Конспект уроку з української мови для 1 класу на тему "Опрацювання казки М. Коцюбинського «Про двох цапків». Робота з дитячою книжкою. З. Живка «Добре вдома».

Про матеріал

Тема уроку вивчається в кінці букварного періоду. Презентація у недостуному для завантаження типі файлів. у Конспекті враховані вікові особливості учнів,використані різні види і форми роботи.


Перегляд файлу

Урок української мови у 1 класі

Тип уроку: засвоєння нових знань

Тема. Опрацювання казки М. Коцюбинського «Про двох цапків». Робота з дитячою книжкою. З. Живка «Добре вдома».

Мета: ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського  та твором З. Живки; розвивати й удосконалювати навички читання, логічне мислення, творчі та пізнавальні здібності учнів; виховувати чемність, поступливість, бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: підручники, хрестоматія дитячої літератури, теки «Вправи з розвитку навичок читання», сигнальні картки, картки для парної роботи, фліпчарт, картки з буквами.

Хід уроку

І. Організаційний частина

ІІ . Актуалізація опорних знань

  1. Вступна бесіда
  • Який урок почався? Що ми робимо на цьому уроці? (читаємо, відповідаємо на запитання, складаємо речення, робимо звуко- буквений аналіз слів). Виставляється план уроку. Головне завдання: відкрити речення – заклик, як необхідно жити. (Зроби світ кращим!)
  1. Робота з таблицею «Квадрат приголосних»
  2. Вправа «Доповни слово» . На слайді (Слайд 2) написані склади слів. (рі – чка, ву – зенька, тіль – ки) Вчитель називає першу частину слова, а діти вибирають кінець. Назвати трискладове слово. У якому слові звуків меньше, ніж букв? Чому?

ІІІ. Мотивація  Повідомлення теми уроку.

  1. Гра «Чого не вистачає?». На дошці написані склади (цап, ки, йде, йти, сту, схо, тіс. Учні їх читають і запам’ятовують, потім відвертаються. Учитель прибирає один склад. Дітям необхідно повернутись і назвати зниклий склад. (цап, ки). Складіть слово зі зниклих частин. (цапки )
  2. Робота зі слайдом(Слайд 3). Скільки цапків ви бачите?
  3. Повідомлення теми уроку.
  • Ви здогадались, про кого буде оповідання, з яким ми познайомимось?(Формулювання теми уроку)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота зі скоромовкою(слайд №4)

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги не знайшов.

  1. Коротке повідомлення про автора М. Коцюбинського. (Слайд 5)

Михайло Коцюбинський народився 17 вересня 1864 у Вінниці. Був високоосвіченою людиною і читав дуже багато. Знав дев’ять мов – три слов’янські: українську, російську, польську; три романські: французьку, італійську, румунську; і три східні: татарську, турецьку та циганську…Хворів астмою і туберкульозом. Прожив всього 43 роки.

 

  1. Робота з підручником
  1. Прослуховування казки у виконанні вчителя.

 Завдання: підняти сигнальну картку, коли виникне почуття тривоги. Чого хвилюєтесь? Як гадаєте, чим закінчиться казка? Дочитування казки.

  • Що в кінці казки стало з козенятами?
  1. Словникова робота (Слайд 6) (кладка – місток, перебратися - перейти, заждати - зачекати).
  2.  Гра «Друкування слова» (кладка). В учнів є картки з буквами (розданий алфавіт). Діти,у яких є картка з потрібною буквою,піднімають її і називають, дочекавшись своєї черги. К,Л,А,Д,К,А.
  3. Читання тексту учнями.(Продовжує учень, до якого доторкується вчитель)
  4. Бесіда за змістом казки.
  • Хто головні герої казки?
  • Що вони хотіли зробити?
  • Чому їм не вдалось перейти через річку?
  • Щоб ви порадили цапкам?
  • Чи можна сказати, що поведінка деяких людей схожа на поведінку цапків?
  1. Попарне читання тексту на час. (Слайд 8)

Фізхвилинка (Слайд 9)

6)  Вибіркове читання

- Така вузенька … (що тільки один може перейти, а двом тісно).

- І той хоче … (через річку перебратися, і другий).

7) Робота у парах. На картках написані слова(уперті, нерозумні, непоступливі, розумні, поступливі, виховані). Треба вибрати ті, які стосуються цапків. Зачитати їх. Які слова залишились?

8) Рекомендація до знайомства з казкою «Про двох кізочок»

- Ці риси стосуються двох кізочок, які опинилися в подібній ситуації. А як змогли з неї вийти пропоную прочитати вдома у казці «Про двох кізочок».

4. Робота з дитячою літературою.

1) Порівняння малюнків у підручнику і на слайді. (Слайд 10)

- Чим відрізняється зображення на слайді і у підручнику? Вдома ви познайомилися з твором про сміття. Пригадайте його назву. Автором є молода письменниця Зоряна Живка.

2) Короткі відомості про авторку. (№ 11)

Справжнє ім’я Зоя Жук. Писати почала доволі рано – років у 12-13, публікуватися – у 15. Пише вірші та малу прозу. Мешкає у м. Вінниця.

3) Бесіда за змістом.

 - Де на вашу думку, людина почуває себе найщасливішою?

- Де живе сміття ?
- Чи любить воно свою оселю ?
- Чи може сміття самостійно добратись до своєї хатинки ?

4) Робота зі слайдом.

- Для чого потрібно прибирати сміття?  (Щоб було чисто і для збереження екології, природних ресурсів)

- Що роблять зі сміття? Як його можна переробити? (Закликання до збереження довкілля). Прибирання сміття сортируючи по баках перетягуванням предмету (слайд10).

V. Підсумок уроку

1) Бесіда

- Над якими творами працювали на уроці? Які висновки для себе зробили?

Відкрити закликання.

2) Рефлексія

Показати картками, що було легко, а що складно на уроці. Показати настрій.

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
2107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку