Конспект уроку з образотворчого мистецтва

Про матеріал

Мета. Закріпити навички малювання пейзажу; знаходити кольорові рішення; розвивати фантазію, творчу уяву, окомір, почуття композиції; формувати художній смак при добірці кольорів. Поглиблювати знання учнів про наукові досягнення у вивчені космосу. Виховувати спостережливість, здатність до естетичного осмислення та відтворення власних творчих ідей, виховувати інтерес до образотворчого мистецтва.

Перегляд файлу

Тема. Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Практичне завдання : «Невідома планета»  (картон, гумка, морква, картопля).

Мета. Закріпити навички малювання пейзажу; знаходити кольорові рішення; розвивати фантазію, творчу уяву, окомір, почуття композиції; формувати художній смак при добірці кольорів. Поглиблювати знання учнів про наукові досягнення у вивчені космосу. Виховувати спостережливість, здатність до естетичного осмислення та відтворення власних творчих ідей, виховувати інтерес до образотворчого мистецтва.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   1.1. Створення емоційного настрою.

   1.2. Перевірка наявності необхідного для роботи матеріалу.

- Чи всі готові до уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

- Що ми називаємо пейзажем?  (Зображення природи.)

- Які пейзажі малюють художники?  (Весняні, зимові, морські, літні, весняні тощо.)

- Якими художніми матеріалами користуються художники?  (Фарби: гуаш, акварель; графічні: фломастери, простий олівець, ; аплікація.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

     - Пейзажі, як правило, відображають навколишній світ, а ми сьогодні будемо вчитися зображати незвичайні фантастичні образи. Будемо створювати  композицію «Невідома планета».

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу.

Фантастичний образ — це образ, вигаданий людиною, який не існує в реальному світі. Людей, які їх придумують, називають фантастами, а самі образи можуть народжуватися в літературі, образотворчому мистецтві, кіно.

Реалістичний образ – це образ, який існує в реальному світі. 

      - Отож сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у космос.

      У наш час космічні польоти стали звичним явищем. А були часи, коли тільки фантасти писали про подорожі на Місяць, Марс, Венеру. Задумувалися люди про будову Всесвіту, про космос ще з прадавніх часів. І тільки 12 квітня 1961 року Юрій Гагарін, побувавши в космосі 108 хвилин (менш ніж дві години) відкрив дорогу в космос і побачив Землю збоку.

      - Ви вже знаєте, що в пейзажі зображуються природа. Це можуть бути широкі простори полів і дрімучі ліси, високі гори й бурхливе море, великі міста й затишні села. На одних картинах образи людей і тварин, природа чи предмети намальовані реалістично і виглядають, як справжні. Та є багато художників, які створюють фантастичні краєвиди, що існують тільки в їхній уяві. Однак навіть такі образи чимось нагадують реальні.

Демонстрація вчителем реалістичних і фантастичних пейзажів

      - Діти, подивіться уважно на пейзажі і скажіть, який із пейзажів ми віднесемо до фантастичних, а яких до реалістичних.

- Уявіть себе космонавтами, які щойно прилетіли на далеку невідому планету.

- Яким кольором можна зобразити її небо, землю, скелі, сонце?

- Які можуть бути рослини, тварини?

2. Пояснення вчителя з демонстрацією послідовності виконання практичної роботи.

- Давайте пригадаємо, як користуватися фарбами.

1.  Не можна знімати зайву фарбу для цього є ганчірочка.

2.  Не можна змішувати різні фарби прямо у чашечках. Від цього фарби псуються і втрачають свій колір. Щоб змішувати фарби, є палітра.

3.  Води не бійся: частіше мий пензлика.

По роботі вимий пензлика, витри його ганчіркою. Вимий палітру і банку для води.

- Сьогодні ми будемо малювати  «Невідому планету». Подивіться на космічний пейзаж.

- Як ви думаєте з чого потрібно почати малювати?

1. Простим олівцем потрібно намітити поверхню планети.

2.  Позначити розташування літального апарату,  зобразити космічного прибульця та космонавта.

3.  Промалювати їх форму можна за власним зразком чи за власною уявою. Зверни увагу, чим далі перебуває предмет, тим вище він зображується, і навпаки, найближчий до глядача предмет розміщений на картині найнижче.

4. Доповнити зображення дрібними деталями.

- Як правильно розфарбувати малюнок? ( Потрібно звернути увагу, що на малюнку виділено головне за допомогою теплих і холодних кольорів

5. І після висихання малюнка лінії потрібно обвести фломастерами.

3. Фізкультхвилинка.

Ми в ракету дружно сіли

І у космос полетіли.                       (махи руками)

Повз малі планети й зорі,

Летимо як метеори.                        (біг на місці)

Обігнали ми комету -                     ( стрибки на місці)

Повернулись на планету.               (повернення на місце)

3. Виконання практичного завдання учнями самостійно.

V. Підсумок уроку

  - Що ми сьогодні малювали?

- Чи сподобалося вам малювати?

- Що таке фантастичний образ?

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
19 січня
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку