Навчання грамоти
1 клас
Тема: Закріплення звукових значень букви Тт («те»). Читання складів, слів, речень, текстів. Закріплення уміння писати рядкову букву т («т») в поєднані з іншими літерами.
Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Тт («те»); виробляти та удосконалювати навички читання складів, слів з вивченими літерами; збагачувати словниковий запас учнів;
удосконалювати навички звукового та звукобуквенного аналізу слів з твердими і м’якими приголосними; розвивати в учнів уміння зіставляти відповідні звуки і букви; закріпити навички написання вивченої рядкової букви, слів і речень з нею; розвивати мовлення учнів, спостережливість, пізнавальні інтереси, дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність.
Очікувані результати: учні будуть мати навички безпомилкового, достатньо виразного читання цілими словами у відповідному темпі;
вміють слухати, сприймати й розуміти зв’язне усне й писемне мовлення;
роблять звуковий аналіз слів.
Обладнання: зошити, картки: текстів, грибів; фішки, презентація, проектор, ІКТ.
Тип уроку: формування навичок
Форма проведення: інтегрований (читання та письмо)
Перебіг уроку
I. Організаційний момент. Слайд № 1,2
1. Хвилинка психологічного настрою. Звучить спокійна музика.
- Діти поверніться один до одного, посміхніться, притуліть свої маленькі, ніжні долоні до щічок свого товариша по парті і зігрійте один одного своїм теплом і добротою так само ласкаво та ніжно, як промінці сонця зігрівають вас. А зараз всі сядьте зручно і почнемо наш урок.
2. Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться - (діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку
Аудіозапис звернення букви Т.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу
МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
2. Робота над чистомовкою Слайд № 4
3. Гра «Загубилася модель»
(В учнів на партах лежать окремо картки із картинками тварин та звукових моделей до них. Необхідно скласти відповідність. Учні виконують самоперевірку. Слайд № 5 (картки)
Вчитель. - Як назвати одним словом вовка, лева, вівцю? (тварини)
Тигр, тигриця, тигреня. На який звук починаються слова? ([т]).
- Як звати тигреня? (Тім)
- На який звук починається слово «Тім»? ([т’]).
2. Вимова [т], [т’] Слайд №6
4. Робота в парах
(Одна дитина викладає звукову модель слова «тигр», інша – «Тім». Взаємоперевірка.)
ІІІ. Фізкультхвилинка «Райдуга» Слайд №7
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- Діти, а ви любите солодощі? Ось і наш казковий герой Карлсон також любить солодощі, а які спробуємо зараз з‘ясувати, виконавши таке завдання:
-Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу (тюльпан, вікно, рак, тигр).
Один учень виходить до дошки і записує відповідну букву на дошці.
Нагадати дітям як потрібно сидіти за партою, правильно розташувати зошит, ручку).
Усі інші записують букви в зошит , поєднуючи їх між собою.
Прочитайте слово яке утворилося. ТОРТ. Скільки тут звуків «т», які вони тверді чи м’які? Слайд № 9
V. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика) Слайд №10
Створення письмового висловлювання.
Вчитель. - Діти, давайте зараз з вами запишемо речення про торт із вивчених вами літер. Повторити як пишеться речення. Син тату купив торт. Слайд № 11
Гра «Магазин» Слайд № 12
Купіть тільки речі, у назві яких є звук [т], [т′] . Я купую… тому що там є…
Поділ класу на дві групи.
Вправа « Склади пазл» (кожен учень обирає картку, шукає відповідність і разом складають пазл).
- Діти, а зараз ми з вами визначимо, яка група у нас найкраще читає.
Робота в групах (читання різнорівневих текстів з картинками). Обмін інформацією
Слайд № 13-15
Обговорення текстів задавання питань по них.
Вчимо вірш напам'ять.
Метод «Ейдетика» розучування вірша напам’ять Слайд № 16
І троянда, і тюльпан,і струнка тополя,
Телефон, торт, труба
і травичка в полі –
Ми вітаєм букву Т теплими словами.
VІ. Підбиття підсумків.
- Діти, а скажіть мені на що схожа вам літера Т (відповіді дітей).
Слайд № 17).
1. Казка про літеру Крісло автора
Кажуть, колись, у давні часи, літера Т зростала в лісі , як гриб. Від того в неї стовбур, наче в гриба, і капелюшок.
А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить.
Наприклад, зі словом Тигр вона вважає себе трішечки тигром, але коли кажуть: бегемоТ – теж відгукується. - Ви згодні?
Рефлексія. Вправа «Кольоровий грибок» ( звучить релакційна музика Слайд № 18).
Вчитель. - Діти, а зараз наш урок підходить до кінця, і перед тим як його завершити, ви розфарбуєте грибок не олівцями, не фарбами, а пластиліном.
- Якщо ви урок засвоїли добре і гарно працювали, і вам сподобався урок, ви шапочку гриба зробите жовтого кольору?
- А якщо урок засвоїли не дуже і вам було важкувато працювати, а урок вам сподобався, ви шапочку гриба зробите червоного кольору?
- А якщо вам було не цікаво, важко працювати, ви шапочку гриба зробите коричневого кольору?
В ході виконання вправи вчитель нагадує правила роботи з пластиліном за необхідності