Тема. Закріплення звукового значення букви «ї». Звуковий аналіз слів. Опрацювання оповідання «Їжачок і світлячок» (за В. Сухомлинським).
Робота з пластиліном. Виготовлення з пластиліну плоских зображень фруктів.
Мета: закріпити знання про вивчену букву «ї», її звукове значення; удосконалювати навички звукового аналізу;
закріпити вміння та навички роботи з пластиліном; навчати послідовності дій під час виготовлення виробів з пластиліну;
розвивати в учнів увагу, спостережливість, мовлення; творчу уяву, мислення, вміння фантазувати;
виховувати працьовитість, охайність.
Обладнання: комп’ютер, опорна схема, склади, фішки для звукового аналізу слів, малюнок їжака, презентація до уроку, портрет В. О. Сухомлинського.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Продзвенів і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі мерщій сідайте ,діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руки вчасно підіймати.
І щоб не було мороки.
Всі готові до уроку?!
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок розпочинаємо.
ІІ. Очікування від уроку.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про букву ї, будемо вправлятися у складанні звукових моделей слів із цим звуком, складати речення.
Отож, часу не гайте,
У подорож рушайте.
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах (поїзд).
ІV.Повторення та закріплення вивченого.
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається, вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься? (Їжачок)
Їжак, їжаченя
Ідуть по гриби щодня.
Їжачиха помагає —
Сироїжки їм збирає.
— Прочитайте за мною «луною» буквосполучення.
— Чи є серед них слова? (Так)
— Зачитайте їх. (Їм, їв, їж, мої, вії, неї, гаї)
— До поданих звуків додайте ще один у кінці, на початку або в середині, щоб вийшло інше слово. (Їм(о), (з)’їв, їж(а), мої(й))
Їм мої їжа їсть |
їжак їжачок їжачиха їжаченята |
— Прочитайте кілька разів, щоразу швидше й швидше.
Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Читання слів парами (Буквар, с. 141).
- Їжачок зустрічає нас, махає лапкою, щоб ми не заблукали.
2. Читання слів до казки ( с. 141).
3. Читання казки В. Сухомлинського «Їжачок і світлячок» вчителем.
4. Аналіз почутого.
- Що ніс їжачок?
- Для чого він взяв світлячка?
- Як діти зустріли світлячка?
- Хто сказав: «Як світло стало тепер у нас удома!»
5. Читання казки дітьми, які вміють читати.
VІ. Практична робота учнів.
1.Правила техніки безпеки та культури праці.
Для нашої роботи ви повинні запам’ятати правила техніки безпеки.
1.Не розмахувати стеками, щоб не поранитися.
2.Ліпити тільки на підкладній дощечці.
3.Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
4.Після роботи руки треба добре помити.
2. Ліплення яблука
— Візьміть більший шматочок жовтого (червоного) пластиліну для виготовлення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків;
— коловими рухами утворіть жовту(червону) кульку;
— угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибники;
— зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка;
— прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зробити зубчики чи намалювати прожилки стекою.
VІ. Підсумок уроку.
Вчитель. Перешкоди подолали,
Всі ви добре працювали,
На уроці відповідали.
Тож скажу вам у кінці:
Першокласники мої - молодці!
(Нагородження смайликами)