Тема уроку вивчається в кінці букварного періоду. Презентація у недостуному для завантаження типі файлів. у Конспекті враховані вікові особливості учнів,використані різні види і форми роботи.
Урок української мови у 1 класі
Тип уроку: засвоєння нових знань
Тема. Опрацювання казки М. Коцюбинського «Про двох цапків». Робота з дитячою книжкою. З. Живка «Добре вдома».
Мета: ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського та твором З. Живки; розвивати й удосконалювати навички читання, логічне мислення, творчі та пізнавальні здібності учнів; виховувати чемність, поступливість, бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: підручники, хрестоматія дитячої літератури, теки «Вправи з розвитку навичок читання», сигнальні картки, картки для парної роботи, фліпчарт, картки з буквами.
Хід уроку
І. Організаційний частина
ІІ . Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація Повідомлення теми уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Цап до цапа в гості йшов,
Цап дороги не знайшов.
Михайло Коцюбинський народився 17 вересня 1864 у Вінниці. Був високоосвіченою людиною і читав дуже багато. Знав дев’ять мов – три слов’янські: українську, російську, польську; три романські: французьку, італійську, румунську; і три східні: татарську, турецьку та циганську…Хворів астмою і туберкульозом. Прожив всього 43 роки.
Завдання: підняти сигнальну картку, коли виникне почуття тривоги. Чого хвилюєтесь? Як гадаєте, чим закінчиться казка? Дочитування казки.
Фізхвилинка (Слайд 9)
6) Вибіркове читання
- Така вузенька … (що тільки один може перейти, а двом тісно).
- І той хоче … (через річку перебратися, і другий).
7) Робота у парах. На картках написані слова(уперті, нерозумні, непоступливі, розумні, поступливі, виховані). Треба вибрати ті, які стосуються цапків. Зачитати їх. Які слова залишились?
8) Рекомендація до знайомства з казкою «Про двох кізочок»
- Ці риси стосуються двох кізочок, які опинилися в подібній ситуації. А як змогли з неї вийти пропоную прочитати вдома у казці «Про двох кізочок».
4. Робота з дитячою літературою.
1) Порівняння малюнків у підручнику і на слайді. (Слайд 10)
- Чим відрізняється зображення на слайді і у підручнику? Вдома ви познайомилися з твором про сміття. Пригадайте його назву. Автором є молода письменниця Зоряна Живка.
2) Короткі відомості про авторку. (№ 11)
Справжнє ім’я Зоя Жук. Писати почала доволі рано – років у 12-13, публікуватися – у 15. Пише вірші та малу прозу. Мешкає у м. Вінниця.
3) Бесіда за змістом.
- Де на вашу думку, людина почуває себе найщасливішою?
- Де живе сміття ?
- Чи любить воно свою оселю ?
- Чи може сміття самостійно добратись до своєї хатинки ?
4) Робота зі слайдом.
- Для чого потрібно прибирати сміття? (Щоб було чисто і для збереження екології, природних ресурсів)
- Що роблять зі сміття? Як його можна переробити? (Закликання до збереження довкілля). Прибирання сміття сортируючи по баках перетягуванням предмету (слайд10).
V. Підсумок уроку
1) Бесіда
- Над якими творами працювали на уроці? Які висновки для себе зробили?
Відкрити закликання.
2) Рефлексія
Показати картками, що було легко, а що складно на уроці. Показати настрій.