біт – ( відбивання такту) – це основа, на якій будуються складні ритмічні  та мелодичні імпровізації. Біт утворюється ритмо – групою інструментального ансамблю (ударні, контрабас, гітара, фортепіано). ( ілюстрації до музичних інструментів).

Учень: Рок – група «Квін» виникла у 1968році  в Англії. Учасники групи: Фреді Меркюрі, Брайян Мей, Роджер Тейлор, Джон Дікон. Прославилася ця група насамперед піснею «Ми – чемпіони», яка була створена для кліпу. У 1977 р. група одержала нагороду «Британія» за кращий сінгл. ( ілюстрації – характеристики групи).

Учень: Великої популярності у 70 – 80 – х роках зажило тріо Мареничів у складі Антоніни, Володимира і Світлани. У їхньому репертуарі наявні обробки українських народних пісень, які вони здійснювали самостійно, а також авторські пісні. 

 Учень: Стиль «арт – рок». Його появу спричинило зростання інтересу рок – музикантів до класичної та академічної музики. До арт – року належать ритмізовані обробки класичних зразків: перша частина Симфонії № 40 Моцарта у виконанні оркестру під керуванням Поля Моріа.( ілюстрації).

 5.2.Слухання музичних прикладів у різному виконанні (діти визначають різновид жанру).

 1. Ф. Лей «Історія кохання».

2. Д. Гаррісон «Хелло, Долі».

3. «Ми – чемпіони» рок – група «Квін».

4. А. Богачук «Тиша навкруги» (тріо Маренич).

5. Поль Моріа «Млин».

5.3 Характеристика прослуханих творів.

- на чому базується джаз?

- що обєднує  ці твори?

- яка між ними різниця?

- охарактеризуйте «блюз». Що ви знаєте про це джерело джазу?

- які рок – групи ви знаєте?

- які твори вас найбільше зацікавили? Чому?

 6. Розспівування. Сольфеджування вправи. Характеристика вправи: визначення розміру, ладу, тональності.

 7. Робота над піснею   В. Івасюка «Червона рута».

  • Сольмізація ( індивідуально – групова робота).
  •  Чистота інтонування, дикція, дихання. Виконавський план пісні.
  • Сольфеджіо по рядах.
  • Закріплення (спів зі словами усім класом).

 

Вчитель: Тож поміркуйте, який образ   втілено в пісні?

8.Узагальнення уроку:

"Одна музика йде до нас без усіляких зусиль. Інша - вимагає, щоб ми до неї прийшли". Ці слова належать видатному угорському композитору, піаністу Ференцу Лісту.

- Поясніть, як ви розумієте цей вислів.

9.Підсумок уроку:

- Чому пісня доступніша для слухача ніж музика?

Учень: Пісня значно доступніша для слухача, ніж інші музичні твори, б вона має слова, які запам’ятовуються, дають змогу зразу її зрозуміти  і запам’ятати. Вона є улюбленим музичним жанром, а пісенна творчість українського композитора  багата і дуже різноманітна. Велику популярність здобули  пісні 60 -70 – х років, коли творили Олександр Білаш, Володимир Івасюк та інші…

- А хто такий В. Івасюк?

Учень: Володимир Івасюк – український композитор. Його творчість мала найвідчутніший  успіх в естрадній пісні. Тематика його творів різноманітна, але головне в його творчості  була мелодія, ніжна, наспівна чи весела, життєрадісна. Володимир Івасюк створив вокально – інструментальний ансамбль «Буковинка», а у 1966 році  - вокально – інструментальний ансамбль «Смерічка». Рано пішов з життя В. Івасюк, як і Назарій Яремчук, але залишив нам великий сад чарівних пісень, які ми і співаємо сьогодні.

10.Оцінювання учнів. (картки оцінювання, порахуйте свою кількість правильних відповідей в картках оцінювання, вони і будуть вашим балом за уроку.)

11. Д/З:  обвязкове:  слухати музику за власним вибором, розповісти  про її зміст і звучання;  за бажанням – втілити засобами образотворчого мистецтва зміст музичних творів, що звучали на уроці.

  Музичне прощання:

Учитель: -  До побачення!

Діти:  -  До побачення!

  1. Вихід учнів у супроводі звучання пісні В.Івасюка «Червона рута».

 

docx
Додано
21 вересня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку