Конспект уроку з навчання грамоти для учнів 1 класу з теми "Закріплення звукових значень букви Тт («те»). Читання складів, слів, речень, текстів. Закріплення уміння писати рядкову

Про матеріал
Учні будуть мати навички безпомилкового, достатньо виразного читання цілими словами у відповідному темпі; вміють слухати, сприймати й розуміти зв’язне усне й писемне мовлення; роблять звуковий аналіз слів.
Перегляд файлу

Навчання грамоти

1 клас

Тема: Закріплення звукових значень букви Тт («те»). Читання складів, слів, речень,  текстів. Закріплення уміння писати рядкову букву т («т») в поєднані з іншими літерами.

Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Тт («те»); виробляти та удосконалювати навички читання складів, слів з вивченими літерами; збагачувати словниковий запас учнів; 
удосконалювати навички звукового та звукобуквенного аналізу слів з твердими і м’якими приголосними; розвивати в учнів уміння зіставляти  відповідні звуки і букви; закріпити навички написання вивченої рядкової букви, слів і речень з нею; розвивати мовлення учнів, спостережливість, пізнавальні інтереси, дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність.

Очікувані результати:  учні будуть мати навички безпомилкового, достатньо виразного читання цілими словами у відповідному темпі;

вміють  слухати, сприймати й розуміти зв’язне усне й писемне мовлення;

роблять звуковий аналіз слів.

Обладнання: зошити, картки: текстів,  грибів;  фішки,  презентація, проектор,  ІКТ.

Тип уроку: формування навичок

Форма проведення: інтегрований (читання та письмо)

Перебіг уроку

I.  Організаційний момент. Слайд № 1,2    

    1. Хвилинка психологічного настрою. Звучить спокійна музика.      

  - Діти поверніться один до одного, посміхніться, притуліть свої маленькі, ніжні долоні до щічок свого товариша по парті і зігрійте один одного своїм теплом і добротою так само ласкаво та  ніжно, як промінці сонця зігрівають вас. А зараз всі сядьте зручно і почнемо наш урок.

   2. Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться - (діти) та все бачать.

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

II.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

Аудіозапис звернення букви Т.

  •                   Доброго дня, першокласники, а ви мене впізнали. Так-так я літера «те» я знову сьогодні до Вас завітала у гості. Сьогодні ми з  вами будемо читати склади, слова та тексти з літерою «те» і ще правильно записувати їх у зошит. Бажаю вам успіху любі мої першокласники, і чекайте до себе в гості моїх сестричок.  Слайд № 3    
  •                   Діти, у нас сьогодні незвичний урок, ми з вами будемо  виконувати різні цікаві завдання з читання та письма одноразово.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу

     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Слово вчителя.
  •                   Перш ніж розпочати урок, ми підготуємось до вимови і зробимо фонетичну зарядку, щоб ротик був слухняним. Прослухайте і доповніть чистомовку.

2. Робота над чистомовкою Слайд № 4    

3. Гра «Загубилася модель»

(В учнів на партах лежать окремо картки із картинками тварин  та звукових моделей до них. Необхідно скласти відповідність. Учні виконують самоперевірку. Слайд № 5  (картки)

Вчитель. - Як назвати одним словом вовка, лева, вівцю? (тварини)

  Тигр, тигриця, тигреня. На який звук починаються слова? ([т]).
- Як звати тигреня? (Тім) 
- На який звук починається слово «Тім»? ([т’]). 
2. Вимова [т], [т’] Слайд №6

4. Робота в парах 
(Одна дитина викладає звукову модель слова «тигр», інша – «Тім». Взаємоперевірка.) 

ІІІ. Фізкультхвилинка «Райдуга» Слайд №7 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Читання складів. Вправа «Павутинка» Слайд № 8    

- Діти, а ви любите солодощі? Ось і наш казковий герой Карлсон також любить солодощі, а які спробуємо зараз з‘ясувати, виконавши таке завдання:

 -Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу (тюльпан, вікно, рак, тигр).

Один учень виходить до дошки і записує  відповідну букву на дошці.

Нагадати дітям як потрібно сидіти за партою, правильно розташувати зошит, ручку).

Усі інші записують букви в зошит , поєднуючи їх між собою.

Прочитайте слово яке утворилося. ТОРТ. Скільки тут звуків «т», які вони тверді чи м’які? Слайд № 9   

V. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика) Слайд №10 

Створення письмового висловлювання.  

Вчитель. - Діти, давайте зараз з вами запишемо речення про торт із вивчених вами літер. Повторити як пишеться речення. Син тату купив торт. Слайд № 11   

Гра «Магазин» Слайд № 12    

Купіть тільки речі, у назві яких є звук [т], [т′] . Я купую… тому що там є…

  •                   Діти, а який предмет вам найбільше сподобалось купувати. Складіть  із ним речення? Кого речення вам найбільше сподобалося?

Поділ класу на дві групи.

Вправа « Склади пазл» (кожен учень обирає картку, шукає відповідність і разом складають пазл).

- Діти, а зараз ми з вами визначимо,  яка група у нас найкраще читає.

 Робота  в групах  (читання різнорівневих текстів з картинками). Обмін інформацією

         Слайд № 13-15

Обговорення текстів задавання питань по них.

Вчимо вірш напам'ять.

 Метод «Ейдетика» розучування вірша напам’ять Слайд № 16    

 

І троянда, і тюльпан,і струнка тополя,

Телефон, торт, труба

 і травичка в полі –

Ми вітаєм букву Т теплими словами.

VІ. Підбиття підсумків.

- Діти, а скажіть мені на що схожа вам літера Т (відповіді дітей).

Слайд № 17).    
1. Казка про літеру    Крісло автора  

Кажуть, колись, у давні часи, літера Т зростала в лісі , як гриб. Від того в неї стовбур, наче в гриба, і капелюшок. 
А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить. 
Наприклад, зі словом Тигр вона вважає себе трішечки тигром, але коли кажуть: бегемоТ – теж відгукується.  - Ви згодні?

Рефлексія. Вправа   «Кольоровий грибок»   ( звучить релакційна музика Слайд № 18).    

Вчитель. - Діти, а зараз наш урок підходить до кінця, і перед тим як його завершити,  ви розфарбуєте грибок не олівцями, не фарбами, а пластиліном.

     - Якщо ви урок засвоїли добре і гарно працювали, і вам сподобався урок,  ви шапочку гриба зробите жовтого кольору?

     - А якщо урок засвоїли не дуже і вам було важкувато працювати, а урок вам сподобався,  ви шапочку гриба зробите червоного  кольору?

      - А якщо вам було не цікаво, важко працювати,  ви шапочку гриба зробите коричневого кольору? 

В ході виконання вправи вчитель нагадує правила роботи з пластиліном за необхідності

  •                   Діти наш урок закінчився. Ви всі молодці. Дякую. Бажаю успіхів на наступних уроках! (Слайд № 19).    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок Навчання грамоти (читання, письмо) Закріплення звукових значень букви Тт«те». Читання складів, слів, речень, текстів. Закріплення уміння писати рядкову букву т («т») в поєднані з іншими літерами.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ТИ –ТИ – ТИ – РИЛИ НІРКУ КРОТИ ТІ – ТІ – ТІ – ВОГОНЬ У ПЛИТІ ТА – ТА – ТА – МИ ПІЙМАЛИ КОТА ТО – ТО – ТО – НЕЗАБАРОМ ЛІТО

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Син тату купив торт.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

. , , І , і , і і -

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Перегляд файлу

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку