Конспект уроку з музики

Про матеріал
Конспект уроку музики для 3 класу за темою "Зустріч з героями сюжетних творів"
Перегляд файлу

Тема уроку: Зустріч з героями сюжетних творів

Загальноосвітня мета: сформувати знання про розвиток музики, вчити визначати поєднання в одному музичному творі різноманітні прийоми розвитку; поглибити знання основних засобів музичної виразності; сформувати знання про життєвий і творчий шлях російського композитораМ.Римського-Корсакового, ознайомити учнів з його оперою «Казка про царя Салтана» та фрагментами з цього твору.

Розвивальна мета: розвивати вокально – хорові навички, розвивати слухацькі, виконавські, творчі здібності та навички учнів; розвивати музично-ритмічні здібності; розвивати музичний інтерес, музичні здібності і музичний смак.

Виховна мета: виховувати інтерес до авторської та народної музики, до інструментальних та вокальних творів; виховувати любов до мистецтва, до музичного мистецтва; виховувати естетичний смак і естетичні почуття; виховувати культуру слухання.

Клас: 3

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: інтерактивна дошка,підручник Мистецтво 3 клас,ноутбук,колонки,роздатковий матеріал

Література: 1. https://www.youtube.com/watch?v=ro320aiyesc

2. https://www.youtube.com/watch?v=CDp4THf0yB8

3. https://www.youtube.com/watch?v=myTrXG64C0c

                                                     Хід уроку.

І. Організація початку уроку.

1. Вхід дітей до класу.

2. Музичне привітання (або звичайне привітання в будь-якій формі).

Добрий день! Добрий день! Пролунав дзвінок! Розпочавсь урок Дінь-дінь-дон!

3.Знайомство.

- Добрий день, діти! Я дуже рада вас бачити. Мене звуть Анастасія Юріївна, а з вами ми познайомимось протягом уроку.

4.Перевірка готовності до уроку

- Діти, перевірте свої робочі місця, щоб там не було нічого зайвого.

5. Повторення правил поведінки. Інструктаж «Правила поведінки на уроці музичного мистецтва».

• Під час співу спину тримай прямо, обидві ноги постав на підлогу, не базікай ними! Стеж, щоб плечі були розгорнуті, а підборіддя підняте. Руки поклади перед собою на коліна, не притискай лікті до боків.

• Під час прослуховування музичних творів не розмовляй і не відволікай інших!

• Якщо потрібно про щось запитати, або щось незрозуміло, не викрикуй з місця, а піднімай руку і став питання.

• Не порушуй правил поведінки, дотримуйся «мобільної тиші», поважай однокласників, допомагай їм, коли їм потрібна допомога.

• Будь чемним учнем і слухай вчителя.

II. Основна частина.

1. Робота над темою уроку.

- Діти, а чи знаєте ви такого відомого поета як Олександр Сергійович Пушкін?

- А чи ви знаєте якісь казки цього поета?

- Віршованою «Казкою про царя Салтана» О. Пушкіна ось уже майже двісті років захоплюються покоління читачів. Сюжет цієї казки відображено в різних видах мистецтва.Давайте я вам нагадаю сюжет цієї казки. Одного разу пізно ввечері три сестри як зазвичай сиділи в своїй маленькій хаті за улюбленою справою-рукоділлям. І тут у сестер зайшла розмова, всі вони хотіли побути царицями. Перша мріяла вийти заміж за царя, то організувати бенкет,щоб по всьому світу гуляли, друга б наткала полотна для всіх людей, а третя хотіла б народити сина для царя. Поки кожна думала про своє, під їх вікнами стояв цар Салтан і підслуховував. Він увійшов у хату, йому відразу ж сподобалася третя дівчина, яка говорила про те, щоб народити сина. Салтан пропонує цій дівчині стати його дружиною і народити богатиря. Іншим сестрам він також пропонує поїхати в палац, тільки в якості кухарки і ткалі.

Через певний час після весілля молодша сестра все ж народила первістка-сина, але на момент народження цар був на війні. Сестри вирішили піти на підлість, вони відправили лист Салтану, в якому сказано, що дівчина народила незрозумілу “звірятко”. Після таких новин вийшов наказ скинути царівну та її сина в море, заколотивши їх у бочках.

Бочка пливе в морі довгий час і в кінці потрапляє на невідомий острів. З бочки вибралася цариця, і дорослий син-Гвідон. Гвідон піклується про матір, і щоб її погодувати йде на полювання, взявши з собою стріли. Він прямує до моря, щоб спіймати птаха. Але там він зауважує, що великий шуліка напав на білу лебідь.

Гвідон кидається допомогти і вбиває шуліки. Врятована лебідь завдяки свого героя каже Гвідону, що готова надати допомогу в будь-яке прохання або вопроск.

Джміль вкусив тітку за ніс. Гвідон розповів лебедю про царівну, і на острові тут же є царівна. В результаті Салтан все ж погоджується плисти в новий город і вирушає в дорогу. Прибувши на острів він зустрічає свою дружину і сина, впізнає їх. І-за величезної радості він забуває про образу на злих сестер і прощає їх. Після цього цар наказав влаштувати святкування на весь світ. В кінці казки всі щасливі веселяться, і звичайно ж живуть довго і щасливо.

- Сьогодні ми з вами повинні прояснити: яким чином відбувається розвиток в музиці – інструментальній і вокальній.

- Ми визначимо багатогранність, яскравість та витонченість розвитку музики в різних жанрах.

2. Слухання музики.

- Зараз я вам пропоную прослухати музику, а ви мені потім скажете, що ж ви там собі уявили?

2.1.Слухання М.Римський-Корсаков «Політ джмеля»(фрагмент із опери «Казка про царя Салтана»)

2.3. Аналіз музичного твору. Проблемні питання до учнів:

- Які враження у вас виникли?

- Чи відбувався тут динамічний розвиток музики?

- Про що або про кого, на вашу думку, розповідала музика?

- Що ти уявляєш, слухаючи цю музику? Які музичні інструменти її виконують?

- Які засоби музичної виразності допомогли композиторові передати політ джмеля?

- Добери слова, якими можна охарактеризувати прослуханий твір.

Мелодія: весела, енергійна, задумлива, тривожна, мрійлива, стрімка, легка, спокійна, грізна.

Темп: повільний, помірний, швидкий.

Лад: мажор, мінор.

2.3. Перегляд мультфільму.

А зараз переглянемо фрагмент мультфільму з використання цього музичного твору. Царевич в черговий раз перетворюється в джмеля і полетів послухати купців і батька.

2.4. Аналіз побаченого фрагменту. Проблемні питання до дітей:

- Про що і про кого цей фрагмент?

- Які події відбуваються ?

2.5. Розповідь і пояснення вчителя.

Ви зараз прослухали композицію М.Римського-Корсакового «Політ джмеля». Ви прослухали інструментальне виконання і побачили, як режисери-мультиплікатори використали цей твір для підкреслення сюжетної лінії мультфільму. «Політ джмеля» є одним із фрагментів самого відомого музичного твору цього автора – опери «Казка про царя Салтана».

Ви помітили, як композитор створив яскраву картину стрімкого танцю казкового персонажу. В основі твору – одна тема. Її характер постійний: підіймається до схвильованого, збудженого

Спочатку тема звучить у найнижчому регістрі, насторожено і таємничо. Поступово підвищується мелодія, посилюється звучність, прискорюється темп, який наприкінці п’єси стає стрімким. Здається, ніби джмель  закружляв у стрімкому вихорі. Раптом усе переривається різкими акордами.

Цей незвичайно чудовий музичний твір «Політ джмеля» входить до опери «Казка про царя Салтана». Послухайте чудову історію .(Розповідь сюжета балету).

2.6. Розповідь про життєвий і творчий шлях М.Римського-Корсакового (Презентація)

Микола Римський-Корсаков народився у провінційному містечку Тихвіні за 200 км від Санкт-Петербурга. В дитинстві М. А. Римський-Корсаков вчився грати на фортепіано вдома, пізніше — в пансіоні. ле батьки майбутнього композитора бачили у своєму синові морського офіцера, і 1856 року віддали його навчатися до петербурзького Морського корпусу.

3. Фізкультхвилинка. Новорічна руханка танець "New Year's Party"

4. Розспівування. Польська народна пісня «Зозуля» (відео + слова)

- А зараз я пропоную заспівати польську народну пісню «Зозуля », де ми вокальною лінією за допомогою наших голосів  спробуємо відчути себе зозулями. Приготуйтесь до співу: правильна постава необхідна завжди, а під час співу особливо. Щоб голос звучав вільно, легко, потрібно, щоб йому нічого не заважало: плечі повинні бути опущені, спина пряма, не потрібно витягати шию і високо піднімати підборіддя.

4.1.Спів поспівки. Робота над вокально-хоровими навичками.

4.2.Спів поспівки (другий раз). Робота над вокально-хоровими навичками.

4.3.Спів поспівки (третій раз). Робота над вокально-хоровими навичками зі зміною темпу.

5. Спів Н.Май «Новорічна пісня»

5.1.Бесіда

Постановка проблемних питань перед прослуховуванням пісні:

- Про що співається в пісні?

- Хто є героями цієї пісні?

- Який характер має ця пісня?

- Чи відбувався тут динамічний розвиток музики?

5.2. Цілісний показ пісні ( караоке-ряд)

5.3. Аналіз пісні (відповіді на проблемні питання, що ставилися перед показом пісні).

5.4. Читання приспіву вголос разом з вчителем. Обговорення незрозумілих слів.

5.5. Повторення правил співу перед початком співу.

Спів приспіву. Робота над мелодичною лінією, над вокально-хоровими навичками.

5.6. Спів приспіву. Робота над мелодичною лінією, над вокально-хоровими навичками.

6. Музично-ритмічні рухи І.Білик «Киця-Кицюня»

(Інтерактивне завдання творчого характеру «Веселий аніматор»).

Викликається одна дитина у ролі аніматора,а інші діти повторюють рухи за аніматором. (Музичний супровід )

Виконання ритмічних рухів, хореографічних вправ, елементів танцювальних рухів під музичний супровід разом з вчителем.

ІІІ. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

- Які музичні твори ми сьогодні слухали? Хто є автором цих творів?

- Який твір вам сподобався більше? Чому?

- Що цікавого ви дізнались на уроці, або що ви запам ятали?

2. Вербальне оцінювання.

- Ви всі молодці. Всі дуже гарно попрацювали.

3. Висновок.

- Сьогодні ми познайомились з творчістю М.Римського-Корсакового, вивчили нову пісню. Ви були дуже активні. Я задоволена вашою роботою. Бажаю вам такого самого активного настрою на наступні уроки. До побачення!

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку