Розробка уроку та презентація до неї містять завдання до уроку навчання грамоти у післябукварний період.
Мета уроку: вдосконалювати вміння учнів писати поєднання букв, слова, списувати з друкованого тексту, практично ознайомити із написанням назв країн, міст, гір, річок з великої букви; розвивати увагу, самостійність, навички каліграфічного письма; виховувати інтерес до природи рідного краю.
Тема: Закріплення вмінь списувати із друкованого тексту
Мета: вдосконалювати вміння учнів писати поєднання букв, слова, списувати з друкованого тексту, практично ознайомити із написанням назв країн, міст, гір, річок з великої букви; розвивати увагу, самостійність, навички каліграфічного письма; виховувати інтерес до природи рідного краю.
Обладнання: індивідуальні картки із шифрами для кожного учня.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
ІІ. Каліграфічна хвилинка
А Н Г П І З Я ск ва ла ет оро ті
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІV. Отримання нових знань
1) Гра «Розшифруй»
(Показ фотографій заповідника)
- Асканія Нова – заповідник на півдні України, розташований у Одеській області. Унікальний тим, що у ньому охороняють степову екосистему, тобто рослин та тварин, що мешкають у степу. Асканія Нова стала притулком для багатьох видів тварин, птахів та комах, які занесені до Червоної книги України.
- Зверніть увагу, що так сам, як ми маємо своє власне ім’я, заповідник теж має свою назву. Асканія Нова – це наче його ім’я, яке відрізняє наш степовий заповідник від усіх інших. Тому ми запишемо його власну назву з великої букви.
- Зверніть увагу: записуючи власну назву розшифрованої гори, ми запишемо її з великої букви.
(Показ фотографій Говерли та Карпат)
- Говерла – найвища гора Українських Карпат, її висота сягає 2061 метра. Популярна серед туристів, але безпечніше підійматися влітку. Щоправда, популярність цієї вершини не пішла на користь її рослинному світу, довкола сучасних маршрутів для туристів все частіше можна побачити сміття.
- Як ви думаєте, як можна допомогти зберегти рослинний світ Говерли?
2) Хвилинка поезії від майстрині українського слова
(Звучить вірш Ліни Костенко «Буває, часом сліпну від краси..»)
3) Поєднання частин прислів’їв
Вправа виконується колективно.
Фізпауза
4) Запис прислів’я (із рукописного тексту)
Рідна земля і в жмені мила.
V. Списування тексту (з друкованого).
Україна — отча земля, рідний край, де ми народилися.
Котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України — Дніпро.
VІ. Самоперевірка.
VІІ. Підсумок уроку. Мікрофон.
- Що запам’яталося найбільше?
- Що нового дізналися про нашу Україну?
- Що б ти міг розказати своєму другу про Говерлу? Асканію Нову?