Конспект уроку з навчання грамоти у 1 класі на тему" Письмо малої букви "Ї", буквосполучень з нею. Складання й записування слів із вивчених букв. "

Про матеріал

Навчити правильно писати малу букву Ї, склади, слова із нею; з'єднувати її з іншими літерами у словах; співставляти, порівнювати її; розвивати увагу, мислення, мовлення учнів; закріплювати звукове значення букви, удосконалювати навички звуко – буквеного аналізу слів; повторити написання великих літер; вчити списувати з друкованого тексту; виховувати патріотичні почуття, любов до тварин.

Перегляд файлу

 

Зош I – III ступенів ім. Пулюя смт. Гримайлів

 

Інтегрований урок з навчання грамоти, природознавства та образотворчого мистецтва

1 клас

 

 

Вчитель початкових класів

Бротська Н.В.

 

 

Тема: Письмо малої букви Ї, буквосполучень з нею. Складання й записування слів із

           вивчених букв.              

 

 

 

 

Мета: Навчити правильно писати малу букву Ї, склади, слова із нею; з’єднувати її з  

           іншими літерами у словах; співставляти, порівнювати її; розвивати увагу,  

мислення, мовлення учнів; закріплювати звукове значення букви, удосконалювати навички звуко – буквеного аналізу слів; повторити написання великих літер; вчити списувати з друкованого тексту; виховувати патріотичні почуття, любов до тварин.

 

 

 

 

Обладнання: Зразки друкованих і писаних букв; предметні малюнки; ілюстрації із зображенням їжака, поїзда, звукові флешки, ілюстрації визначних місць Києва, робочий зошит.          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

 

Встаньте, діти, всі рівненько

Підрівняйтеся гарненько.

Посміхніться до гостей

Привітайтесь: «Добрий день!»

Сідайте за парти і розпочнемо урок

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Діти, сьогодні до нас завітав ще один гість. А щоб дізнатися хто, треба відгадати загадку.

  1. Відгадування загадки

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий,

Вдень ховається,

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь з тоненьких голочок

Як він зветься?...(Їжачок.)

Вчитель показує малюнок їжака

Так, діти, це їжачок. Він приїхав до нас у поїзді. У кожному вагоні є завдання, які ми маємо виконати на уроці.

Завдання

  1. Цікавинки про їжака.
  2. Завітайте в Читландію.
  3. Казка про їжачка.
  4. Психогімнастика.
  5. Вас вітає Мовляндія.
  6. Відпочинок.
  7. Моя Україна.
  8. Одягніть їжака!
  9. Підсумок.
  1. Гра «Мікрофон»

Завдання 1. Цікавинки про їжака

Цікавинки про їжака ми дізнаємось, коли пограємось у гру.

- Де живе їжачок? (У лісі, у садах, серед людей).

- Чим він харчується? (Молоком, фруктами, яйцями).

- Який їжачок? (Маленький та колючий).

- Чи можна побачити його взимку? (Ні).

- Чому? (Він впадає в сплячку).

- Що ще цікавого знаєте про їжачків?

Вчитель. Приблизно 15 млн. років тому з’явилися їжаки на нашій планеті. У їжака приблизно 10 000 голок. Раз на три роки відбувається поступово оновлення голок.

У їжака налічується 36 зубів. Він не полює на миші – це вигадка. Їжаки мають імунітет до отрути гадюк.

  1. Робота над віршем Л. Вознюк «їжачиха з їжачком»

Вірш написаний на дошці.

Завдання 2. Завітайте в Читландію.

- Давайте хором прочитаємо вірш Л. Вознюк «Їжачиха з їжачком».

- Беремо всіх на «буксир». (С. 22)

1. Читання вірша учнями хором

2. Лексична робота (с. 22)

1) Робота над віршем

- Де ідуть їжачиха з їжачком?

- Чим їдуть їжаки?

- Які гриби вони назбирали?

- Це їстівні чи отруйні гриби?

- Куди вони складали гриби?

- Хто їх зустрічає?

 2) Словникова робота

- Що означає слово «бричка»?

Бричка – чотирьохколісний легкий відкритий ресорний кінний екіпаж.

- Поясніть значення слова «козубеньки»?

Козубеньки – кошики.

3. Робота за сюжетним малюнком (с. 22)

- Хто зустрічає батьків - їжаків?

- Який настрій у їжаків?

- Чому?

Психогімнастика

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку

 

Завдання 3. Казка про їжачка

- А ось послухайте пригоду, яка трапилася з їжачком.

 

Буква І гуляла в лісі

Там зустріла букву Й (йот).

А з кущів щось сіре лізе.

 Як здякалась буква Й (йот)

 Враз калачиком згорнулась

 На краплинку обернулась.

 Притулилася до І

 Стало зверху крапок дві.

Звір, що викликав цей жах

Звичайнісінький їжак.

 Завдяки цьому звіркові

 Буква виникла нова

 В нашій українській мові

 Позначає звуки два.

 А їжак на честь її

 Має першу букву Ї.

- Діти, чим став корисним їжак? (Утворив нову букву Ї).

- То які звуки завжди позначає буква Ї? ( Два звуки [Й], [Ї])

 

 

 

 

Ї

 

 

                  [Й]            [І]

І сьогодні ми цю літеру будемо вчитися писати у зошитах

  1. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу.
  1. Розвиток асоціативного мислення.

 Порівняння друкованої букви з рукописною.

Погляньте на рядку літеру Ї.

- На що вона схожа? (На букву і, тільки з двома крапочками; на перевернутий гачок, крючечок на двох цвяхах).

- Чи схожа рукописна літера на друковану? (Так)

- Чим відрізняється?

 

2. Підготовка до письма

Повторення гігієнічних правил письма?

 

- У якому стані повинна бути спина, коли ми працюємо? (Як знак оклику).

- Де знаходиться зошит під час письма?

- Продемонструйте, як потрібно тримати ручку у руці.

3. Повторення назв ліній зошита

- Покажіть де верхня лінія робочого рядка, нижня лінія робочого рядка, верхня міжрядкова та нижня міжрядкова лінія.

Учень показує на дошці ці лінії

4. Аналіз структури літери Ї

Рядкова літера ї складається з двох елементів: короткої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч і крапок над нею, що не поєднується з першим елементом.

- Згадайте, у яких буквах ви вже писали таку паличку? (У буквах а, у, и, м, ш).

5. Алгоритм написання рядкової букви ї.

- Починаємо писати від верхньої рядкової пряму коротку лінію.

- Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч.

- Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.

- Дві крапки пишуться трохи вище верхньої рядкової лінії так, щоб перший елемент був між ними. Щоби правильно поставити крапки, слід торкнутися ручкою паперу.

- Пишемо під рахунок: раз – і, два, три.

6. Письмо літери в повітрі.

- Напишемо букву ї в повітрі під рахунок: раз – і, два, три рукою.

- Напишемо букву ї в повітрі під рахунок: раз – і, два, три носиком.

 

7. Письмо літери ї та буквосполучень в зошиті

- Запишемо літеру ї  в зошиті.

- Прочитайте буквосполучення в наступному рядку (їм).

- Доберіть слова з цим буквосполученням. (їмо, з’їм)

- Яким з’єднанням з’єднано це буквосполучення? (Нижнім з’єднанням).

Напишіть його у зошит.

Фізкультхвилинка

- Прочитайте буквосполучення в третьому рядку. (їх).

- Доберіть слова з буквосполученням їх. (їх, їхати, їхній).

- Яким з’єднанням з’єднано буквосполучення? (Середнім з’єднанням) .

Напишіть у зошит

- Перегляньте буквосполучення в четвертому рядку.

- Яке з’єднання між ними? (Середнє)

Запишіть у зошит.

- Прочитайте буквосполучення в п’ятому рядку. (їзд)

- Доберіть слова із буквосполученням їзд. (їзда, їздити, поїзд, їздовий).

- Яке з’єднання між літерами?(Середнє, нижнє).

- Напишіть це буквосполучення

 

8. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

- Читання тексту кращими учнями.

- Назвою чого є слово «Україна»? (Це наша держава, наша Батьківщина, в якій ми живемо і яку ми любимо).

Так, діти, Україна – це наша держава. Київ – красиве старовинне місто. Воно побудоване на берегах найбільшої річки України – Дніпро. Головна вулиця міста – Хрещатик під містом проходить підземна залізниця – метро.

- Зверніть увагу, у тексті є слова записані з великої букви.

- Прочитайте їх. (Україна, Київ, України, Дніпра.)

- Які слова в українській мові пишуться з великої букви?

- Спишіть речення.

VIII. Закріплення вивчерного матеріалу.

1. Звуко – буквений аналіз слів

Робота в групах

Прочитайте слова біля схем на с. 22

З’єднайте схему з відповідним словом, назвіть послідовно букви.

Група 1. Слово – країна.       Група 3. Слово – їжа.

Група 2. Слово – їдуть          Група 4. Слово – їжак

- З якою схемою ви з’єднали слово «країна»? (З третьою).

- Назвіть букви.

- З якою схемою ви з’єднали слово «їдуть»? (З першою).

- Назвіть букви.

- З якою схемою ви з’єднали слово «Їжа»? (З другою).

- Назвіть букви. 

- З якою схемою ви з’єднали слово «їжак»? (З четвертою).

- Назвіть букви.

2. Письмо слів

Слова «Країна», «їдуть», «їжа», «їжак» пропишемо у зошит.

Хочу звернути увагу на поєднання букв в буквосполученнях:

ду, їж, жа.

 

 

3. Гра «Одягни їжака»

Діти, послухайте, яка пригода ще трапилася з їжачком.

  1. Читання вчителем вірша  С. Буре.

Дощик крапав – накрапав,

I:\малюнки до уроку буква ї\мокрий їжак.jpgЇжак в лісі заблукав,

Походив туди – сюди,

Набрав в чоботи води.

Воду виливає,

А дощ накрапає.

  Виправ свитку їжачок,

  Та й повісив на пеньок,

  Нехай просихає.

  Глянув їжак через час,

  А свитки немає.

Сидить в хаті він бідненький,

І голенький, і гладенький.

  

  

 

 

 

 

 

- І ось таким став їжачок.

3. Робота в парах.

Працюючи в парах, ми спробуємо швиденько одягнути їжачка.

Діти виконують завдання.

 

V.  Підсумок уроку.

- Яку літеру ви навчилися писати на уроці? (Рядкову літеру ї).

- Скільки звуків позначає буква ї? (Два).

- Назвіть ці звуки. (  [й], [і]).  

21 лютого 2013 року в м. Рівно відзначали Міжнародний день рідної мови. Було встановлено найбільшу в світі букву ї. Її висота 3м 60см – ввійшла в книгу рекордів України.

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
2646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку